WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Moderators: ddt500, viking

Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by Miller »

ddt500 wrote: De ezzel mi a probléma? Már azon kívül, hogy nem a Ducati nyeri a Vb-t? Az elmúlt 10 évben hányszor volt verhetetlen a Ducati? Legutóbb mondjuk 2008-ban? Tavaly sem úgy tűnt mint ha bárki is szorongatná. Még sem hangoztattad hogy reméljük jövőre kapnak 20kg plusz súlyt. :wink: A Yamaha miért lett VB 2009-ben? Mert kihozták az elékelt R1-est aminek semmi haszna csak az, hogy ha SBK motort építesz belőle akkor jobb lesz a tapadásod. (Ugye a big bang blokk alapból tiltott az SBK-ban). Stockba gyengébb lesz, a kiegyensúlyozatlanság miatt is visszább kell venni mert nem lesz olyan tartós. Leszarták. WSBK címet akartak megvették hozzá az embert és ennyi. Aprilia ugyan ez. Csináltak egy motort ami utcán "használhatatlan". Azt kell észrevenni, hogy ugyan van a konstrukciók között különbség előny-hátrány, de alapvetően nem ez számít hanem az, hogy melyik gyár veszi igazán komolyan a VB-t. Kik voltak ezek eddig? Ducati szinte mindig, Honda leginkább a VTR-es időkben hiszen még a V4-et is feladták, hogy meglegyen a VB cím. Yamaha az elékelt R1-el és most az Aprilia. Mindig azt mondja szinte mindenki, ha a Ducati fölénye szóba kerül, hogy lehet építeni 1200-es V2-est. Na akkor most az új mondás az lesz: "Nyugodtan lehet építeni V4-es 1000-est ami utcán használhatatlan és csak törpéknek jó." :wink:
Az, hogy a Ducati a 2008-as motorjával nem lesz VB miért baj? Ki tehet arról, hogy nem fejlesztenek? Senki nem mondta nekik, hogy vegyétek meg Rossit és adjátok fel a WSBK-t. :wink: Az van amit tegnap is ma is magyaráztam. Az Aprilia mindent megtesz a Vb címért full gyári motor, gyári csapat és még így is egy nem fejlesztett félgyári Ducati ellen kell küzdeniük!! Könnyű azt mondani, hogy hogy elmegy Biaggi a Suzukinak. Ja, hogy a Suzuki nem is találkozik Checaval mert fél perc hátránnyal ér célba? Az kit érdekel igaz?
Arról nem is beszélve, hogy Checa milyen játszi könnyedséggel ugrotta át a Kawasakit meg a Hondát.
A Superbike arról szól, hogy ha a Ducati kétszer egymás után nem nyer VB-t akkor azonnal szabályt módosítanak. :wink:
Te magad is írtad a másik oldalon. A Ducatinál a vezérpilóta és a motorja nagyon jó, hogy nyerjék a Vb-t de a többi Ducati csak éppen hogy, nehogy a pontösszeadásnál túl sok legyen nekik. :wink:
Az R1 nek hivatalosan nem Big Bang blokkja van.
Az Aprilia azért csinált egy "csinos húzást" a vezérlés megváltoztatásával.
A Ducati úgy gyomorforgató ahogy van, ebben egyetértek. :grin:
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

Kipróbálnám azért én ezt az Aprilia RSV4 Factory APRC-t, hogy mennyire nem használható a hétköznapokban... : pill :

Nem az a bajom, hogy esetleg nem a Ducati lesz a világbajnok.
Hanem az, hogy az Aprilia egyértelmű előnyben van megint.
És igen, volt ez így a Ducati esetében is, de eléggé régen.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39101
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by ddt500 »

viking wrote:
ddt500 wrote:Gondolom miután jöttek a gondok már azt is bánták, hogy bemutatták egyáltalán. :lol: Nem hiszem el, hogy ez normális miszerint februárban még nincs kész a 250db belőle. Japán motornál meg az amcsiknál már decemberben rakják fel a videókat a következő évben megvehető motorról.
Már a kiszállítások is megkezdődtek, a britek például már megkapták az első motorokat.
Már is? :lol: Akkor lesz egy hónapjuk, hogy STK1000-es motort csináljanak belőle.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39101
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by ddt500 »

