sixday wrote:Tisztelt lelki társaim
Ilyenkor télen mit illdomos megcsinálni a motoron házilag, ha már a garázsban áll emelőn? 2003-as járműről van szó.
Tavaly tavasszal kapott a szervízben olaj, szűrők meg gumicserét mikor megvettem, illetve full szétszedték az első féket mert szarul fogott és fekete volt a folyadék de durván (folyadékcsere, pucolás, miegymás). A hátsó fékre aztmondák hogy jó, idén lesz majd betétcserés, akkor folyadékcseréltetem meg kipucoltatom azt is. Fékhez elvből nem nyúlok odahaza :)
Most tavasszal biztos hogy lesz megint olajcsere, szűrők, illetve csináltatni fogok szelephézagoltatást és gyertyacserét is.
Viszont egy alapos takarításon kívül akarok odahaza csinálni egy full láncpucolást meg egy hűtőfolyadékcserét is (gondolom azt is akkor cserélték benne utoljára amikor a fékfolyadékot...)
Ezekbe is rózsaszín aluprotectes folyadék való mint az autókba?
Illetve a nagyon retkes láncot mivel érdemes lepucolni? Féktisztítóra gondoltam de volt már aki azt mondta hogy azzal nem szabad mert bemegy oda is ahova nem kellene.
MOL-os (arany dobozos) láncsprayt is akartam venni (szerelőm aztmonda az jó) mert a mostanim ilyen tescos és csak csapja, de egyetlen MOL kúton sem találtam.
Nektek mi vált be ami szépen tapad a láncra és nem lesz tőle egyadta fekete retek a motor?
Illetve kinek milyen alapabb task jut még eszébe amit lehet/kell/érdemes csinálni és kihagytam az irományomból?
Köszi előre is mindenkinek.
Hűtőközegből szerintem jó az amit írtál.
A lánctisztítás elég kényes téma abból a szempontból, hogy bármilyen anyagot is használsz a kosz feloldásához, az nem tesz jót a láncon belül lévő kenőanyagnak.
Innentől kezdve bármit is használsz, utána mielőbb távolítsd el, és szárítsd meg a láncot!
Én Brigéciol D3 at használok, de inkább gyakran és kevés koszt, mintsem évente, és tartson 2 órát a művelet.
Petróleumfüdrőt írtak régen a láncnak, de ahhoz ugye le kellene szerelni. Utána az újbóli felrakáshoz kell nittelőszem stb. Vagy kiveszed a lengővillát
. Én nem vesződnék vele.
Láncsray ből szerintem majdnem mindegy milyet használsz (bár a Tescost nem ismerem, de hanyagolnám). Én Midland-et, vagy MOL-t használok. Szerintem mindkettő teljesen jó. Annyi a titka, hogy akkor érdemes felfújni a láncra, amikor épp hazaértél, és aznap már nem fogsz motorozni. Akkor ugyanis meleg a lánc, valamint van ideje minél jobban megszilárdulni a folyadéknak, és kevésbé fog szóródni.
Ha első és hátsó emelőn áll a motor, akkor már sok mindent megtettél, hogy a gép minél kevesebb egyenetlen terhelést kapjon a guminkon, és a telószár szimmeringeken.
Apropó telószimmering. Szerintem érdemes néha megmozgatni a futómű elemeket, hogy a szimmeringek, tömítések dolgozzanak kicsit.
Légszűrő rendben?
Én javaslom, hogy az akkut csepptöltővel gondozd a télen.
Nagyjából ennyi.