WSBK 2008
Moderators: ddt500, nylontacsko, viking
Nem értesz igazán. Egy pillanatig sem kételkedtem abban, hogy Troy nagyon nagyon nagyon jó. Nincs ellenvetésem. Egy rossz szót sem mondtam rá. Egyáltalán nem támadom. Szimpatizálok vele. Én amúgy sem szoktam versenyzőket kifejezetten fikázni...
Én csak azt nem értem, hogy ha tavaly győzőtt, idén futamokat nyert, ha nem esik el párszor, akkor akár még idén is első lehetett volna a végén, miért van szükség 20%-kal nagyobb motorra...
/ A 30LE mínusz meg pusztán abból fakad, hogy a V2-es max fordulatszáma alacsonyabb, a nyomaték, kisebb súly, keskenység viszont ott van. Ez a LE hiány még Imolában sem igazán látszott. /
Én csak azt nem értem, hogy ha tavaly győzőtt, idén futamokat nyert, ha nem esik el párszor, akkor akár még idén is első lehetett volna a végén, miért van szükség 20%-kal nagyobb motorra...
/ A 30LE mínusz meg pusztán abból fakad, hogy a V2-es max fordulatszáma alacsonyabb, a nyomaték, kisebb súly, keskenység viszont ott van. Ez a LE hiány még Imolában sem igazán látszott. /
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Még maga a nagyképű, egocentrikus Biaggi is azt mondta tavaly: "Bayliss Isten!"
Ki is kell tudni motorozni azt a gépet.
Lásd: Stoner kontra Capirossi a GP-ben.
Ja és azt se feledjük el, amikor tavaly Bayliss a WSBK megnyerése után az utolsó valenciai GP-futamra beugrott a sérült Gibernau helyett és szarrá verte a komplett mezőnyt Rossival, Haydennel, Capirossival, Pedrosával etc...úgy, hogy két éve nem ült GP-motoron!!!
Proxy:
Idén is nyerte a futamokat a jó 30 lóval gyengébb motoron még azután is, hogy komoly lágyéksérülése volt és levágták egy ujját.
Szerintem (szigorúan az én véleményem, bár tényekkel lehet alátámasztani: lásd feljebb) Ő a legjobb.
Talán még Rossi jöhet szóba.
Ki is kell tudni motorozni azt a gépet.
Lásd: Stoner kontra Capirossi a GP-ben.
Ja és azt se feledjük el, amikor tavaly Bayliss a WSBK megnyerése után az utolsó valenciai GP-futamra beugrott a sérült Gibernau helyett és szarrá verte a komplett mezőnyt Rossival, Haydennel, Capirossival, Pedrosával etc...úgy, hogy két éve nem ült GP-motoron!!!
Proxy:
Idén is nyerte a futamokat a jó 30 lóval gyengébb motoron még azután is, hogy komoly lágyéksérülése volt és levágták egy ujját.
Szerintem (szigorúan az én véleményem, bár tényekkel lehet alátámasztani: lásd feljebb) Ő a legjobb.
Talán még Rossi jöhet szóba.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Ez az érvelés azért logikailag egy picit hibás, már ha azt akarod bizonyítani, hogy a motor nem számít.
Rendben, hogy Troy Isten faktor benne van és az is rendben, hogy gyorsabb másoknál azonos motorral, de attól még elképzelhető, hogy ha nem 1200ccm lenne, akkor szimplán az összes Ducattis, lejjebb csúszna egy adott idővel. Akkor is gyorsabb lenne mint a többi, a relatív idő megmaradna a márkatársakhoz képest.
De ez így nem cáfolja azt, hogy az abszolút ideje, bizony köthető a motorhoz... szerintem...
Rendben, hogy Troy Isten faktor benne van és az is rendben, hogy gyorsabb másoknál azonos motorral, de attól még elképzelhető, hogy ha nem 1200ccm lenne, akkor szimplán az összes Ducattis, lejjebb csúszna egy adott idővel. Akkor is gyorsabb lenne mint a többi, a relatív idő megmaradna a márkatársakhoz képest.
De ez így nem cáfolja azt, hogy az abszolút ideje, bizony köthető a motorhoz... szerintem...
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Ja.
A többi 1200-as miért nincsen sehol???
Tardozzi is azt nyilatkozta, hogy Troy "Király" a döntő faktor.
Majd ha Fabrizio és Biaggi is döntögetni fogja a pályacsúcsokat, akkor beszélhetünk egyértelműen előnyről.
A többi 1200-as miért nincsen sehol???
