Benzin, Fogyasztás, Adalékok!
Az 540i nem 4.4-es és Vanos? (E 39) Egész jó a fogyasztásuk olyan 13 körül van...zsir wrote:Mi egy Hammer a Turyhoz képest (szerény nevén CSODA) a BMW 540-el, 5 literes motorral és 480 lóerővel, neki mindegy mennyi a fogyasztas, mindegy milyen üzemanyaggal megy, ha egyszer igénybe veszed a tiptronik váltot akkor lehet beragad a váltókar és a kulcs benmarad mig istennek könyörögve másnap kinem jön, vagy viheted szervizbe, vagy az utcan hagyod kulcsal eggyüt. Jah es a vegen Én a köcsög nem tudok autot vezetni es tonkretettem a CSODA autojat (röhej)Csoda wrote:Ok a legjobbak, meg a Hammeres is azt hasznalja! :)Anthony Soprano wrote:Prolong forever!
Hol van ehhez a feri a mondeojaval!
A "Mondeom" ha mar belementunk, 7 éves, 500.000 kilometer van benne es 1 millo forint volt, szoval igen is csoro vagyok, elismerem, de az üzemanyagban igen is 1,5 literrel eszik kevesebbet az autom amiota OMW 95 carrerat tankoltam.
Igaz meg a sok reklamért lehet pizzt kéne kérni az OMW-tőőő és nem CSODA-t cikizni lehet idoben es pizzben jobban jarnek, HE HE
szeva
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...
Sv. 650 S
Sv. 650 S
Az a helyzet hogy nem igazán az számít hogy milyen nevű kúthoz állsz be.
Sajnos gyakran ugyanaz a márkájú kutak üzemanyagai között is van különbség. Manipulálja a tulaj hogy jobban járjon.
Nem írom le a márkát, mert kicsi városunkban rögtön tudnák hogy kiről beszélek.... De rendszeresen tankoltunk ugyanazon kútnál, aztán előfordult hogy mégis begurultunk azonos fajta kútra de egy másikhoz. Na azzal a tankolással füstölt az autó és iszonyatosan romlott a fogyasztás! Legközelebb ismét a megszokott helyen töltöttük fel az autót és láss csodát, minden rendben volt.....És ezt több ismerősöm is megtapasztalta, tehát nem egyszeri, nem csak velünk előforduló dolog volt. Néhány éve tulajdonosváltás volt a kútnál és érdekes, hogy azóta nincs gond a náluk kapható üzemanyaggal sem....
Sajnos gyakran ugyanaz a márkájú kutak üzemanyagai között is van különbség. Manipulálja a tulaj hogy jobban járjon.
Nem írom le a márkát, mert kicsi városunkban rögtön tudnák hogy kiről beszélek.... De rendszeresen tankoltunk ugyanazon kútnál, aztán előfordult hogy mégis begurultunk azonos fajta kútra de egy másikhoz. Na azzal a tankolással füstölt az autó és iszonyatosan romlott a fogyasztás! Legközelebb ismét a megszokott helyen töltöttük fel az autót és láss csodát, minden rendben volt.....És ezt több ismerősöm is megtapasztalta, tehát nem egyszeri, nem csak velünk előforduló dolog volt. Néhány éve tulajdonosváltás volt a kútnál és érdekes, hogy azóta nincs gond a náluk kapható üzemanyaggal sem....
Mi egy Hammer a Turyhoz képest (szerény nevén CSODA) a BMW 540-el, 5 literes motorral és 480 lóerővel, neki mindegy mennyi a fogyasztas, mindegy milyen üzemanyaggal megy, ha egyszer igénybe veszed a tiptronik váltot akkor lehet beragad a váltókar és a kulcs benmarad mig istennek könyörögve másnap kinem jön, vagy viheted szervizbe, vagy az utcan hagyod kulcsal eggyüt. Jah es a vegen Én a köcsög nem tudok autot vezetni es tonkretettem a CSODA autojat (röhej)Csoda wrote:Ok a legjobbak, meg a Hammeres is azt hasznalja! :)Anthony Soprano wrote:Prolong forever!
Hol van ehhez a feri a mondeojaval!
A "Mondeom" ha mar belementunk, 7 éves, 500.000 kilometer van benne es 1 millo forint volt, szoval igen is csoro vagyok, elismerem, de az üzemanyagban igen is 1,5 literrel eszik kevesebbet az autom amiota OMW 95 carrerat tankoltam.
Igaz meg a sok reklamért lehet pizzt kéne kérni az OMW-tőőő és nem CSODA-t cikizni lehet idoben es pizzben jobban jarnek, HE HE
szeva
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
te mér akarsz mindig fizetni?zsir wrote:Emberek ne okoskodjatok csinald es utana varom jelentkezesed vagy penzert vagy pozitiv hatassal.
amugy szerintem is jobb, de ezermillió dolgotól függ, hogy kijön e a hatása, vagy hogy csak simán észreveszed-e
nagyban függ pl a vezetési stilustól is.
gondolj csak bele, ha nem autózol a határon, valszeg két gumi között sem fogod észre venni a különbséget, hiába mondod hogy az egyik mennyivel jobban tapad, ez csak a másik tapadóképességének elvesztése utáni tartományban lesz érzékelhető, de odaáig el kell jutni..
