MotoGP 2012

Itt lehet bátran eszmét cserélni

Moderators: ddt500, nylontacsko, viking

User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by almano »

Stonereknel jon a baba.
Kis kenguru :)

:smt006
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Kato
Posts: 87
Joined: 2009.10.21. 17:21
Motorom: 600RR PC40
Location: Sárvár

Re: MotoGP 2012

Post by Kato »

viking wrote:Nagyjából egyetértünk.
Bár az azért tény, hogy a Honda és a Yamaha közelebb volt egymáshoz (konstrukcióját tekintve), mint a Yamaha és a Ducati még akkor is, ha a Honda és a Ducati is V4-es, a Yamaha pedig sornégy. Viszont a váz teljesen más és a blokk vezérlése is.

A Yamahából "könnyebb volt Hondát csinálni", ez a Ducatival nem megy.
Persze kellett ott is néhány zseniális húzás, a legismertebb az ellenirányban forgó főtengely.
Egyetértek! Rossinak most sokkal nehezebb dolga volt, mint a Honda-Yamaha váltásnál. Anno a Honda és a Yamaha sokkal közelebb volt egymáshoz. A karbon vázas Desmosedici teljesen más vezetési stílust igényel és direktebb a viselkedése. A legnagyobb problémáik a fékezésnél és a kanyarbejáratnál van, nagyon kevés visszajelzést kapnak az útról és így elég nehéz tapadást találni.

Igen, a Yamaha változtatott a főtengely forgásirányán, de ez nem volt olyan egyszerű. Köztudott, hogy a főtengely forgásiránya a motor dinamikájára jelentős hatással van. Ha a főtengely hátrafelé forog, akkor a pörgettyű hatások részben kiegyenlítődnek és a motor kezelhetőbb lesz. A legnagyobb szerepe a kanyarba való bekormányzásnál van. Viszont egy hátrafelé forgó főtengely csökkenti a motorbólintását és csökkenti az első kerék terhelését is. Kezdetben a Yamaha versenyzők panaszkodtak is, hogy fékezésnél tolja az elejét. Ezért az erőforrást a vázban teljesen más helyre kellett beépíteni. Másrészt, egy hátrafelé fogó főtengely egy fordítótengelyt feltételez, ami a forgásirányt megfordítja. A Yamaha ezt egyidejűleg kiegyenlítőtengelynek használta, viszont ezt jóval erősebbre kellett méretezni, mert ennek nemcsak egy-pár kiegyenlítőtömeget kellett tudni hajtani, hanem primer hajtást is át kellett vinni.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

A lényegre gondoltam.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by balagee »

Persze fordiccsunk le egy 20ezer karakteres cikket? :D

Igen reszletesen kielemzi hogy miert szar a karbonvazas ducati es a blokkjuk kombinacioja.
A lenyeg azzal szopik a Rossi hogy nem jon eleg informacio az elso kerekrol.
Egyszeruen tulcsillapitja a rezgeseket a vaz es nem erezni a motor elejet.
A gumikat foleg az elso gumit nem tudja emiatt normalisan felmelegiteni.
Bizonytalannak erzi a motort.

A lagysaggal nincs gond mert a karbont vazzal meg lehet csinalni hogy ahol kell ott merev, ahol kell ott meg lagy. A fo gond hogy 800assal sokat kell lapon meni, es ott nem erzi rendesen hogy mi tortenik.

1000essel nem lesz ekkora gond, mert ott kevesebbet fognak lapon menni.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

Valaki fordítsa már le hejj! :smt014
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by balagee »

Ja lehet :D
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

Ezt tettem fel reggel a sportmotorra. :grin:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by balagee »

Rossi nem felejtett el motorozni 1-2 het alatt. Szar az a motor. Vagy ha nem is szar egyszeruen nem tud vagy nem akar hozza alkalmazkodni a Rossi. Stoner mondjuk isten volt ahogy a ducatival ment, de az egy masik motor. Mint ahogy a Hayden motorja se ugyanaz mint ami a Rossi alatt van most. Persze lehet a Rossi a Stoner nyero Ducatijaval is szenvedne, de ezt mar nem fogjuk megtudni soha.

http://motomatters.com/analysis/2011/08 ... dici_.html
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

A Yamaha és a Honda teszteli a jövő évi ezres gépeket a brnoi futam utáni hétfőn, a Ducati a 800-ast fogja. Kerülik a közvetlen összehasonlítást.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

Kato pedig meghalt. :smt010
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: MotoGP 2012

Post by viking »

Anélkül, hogy bármit elvitatnék Rossitól:
1/ 2001-ben egyedül a Hondának volt 990-es négyüteműje, több éve fejlesztették, ezzel még 2002-ben és 2003-ban is óriási előnyük volt.
2/ Nem volt közel sem olyan kiegyenlített a mezőny, mint most.
3/ Legnagyobb ellenfelei Gibernau, Biaggi és Capirossi és később Hayden voltak. Ezek most nem lennének sehol a Lorenzok, Spiesek, Stonerek világában.
4/ Mire a Ducati jó lett (2005-2006), elzavarták Baylisst a csapattól, Gibernau pedig elintézte Capirossit.
5/ Pedrosa még újonc volt a kategóriában, Stoner, Spies, Lorenzo, Simoncelli pedig még csattogó szárnyú lepkét tologattak a homokozóban.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: MotoGP 2012

Post by ddt500 »

Miller wrote:
ddt500 wrote:
Miller wrote:
ddt500 wrote:Az első kettő simán eljuthat 5 VB címig a királykategóriában.
Csak ebben a kategóriában, ha ez a kettő összesen lesz ötszörös VB, akkor már hálásak lehetnek.
És ki fogja megverni őket? :smt017
Stonert saját maga. Lorenzót remélem Spies.
Nem hiszem én aztat. :roll:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: MotoGP 2012

Post by Miller »

ddt500 wrote:
Miller wrote:
ddt500 wrote:Az első kettő simán eljuthat 5 VB címig a királykategóriában.
Csak ebben a kategóriában, ha ez a kettő összesen lesz ötszörös VB, akkor már hálásak lehetnek.
És ki fogja megverni őket? :smt017
Stonert saját maga. Lorenzót remélem Spies.
Post Reply

Return to “Duma-box”