Tardozzi is azt nyilatkozta, hogy Troy "Király" a döntő faktor.
Majd ha Fabrizio és Biaggi is döntögetni fogja a pályacsúcsokat, akkor beszélhetünk egyértelműen előnyről.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Alakul ez!
Corser megállíthatatlan, mindkét nap ő volt a leggyorsabb Qatarban.
Troy Corser, Yamaha YZF R1
Második Haga, harmadik Bayliss és Checa!!! azonos idővel.
Jók ezek a Yamik, de Millernek ne szóljatok, mert megnő az arca...
1 Corser Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 1’58.6
2 Haga Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 1’59.2
3 Bayliss Ducati 1098R F08 Ducati Xerox / Checa Honda CBR1000RR Hanspree Ten Kate 1’59.5
5 Nieto Suzuki GSXR1000K7 Alstare Suzuki Corona Extra 1’59.6
6 Fabrizio Ducati 1098R F08 Ducati Xerox 2’00.1
7 Sofuoglu Honda CBR1000RR Hannspree Ten Kate Honda 2’00.3
8 Kagayama Suzuki GSXR1000K7 Alstare Suzuki Corona Extra 2’00.9
Corser megállíthatatlan, mindkét nap ő volt a leggyorsabb Qatarban.
Troy Corser, Yamaha YZF R1
Második Haga, harmadik Bayliss és Checa!!! azonos idővel.
Jók ezek a Yamik, de Millernek ne szóljatok, mert megnő az arca...
1 Corser Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 1’58.6
2 Haga Yamaha YZF R1 Yamaha Motor Italia WSB 1’59.2
3 Bayliss Ducati 1098R F08 Ducati Xerox / Checa Honda CBR1000RR Hanspree Ten Kate 1’59.5
5 Nieto Suzuki GSXR1000K7 Alstare Suzuki Corona Extra 1’59.6
6 Fabrizio Ducati 1098R F08 Ducati Xerox 2’00.1
7 Sofuoglu Honda CBR1000RR Hannspree Ten Kate Honda 2’00.3
8 Kagayama Suzuki GSXR1000K7 Alstare Suzuki Corona Extra 2’00.9
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Nem szükséges.
A korábban becsatolt képen megcsodálható fekete színű, piros vázzal épített Ducati 1098S típusú motorkerékpárt írasd a nevemre.
Köszönöm.
A korábban becsatolt képen megcsodálható fekete színű, piros vázzal épített Ducati 1098S típusú motorkerékpárt írasd a nevemre.
Köszönöm.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Köbcentifüggő a dolog.
Egy 150-es V2-es szerintem jobb mint egy 150-es V4-es.
Van egy ideális hengertérfogat.
Az alatt túl sok a súrlódási veszteség, felette pedig behatárolja a fordulatszámot és az átömlési keresztmetszetet.
Egy 150-es V2-es szerintem jobb mint egy 150-es V4-es.
Van egy ideális hengertérfogat.
Az alatt túl sok a súrlódási veszteség, felette pedig behatárolja a fordulatszámot és az átömlési keresztmetszetet.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Igen ezt én is hallottam... Vajon ez egy műszaki konszenzus, hogy valami elérheti a műszaki fejlesztésének határát, vagy csak elég a Ducattinak bemondania ezt? Vajon előállhat egy olyan, hogy mondjuk az S4-esek is bemondják, hogy ők is elérték a határokat és kérnek még egy kis köbcentit ők is? :)viking wrote:A Ducati 1000-es blokkja 2004-ben elérte fejleszthetősége határát.
Onnan folyamatosan 194 lóerőt tudott, még az idei, 2007-es gép is.
Eközben pl: Toseland Hondája 220 lóerőt tudott.
Az 1200-asoknál több szigorítás is van:
1/ Nehezebbek lesznek mint a sornégyek,
2/ Szívótorokszűkítéssel látják el őket,
3/ A hajtókaroknak és dugattyúknak gyárinak kell lenniük.
Gondolom valahogy csak megegyezhettek és ahogy olvasom még év közben is lehet, hogy csökkentik a V2-esek szívótorkát ha netán túl gyorsan lennének? Ez azért elég sokat sejtető... :) meg picit olyan WSBK-s...
Ezek szerint azt bizton megállapíthatjuk, hogy egy V2-s blokk, azonos köbcentivel egy S4-essel szemben, versenykörülmények között elmarad eredményességben? Hiába sínmotor... hiába könnyebb...
Amúgy nekem nagyon tetszenek azok a piros motorok!