viking wrote:
ddt500 wrote:
viking wrote:Az Althea főnöke, Genesio Bevilacqua ki is van akadva rendesen. Ők motorerőben és végsebességben már tavaly is hátrányban voltak, most kaptak ráadásul plussz hat kiló büntetősúlyt, erre van a mezőnyben egy ilyen motor, ami 10-15 km/h-val gyorsabb az egyenesben. Max óriásit ment tegnap, le a kalappal előtte, de úgy ment el mindenki mellett, mintha szembe jöttek volna. A motor hangja is olyan, mint egy GP-gépé...
Ezzel együtt is meggyőződésem, hogy jövőre/idén Ducati-s versenyző nyeri a VB-t.
Egyébként meg összetehetik a két kezüket, hogy van Biaggi meg az RSV4 mert különben szívhatnák a fogukat, hogy mit hazudjanak. Mert lehet lóerőkről meg végsebességről beszélni és jé a vége még is az, hogy Checa egy brutális esés után laza 7mp-el veri a mezőnyt a szar gyenge Ducatival. Ja tudom Checa egy zseni akinek fekszik a V2. :lol:
Tibi, ha és amennyiben Max nem ment volna el füvet nyírni az első kanyarban, akkor valószínűleg nem nyert volna Carlos vagy csak nagyon nehezen. Nem igazán változott közöttük a különbség (időben-távolságban), pedig Biagginak át kellett rágnia magát a mezőnyön. De még így is hozta Carlos tempóját!
Az a baj, hogy ezzel az előnnyel legalább négy futamot (Phillip Island és Monza, de Aragonban is van egy kurva gyors hátsó egyenes, Brno meg élből Biaggié) egyből megkap az Aprilia, ezt kell más helyszíneken egalizálnia a többieknek és elsősorban a Ducatinak.)
De ezzel mi a probléma? Már azon kívül, hogy nem a Ducati nyeri a Vb-t? Az elmúlt 10 évben hányszor volt verhetetlen a Ducati? Legutóbb mondjuk 2008-ban? Tavaly sem úgy tűnt mint ha bárki is szorongatná. Még sem hangoztattad hogy reméljük jövőre kapnak 20kg plusz súlyt. :wink: A Yamaha miért lett VB 2009-ben? Mert kihozták az elékelt R1-est aminek semmi haszna csak az, hogy ha SBK motort építesz belőle akkor jobb lesz a tapadásod. (Ugye a big bang blokk alapból tiltott az SBK-ban). Stockba gyengébb lesz, a kiegyensúlyozatlanság miatt is visszább kell venni mert nem lesz olyan tartós. Leszarták. WSBK címet akartak megvették hozzá az embert és ennyi. Aprilia ugyan ez. Csináltak egy motort ami utcán "használhatatlan". Azt kell észrevenni, hogy ugyan van a konstrukciók között különbség előny-hátrány, de alapvetően nem ez számít hanem az, hogy melyik gyár veszi igazán komolyan a VB-t. Kik voltak ezek eddig? Ducati szinte mindig, Honda leginkább a VTR-es időkben hiszen még a V4-et is feladták, hogy meglegyen a VB cím. Yamaha az elékelt R1-el és most az Aprilia. Mindig azt mondja szinte mindenki, ha a Ducati fölénye szóba kerül, hogy lehet építeni 1200-es V2-est. Na akkor most az új mondás az lesz: "Nyugodtan lehet építeni V4-es 1000-est ami utcán használhatatlan és csak törpéknek jó." :wink:
Az, hogy a Ducati a 2008-as motorjával nem lesz VB miért baj? Ki tehet arról, hogy nem fejlesztenek? Senki nem mondta nekik, hogy vegyétek meg Rossit és adjátok fel a WSBK-t. :wink: Az van amit tegnap is ma is magyaráztam. Az Aprilia mindent megtesz a Vb címért full gyári motor, gyári csapat és még így is egy nem fejlesztett félgyári Ducati ellen kell küzdeniük!! Könnyű azt mondani, hogy hogy elmegy Biaggi a Suzukinak. Ja, hogy a Suzuki nem is találkozik Checaval mert fél perc hátránnyal ér célba? Az kit érdekel igaz?
Arról nem is beszélve, hogy Checa milyen játszi könnyedséggel ugrotta át a Kawasakit meg a Hondát.
A Superbike arról szól, hogy ha a Ducati kétszer egymás után nem nyer VB-t akkor azonnal szabályt módosítanak. :wink:
Te magad is írtad a másik oldalon. A Ducatinál a vezérpilóta és a motorja nagyon jó, hogy nyerjék a Vb-t de a többi Ducati csak éppen hogy, nehogy a pontösszeadásnál túl sok legyen nekik. :wink:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