SMR
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Erre lett kitalálva igen. De az injektor csak befecskendezési mennyiséggel és előgyújtással tud korrigálni. Ergo, ha 95-ös benzinre van állítva és belenyomják a 91-est, az injektor akár meg is pusztulhat semmit sem fog tudni korrigálni, hiába ad kisebb vagy nagyobb előgyújtást.Csoda wrote:Mas oktanszamu benzinnel mas lesz a magasfordulaton a gyujtasi "szog".
Tehat nem mindegy mien benzinre van allitva. Amcsiba pl 91 esre allitjak.
Europara meg 95 -re, alapbol, viszont az injector elektronika tud korrigalni.
Elvileg az kopogaserzekelo erre lett kitalalva.
Valami szaki biztos eltudja magyarazni hogyan muxik.
Részletesebben Máthé Isti, vagy Csunderlik Csabi tudná elmagyarázni.
GSX-R Forever
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Zsír Mester, szerintem ugyanazt mondjuk csak ezek szerint egyikünk sem elég érthetően.
Szóval akkor megpróbálok értelmesebben pofázni: ha adalékolt a benzin, akkor igen, nagyobb lehet a teljesítmény, mert javul az égés hatásfoka az adaléktól. Ebben egyetértünk és egyetértettünk 3 hozzászólással ezelőtt is. Ez viszont csak egy dolog.
A másik dolog a magasabb oktánszám.
Ha egy motort megterveznek úgy, hogy működik 95-ös benzinnel, akkor az éltben nem fog egy tizeddel több lóerőt leadni ha pusztán 98-99-100ast tankolnak bele.
A Te német bringádnak magas a kompressziója. A német autók is jobban szeretik a 98-as bengát, mint a 95-öst. (Sőt TFSI motorokhoz pl. nem is ajánlják a 95-öst már) Szóval persze, 98-assal simán megy, mert az tetszik neki és 95-tel csörög. De attól még nem lesz 110 helyett 112 lovas, hogy 98 helyett 100-ast tankolsz bele.
Így már tiszta hogy mit akartam? Vagy szaladjak ki újpestre és két bambi mellet megdumáljuk?
Szóval akkor megpróbálok értelmesebben pofázni: ha adalékolt a benzin, akkor igen, nagyobb lehet a teljesítmény, mert javul az égés hatásfoka az adaléktól. Ebben egyetértünk és egyetértettünk 3 hozzászólással ezelőtt is. Ez viszont csak egy dolog.
A másik dolog a magasabb oktánszám.
Ha egy motort megterveznek úgy, hogy működik 95-ös benzinnel, akkor az éltben nem fog egy tizeddel több lóerőt leadni ha pusztán 98-99-100ast tankolnak bele.
A Te német bringádnak magas a kompressziója. A német autók is jobban szeretik a 98-as bengát, mint a 95-öst. (Sőt TFSI motorokhoz pl. nem is ajánlják a 95-öst már) Szóval persze, 98-assal simán megy, mert az tetszik neki és 95-tel csörög. De attól még nem lesz 110 helyett 112 lovas, hogy 98 helyett 100-ast tankolsz bele.
Így már tiszta hogy mit akartam? Vagy szaladjak ki újpestre és két bambi mellet megdumáljuk?
GSX-R Forever
Ricco, Ricco, na ne, ha egy benzinben tobb az adalek, ergo tobb energia szabadulhat fel belole, ergo tobb a loero, szoval ne mondjad ma te.Ricco wrote:Ha adalék van a bengában (és tényleg van is benne!), akkor lehet hogy jobb lesz a teljesítmény, kisebb a fogyasztás.Szabi wrote:
Egyszer az Sv.-be véletlenűl a shell-kúton sima 95-ös helyett 95 V-powert tettem és mélyebb lett a motor hangja...
Bár egyszer a superbike-ban volt egy teszt a különböző benzinekkel (mindenféle vigzsgálat, pados mérés, stb.) és ott a 99-es oktánszámú benzineknél sem volt változás, sőt a duki gyengébb volt 2-3 lóerővel.
De amikor kint a pályán sírnak a májerek a csont széria R1-es mellett, hogy csak 95-ös benzinnel tud menni, mert elfelejtett V-Póvör Részing vagy OMW Super 100-at venni (hozzáteszem 320-330 Ft-ért) akkor nagyon arcon tudnám röhögni az embert.
Ha a motort megtervezik úgy, hogy 95-ös benzinnel menjen, a büdös életben nem lesz egyetlen lóerővel se erősebb a gép a 99-es vagy 100-as oktánszámú benzintől.
Ha lereszel vki a hengerfejből vagy módosítja az égésteret és ezáltal növeli a kompressziót, akkor igen, akkor kellhet 98-99-100 benzin. De amíg nem reszeli a blokkot valaki, addig pénzkidobás.
Haverom nagyon komolyan ert komputerekhez epit dragstereket meg ilyen 700-800 loeros motorokat amibe csak a koputer 400e forint es o pontosan megmondja neked a lambda szondabol es az injektoron atment anyagbol hogy milyen benya jo es nem. Ha erdekel megadom a szamat es beszelj vele en tobbet nem ervelek, probald ki es utana pofaz.
En nekem bevalt, fokepp a BMWben aminek nagyon magas a kopresszioja es allandoan csorgot.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH