Page 4 of 6

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.30. 00:17
by ago motors
Pálesz wrote:Mit kell érteni azalatt h 3térképet kezel?
Úgy mint az A B C mód?
Tehát mondjuk map1-be be lehet állítani az Afr-t pl 13-ra, map 2-be 14,7-re a rero map meg a gyári mintha bent se lenne?
Hogy működik a kiválasztás?
Akkor az úgy működik, h van egy teljesítménytérkép amin megy mint az állat meg van egy ami mondjuk fogyasztástérkép amin tök keveset eszik? plusz a gyári?
Ha hülyeségeket irok bocs.
Megpróbálok mindenre válaszolni:

1. Xtre-vel együtt használható, sőt.. ajánlott is használni, mivel az Xtre a környezetvédelmi tiltást iktatja ki, az FI Tuner meg az injektor térképet "rakja" rendbe.. a kettőnek semmi köze sincs egymáshoz...

2. Térképek: három térképet tud "kezelni", amiből kettő szabadon programozható és a harmadik a gyári, azaz null térkép. Az A, B, C program nem az üzemanyaggal "játszik", hanem a gyújtással. Meglehet tenni, hogy egy "tökéletes"-t raksz a MAP1-re, a MAP2-re pedig valami "üzemanyag takarékost", bár ezzel azért kicsit óva intelek, mert ha tólzott méártékben takarékoskodsz, akkor az a motor rovására megy. Kiválasztani baromi egyszerű,

3. Térképválasztás: ha a gáz 0%-on van gyújtáskor, akkor MAP1, ha a gáz 0% és 100% között van gyújtáskor, akkor MAP2, ha a gáz 100%-on van gyújtáskor, akkor ZERO MAP.

Asszem nem volt több kérdés... :smt006

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.25. 07:52
by Pálesz
:smt023

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.25. 05:56
by viking
viking wrote:Hát, ezt majd Agó elmondja.
Gyakorlatilag hasonló módon dolgozik mint a PC.
De beszerelték az X-TRE Powerbox-ot is, a kigyorsításoknál (kettesben-hármasban) szerintem az is sokat számít.

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.24. 22:06
by Pálesz
X-tre vel együtt hasznalható?

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.23. 19:56
by almano
Remek kerdes!!!
Jo lenne kicsit tobbet tudni errol a dologrol. :smt023
Johetne mar Tacsi grafikonja az AFR ertekekkel, hogy mennyire valtozott.

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.23. 19:42
by Pálesz
Mit kell érteni azalatt h 3térképet kezel?
Úgy mint az A B C mód?
Tehát mondjuk map1-be be lehet állítani az Afr-t pl 13-ra, map 2-be 14,7-re a rero map meg a gyári mintha bent se lenne?
Hogy működik a kiválasztás?
Akkor az úgy működik, h van egy teljesítménytérkép amin megy mint az állat meg van egy ami mondjuk fogyasztástérkép amin tök keveset eszik? plusz a gyári?
Ha hülyeségeket irok bocs.

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 21:27
by almano
Koszi az infókat!!!
:smt006 :smt023

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 21:05
by ago motors
balagee wrote:Ja en azt hittem ohgy ez AFR-t merni is tud menet kozben :(

Kar mert az jo lett volna 60k-ert :D

Mondjuk ha mereses beallitas jar hozza 60ert az valoban nem rossz. Engem mondjuk leginkabb az erdekelne hogy ki lehet e simitani az on/off gazallas rantast egy ilyennel. Vagyis engem annyira mar nem erdekel mert az afr tuner nekem megcsinalja, de mas is szopik ezzel, es nekik lehetne ajanlani ezt a cuccot ha jo erre...
Gondoltam, hogy nincs az az ár, amiért jó lenne... :shock:

A rángatás két dolog miatt van:
1. lekapcsolja az injektort on/off gázállásnál
2. nem jól beállított motor

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 21:02
by ago motors
almano wrote:Koszi szepen a bovebb infot! :smt023
Par kerdes:

1. Letoltheto e a software valahonnan, hogy lehessen latni mint PC illetve Bazzaz-nal, hogy milyen a kezelofelulete, mit, hogyan lehet csinalni vele?
2. A -10/+15 % modositas minden esetben eleg e? Mert ugye latni, ennel joval nagyobb mertekben modositott terkepeket is, komolyabb motor "tuningolas" utan. Vagy ez inkabb csak az olyanoknak valo, akik mondjuk a gyari mocijukat akarjak allitani, esetleg egy Slip-on-al vagy teljes rendszerrel felszerelve?
3. Gyari csatlakozokkal van e felszerelve vagy scotch-lock megoldassal van e a vezetekek csatlakoztatasa?
4. Gondolom csak az elsodleges befecskendezoket allitja ez is, vagy mind a 8-at esetleg?
5. Jovoben varhato e valamifele bovites, mint QS, vagy barmi mas?