ddt500 wrote:Gondolom miután jöttek a gondok már azt is bánták, hogy bemutatták egyáltalán. :lol: Nem hiszem el, hogy ez normális miszerint februárban még nincs kész a 250db belőle. Japán motornál meg az amcsiknál már decemberben rakják fel a videókat a következő évben megvehető motorról.
Már a kiszállítások is megkezdődtek, a britek például már megkapták az első motorokat.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

ddt500 wrote:
viking wrote:Az Althea főnöke, Genesio Bevilacqua ki is van akadva rendesen. Ők motorerőben és végsebességben már tavaly is hátrányban voltak, most kaptak ráadásul plussz hat kiló büntetősúlyt, erre van a mezőnyben egy ilyen motor, ami 10-15 km/h-val gyorsabb az egyenesben. Max óriásit ment tegnap, le a kalappal előtte, de úgy ment el mindenki mellett, mintha szembe jöttek volna. A motor hangja is olyan, mint egy GP-gépé...
Ezzel együtt is meggyőződésem, hogy jövőre/idén Ducati-s versenyző nyeri a VB-t.
Egyébként meg összetehetik a két kezüket, hogy van Biaggi meg az RSV4 mert különben szívhatnák a fogukat, hogy mit hazudjanak. Mert lehet lóerőkről meg végsebességről beszélni és jé a vége még is az, hogy Checa egy brutális esés után laza 7mp-el veri a mezőnyt a szar gyenge Ducatival. Ja tudom Checa egy zseni akinek fekszik a V2. :lol:
Tibi, ha és amennyiben Max nem ment volna el füvet nyírni az első kanyarban, akkor valószínűleg nem nyert volna Carlos vagy csak nagyon nehezen. Nem igazán változott közöttük a különbség (időben-távolságban), pedig Biagginak át kellett rágnia magát a mezőnyön. De még így is hozta Carlos tempóját!
Az a baj, hogy ezzel az előnnyel legalább négy futamot (Phillip Island és Monza, de Aragonban is van egy kurva gyors hátsó egyenes, Brno meg élből Biaggié) egyből megkap az Aprilia, ezt kell más helyszíneken egalizálnia a többieknek és elsősorban a Ducatinak.)
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39101
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by ddt500 »

Gondolom miután jöttek a gondok már azt is bánták, hogy bemutatták egyáltalán. :lol: Nem hiszem el, hogy ez normális miszerint februárban még nincs kész a 250db belőle. Japán motornál meg az amcsiknál már decemberben rakják fel a videókat a következő évben megvehető motorról.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

Én úgy tudom, hogy a superbike-ot nem is akarták idén bevetni. Teljesen új a motor, fejleszteni akarják, mielőtt megpróbálják megnyerni vele a VB-t.
Ha idén indították volna, az nagy lutri lett volna, márpedig egy ilyen teljesen új, forradalmi típustól csak a győzelem az elfogadható (főként a Ducati pedigréjével), egyébként megkérdőjeleződik az egész nagy felhajtás és az eladásokra is kedvezőtlen hatással lenne.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39101
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by ddt500 »

viking wrote:Az Althea főnöke, Genesio Bevilacqua ki is van akadva rendesen. Ők motorerőben és végsebességben már tavaly is hátrányban voltak, most kaptak ráadásul plussz hat kiló büntetősúlyt, erre van a mezőnyben egy ilyen motor, ami 10-15 km/h-val gyorsabb az egyenesben. Max óriásit ment tegnap, le a kalappal előtte, de úgy ment el mindenki mellett, mintha szembe jöttek volna. A motor hangja is olyan, mint egy GP-gépé...
Ezzel együtt is meggyőződésem, hogy jövőre/idén Ducati-s versenyző nyeri a VB-t.
Egyébként meg összetehetik a két kezüket, hogy van Biaggi meg az RSV4 mert különben szívhatnák a fogukat, hogy mit hazudjanak. Mert lehet lóerőkről meg végsebességről beszélni és jé a vége még is az, hogy Checa egy brutális esés után laza 7mp-el veri a mezőnyt a szar gyenge Ducatival. Ja tudom Checa egy zseni akinek fekszik a V2. :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

