Motorolaj,Kenőanyagok
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39117
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Hát az alapos tisztítás petróleummal biztos jót tesz de én ilyet soha az életemben nem csináltam. Ha fényesedik a lánc lefújom oszt jó van.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Sziasztok!
Láncspray használata elött leszoktátok takarítani a láncot?? Megoszlott véleményeket hallottam ismerősöktől, valaki azt mondta petróleummal alaposan minden fújás elött, valaki pedig ellenezte a petróleumot csak simán átfújja és kész.... ?????
Láncspray használata elött leszoktátok takarítani a láncot?? Megoszlott véleményeket hallottam ismerősöktől, valaki azt mondta petróleummal alaposan minden fújás elött, valaki pedig ellenezte a petróleumot csak simán átfújja és kész.... ?????
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
RB26DET wrote:Mennyibe kerül a gyári? A Hiflo 1600körül van,a japán Full márkájú 1200ft.
Több mint 60000km et rakunk a motorjainkba 90% ba a Full szűrőt használtuk(Filtercenter)10% Hifló(pink motors).
Nem vettem észre,hogy később jönne meg az olajnyomás és a motorok se hullottak szét.
Mondjuk az tény,hogy a gyári szűrő jobb minőségű,de az utgy szűrők is megfelelnek a célnak.
Én a hiflo-t 2000ért a gyárit 3ért vettem.
Csak a tapasztalataimat írtam le, hátha valakit érdekel, vagy ad ilyen apróságokra is.
Akkor inkább így írom; "A Hiflo egy jó szűrű, de a gyári mégjobb nála."
- RB26DET
- Posts: 2965
- Joined: 2007.02.21. 21:04
- Motorom: K7 600
- Itt motorozok: Pálya
- Location: Tát-Sárisáp
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Mennyibe kerül a gyári? A Hiflo 1600körül van,a japán Full márkájú 1200ft.
Több mint 60000km et rakunk a motorjainkba 90% ba a Full szűrőt használtuk(Filtercenter)10% Hifló(pink motors).
Nem vettem észre,hogy később jönne meg az olajnyomás és a motorok se hullottak szét.
Mondjuk az tény,hogy a gyári szűrő jobb minőségű,de az utgy szűrők is megfelelnek a célnak.
Több mint 60000km et rakunk a motorjainkba 90% ba a Full szűrőt használtuk(Filtercenter)10% Hifló(pink motors).
Nem vettem észre,hogy később jönne meg az olajnyomás és a motorok se hullottak szét.
Mondjuk az tény,hogy a gyári szűrő jobb minőségű,de az utgy szűrők is megfelelnek a célnak.
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Igaz nem olaj, de olajszűrő!
Szóval kicsit unatkoztam és mivel volt itthon pár db használt szűrű gondolom belenézek mielőtt kidobom őket.
Gyári Suzuki olajszűrű ill, Hiflo filtro HF138 olajszűrők voltak.
(Érdekesség: A K&N KN138 szűrő megegyezik a Hiflofiltro HF138 szűrővel, csak a K&N végére hegesztettek egy anyát 1500ért...)
Azt kell mondjam a gyári szűrő minden szempontból jobb minőségű szerintem.
Először is a legfontosabb, a gyári szűrünek a gumi tömítése ami megakadályozza, hogy az olaj visszafollyon a szűrőből sokkal jobb minőségű gumiból készült és nagyobb méretű is. A Hiflo szűrőben már kicsit meg is volt keményesdve ez a gumi, valószínűleg nem is zárt már rendesen. Ez azért fontos, mert ha az olaj visszafolyik a szűrőből akkor indítás után nem áll fel egyből a kenési rendszer, nincs olajnyomás csak pár másodperc mulva.
Egyéb apróságok, különbségek;
Maga a szűrő betét a is szebben kivitelezett a gyári szűrőnél, a hifloban a lamellák kicsit össze-vissza álltak, voltak amik össze is voltak tapadva egymással. A gyáriban szépen rendezetten egyforma távolságra voltak.
A szűrőbetétet nyomó rugú a gyáriban egy rendes spirálrugó, a hifloban csak egy hajlított lemezdarab.
A megkerülő szelep ami ugye akkor nyit ha túl nagy az olajnyomás(ekkor nincs megszűrve a keringő olaj) a hifloban nagyobb átmérőjű mint a gyáriban. Ezt döntse el mindenki neki melyik a jobb.
Szóval kicsit unatkoztam és mivel volt itthon pár db használt szűrű gondolom belenézek mielőtt kidobom őket.
Gyári Suzuki olajszűrű ill, Hiflo filtro HF138 olajszűrők voltak.
