Futómű

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

Csoda wrote:Szerintem aki azt mondja, hogy a "gyari" alias nem beallitot futomu ugyanolyan jo, az kb annyit tud a motorozasrol, mint madonna a szuzies eletrol...
Es lehet attol meg hogy 2.00-at is megy. Ismerunk ilyen emberket is ugye...

Futomu, ha be van allitva jobb es kesz. Ez nem legenda, ki lehet probalni. Utcan is jobb. Sokkal. Aki mast mond, az szopatni akar, hogy neked ne legyen jobb, vagy egyszeruen nem ert hozza.

Neha becsongetnek hozzam emberkek, hogy adjak pezt mert isten letezik, na azok is ilyenek :)
Te megnézted az én motoromat a Hringen,azt mondtad kicsit lágy,de tul képpen jó.Én a pályán nem érzem,hogy bármi "baja"lenne vagy,hogy kellene állitani rajta akárhova(2:10)és ez gyári beállitás.Most kérdem én mi fasznak állitanám bárhová is. Mert azt mondták úgy jobb?
Last edited by RB26DET on 2008.02.12. 20:52, edited 1 time in total.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Masik pelda:

Rider Weight: 95 kg
Recommended Spring Rate for Street: 11.93 kg/mm (use closest available)
Stock Shock Spring Rate (measured): 12.0 kg/mm (stock)



Ez meg kb 95kg hez jo elvileg utcara....

Persze kerdes hogy a racetech mennyire helyes adatokat ad meg.
Errol semmi infom nincs. Az en motoromhoz stimmelt amit ajanlott jo is lett, kijonnek vele a lenti SAG ertekek.
Last edited by balagee on 2008.02.12. 20:45, edited 1 time in total.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

balagee wrote:Racetech.com ezt mondja:

05-06 Suzuki GSX-R1000

Rider Weight: 66 kg
Recommended Spring Rate for Street: 8.12 kg/mm (use closest available)

Stock Shock Spring Rate (measured): 8.1 kg/mm (stock)
66kg?
Annyival születtem :lol:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Racetech.com ezt mondja:

05-06 Suzuki GSX-R1000

Rider Weight: 66 kg
Recommended Spring Rate for Street: 8.12 kg/mm (use closest available)

Stock Shock Spring Rate (measured): 8.1 kg/mm (stock)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Teljesen valtozo hogy hogy melyik motorban hany kg-hez jo a rugo. Attol fugg mit raktak ugye bele, plusz hatul az erokaroktol is fuggo.

Nem minden motor 60-70kgzho van felrugozva, sot....


2szemely az ok, de egyresz 2 szemely az lehet 120kg is meg 200 is. Nemmindegy. Masreszt meg 2 szemellyel nem koridore motorozik az ember. (amugy 2 szemelyhez erdmes elofeszitesen tolni fel ugye.... )
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Post by FélSvéd »

Egyébként az mitöl ennyire biztos hogy a gyári rugo az 60-70 kilos embernel jó?
Én most Cartagenában sokat beszélgettem e Bitubos sráccal mert csak az ö környékén volt netem. Aztán kérdezgettem hogy most önála ingyenes a futomü beállitás? Azt mondta ö az IDM-es csapatok miatt van itt de nagyon szivesen megnézi a K5-öt is, söt ha ki akarok probálni egy Bitobot a gépen akkor ingyen ad egyet, 10-12 körre hogy lássam a különbséget. Mondom ingyen? és ki tudja beszerelni? Azt mondt az 3 perc mert csak 2 csavar a hátsó. erre megkérdeztem és az elsö? Az is van nála de azt sokkal nehgezebb cserélni egy teszt miatt.
Mindenestre odagurultam a Rizlámmal és rögtön mondta hogy semmi csillapitás nincs rajta, nagyon ki volt tekergetve. Beállitotta az elejét, alul is sokat tekert befelé és felül is sokat tekert befelé. Aztán jött a hátulja, ugyanaz, az sem csillapitott eléggé. Aztán elkezdett magyarázni:
A gyári rugo az ugy ki kell hogy birjon 2 személyt (ezért nem értem az itteni mende mondákat hogy a gyári rugo 70 kilos emberig jo), ezért azt nem lehet ugy elkésziteni hogy jol müködjön egy nagyobb rugóút tartományban, azt mondta hogy ennek a gyári rugonak kb 2-3 cm az az utja ahol jol tudna dolgozni, de egy verseny futomü a teljes tartományban jol dolgozik.
Azt is mondta hogy most sokkal jobban fogom érezni hogy min is gurul a gumi és annak ugy kell lennie. (tehát idáig nekem a komfort volt fontossabb, most viszont már elhiszem hogy a keményitett futomü való pályára)
Azt is mondta hogy ha eddig nem volt problémám a kigyorsitásoknál a tapadással akkor nyugodtan probáljam ki a 2 mm-es hátso emelést és ne az eleje csökkentésével kezdjem.
Ezt is megtettem és csoda történt, sokkal könnyebben veszem a szük kanyarokat is. Idáig komoly gond volt gyorsan ledönteni a gépet, most sem vagyok még jó de már sokkal könyebben teszem be a gépet a kanyarba, szerintem még 1 mm fogok hátul emelni, ezt is csak azért merem megtenni mert nincs gond a kanyarban kigyorsitásaimmal. tehát annak aki már lapon is huzza a gázt annak nemjó ez a hátulja emelés megoldás
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