Esetleg egy kepet a termekrol lathatunk? Kerestem infot a weboldaladon, de nem sikerult talalni semmit. :smt017

Elore is koszi a valaszokat! :smt023
1. Pár napon belül letölthető lesz...

2. a -10% és a +15% nem elégséges. nylontacsko motorján se volt elég - főleg alsó közép tartományban, de mivel a gyári ECU csak ekkora módosítást tud végrehajtani, ezért ez van.

3. a Programozói csatihoz - 8 vezetékes (2*4) - csatlakozóval csatlakozik, mig a két vezetékre gyorscsatival köthető rá a készülék.

4. mind 8 injektort állítja

5. QS nem lesz hozzá, mivel az ECU nem támogatja és más fejlesztésről sem tudok a közeljövőben. Illetve fejlesztek hozzá egy progit, amivel a padon mért beállítás elötti adatokból automatikusan legenerálja a térképet.

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 18:27
by balagee
Ja en azt hittem ohgy ez AFR-t merni is tud menet kozben :(

Kar mert az jo lett volna 60k-ert :D

Mondjuk ha mereses beallitas jar hozza 60ert az valoban nem rossz. Engem mondjuk leginkabb az erdekelne hogy ki lehet e simitani az on/off gazallas rantast egy ilyennel. Vagyis engem annyira mar nem erdekel mert az afr tuner nekem megcsinalja, de mas is szopik ezzel, es nekik lehetne ajanlani ezt a cuccot ha jo erre...

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 18:06
by almano
nylontacsko wrote: Nekem van kérdésem :lol:
HÁNY LE lett a végső mérééééééés? :wink: : pill : : pill : : pill :
Igen, igen.
Ha lehet grafikonnal, AFR értékekkel...
:smt006 :smt023 :smt026

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 16:28
by nylontacsko
ago motors wrote:Mivel végre körvonalazódott a tesztek után a készülékkel kapcsolatos dolgok - és mivel almano is szépen kérte -, igy leirom, amit elsőre tudni kell róla.

A készülék egy Suzuki FI Tuner névre keresztelt injektor hangoló, ami az összes injektoros Suzuki-n működik.
A készülék - hasonlóan mint a Power Commander, Bazzaz vagy más "nem gagyi" injektor hangoló -, képes 12 gázálláson 500 fordulatonként optimalizálni megfelelő beállítás mellett a motor injektor működését, amennyiben a módosítandó értékek -10% és +15% közé esnek. Alapból 3 térképet tud kezelni (zero map, map1 és map2), ami a gázkarról indításkor választható ki.

A készülék kicsi és kompakt (mérete megegyezik a XTRE Power Box-szal vagy a SpeedoHealer-rel).
Beszerelése eléggé egyszerű: Csatlakoztatni kell az ECU programozói csatlakozójához, illetve rácsíptetni a fordulatszám és a gázállás jelekre. Kb egy rutinos szerelőnek 5 perc.
USB-n lehet programozni, a programja, ha van NET, akkor autómatikusan frissít is.

Az ára úgy néz ki, hogy 55.000 és 60.000 között lesz, ami tartalmazza a készüléket, USB kábelt, szereléshez csatlakozókat illetve egy INGYENES FÉKPADI BEÁLLTÁST is.

Tehát az jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a készüléknek nem lesz külön ára, csak ebben a formában lehet megvásárolni illevte ha valakinek csak a készülék kell, akkor is 55.000-60.000HUF közötti az ára.

Volt még egy kérdése almano-nak:
Melyik a jobb (FI Tuner, Power Commander, Bazzaz, stb..)
Ez a készülék valahol a beleirok az ECU-ba és egy jól beállíttott Power Commander közott van közelebb a power commanderhez. Mivel "szűk" keresztmetszete a -10% és a +15%, illetve csak kézzel lehet beállítani, azért nem lesz 100%-osan tökéletes. Viszont az ár/érték/eredmény szempontjából nagyon jó és ha valakimegelégszik esetlegesen egy 98%-os motorral, akkor annak a legjobb választás.
Valszeg az mebreke 95%-nak, ha kiveszek egy beállított FI Tuner-t és berakok egy beállított Power Commander-t, akkor nem érezné a különbséget.