(Érdekesség: A K&N KN138 szűrő megegyezik a Hiflofiltro HF138 szűrővel, csak a K&N végére hegesztettek egy anyát 1500ért...)
Azt kell mondjam a gyári szűrő minden szempontból jobb minőségű szerintem.
Először is a legfontosabb, a gyári szűrünek a gumi tömítése ami megakadályozza, hogy az olaj visszafollyon a szűrőből sokkal jobb minőségű gumiból készült és nagyobb méretű is. A Hiflo szűrőben már kicsit meg is volt keményesdve ez a gumi, valószínűleg nem is zárt már rendesen. Ez azért fontos, mert ha az olaj visszafolyik a szűrőből akkor indítás után nem áll fel egyből a kenési rendszer, nincs olajnyomás csak pár másodperc mulva.
Egyéb apróságok, különbségek;
Maga a szűrő betét a is szebben kivitelezett a gyári szűrőnél, a hifloban a lamellák kicsit össze-vissza álltak, voltak amik össze is voltak tapadva egymással. A gyáriban szépen rendezetten egyforma távolságra voltak.
A szűrőbetétet nyomó rugú a gyáriban egy rendes spirálrugó, a hifloban csak egy hajlított lemezdarab.
A megkerülő szelep ami ugye akkor nyit ha túl nagy az olajnyomás(ekkor nincs megszűrve a keringő olaj) a hifloban nagyobb átmérőjű mint a gyáriban. Ezt döntse el mindenki neki melyik a jobb.
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Hatranya csakis a penztarcadra nezve lesz semmi masra...Czimby wrote:Sziasztok!
Eddig Motul 7100 10w-40-et használtam, szerintetek ha váltok 300V 10w-40-re annak lehet bármi hátránya, vagy minden szempontból jobb olaj a 300V? (Az árkülönbség most nem fontos! )
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Sziasztok!
Eddig Motul 7100 10w-40-et használtam, szerintetek ha váltok 300V 10w-40-re annak lehet bármi hátránya, vagy minden szempontból jobb olaj a 300V? (Az árkülönbség most nem fontos! )
Eddig Motul 7100 10w-40-et használtam, szerintetek ha váltok 300V 10w-40-re annak lehet bármi hátránya, vagy minden szempontból jobb olaj a 300V? (Az árkülönbség most nem fontos! )
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Köszönöm a választ!
A manual viszont 10W40 et ír.
Pályán nem hiszem hogy fogom használni, inkább túrákra.
A manual viszont 10W40 et ír.
Pályán nem hiszem hogy fogom használni, inkább túrákra.
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
5100-tol tavol! Az jo olyanba ami 5000-et forog maximum :)smaykis wrote:Sziasztok!
Most vettem egy K6 Gsx-R600 - at.
Ti milyen olajat ajánlotok?
Szerintem Motul lesz, de melyik?
A 300V FL 10W40, 5100 10W40, 7100 10W40?
Köszönöm a válaszokat!
Ha jot akarsz 300V, Ha sporolosabb vagy akkor 7100
600/750-be egyebkent inkabb 5W-40-et tegyel. Vidamabban forog majd ;)
10W-40 mehet az ezredesbe.
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Sziasztok!
Most vettem egy K6 Gsx-R600 - at.
Ti milyen olajat ajánlotok?
Szerintem Motul lesz, de melyik?
A 300V FL 10W40, 5100 10W40, 7100 10W40?
Köszönöm a válaszokat!
Most vettem egy K6 Gsx-R600 - at.
Ti milyen olajat ajánlotok?
Szerintem Motul lesz, de melyik?
A 300V FL 10W40, 5100 10W40, 7100 10W40?
Köszönöm a válaszokat!
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Mondjuk amit most beallitasz az nem igen lesz jo egy honap mulva.repsol82 wrote:Tegnap levettem a hűtőt,levettem a hűtőventilátort,kivettem a termosztátot,kitakarítottam a hűtőt,és majdnem lepippantottam magamat mire visszahajtogattam a sok lemezkét rajta
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok
- RB26DET
- Posts: 2965
- Joined: 2007.02.21. 21:04
- Motorom: K7 600
- Itt motorozok: Pálya
- Location: Tát-Sárisáp
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Ennyi wazzrepsol82 wrote:Tegnap levettem a hűtőt,levettem a hűtőventilátort,kivettem a termosztátot,kitakarítottam a hűtőt,és majdnem lepippantottam magamat mire visszahajtogattam a sok lemezkét rajta
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Motorolaj,Kenőanyagok
Tegnap levettem a hűtőt,levettem a hűtőventilátort,kivettem a termosztátot,kitakarítottam a hűtőt,és majdnem lepippantottam magamat mire visszahajtogattam a sok lemezkét rajta
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.