GSX-R 600

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
sixday
Posts: 47
Joined: 2012.03.06. 11:08

Re: GSX-R 600

Post by sixday »

Pálesz wrote:A következő motorozáskor kezdheted előlről a pucolást ,csak most a felnit, meg a farokidomot fogod mosogatni. Meg asszem nem árt majd kitakarítani az első fogaskerék deknijét :grin:
Én fél doboz lácsprét 1 szezonba használok :smt017 :smt033
Pont azon agyalok hogy azt a deknit hogy lehetne leszedni mert gondolom ott is elképesztő mennyiségű retek lehet.
Az idomzat már úgyis lenntvan róla a hűtővízcsere miatt.
De természetesen vasárnap jó minőségű bilincset szerezni kb. lehetetlen, ezért holnap kezdhetek agyalni hogy egyáltalán hol érdemes ilyet venni ami nem haszontalan minőségű.
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: GSX-R 600

Post by Pálesz »

A következő motorozáskor kezdheted előlről a pucolást ,csak most a felnit, meg a farokidomot fogod mosogatni. Meg asszem nem árt majd kitakarítani az első fogaskerék deknijét :grin:
Én fél doboz lácsprét 1 szezonba használok :smt017 :smt033
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39117
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: GSX-R 600

Post by ddt500 »

Lehet olcsóbban kijössz ha veszel egy új láncot. :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
sixday
Posts: 47
Joined: 2012.03.06. 11:08

Re: GSX-R 600

Post by sixday »

ddt500 wrote:
Miller wrote:
sixday wrote:Köszönöm mindenkinek az ötleteket.
Mivel ma 10 fok volt és sütött a nap ezért gurultam egy karikát, elmentem a Motul mintaboltba, vettem láncsprayt meg lánctisztítót meg csapattam egy jóízűt a városban :smt003
Aztán nekiláttam a bulinak.
Délután 3-tól mostanáig vakartam a retket, a sáros-láncolajos rátapadt dzsuvát a mociról.
Ja és persze a láncvédő egyik csavarjának szét van baszva a feje szóval azzal még holnap megküzdök hogy lejöjjön.
Elment 1 flakon lánctisztító, egy fél flakon láncspray, 4 rongy meg a kompresszort is járattam rendesen, de mostmár olyan a lánc mintha most jött volna ki a gyárból :D
Aztán leeresztettem a hűtőfolyadékot, vettem a Motulnál azt is de mikor húztam meg a bilincset persze hogy átugrott (már valaki régebben megerőszakolta) szóval holnap délelőtt rohanhatok Praktiker-Baumax-ba bilincsért.
Én hülye meg azt hittem hogy mostanra végzek, közben meg még el se kezdtem összerakni... :smt005
Fél flakon láncspray? :shock:
Erre a kérdésre jobb nem választ kapni. :lol:
Egyrészt le is tettem most a mocit tavaszig plusz 2x mentem át rajta lánctisztítóval + kompresszorral meg előtte 1x brigéciollal (ennyi nekifutás kellett neki hogy lejöjjön róla az a kimondhatatlan mennyiségű retek) szóval a végén nem spóroltam a láncspray-el, adtam neki minden irányból hogy mindenhova jusson. Ezen ne múljon :smt003
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39117
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: GSX-R 600

Post by ddt500 »

Miller wrote:
sixday wrote:Köszönöm mindenkinek az ötleteket.
Mivel ma 10 fok volt és sütött a nap ezért gurultam egy karikát, elmentem a Motul mintaboltba, vettem láncsprayt meg lánctisztítót meg csapattam egy jóízűt a városban :smt003
Aztán nekiláttam a bulinak.
Délután 3-tól mostanáig vakartam a retket, a sáros-láncolajos rátapadt dzsuvát a mociról.
Ja és persze a láncvédő egyik csavarjának szét van baszva a feje szóval azzal még holnap megküzdök hogy lejöjjön.
Elment 1 flakon lánctisztító, egy fél flakon láncspray, 4 rongy meg a kompresszort is járattam rendesen, de mostmár olyan a lánc mintha most jött volna ki a gyárból :D
Aztán leeresztettem a hűtőfolyadékot, vettem a Motulnál azt is de mikor húztam meg a bilincset persze hogy átugrott (már valaki régebben megerőszakolta) szóval holnap délelőtt rohanhatok Praktiker-Baumax-ba bilincsért.
Én hülye meg azt hittem hogy mostanra végzek, közben meg még el se kezdtem összerakni... :smt005
Fél flakon láncspray? :shock:
Erre a kérdésre jobb nem választ kapni. :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: GSX-R 600