azon gondolkodom,lehet visszaállitom a gyári kutyacsontot,és onnan jobban lehet állitani.ahogy olvasom a véleményeket,eléggé bonyolult eltalálni a jó beállitást,hát még ha ugy el van állitva mint az enyém!tehát,vagy növök öt centit,ami ugye már nem aktuális,vagy megtanulok lábletétel nélkül állni a lámpánál :lol:
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

viking wrote:
Bérczi Jani wrote:
viking wrote:
balagee wrote: Ja hogy te cikket akarasz belole? :)
Nem.
Jó futóművet akarok.
Nekem anno a Yamahát a "Corsaros"Laci állitotta be.
De azért hagy kérdezzem meg,érezted hogy valahol "hibádzik"a futóműved?
Mert szerintem gyári beállitással is tökéletes a gép.
Válaszolva:
A gyári beállítással felkoppant az eleje féktávokon (én sem 60 kiló vagyok...még :lol: )
Most nem, de pattogós lett.
Időközben olajat is cseréltünk benne (sűrűbbet kapott), meg állítottam is rajta elől-hátul.
Kovács Gabi azt mondta, hogy baromi kemény, de a ringen 2 perces körre tökjó.
Ja, csak nem velem.
Tehát összefoglalva: alapvetően nincsen vele bajom, csak szeretném, ha tutira be lenne lőve a súlyomhoz, nem "körülbelül".
Ja értem.A sportmotor.hu-n írogatott egy Acer14 felhasználó nevű úriember aki állitólag keni-wájsz a futóművet.
Szerintem Te magad is be tudod lőni.Felmész a ringre átgondolod,papirra veted a beálitást,és onnan kiindulva minimális állitgatással tesztelsz.
Ha valami "profi"belővi neked(ilyen nincs) az csak körülbelül tudja beállitani mert nem ismeri milyen stilusba motorozol,milyen pályán mész stb stb és akkor még ott vannak a kilók amik egyre fogynak :lol: :wink:
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Bérczi Jani wrote:
viking wrote:
balagee wrote:
viking wrote:Bala, ismersz olyan írástudó emberkét, aki látott már GSX-R futóművet és be tudja állítani az alapdolgokat mint pl: lógások???
Ja hogy te cikket akarasz belole? :)
Nem.
Jó futóművet akarok.
Nekem anno a Yamahát a "Corsaros"Laci állitotta be.
De azért hagy kérdezzem meg,érezted hogy valahol "hibádzik"a futóműved?
Mert szerintem gyári beállitással is tökéletes a gép.
Válaszolva:
A gyári beállítással felkoppant az eleje féktávokon (én sem 60 kiló vagyok...még :lol: )
Most nem, de pattogós lett.
Időközben olajat is cseréltünk benne (sűrűbbet kapott), meg állítottam is rajta elől-hátul.
Kovács Gabi azt mondta, hogy baromi kemény, de a ringen 2 perces körre tökjó.
Ja, csak nem velem.
Tehát összefoglalva: alapvetően nincsen vele bajom, csak szeretném, ha tutira be lenne lőve a súlyomhoz, nem "körülbelül".
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Csoda
Posts: 681
Joined: 2007.03.25. 00:10
Itt motorozok: BP

Post by Csoda »

Szerintem aki azt mondja, hogy a "gyari" alias nem beallitot futomu ugyanolyan jo, az kb annyit tud a motorozasrol, mint madonna a szuzies eletrol...
Es lehet attol meg hogy 2.00-at is megy. Ismerunk ilyen emberket is ugye...

