csülök wrote:A 10w-60-ból nyilván kevesebbet eszik minden kajálásra hajlamos motor, mert jóval vastagabb pl. a 10w-40-nél. De hidegben a hidegindítás esetleg nehézkesebb.
Ezt én nem egészen így tudom.
W=winter azaz tél.Tehát az első szám adja meg az olaj sűrűségét nem a második.A második szám a felső hőtartományt szabja meg elenyésző módon.10W-40-50-60....tök mindegy, max. a 60-as jobban bírja a gyűrődést.Egyébként szemre is látni lehet 10W és 15W olaj közötti sűrűséget.Tehát a vastagabb mindenképp a 15W-s olaj amit előszeretettel tesznek nyáron sportmotorokba mert szélsőséges használatnál magas hőmérsékleten jobb alternatíva lehet a 10W-s társainál.Mivel a 15W sűrűbb, ezért a hidegindításnál télen és tavasszal a hígabb 10W-s olajat ajánlják, mivel a 15W az üzemi hőfokot is nehezebben éri el.Nyáron csak is 15W raktam idáig minden motoromba, talán jobban kíméli a blokkot.
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
csülök wrote:A 10w-60-ból nyilván kevesebbet eszik minden kajálásra hajlamos motor, mert jóval vastagabb pl. a 10w-40-nél. De hidegben a hidegindítás esetleg nehézkesebb.
A lyukváltáshoz az olajnak nem tudom mennyi köze lehet - szerintem pont semmi. A vajpuha kuplung alatt mit értettél? Könnyű behúzni? Mert az olajhoz ennek se sok köze van. A finom csendes járáshoz igen, de ha valami új spéci motorod van, akkor ez az olaj akkor jó hozzá, ha a Szaharában használod pályakörülmények közt.
Én még soha nem töltöttem utána nem eszik semmit. És hidegben is tök jól indol. Szovas az RS nálam OK
A 10w-60-ból nyilván kevesebbet eszik minden kajálásra hajlamos motor, mert jóval vastagabb pl. a 10w-40-nél. De hidegben a hidegindítás esetleg nehézkesebb.
A lyukváltáshoz az olajnak nem tudom mennyi köze lehet - szerintem pont semmi. A vajpuha kuplung alatt mit értettél? Könnyű behúzni? Mert az olajhoz ennek se sok köze van. A finom csendes járáshoz igen, de ha valami új spéci motorod van, akkor ez az olaj akkor jó hozzá, ha a Szaharában használod pályakörülmények közt.
pezoo wrote:Én még mindíg RS 4T-t rakatom bele.Van még itthon jó pár lityi.10-60-as sosem fog megégni,nem csúszik a kuplung,nem zajos a motor,6000-es szervíz óta nem tudtam még lyukat váltani sem,és vaj puha már indulásnál a váltókarom.És így nem is akarok kísérletezgetni más olajakkal.Nekem ez vált be,bár mást nem is próbáltam,de mikor megvettem a motort(5400km-rel) nem tudom milyen olaj volt benne,de azzal rendre találtam ürest a 3-4-es között.
Én is ezt használom szerintem is OK. Bár volt aki szerint nem negy szám de nekem bevált. És csak 9e a 4liter. Amúgy ez az r4 elődje nem?
Azt nem tudom, ennek más a viszkozitása(10-60 ugye),és ebből egy cseppet sem kajál a motorom,míg a többiektől mindíg hallok csipegetéseket az R4-ből.Pedíg nekem is volt most benne pályanap,meg nagytempós autópálya is.Ami jól bevált azt nem szabad lecserélni.
pezoo wrote:Én még mindíg RS 4T-t rakatom bele.Van még itthon jó pár lityi.10-60-as sosem fog megégni,nem csúszik a kuplung,nem zajos a motor,6000-es szervíz óta nem tudtam még lyukat váltani sem,és vaj puha már indulásnál a váltókarom.És így nem is akarok kísérletezgetni más olajakkal.Nekem ez vált be,bár mást nem is próbáltam,de mikor megvettem a motort(5400km-rel) nem tudom milyen olaj volt benne,de azzal rendre találtam ürest a 3-4-es között.
Én is ezt használom szerintem is OK. Bár volt aki szerint nem negy szám de nekem bevált. És csak 9e a 4liter. Amúgy ez az r4 elődje nem?
Én még mindíg RS 4T-t rakatom bele.Van még itthon jó pár lityi.10-60-as sosem fog megégni,nem csúszik a kuplung,nem zajos a motor,6000-es szervíz óta nem tudtam még lyukat váltani sem,és vaj puha már indulásnál a váltókarom.És így nem is akarok kísérletezgetni más olajakkal.Nekem ez vált be,bár mást nem is próbáltam,de mikor megvettem a motort(5400km-rel) nem tudom milyen olaj volt benne,de azzal rendre találtam ürest a 3-4-es között.
Tomika01 wrote:ddt500:
Az R4-et nem én vittem hanem ők adták. Egy polcról vette le a srác és előttem bontotta fel. Nem hinném, hogy átvertek.
A kuplung megcsúszás meg kb 3 vagy 4 alkalommal jött elő az egykerék próbálgatásakor. Az Actevóval nem volt ilyen probléma.
(R4-et a 6000-res szervizen tették bele az Actevót pedig a 12000-sen)
Most erre mit mondjak? Nem mondok semmit. Na jó az nem Én volnék! Nekem nem csúszik. Ja és ne egykerekez mert árt a motornak.
ddt500:
Az R4-et nem én vittem hanem ők adták. Egy polcról vette le a srác és előttem bontotta fel. Nem hinném, hogy átvertek.
A kuplung megcsúszás meg kb 3 vagy 4 alkalommal jött elő az egykerék próbálgatásakor. Az Actevóval nem volt ilyen probléma.
(R4-et a 6000-res szervizen tették bele az Actevót pedig a 12000-sen)
nylontacsko: Nem zártak be mert kb 2 hete voltam ott.
Tomika01 wrote:Hali
Esküszöm, hogy volt rá példa mikor megcsúszott az R4-től!
Pl: Az Actevót tettünk bele próbaként és feljött kerékre a motor. Az R4-el meg se mozdította.
Szóval nekem volt ilyen és más is panaszkodott erre, azt mondta a srác.
(A szerviz Balassagyarmaton volt egy Suzuki kereskedésben)
Te vitted az R4-et? Mert ha nem és nem a polcról vették le az orig flakont akkor ki tudja milyen mocskot raktak a motorodba. Mi az, hogy volt rá példa? Egy kuplung vagy csúszik vagy nem.