Post by Miller »

sixday wrote:Köszönöm mindenkinek az ötleteket.
Mivel ma 10 fok volt és sütött a nap ezért gurultam egy karikát, elmentem a Motul mintaboltba, vettem láncsprayt meg lánctisztítót meg csapattam egy jóízűt a városban :smt003
Aztán nekiláttam a bulinak.
Délután 3-tól mostanáig vakartam a retket, a sáros-láncolajos rátapadt dzsuvát a mociról.
Ja és persze a láncvédő egyik csavarjának szét van baszva a feje szóval azzal még holnap megküzdök hogy lejöjjön.
Elment 1 flakon lánctisztító, egy fél flakon láncspray, 4 rongy meg a kompresszort is járattam rendesen, de mostmár olyan a lánc mintha most jött volna ki a gyárból :D
Aztán leeresztettem a hűtőfolyadékot, vettem a Motulnál azt is de mikor húztam meg a bilincset persze hogy átugrott (már valaki régebben megerőszakolta) szóval holnap délelőtt rohanhatok Praktiker-Baumax-ba bilincsért.
Én hülye meg azt hittem hogy mostanra végzek, közben meg még el se kezdtem összerakni... :smt005
Fél flakon láncspray? :shock:
User avatar
cinti
Posts: 14
Joined: 2009.10.30. 15:40
Motorom: sömmi
Itt motorozok: képzeletben.......?
Köridő(k): hring=2:13,02
Location: Budapest
Contact:

Re: GSX-R 600

Post by cinti »

Pálesz wrote:Brigéciol nem jó, mert kikezdi az o gyűrűket, a petróleum nem, az a legolcsóbb megoldás, vagy a WD40 de az meg drágább. Nem kell petroleumba beáztatni, én ecsettel szoktam jól átkefélni, bőven felviszem, tisztára kefélem, majd kompresszorral tisztára fújom. Fontos ilyenkor jól kiszárítani belőle a tisztítószert, mert ha marad közötte, és ráfújod a sprét azt feloldja és egyből ledobja.
A motul road+ ptfe egy elég jó láncspray szinte mind rajtmarad, vagy a valvoline, de azt meg szinte sehol nem kapni már.
Petroleum használatánál nagyon fontos komolyan lemosni a gumiról a petrolt, kellemetlen meglepetést okozhat a legközelebbi gurulásnál : pill :
Mindenkit lenyomok!
User avatar
sixday
Posts: 47
Joined: 2012.03.06. 11:08

Re: GSX-R 600

Post by sixday »

Köszönöm mindenkinek az ötleteket.
Mivel ma 10 fok volt és sütött a nap ezért gurultam egy karikát, elmentem a Motul mintaboltba, vettem láncsprayt meg lánctisztítót meg csapattam egy jóízűt a városban :smt003
Aztán nekiláttam a bulinak.
Délután 3-tól mostanáig vakartam a retket, a sáros-láncolajos rátapadt dzsuvát a mociról.
Ja és persze a láncvédő egyik csavarjának szét van baszva a feje szóval azzal még holnap megküzdök hogy lejöjjön.
Elment 1 flakon lánctisztító, egy fél flakon láncspray, 4 rongy meg a kompresszort is járattam rendesen, de mostmár olyan a lánc mintha most jött volna ki a gyárból :D
Aztán leeresztettem a hűtőfolyadékot, vettem a Motulnál azt is de mikor húztam meg a bilincset persze hogy átugrott (már valaki régebben megerőszakolta) szóval holnap délelőtt rohanhatok Praktiker-Baumax-ba bilincsért.
Én hülye meg azt hittem hogy mostanra végzek, közben meg még el se kezdtem összerakni... :smt005
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: GSX-R 600

Post by Pálesz »