Futomu, ha be van allitva jobb es kesz. Ez nem legenda, ki lehet probalni. Utcan is jobb. Sokkal. Aki mast mond, az szopatni akar, hogy neked ne legyen jobb, vagy egyszeruen nem ert hozza.

Neha becsongetnek hozzam emberkek, hogy adjak pezt mert isten letezik, na azok is ilyenek :)
----------
GSX-R 1000
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Nem akarom tulmisztifikalni ezt a futomu dolgot, teny hogy total fos futomuvel is van aki tok jol megy.

De vegyuk a Jani peldajat. Nem kicsi ember, a gyari hatso rugo (ha az van benne) 15-25 kiloval kisebb emberre van. Raul jani > lejjebb les a motor hatulja 1-2 centivel mint kene. Ettol meg total jo lesz a motor, dolgozik a futomu nem fog hintazni stb. De kigyorsitason mikor hatra megy a suly lent lesz a segge, es szelesiti kicsit az ivet. Lehet ez neki nem is tunik fel, mert sosem probalta helyes rugoval, csak azt erzi hogy minden ok. 2:10 korul meg lehet boven nem is zavarja semmiben, de majd ha 05 ala akar menni akkor vakarja a fejet hogy miert nem jon ossze, es lehet ez is kozrejatszik kicsit.

Ezt csak peldakent mondom, lehet egyaltalan nem ez a helyzet.

SIma utcai gurulaszasokhoz nem hiszem hogy kell ezzel foglalkozni, hacsak nincs elol hatul total mas sulyhoz rugo. De ha valaki 2:00 el akarja erni hringen, akkor mar az ilyen aprosagok is szamithatnak. Persze hallani hogy jo a gyari nem kell csinalni semmit, jo az 2:00-ra de ezt se sok 98kg-os ember mondta szerintem :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

viking wrote:
balagee wrote:
viking wrote:Bala, ismersz olyan írástudó emberkét, aki látott már GSX-R futóművet és be tudja állítani az alapdolgokat mint pl: lógások???
Ja hogy te cikket akarasz belole? :)
Nem.
Jó futóművet akarok.
Nekem anno a Yamahát a "Corsaros"Laci állitotta be.
De azért hagy kérdezzem meg,érezted hogy valahol "hibádzik"a futóműved?
Mert szerintem gyári beállitással is tökéletes a gép.
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Post by FélSvéd »

viking wrote:
balagee wrote:
viking wrote:Bala, ismersz olyan írástudó emberkét, aki látott már GSX-R futóművet és be tudja állítani az alapdolgokat mint pl: lógások???
Ja hogy te cikket akarasz belole? :)
Nem.
Jó futóművet akarok.
Ehhez a beállitáshoz szükséged lesz az én emelömre, a központi emelökkel lehet könnyen logatni a hátulját.
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

balagee wrote:
viking wrote:Bala, ismersz olyan írástudó emberkét, aki látott már GSX-R futóművet és be tudja állítani az alapdolgokat mint pl: lógások???
Ja hogy te cikket akarasz belole? :)
Nem.
Jó futóművet akarok.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Elnok ur
A láthatatlan horgász
Posts: 1297
Joined: 2007.02.21. 13:15
Motorom: Yamaha Fazer 1000
Itt motorozok: Országszerte
Köridő(k): Az meg mi?
Location: Békásmegyer

Post by Elnok ur »

balagee wrote:
viking wrote:Bala, ismersz olyan írástudó emberkét, aki látott már GSX-R futóművet és be tudja állítani az alapdolgokat mint pl: lógások???
Ja hogy te cikket akarasz belole? :)
nekem is kene valaki aki ram allitja a fazer es az r1 futomuvet :-)
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”