Motorolaj,Kenőanyagok

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39117
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by ddt500 »

Hát az alapos tisztítás petróleummal biztos jót tesz de én ilyet soha az életemben nem csináltam. Ha fényesedik a lánc lefújom oszt jó van.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Virtuoso
Posts: 20
Joined: 2012.02.28. 21:02
Motorom: Suzuki GSX-R 600 K4
Itt motorozok: Közút

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by Virtuoso »

Sziasztok!

Láncspray használata elött leszoktátok takarítani a láncot?? Megoszlott véleményeket hallottam ismerősöktől, valaki azt mondta petróleummal alaposan minden fújás elött, valaki pedig ellenezte a petróleumot csak simán átfújja és kész.... ?????
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by RB26DET »

Image
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by Czimby »

RB26DET wrote:Mennyibe kerül a gyári? A Hiflo 1600körül van,a japán Full márkájú 1200ft.
Több mint 60000km et rakunk a motorjainkba 90% ba a Full szűrőt használtuk(Filtercenter)10% Hifló(pink motors).
Nem vettem észre,hogy később jönne meg az olajnyomás és a motorok se hullottak szét.
Mondjuk az tény,hogy a gyári szűrő jobb minőségű,de az utgy szűrők is megfelelnek a célnak.

Én a hiflo-t 2000ért a gyárit 3ért vettem.

Csak a tapasztalataimat írtam le, hátha valakit érdekel, vagy ad ilyen apróságokra is.

Akkor inkább így írom; "A Hiflo egy jó szűrű, de a gyári mégjobb nála."
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by RB26DET »

Mennyibe kerül a gyári? A Hiflo 1600körül van,a japán Full márkájú 1200ft.
Több mint 60000km et rakunk a motorjainkba 90% ba a Full szűrőt használtuk(Filtercenter)10% Hifló(pink motors).
Nem vettem észre,hogy később jönne meg az olajnyomás és a motorok se hullottak szét.
Mondjuk az tény,hogy a gyári szűrő jobb minőségű,de az utgy szűrők is megfelelnek a célnak.
Image
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by Czimby »

Igaz nem olaj, de olajszűrő!

Szóval kicsit unatkoztam és mivel volt itthon pár db használt szűrű gondolom belenézek mielőtt kidobom őket.

Gyári Suzuki olajszűrű ill, Hiflo filtro HF138 olajszűrők voltak.

(Érdekesség: A K&N KN138 szűrő megegyezik a Hiflofiltro HF138 szűrővel, csak a K&N végére hegesztettek egy anyát 1500ért...)

Azt kell mondjam a gyári szűrő minden szempontból jobb minőségű szerintem.

Először is a legfontosabb, a gyári szűrünek a gumi tömítése ami megakadályozza, hogy az olaj visszafollyon a szűrőből sokkal jobb minőségű gumiból készült és nagyobb méretű is. A Hiflo szűrőben már kicsit meg is volt keményesdve ez a gumi, valószínűleg nem is zárt már rendesen. Ez azért fontos, mert ha az olaj visszafolyik a szűrőből akkor indítás után nem áll fel egyből a kenési rendszer, nincs olajnyomás csak pár másodperc mulva.

Egyéb apróságok, különbségek;
Maga a szűrő betét a is szebben kivitelezett a gyári szűrőnél, a hifloban a lamellák kicsit össze-vissza álltak, voltak amik össze is voltak tapadva egymással. A gyáriban szépen rendezetten egyforma távolságra voltak.
A szűrőbetétet nyomó rugú a gyáriban egy rendes spirálrugó, a hifloban csak egy hajlított lemezdarab.
A megkerülő szelep ami ugye akkor nyit ha túl nagy az olajnyomás(ekkor nincs megszűrve a keringő olaj) a hifloban nagyobb átmérőjű mint a gyáriban. Ezt döntse el mindenki neki melyik a jobb.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by almano »

Czimby wrote:Sziasztok!

Eddig Motul 7100 10w-40-et használtam, szerintetek ha váltok 300V 10w-40-re annak lehet bármi hátránya, vagy minden szempontból jobb olaj a 300V? (Az árkülönbség most nem fontos! :grin: )
Hatranya csakis a penztarcadra nezve lesz semmi masra...
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
Czimby
Posts: 130
Joined: 2010.04.22. 09:01

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by Czimby »

Sziasztok!

Eddig Motul 7100 10w-40-et használtam, szerintetek ha váltok 300V 10w-40-re annak lehet bármi hátránya, vagy minden szempontból jobb olaj a 300V? (Az árkülönbség most nem fontos! :grin: )
smaykis
Posts: 11
Joined: 2011.10.03. 07:47
Motorom: Suzuki Gsx-R600 K6
Itt motorozok: Bács-Kiskun

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by smaykis »

Köszönöm a választ!

A manual viszont 10W40 et ír. :shock:
Pályán nem hiszem hogy fogom használni, inkább túrákra.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by almano »

smaykis wrote:Sziasztok!

Most vettem egy K6 Gsx-R600 - at.
Ti milyen olajat ajánlotok?
Szerintem Motul lesz, de melyik?
A 300V FL 10W40, 5100 10W40, 7100 10W40? :roll:

Köszönöm a válaszokat! : resp :
5100-tol tavol! Az jo olyanba ami 5000-et forog maximum :)
Ha jot akarsz 300V, Ha sporolosabb vagy akkor 7100
600/750-be egyebkent inkabb 5W-40-et tegyel. Vidamabban forog majd ;)
10W-40 mehet az ezredesbe.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
smaykis
Posts: 11
Joined: 2011.10.03. 07:47
Motorom: Suzuki Gsx-R600 K6
Itt motorozok: Bács-Kiskun

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by smaykis »

Sziasztok!

Most vettem egy K6 Gsx-R600 - at.
Ti milyen olajat ajánlotok?
Szerintem Motul lesz, de melyik?
A 300V FL 10W40, 5100 10W40, 7100 10W40? :roll:

Köszönöm a válaszokat! : resp :
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by almano »

repsol82 wrote:Tegnap levettem a hűtőt,levettem a hűtőventilátort,kivettem a termosztátot,kitakarítottam a hűtőt,és majdnem lepippantottam magamat mire visszahajtogattam a sok lemezkét rajta :grin:
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok :smt026 :smt026
Mondjuk amit most beallitasz az nem igen lesz jo egy honap mulva.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by RB26DET »

repsol82 wrote:Tegnap levettem a hűtőt,levettem a hűtőventilátort,kivettem a termosztátot,kitakarítottam a hűtőt,és majdnem lepippantottam magamat mire visszahajtogattam a sok lemezkét rajta :grin:
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok :smt026 :smt026
Ennyi wazz :smt023
Image
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Motorolaj,Kenőanyagok

Post by mexikói »

Tegnap levettem a hűtőt,levettem a hűtőventilátort,kivettem a termosztátot,kitakarítottam a hűtőt,és majdnem lepippantottam magamat mire visszahajtogattam a sok lemezkét rajta :grin:
Az alsó részén,ahova a kerék felveri a vizet nagyon sok el volt hajolva.Ott nem is tudott rajta átmenni a levegő.Ma feltöltöttem mocoollal,lelégtelenítettem,és bemelegítettem 65 fokig,elindultam az utcában,gondoltam majd felmegy menet közben 80-ig.De nem változott a hőfok.Megálltam,megvártam amíg felmegy 82-ig,aztán megint elindultam.A hőmérséklet esni kezdett,és kb 60fokig ment vissza. Powertape-el beállítom,és szerintem nem lesznek hűtési gondok :smt026 :smt026
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”