Motorolaj,Kenőanyagok

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

Milyen olajat érdemes a telóba tenni szerintetek? Minőségileg kérdem. Lecserélném a 10W-st 15 W-sre...
Tudtok esetleg valami helyet ahol normális áron kapnék?!
Thx.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

Szabi wrote:Jani!

Neki a DL 650-en úgy van, hogy a kis ablak be van vonalkázva és a a maximum. az ablak kb. 2/3 részénél van.(a minimum az 1/3-nál) De neki annyira fel van töltve, hogy az egész ablakot "eltakarja" az olaj...
Az nem baj ha eltakarja.Döntse lassan oldalra és figyelje a "kis ablakot" úgy kilehet kalkulálni kb mennyivel van tödd benne :wink:
Image
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

Jani!

Neki a DL 650-en úgy van, hogy a kis ablak be van vonalkázva és a a maximum. az ablak kb. 2/3 részénél van.(a minimum az 1/3-nál) De neki annyira fel van töltve, hogy az egész ablakot "eltakarja" az olaj...
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

Szabi wrote:Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
2-3 dl túltöltésből nem lesz semmi baja szerintem.Hogy hol a határ amit még a szimering elbír, az szerintem motorfüggő.A yamahák jobban bírják azt tudom.De én nem kísérleteznék vele.Nem ér annyit.Ha nem fogyaszt olajat, 3dl feletti túltöltésből tuti leengednék. :idea:
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
trans
Posts: 249
Joined: 2007.02.22. 16:14

Post by trans »

Bérczi Jani wrote:
trans wrote:Pls. valaki segítsen, Jelenlegi Castrol R4 helyett szeretnék Motult vagy Fuchs-ot kipróbálni! Hol tudok ezek valamelyikéből Pesten jó áron vásárolni?
Nekem van egy haverom aki motult tud,de sajna igen felmentek az árak 2007-re.
4400ft-ért tudja a 15w50 competetiont ami igen borsós ár.
Mi a bajod az R4-el?
Igazándiból csak ki akartam valami mást próbálni R4 helyett, amúgy gondom nincs vele semmi, motullal meg fuchsal szimpatizálok még, de nem tudtam gyors felhajtani ezeket :oops: , ugyhogy maradt R4, olcsó is könnyű is beszerezni, nem is rossz, csak a tapasztalat miatt nézek más fajtát is:roll:
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Mivel a folyadékok összenyomhatatlanok, ha túltöltöd, megnő a nyomás. Tömítéseket kinyomhatja, de nyilván a többi alkatrésznek sem tesz jót.

A streetfighterek azért töltik túl, mert a motor helyzete miatt a karterben előre vagy hátra "löttyen" az olaj és a szivattyú falsot szív.
Ha túltöltik, ez megakadályozható, illetve pl: a Ducati kúpos kartert alkalmaz, aminek az aljáról szív a pumpa.

További megoldás a szárazkarteres olajozás, amikor egy külön tartályból nyomja a szivattyú az olajat.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Franky79
Posts: 68
Joined: 2007.02.22. 17:32
Location: Esztergom

Post by Franky79 »

Szabi wrote:Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Ha valaki sokat egykerózik, akkor állítólag érdemes túltölteni valamennyivel. Ha normálisan használja és nem egykerekezik, akkor jobb a max vonalig önteni és netovább.
Inkább, minthogy ártson :wink:
GSX-R 600 K5 - THE RED LIGHTNING
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

Szabi wrote:Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
Ha parázik engedjen le belőle.Mennyivel van felette?
Image
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

trans wrote:Pls. valaki segítsen, Jelenlegi Castrol R4 helyett szeretnék Motult vagy Fuchs-ot kipróbálni! Hol tudok ezek valamelyikéből Pesten jó áron vásárolni?
Nekem van egy haverom aki motult tud,de sajna igen felmentek az árak 2007-re.
4400ft-ért tudja a 15w50 competetiont ami igen borsós ár.
Mi a bajod az R4-el?
Image
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

Egy kérdés. Ha a motort tultöltik olajjal attól lehet valami gond,
Az egyik haverom nem régen volt szervízen és bőven a max. fölé öntötték neki az olajjal...parázik hogy ettől gond lehet (pl. megeszi a szimeringeket) de mondtam neki, hogy szerintem nem! De kiváncsi vagyok a véleményetekre.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
trans
Posts: 249
Joined: 2007.02.22. 16:14

Post by trans »

Pls. valaki segítsen, Jelenlegi Castrol R4 helyett szeretnék Motult vagy Fuchs-ot kipróbálni! Hol tudok ezek valamelyikéből Pesten jó áron vásárolni?
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Tudja ő azt, csak elütötte.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Post by zsir »

csülok SAE (Society of Automotive Engineers)
Image

--Motor olajokrol alapvetoen --
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil
Last edited by zsir on 2007.04.11. 08:55, edited 4 times in total.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
csülök
Posts: 84
Joined: 2007.02.24. 17:09

Post by csülök »

"...a 15W-s olaj amit előszeretettel tesznek nyáron sportmotorokba mert szélsőséges használatnál magas hőmérsékleten jobb alternatíva lehet a 10W-s társainál."

Ezt nem nagyon támasztja alá semmi. Minden olaj márka mást tud. Amit biztosan tudhatsz róla az csak annyi, amennyi kiderül a SEA számból. Azokat ugyanis mérik, az extremitást meg nem. A W-s szám a 0 fok körül mért viszkozitás, a másik szám meg a 100 fok körül mért. Így a W-s számnak lehet hogy van valami köze ahhoz, hogy az olajnak hogyan fog csökkenni a viszkozitása (és attól a te motorodnak jobb lesz-e egyáltalán) 100 fok fölötti magas hőmérsékleten, de az idézett következtetést szájhagyományokból levonni és főleg több gyártó termékére általánosítani legalábbis kuruzslás.
Ha fel akarsz készülni az extrám körülményekre, akkor magasabb SEA számú olajat válassz. De az meg utcán nem olyan tökély, úgyhogy el kell dönteni, milyen körülmények közt üzemel többet a motor. Ha vegyesen használod utcán és pélyén, akkor mindenképpen csak kompromisszumos megoldásod lesz.
User avatar
csülök
Posts: 84
Joined: 2007.02.24. 17:09

Post by csülök »

Nem elenyésző módon. A motorolajok két komponensűek már néhány 10 éve. Az alsó a téli, a felső a nyári környezeti hőterhelésre vonatkozó szám. Valóban a viszkozitáshoz van közük. De az, hogy te a max 20 fokos olajról azt mondod: az egyik sűrűbb, mint a másik... miből gondolod, hogy i történik 80-90 fokon?
Emellett van még teljesítményszint ("S" jel), ami szintén nem elhanyagolható.
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”