MotoGP 2012
Moderators: ddt500, nylontacsko, viking
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Stonereknel jon a baba.
Kis kenguru :)
Kis kenguru :)
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: MotoGP 2012
Egyetértek! Rossinak most sokkal nehezebb dolga volt, mint a Honda-Yamaha váltásnál. Anno a Honda és a Yamaha sokkal közelebb volt egymáshoz. A karbon vázas Desmosedici teljesen más vezetési stílust igényel és direktebb a viselkedése. A legnagyobb problémáik a fékezésnél és a kanyarbejáratnál van, nagyon kevés visszajelzést kapnak az útról és így elég nehéz tapadást találni.viking wrote:Nagyjából egyetértünk.
Bár az azért tény, hogy a Honda és a Yamaha közelebb volt egymáshoz (konstrukcióját tekintve), mint a Yamaha és a Ducati még akkor is, ha a Honda és a Ducati is V4-es, a Yamaha pedig sornégy. Viszont a váz teljesen más és a blokk vezérlése is.
A Yamahából "könnyebb volt Hondát csinálni", ez a Ducatival nem megy.
Persze kellett ott is néhány zseniális húzás, a legismertebb az ellenirányban forgó főtengely.
Igen, a Yamaha változtatott a főtengely forgásirányán, de ez nem volt olyan egyszerű. Köztudott, hogy a főtengely forgásiránya a motor dinamikájára jelentős hatással van. Ha a főtengely hátrafelé forog, akkor a pörgettyű hatások részben kiegyenlítődnek és a motor kezelhetőbb lesz. A legnagyobb szerepe a kanyarba való bekormányzásnál van. Viszont egy hátrafelé forgó főtengely csökkenti a motorbólintását és csökkenti az első kerék terhelését is. Kezdetben a Yamaha versenyzők panaszkodtak is, hogy fékezésnél tolja az elejét. Ezért az erőforrást a vázban teljesen más helyre kellett beépíteni. Másrészt, egy hátrafelé fogó főtengely egy fordítótengelyt feltételez, ami a forgásirányt megfordítja. A Yamaha ezt egyidejűleg kiegyenlítőtengelynek használta, viszont ezt jóval erősebbre kellett méretezni, mert ennek nemcsak egy-pár kiegyenlítőtömeget kellett tudni hajtani, hanem primer hajtást is át kellett vinni.
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
A lényegre gondoltam.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
Re: MotoGP 2012
Persze fordiccsunk le egy 20ezer karakteres cikket?
Igen reszletesen kielemzi hogy miert szar a karbonvazas ducati es a blokkjuk kombinacioja.
A lenyeg azzal szopik a Rossi hogy nem jon eleg informacio az elso kerekrol.
Egyszeruen tulcsillapitja a rezgeseket a vaz es nem erezni a motor elejet.
A gumikat foleg az elso gumit nem tudja emiatt normalisan felmelegiteni.
Bizonytalannak erzi a motort.
A lagysaggal nincs gond mert a karbont vazzal meg lehet csinalni hogy ahol kell ott merev, ahol kell ott meg lagy. A fo gond hogy 800assal sokat kell lapon meni, es ott nem erzi rendesen hogy mi tortenik.
1000essel nem lesz ekkora gond, mert ott kevesebbet fognak lapon menni.
Igen reszletesen kielemzi hogy miert szar a karbonvazas ducati es a blokkjuk kombinacioja.
A lenyeg azzal szopik a Rossi hogy nem jon eleg informacio az elso kerekrol.
Egyszeruen tulcsillapitja a rezgeseket a vaz es nem erezni a motor elejet.
A gumikat foleg az elso gumit nem tudja emiatt normalisan felmelegiteni.
Bizonytalannak erzi a motort.
A lagysaggal nincs gond mert a karbont vazzal meg lehet csinalni hogy ahol kell ott merev, ahol kell ott meg lagy. A fo gond hogy 800assal sokat kell lapon meni, es ott nem erzi rendesen hogy mi tortenik.
1000essel nem lesz ekkora gond, mert ott kevesebbet fognak lapon menni.
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
Valaki fordítsa már le hejj!
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
Re: MotoGP 2012
Ja lehet
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Ezt tettem fel reggel a sportmotorra.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: MotoGP 2012
Rossi nem felejtett el motorozni 1-2 het alatt. Szar az a motor. Vagy ha nem is szar egyszeruen nem tud vagy nem akar hozza alkalmazkodni a Rossi. Stoner mondjuk isten volt ahogy a ducatival ment, de az egy masik motor. Mint ahogy a Hayden motorja se ugyanaz mint ami a Rossi alatt van most. Persze lehet a Rossi a Stoner nyero Ducatijaval is szenvedne, de ezt mar nem fogjuk megtudni soha.
http://motomatters.com/analysis/2011/08 ... dici_.html
http://motomatters.com/analysis/2011/08 ... dici_.html
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
A Yamaha és a Honda teszteli a jövő évi ezres gépeket a brnoi futam utáni hétfőn, a Ducati a 800-ast fogja. Kerülik a közvetlen összehasonlítást.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
Kato pedig meghalt.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Anélkül, hogy bármit elvitatnék Rossitól:
1/ 2001-ben egyedül a Hondának volt 990-es négyüteműje, több éve fejlesztették, ezzel még 2002-ben és 2003-ban is óriási előnyük volt.
2/ Nem volt közel sem olyan kiegyenlített a mezőny, mint most.
3/ Legnagyobb ellenfelei Gibernau, Biaggi és Capirossi és később Hayden voltak. Ezek most nem lennének sehol a Lorenzok, Spiesek, Stonerek világában.
4/ Mire a Ducati jó lett (2005-2006), elzavarták Baylisst a csapattól, Gibernau pedig elintézte Capirossit.
5/ Pedrosa még újonc volt a kategóriában, Stoner, Spies, Lorenzo, Simoncelli pedig még csattogó szárnyú lepkét tologattak a homokozóban.
1/ 2001-ben egyedül a Hondának volt 990-es négyüteműje, több éve fejlesztették, ezzel még 2002-ben és 2003-ban is óriási előnyük volt.
2/ Nem volt közel sem olyan kiegyenlített a mezőny, mint most.
3/ Legnagyobb ellenfelei Gibernau, Biaggi és Capirossi és később Hayden voltak. Ezek most nem lennének sehol a Lorenzok, Spiesek, Stonerek világában.
4/ Mire a Ducati jó lett (2005-2006), elzavarták Baylisst a csapattól, Gibernau pedig elintézte Capirossit.
5/ Pedrosa még újonc volt a kategóriában, Stoner, Spies, Lorenzo, Simoncelli pedig még csattogó szárnyú lepkét tologattak a homokozóban.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
Nem hiszem én aztat.Miller wrote:Stonert saját maga. Lorenzót remélem Spies.ddt500 wrote:És ki fogja megverni őket?Miller wrote:Csak ebben a kategóriában, ha ez a kettő összesen lesz ötszörös VB, akkor már hálásak lehetnek.ddt500 wrote:Az első kettő simán eljuthat 5 VB címig a királykategóriában.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
-
- Traktorszelidítő tangóharmonikás
- Posts: 4026
- Joined: 2007.03.29. 09:24
- Motorom: Suzuki AN 400 K1
Re: MotoGP 2012
Stonert saját maga. Lorenzót remélem Spies.ddt500 wrote:És ki fogja megverni őket?Miller wrote:Csak ebben a kategóriában, ha ez a kettő összesen lesz ötszörös VB, akkor már hálásak lehetnek.ddt500 wrote:Az első kettő simán eljuthat 5 VB címig a királykategóriában.