Remélem minden leirtam, de ha valakinek kérdése van, akkor szívesen megpróbálok válaszolni...
Nekem van kérdésem :lol:
HÁNY LE lett a végső mérééééééés? :wink: : pill : : pill : : pill :

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 07:21
by almano
Koszi szepen a bovebb infot! :smt023
Par kerdes:

1. Letoltheto e a software valahonnan, hogy lehessen latni mint PC illetve Bazzaz-nal, hogy milyen a kezelofelulete, mit, hogyan lehet csinalni vele?
2. A -10/+15 % modositas minden esetben eleg e? Mert ugye latni, ennel joval nagyobb mertekben modositott terkepeket is, komolyabb motor "tuningolas" utan. Vagy ez inkabb csak az olyanoknak valo, akik mondjuk a gyari mocijukat akarjak allitani, esetleg egy Slip-on-al vagy teljes rendszerrel felszerelve?
3. Gyari csatlakozokkal van e felszerelve vagy scotch-lock megoldassal van e a vezetekek csatlakoztatasa?
4. Gondolom csak az elsodleges befecskendezoket allitja ez is, vagy mind a 8-at esetleg?
5. Jovoben varhato e valamifele bovites, mint QS, vagy barmi mas?

Esetleg egy kepet a termekrol lathatunk? Kerestem infot a weboldaladon, de nem sikerult talalni semmit. :smt017

Elore is koszi a valaszokat! :smt023

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.17. 03:18
by ago motors
Mivel végre körvonalazódott a tesztek után a készülékkel kapcsolatos dolgok - és mivel almano is szépen kérte -, igy leirom, amit elsőre tudni kell róla.

A készülék egy Suzuki FI Tuner névre keresztelt injektor hangoló, ami az összes injektoros Suzuki-n működik.
A készülék - hasonlóan mint a Power Commander, Bazzaz vagy más "nem gagyi" injektor hangoló -, képes 12 gázálláson 500 fordulatonként optimalizálni megfelelő beállítás mellett a motor injektor működését, amennyiben a módosítandó értékek -10% és +15% közé esnek. Alapból 3 térképet tud kezelni (zero map, map1 és map2), ami a gázkarról indításkor választható ki.

A készülék kicsi és kompakt (mérete megegyezik a XTRE Power Box-szal vagy a SpeedoHealer-rel).
Beszerelése eléggé egyszerű: Csatlakoztatni kell az ECU programozói csatlakozójához, illetve rácsíptetni a fordulatszám és a gázállás jelekre. Kb egy rutinos szerelőnek 5 perc.
USB-n lehet programozni, a programja, ha van NET, akkor autómatikusan frissít is.

Az ára úgy néz ki, hogy 55.000 és 60.000 között lesz, ami tartalmazza a készüléket, USB kábelt, szereléshez csatlakozókat illetve egy INGYENES FÉKPADI BEÁLLTÁST is.

Tehát az jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a készüléknek nem lesz külön ára, csak ebben a formában lehet megvásárolni illevte ha valakinek csak a készülék kell, akkor is 55.000-60.000HUF közötti az ára.

Volt még egy kérdése almano-nak:
Melyik a jobb (FI Tuner, Power Commander, Bazzaz, stb..)
Ez a készülék valahol a beleirok az ECU-ba és egy jól beállíttott Power Commander közott van közelebb a power commanderhez. Mivel "szűk" keresztmetszete a -10% és a +15%, illetve csak kézzel lehet beállítani, azért nem lesz 100%-osan tökéletes. Viszont az ár/érték/eredmény szempontjából nagyon jó és ha valakimegelégszik esetlegesen egy 98%-os motorral, akkor annak a legjobb választás.
Valszeg az mebreke 95%-nak, ha kiveszek egy beállított FI Tuner-t és berakok egy beállított Power Commander-t, akkor nem érezné a különbséget.

Remélem minden leirtam, de ha valakinek kérdése van, akkor szívesen megpróbálok válaszolni...

Re: Suzuki FI Tuner

Posted: 2010.08.16. 07:55
by almano
viking wrote:Norbi azt mondta, hogy az FI Tuner (mint a neve is mutatja) a befecskendezést teszi rendbe, az X-TRE pedig a gyújtást.
Ok, akkor nem ECU Flash, mert azzal meg lehet csinálni azt amit a TRE-k csinálnak meg barmilyen fuel vagy ignition map-et egyszerre.
Cool.
Most mar csak egy részletes leírás lenne jó erről a kütyüről, hogy lássuk miről is van szó, miben jobb mint egy PC vagy Bazzaz cucc. Pontosan mit csinál, es hogyan.
Ago bácsi, legyszi irj!!! :smt006