Futómű

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

Szerintem az a összetétel, mert gondolom, hogy nem 1 darabból készült.
Kívül nincs ilyen vonal, meg bent sem frissnek néz ki, takarja a festék vagy hogy mondjam...
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39105
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Futómű

Post by ddt500 »

Azt én is néztem, hogy mi a pöcs az ott? :smt017
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Futómű

Post by feket663 »

Czimby wrote:Végre van egy kis időm így nekiálltam berakni az új kormánycsapágyakat.

Viszont egy kis problémába ütköztem....

Az alsó és a felső csapágy sem fekszik fel teljesen a nyakban.
Mindkettőnél van kb:0.3mm hézag.
Képek:

Image

Image

Image

Egy 12-es menetesszárral és két nagy alátéttel húzattam őket bele a vázba.
Először a felsőt majd az alsót. Természetesen előtte megkentem a felületeket, hogy könnyebben csússzon.
A végén már kb:150-200n-al megtéptem (a 4mm vastag alátét már elkúposodott) de akkor sem feküdt fel teljesen.

Jó ez így szerintetek? Ha nem mivel/hogyan lehetne beljebb nyomni?
Arra, gondoltam lehet a csapágy más kialakítású és ezért nem fekszik fel?!
Majd csak beáll pár 10 kilométer múlva, akkor majd újra be kell állítani. Viszont félve kérdezem meg, hogy jól látom, hogy a váz el van repedve?
Image
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

Végre van egy kis időm így nekiálltam berakni az új kormánycsapágyakat.

Viszont egy kis problémába ütköztem....

Az alsó és a felső csapágy sem fekszik fel teljesen a nyakban.
Mindkettőnél van kb:0.3mm hézag.
Képek:

Image

Image

Image

Egy 12-es menetesszárral és két nagy alátéttel húzattam őket bele a vázba.
Először a felsőt majd az alsót. Természetesen előtte megkentem a felületeket, hogy könnyebben csússzon.
A végén már kb:150-200n-al megtéptem (a 4mm vastag alátét már elkúposodott) de akkor sem feküdt fel teljesen.

Jó ez így szerintetek? Ha nem mivel/hogyan lehetne beljebb nyomni?
Arra, gondoltam lehet a csapágy más kialakítású és ezért nem fekszik fel?!
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

badzoli wrote:A Hondához 12-13e volt 3éve...


Annyiért veszek egy dremelt, kifaragom vele a célszerszámot, és később is tudom majd használni, ha valamit vágni/csiszolni kellene. :smt023
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: Futómű

Post by badzoli »

A Hondához 12-13e volt 3éve...
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

badzoli wrote:
Czimby wrote:Létezik kereskedelmi forgalomban körmös anyához való dugókulcs?
Nekem a Hondához van körmösanyához való dugókulcsom, a Honda Hungary-tól szereztem, igaz, ismerősön keresztül, de tuti, hogy rendelhető Suzukihoz is (még azt sem tartom kizártnak, hogy valamelyik másiké jó lehet hozzá). Vagy vidd el a körmös anyát egy szerszámlakatoshoz, hogy marjon hozzá neked egy szerszámot. Elvileg megvalósítható és talán olcsóbb is a gyári szerszámnál, bár időigényes.

A gyári csillagászati áron van.(30e környéke!)
Viszont találtam egy jó kis leírást, hogyan lehet házilag gyártani ilyen szerszámot.
Itt a link ha valakit érdekel: http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=273512
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: Futómű

Post by badzoli »

Czimby wrote:Létezik kereskedelmi forgalomban körmös anyához való dugókulcs?
Nekem a Hondához van körmösanyához való dugókulcsom, a Honda Hungary-tól szereztem, igaz, ismerősön keresztül, de tuti, hogy rendelhető Suzukihoz is (még azt sem tartom kizártnak, hogy valamelyik másiké jó lehet hozzá). Vagy vidd el a körmös anyát egy szerszámlakatoshoz, hogy marjon hozzá neked egy szerszámot. Elvileg megvalósítható és talán olcsóbb is a gyári szerszámnál, bár időigényes.
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

Raknám összefelé a motor elejét, de nem tudom, hogy mivel húzzam nyomatékra a körmösanyákat a kormány tengelyén.
A szervizkönyv szerint az alsó anyát meg kell húzni 45N-al majd visszalazítani 1/8-1/4 fordulatot rajta, és ezután rákontrázni a felső anyát. Nagy nehezen szereztem 42-es körmöskulcsot hozzá, de abból is csak 1db van...
Meglehet oldani az érzésre húzásos technikával vagy fontos a nyomatékra húzás?
Létezik kereskedelmi forgalomban körmös anyához való dugókulcs?
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

mouse1 wrote:Bocs, ritkán járok manapság erre!

Igen, K4 600 van. Azért ha tudsz, szerintem inkább Koyot tegyél bele. Az jó ideig működni fog benne.

Szia!

Köszi a segítséget, már meg is vannak a Koyo-k.

Miközben csapágyra vadásztam találtam egy jó oldalt, igaz angol nyelvű.
A k3-k4 1000-el foglakozik ami sokban megegyezik a k4-k5 600/750-el.
Itt is az általad ajánlott csapágyat ajánlja a srác, valamint szó van a kerékcsapágyakról is.

Ha valakit érdekel itt olvashat.
http://wotid.com/gsxr/content/view/29/35/

mouse1 neked pedig köszi a segítséget! :smt023
mouse1
Posts: 31
Joined: 2008.07.11. 14:50

Re: Futómű

Post by mouse1 »

Bocs, ritkán járok manapság erre!

Igen, K4 600 van. Azért ha tudsz, szerintem inkább Koyot tegyél bele. Az jó ideig működni fog benne.
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

Czimby wrote:
mouse1 wrote:Nekem se jött le sértetlen porvédővel, de nem is próbálkoztam túlságosan. Porvédős csapágyat kell alulra tenni: Koyo 32006 JRRS (ha jól emlékszek). Felülre mehet a sima: 32006 JR
Neked is k4-k5 600/750 van? Vagy megegyeznek a csapágyméretek más gixerekkel?
Közben rájöttem neki is ilyen mocid van, köszi szépen a segítséget! :smt023
Így már könnyen pótolható a csapágy.

Egyébként ha valakit érdekel a mérete: 30X55X17 Így más márkákból is tud válogatni.
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Futómű

Post by Czimby »

mouse1 wrote:Nekem se jött le sértetlen porvédővel, de nem is próbálkoztam túlságosan. Porvédős csapágyat kell alulra tenni: Koyo 32006 JRRS (ha jól emlékszek). Felülre mehet a sima: 32006 JR
Neked is k4-k5 600/750 van? Vagy megegyeznek a csapágyméretek más gixerekkel?
mouse1
Posts: 31
Joined: 2008.07.11. 14:50

Re: Futómű

Post by mouse1 »

Nekem se jött le sértetlen porvédővel, de nem is próbálkoztam túlságosan. Porvédős csapágyat kell alulra tenni: Koyo 32006 JRRS (ha jól emlékszek). Felülre mehet a sima: 32006 JR
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”