Nem homologizáltatták a WSBK-motort, csak a Stockot.
Az idei év stockos tapasztalataival együtt fejlesztik a superbike-ot és jövőre hozzák fel a WSBK-ba a motort.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39101
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by ddt500 »

Nem készültek el vele időben.
"Bár több csapat is nevezett Panigaléval az idei Superbike küzdelmeire, egyelőre nincs FIM engedélye a típusnak a futamokra. A teszten elhangzott az is, hogy a korábbi híresztelés (mely szerint nincs a típusnak FIM engedélye a 2012-es versenyekre) jelen pillanatban még igaz, de már gőzerővel dolgoznak a bolognai üzemben, hogy a szervezet által megszabott február végi dátumra elkészüljön az első 250 motor, mely szükséges a típus rajtrácsra állításához. A Superbike csapatok az idei küzdelmekben még a 2011-es világbajnok motor továbbfejlesztett változatával lépnek színre, de a Superstock versenyein már jelen lesz a Panigale, és egyfajta tesztként - a hírek szerint legalább három csapattal - teljes szezont mennek az új motorok, mielőtt 2013-ban a mély vízbe dobnák a új 1199-est."
Ebből nekem az következik,hogy nem hangoztatják de szerintem a szériaverzióval is voltak problémák ezért vannak késésben. Az első szériából biztos nem vásárolnék. :twisted:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by Miller »

Előre bocsátom, hülye kérdésem lesz.
Valószínűleg csak az én figyelmemet kerülte el, de Checa miért nem a Panigale nyergében ül?
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by viking »

Az Althea főnöke, Genesio Bevilacqua ki is van akadva rendesen. Ők motorerőben és végsebességben már tavaly is hátrányban voltak, most kaptak ráadásul plussz hat kiló büntetősúlyt, erre van a mezőnyben egy ilyen motor, ami 10-15 km/h-val gyorsabb az egyenesben. Max óriásit ment tegnap, le a kalappal előtte, de úgy ment el mindenki mellett, mintha szembe jöttek volna. A motor hangja is olyan, mint egy GP-gépé...
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39101
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: WSBK Phillip Island, Ausztrália (2012. 02. 26.)

Post by ddt500 »

Ma azért gondolkoztam ezen a Aprilia miért ilyen gyors az egyenesben kérdésen. A V4-es konstrukció keskenyebb motort eredményez, kisebb légellenállás nagyobb végsebesség. A V4 gyújtássorrendje jobb kigyorsítást eredményez és emellett jobban bánik a gumival is. De amit sokan elfelejtenek az az, hogy összesen 4 motor van ami gyári blokkal megy a VB-n. Aprilia, BMW, Ducati, Kawasaki.
Aprilia elemezve. BMW majdnem ugyan azt tudja de elkopik a gumija és maga a motor is látványosan nagyobb. Ducati V2 top speedben nem jó, a Kawasaki meg ugyan azzal a problémával küzd mint a BMW és valszeg nem is olyan erős. A Suzuki meg a Honda 4-5 éves fejlesztés és lehet Ten Kate meg a Yoshhimura nagyon jó cég de nem hinném, hogy felveszik a versenyt az Aprilia vagy a BMW gyár fejlesztőrészlegével. Mások a lehetőségeik. A BMW már az első évben min.3 generációnyi blokkot próbált ki.
Egyszerűen egy gyári, folyamatosan fejlesztett V4-es 1000-es ezt tudja. Arról nem beszélve, hogy egyre több verseny szól arról, hogy kinek marad gumija a végére.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Post Reply

Return to “A versenyek 2012”