Brigéciol nem jó, mert kikezdi az o gyűrűket, a petróleum nem, az a legolcsóbb megoldás, vagy a WD40 de az meg drágább. Nem kell petroleumba beáztatni, én ecsettel szoktam jól átkefélni, bőven felviszem, tisztára kefélem, majd kompresszorral tisztára fújom. Fontos ilyenkor jól kiszárítani belőle a tisztítószert, mert ha marad közötte, és ráfújod a sprét azt feloldja és egyből ledobja.
A motul road+ ptfe egy elég jó láncspray szinte mind rajtmarad, vagy a valvoline, de azt meg szinte sehol nem kapni már.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: GSX-R 600

Post by viking »

:smt023
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: GSX-R 600

Post by Miller »

sixday wrote:Tisztelt lelki társaim :D

Ilyenkor télen mit illdomos megcsinálni a motoron házilag, ha már a garázsban áll emelőn? 2003-as járműről van szó.

Tavaly tavasszal kapott a szervízben olaj, szűrők meg gumicserét mikor megvettem, illetve full szétszedték az első féket mert szarul fogott és fekete volt a folyadék de durván (folyadékcsere, pucolás, miegymás). A hátsó fékre aztmondák hogy jó, idén lesz majd betétcserés, akkor folyadékcseréltetem meg kipucoltatom azt is. Fékhez elvből nem nyúlok odahaza :)

Most tavasszal biztos hogy lesz megint olajcsere, szűrők, illetve csináltatni fogok szelephézagoltatást és gyertyacserét is.

Viszont egy alapos takarításon kívül akarok odahaza csinálni egy full láncpucolást meg egy hűtőfolyadékcserét is (gondolom azt is akkor cserélték benne utoljára amikor a fékfolyadékot...)
Ezekbe is rózsaszín aluprotectes folyadék való mint az autókba?
Illetve a nagyon retkes láncot mivel érdemes lepucolni? Féktisztítóra gondoltam de volt már aki azt mondta hogy azzal nem szabad mert bemegy oda is ahova nem kellene.
MOL-os (arany dobozos) láncsprayt is akartam venni (szerelőm aztmonda az jó) mert a mostanim ilyen tescos és csak csapja, de egyetlen MOL kúton sem találtam.
Nektek mi vált be ami szépen tapad a láncra és nem lesz tőle egyadta fekete retek a motor?

Illetve kinek milyen alapabb task jut még eszébe amit lehet/kell/érdemes csinálni és kihagytam az irományomból?
Köszi előre is mindenkinek.
Hűtőközegből szerintem jó az amit írtál.
A lánctisztítás elég kényes téma abból a szempontból, hogy bármilyen anyagot is használsz a kosz feloldásához, az nem tesz jót a láncon belül lévő kenőanyagnak.
Innentől kezdve bármit is használsz, utána mielőbb távolítsd el, és szárítsd meg a láncot!
Én Brigéciol D3 at használok, de inkább gyakran és kevés koszt, mintsem évente, és tartson 2 órát a művelet.
Petróleumfüdrőt írtak régen a láncnak, de ahhoz ugye le kellene szerelni. Utána az újbóli felrakáshoz kell nittelőszem stb. Vagy kiveszed a lengővillát :smt005 . Én nem vesződnék vele.
Láncsray ből szerintem majdnem mindegy milyet használsz (bár a Tescost nem ismerem, de hanyagolnám). Én Midland-et, vagy MOL-t használok. Szerintem mindkettő teljesen jó. Annyi a titka, hogy akkor érdemes felfújni a láncra, amikor épp hazaértél, és aznap már nem fogsz motorozni. Akkor ugyanis meleg a lánc, valamint van ideje minél jobban megszilárdulni a folyadéknak, és kevésbé fog szóródni.

Ha első és hátsó emelőn áll a motor, akkor már sok mindent megtettél, hogy a gép minél kevesebb egyenetlen terhelést kapjon a guminkon, és a telószár szimmeringeken.
Apropó telószimmering. Szerintem érdemes néha megmozgatni a futómű elemeket, hogy a szimmeringek, tömítések dolgozzanak kicsit.

Légszűrő rendben?

Én javaslom, hogy az akkut csepptöltővel gondozd a télen.

