Motorolaj,Kenőanyagok
- RB26DET
- Posts: 2965
- Joined: 2007.02.21. 21:04
- Motorom: K7 600
- Itt motorozok: Pálya
- Location: Tát-Sárisáp
Az nem baj ha eltakarja.Döntse lassan oldalra és figyelje a "kis ablakot" úgy kilehet kalkulálni kb mennyivel van tödd benneSzabi wrote:Jani!
Neki a DL 650-en úgy van, hogy a kis ablak be van vonalkázva és a a maximum. az ablak kb. 2/3 részénél van.(a minimum az 1/3-nál) De neki annyira fel van töltve, hogy az egész ablakot "eltakarja" az olaj...
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
2-3 dl túltöltésből nem lesz semmi baja szerintem.Hogy hol a határ amit még a szimering elbír, az szerintem motorfüggő.A yamahák jobban bírják azt tudom.De én nem kísérleteznék vele.Nem ér annyit.Ha nem fogyaszt olajat, 3dl feletti túltöltésből tuti leengednék.Szabi wrote:Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
Igazándiból csak ki akartam valami mást próbálni R4 helyett, amúgy gondom nincs vele semmi, motullal meg fuchsal szimpatizálok még, de nem tudtam gyors felhajtani ezeket , ugyhogy maradt R4, olcsó is könnyű is beszerezni, nem is rossz, csak a tapasztalat miatt nézek más fajtát is:roll:Bérczi Jani wrote:Nekem van egy haverom aki motult tud,de sajna igen felmentek az árak 2007-re.trans wrote:Pls. valaki segítsen, Jelenlegi Castrol R4 helyett szeretnék Motult vagy Fuchs-ot kipróbálni! Hol tudok ezek valamelyikéből Pesten jó áron vásárolni?
4400ft-ért tudja a 15w50 competetiont ami igen borsós ár.
Mi a bajod az R4-el?
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Mivel a folyadékok összenyomhatatlanok, ha túltöltöd, megnő a nyomás. Tömítéseket kinyomhatja, de nyilván a többi alkatrésznek sem tesz jót.
A streetfighterek azért töltik túl, mert a motor helyzete miatt a karterben előre vagy hátra "löttyen" az olaj és a szivattyú falsot szív.
Ha túltöltik, ez megakadályozható, illetve pl: a Ducati kúpos kartert alkalmaz, aminek az aljáról szív a pumpa.
További megoldás a szárazkarteres olajozás, amikor egy külön tartályból nyomja a szivattyú az olajat.
A streetfighterek azért töltik túl, mert a motor helyzete miatt a karterben előre vagy hátra "löttyen" az olaj és a szivattyú falsot szív.
Ha túltöltik, ez megakadályozható, illetve pl: a Ducati kúpos kartert alkalmaz, aminek az aljáról szív a pumpa.
További megoldás a szárazkarteres olajozás, amikor egy külön tartályból nyomja a szivattyú az olajat.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Ha valaki sokat egykerózik, akkor állítólag érdemes túltölteni valamennyivel. Ha normálisan használja és nem egykerekezik, akkor jobb a max vonalig önteni és netovább.Szabi wrote:Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Inkább, minthogy ártson
GSX-R 600 K5 - THE RED LIGHTNING
- RB26DET
- Posts: 2965
- Joined: 2007.02.21. 21:04
- Motorom: K7 600
- Itt motorozok: Pálya
- Location: Tát-Sárisáp
Ha parázik engedjen le belőle.Mennyivel van felette?Szabi wrote:Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
- RB26DET
- Posts: 2965
- Joined: 2007.02.21. 21:04
- Motorom: K7 600
- Itt motorozok: Pálya
- Location: Tát-Sárisáp
Nekem van egy haverom aki motult tud,de sajna igen felmentek az árak 2007-re.trans wrote:Pls. valaki segítsen, Jelenlegi Castrol R4 helyett szeretnék Motult vagy Fuchs-ot kipróbálni! Hol tudok ezek valamelyikéből Pesten jó áron vásárolni?
4400ft-ért tudja a 15w50 competetiont ami igen borsós ár.
Mi a bajod az R4-el?
Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...
Sv. 650 S
Sv. 650 S
csülok SAE (Society of Automotive Engineers)
--Motor olajokrol alapvetoen --
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
--Motor olajokrol alapvetoen --
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
Last edited by zsir on 2007.04.11. 08:55, edited 4 times in total.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
"...a 15W-s olaj amit előszeretettel tesznek nyáron sportmotorokba mert szélsőséges használatnál magas hőmérsékleten jobb alternatíva lehet a 10W-s társainál."
Ezt nem nagyon támasztja alá semmi. Minden olaj márka mást tud. Amit biztosan tudhatsz róla az csak annyi, amennyi kiderül a SEA számból. Azokat ugyanis mérik, az extremitást meg nem. A W-s szám a 0 fok körül mért viszkozitás, a másik szám meg a 100 fok körül mért. Így a W-s számnak lehet hogy van valami köze ahhoz, hogy az olajnak hogyan fog csökkenni a viszkozitása (és attól a te motorodnak jobb lesz-e egyáltalán) 100 fok fölötti magas hőmérsékleten, de az idézett következtetést szájhagyományokból levonni és főleg több gyártó termékére általánosítani legalábbis kuruzslás.
Ha fel akarsz készülni az extrám körülményekre, akkor magasabb SEA számú olajat válassz. De az meg utcán nem olyan tökély, úgyhogy el kell dönteni, milyen körülmények közt üzemel többet a motor. Ha vegyesen használod utcán és pélyén, akkor mindenképpen csak kompromisszumos megoldásod lesz.
Ezt nem nagyon támasztja alá semmi. Minden olaj márka mást tud. Amit biztosan tudhatsz róla az csak annyi, amennyi kiderül a SEA számból. Azokat ugyanis mérik, az extremitást meg nem. A W-s szám a 0 fok körül mért viszkozitás, a másik szám meg a 100 fok körül mért. Így a W-s számnak lehet hogy van valami köze ahhoz, hogy az olajnak hogyan fog csökkenni a viszkozitása (és attól a te motorodnak jobb lesz-e egyáltalán) 100 fok fölötti magas hőmérsékleten, de az idézett következtetést szájhagyományokból levonni és főleg több gyártó termékére általánosítani legalábbis kuruzslás.
Ha fel akarsz készülni az extrám körülményekre, akkor magasabb SEA számú olajat válassz. De az meg utcán nem olyan tökély, úgyhogy el kell dönteni, milyen körülmények közt üzemel többet a motor. Ha vegyesen használod utcán és pélyén, akkor mindenképpen csak kompromisszumos megoldásod lesz.
Nem elenyésző módon. A motorolajok két komponensűek már néhány 10 éve. Az alsó a téli, a felső a nyári környezeti hőterhelésre vonatkozó szám. Valóban a viszkozitáshoz van közük. De az, hogy te a max 20 fokos olajról azt mondod: az egyik sűrűbb, mint a másik... miből gondolod, hogy i történik 80-90 fokon?
Emellett van még teljesítményszint ("S" jel), ami szintén nem elhanyagolható.
Emellett van még teljesítményszint ("S" jel), ami szintén nem elhanyagolható.