Nagyjából ennyi.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39117
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: GSX-R 600

Post by ddt500 »

sixday wrote:Tisztelt lelki társaim :D

Ilyenkor télen mit illdomos megcsinálni a motoron házilag, ha már a garázsban áll emelőn? 2003-as járműről van szó.

Tavaly tavasszal kapott a szervízben olaj, szűrők meg gumicserét mikor megvettem, illetve full szétszedték az első féket mert szarul fogott és fekete volt a folyadék de durván (folyadékcsere, pucolás, miegymás). A hátsó fékre aztmondák hogy jó, idén lesz majd betétcserés, akkor folyadékcseréltetem meg kipucoltatom azt is. Fékhez elvből nem nyúlok odahaza :)

Most tavasszal biztos hogy lesz megint olajcsere, szűrők, illetve csináltatni fogok szelephézagoltatást és gyertyacserét is.

Viszont egy alapos takarításon kívül akarok odahaza csinálni egy full láncpucolást meg egy hűtőfolyadékcserét is (gondolom azt is akkor cserélték benne utoljára amikor a fékfolyadékot...)
Ezekbe is rózsaszín aluprotectes folyadék való mint az autókba?
Illetve a nagyon retkes láncot mivel érdemes lepucolni? Féktisztítóra gondoltam de volt már aki azt mondta hogy azzal nem szabad mert bemegy oda is ahova nem kellene.
MOL-os (arany dobozos) láncsprayt is akartam venni (szerelőm aztmonda az jó) mert a mostanim ilyen tescos és csak csapja, de egyetlen MOL kúton sem találtam.
Nektek mi vált be ami szépen tapad a láncra és nem lesz tőle egyadta fekete retek a motor?

Illetve kinek milyen alapabb task jut még eszébe amit lehet/kell/érdemes csinálni és kihagytam az irományomból?
Köszi előre is mindenkinek.
Van külön lánctisztító spray de általában petróleummal szokták tisztítani a láncot. Én 2010-ben nyertem vagy 4 flakon MOL-os láncsprayt de az is koszol. A lényeg, hogy meleg láncra kell fújni. Szóval nem elindulás előtt, hanem hazaérkezéskor. Akkor szépen rásül a láncra.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
sixday
Posts: 47
Joined: 2012.03.06. 11:08

Re: GSX-R 600

Post by sixday »

Tisztelt lelki társaim :D

Ilyenkor télen mit illdomos megcsinálni a motoron házilag, ha már a garázsban áll emelőn? 2003-as járműről van szó.

Tavaly tavasszal kapott a szervízben olaj, szűrők meg gumicserét mikor megvettem, illetve full szétszedték az első féket mert szarul fogott és fekete volt a folyadék de durván (folyadékcsere, pucolás, miegymás). A hátsó fékre aztmondák hogy jó, idén lesz majd betétcserés, akkor folyadékcseréltetem meg kipucoltatom azt is. Fékhez elvből nem nyúlok odahaza :)

Most tavasszal biztos hogy lesz megint olajcsere, szűrők, illetve csináltatni fogok szelephézagoltatást és gyertyacserét is.

Viszont egy alapos takarításon kívül akarok odahaza csinálni egy full láncpucolást meg egy hűtőfolyadékcserét is (gondolom azt is akkor cserélték benne utoljára amikor a fékfolyadékot...)
Ezekbe is rózsaszín aluprotectes folyadék való mint az autókba?
Illetve a nagyon retkes láncot mivel érdemes lepucolni? Féktisztítóra gondoltam de volt már aki azt mondta hogy azzal nem szabad mert bemegy oda is ahova nem kellene.
MOL-os (arany dobozos) láncsprayt is akartam venni (szerelőm aztmonda az jó) mert a mostanim ilyen tescos és csak csapja, de egyetlen MOL kúton sem találtam.
Nektek mi vált be ami szépen tapad a láncra és nem lesz tőle egyadta fekete retek a motor?

Illetve kinek milyen alapabb task jut még eszébe amit lehet/kell/érdemes csinálni és kihagytam az irományomból?
Köszi előre is mindenkinek.
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: GSX-R 600

Post by badzoli »

sixday wrote:9 fok volt :smt005
Ideális sört hűteni... :smt021 :smt021 :smt021
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”