Vezetéstechnika

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
repsol norbi
Posts: 359
Joined: 2009.05.15. 07:22
Motorom: 1000 RR 2x
Itt motorozok: aszfalt
Köridő(k): Hring 2.03.0
Location: Budapest XVII.ker.
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by repsol norbi »

FélSvéd wrote: pl visszakapcsolásnál nem kell kupplung
......ezt már én is hallottam.....ugyan nem világbajnoktól.... :grin:
de akkor Ő is lehetne világbajnok?(Csabcsi) :smt003 :lol: :lol:
"Ne láttam még vadat, mely szánná magát.." O.W.
Image
Sponsored by: http://www.idomjavitas.hu ; http://www.uningroup.com/
Image
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by FélSvéd »

érdekes dolgokat mondott (mi mást mondhatna egy világbajnok)
pl visszakapcsolásnál nem kell kupplung
szivesen versenyezne kevesebb elektronikával, hogy füstölhessen a gumi
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by Rumi »

balagee wrote:Telre meg vizes evszakra fel kell rakni sporttura gumit. MOndjuk felusztatni barmit lehet ettol fuggetlenul :)
esoslick :smt023
kar hogy csak 1200 km-t birt :(
SMR
ferko78
Posts: 2
Joined: 2009.10.20. 21:10
Köridő(k): hungaroring 2:21

Re: Vezetéstechnika

Post by ferko78 »

Autópályán én is úsztam már fel, izgalmas volt az biztos :)
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by balagee »

Telre meg vizes evszakra fel kell rakni sporttura gumit. MOndjuk felusztatni barmit lehet ettol fuggetlenul :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by Rumi »

Miller wrote: Bala!
Én így fogalmaztam. Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy a stabil gázon való kanyarodás mennyire stabil. Egyébként az elmondottak alapján azt hiszem egyértelmű, hogy abban a helyzetben, abban a sebességi fokozatban, azzal a sebességgel egyáltalán nem volt az.
Ettől az általad írt elmélet igaz, csak itt más volt a szitu. Szerintem.
mivel annyi viz allt az aszfalton, de nem melyen -valojaban inkabb folyt a viz kifele, mivel a korforgalmak kifele lejtenek a vizelvezetes miatt- igy nem igazan tudtam okos lenni, megallni, leszallni es korbe tolni a motort meg valahogy nem volt kedvem :)

kettes vagy harmasban voltam, az egyes hasznalatarol leszoktam...

igazabol inkabb csak erdekesseg keppen irtam, mert valahogy eddig nem fordult meg a fejemben hogy motorral is lehet vizisizni nem csak autoval
SMR
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Vezetéstechnika

Post by Miller »

Miller wrote:Talán ezzel a technikával kevésbé feszegetem a tapadás határát, mint az említett fordulaton. Lehetséges hogy nem a kuplungolás, hanem a kisebb haladási sebesség miatt, de a végeredmény talán pozitívabb.
Bala!
Én így fogalmaztam. Nem azt kérdőjeleztem meg, hogy a stabil gázon való kanyarodás mennyire stabil. Egyébként az elmondottak alapján azt hiszem egyértelmű, hogy abban a helyzetben, abban a sebességi fokozatban, azzal a sebességgel egyáltalán nem volt az.
Ettől az általad írt elmélet igaz, csak itt más volt a szitu. Szerintem.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by balagee »

Miller!

Minden esetben a legjobb tapadasod akkor van ha stabil gazt huzol, sot nagyon picit gyorsitasz. (kb 0.1-0.2G-vel) EKkor ugyanis tobb suly van hatul, es a hatso kerek felulete nagyobb. Ez a keith code konyvek egyik alap pillere, az o ajanlasa is az, hogy ha csuszes resz jon, akkor stabil gaz. Enigy motorozatm mindig > eddig bejott (kiveve olajon :) )

SZoval csuszos feluleten MINDIG a legjobb ugy atgurulni hogy legalabb stabil gazon vagy.
ELcsukott gazzal meg kupungolva is elobb esel pofara. Motorfeken meg elobb.

AZ mondjuk a masik kerdes hogy ha az ember 1-esben stabil gazozik akkor egy rossz mozdulat es kiforgatja a hatsot, de hat esoben nem 1be kell kanyarkogni ez gondolom alap :D
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by Rumi »

viking wrote:Yeah, You're right!
But -as You probably know- the guy resides in Ireland and his hungarian is not so well as it should be. :lol:
me hungrian is bloody awsome, it's just the words causing me headache
VIK-001 wrote: amúgy a DNA val ez mindennapos akkora erő van benne... :smt006
en kerek elnezest, nekem ez ujszeruleg hatott, mert vagy az eleje megy el, vagy a segget tolja ki, dehogy mind a ketton egyszerre csusszak...
Miller wrote: Én mondjuk biztosan kuplungolva közelítenék, sőt a körforgalomban is úgy közlekednék, pláne az említett időjárásban. Talán ezzel a technikával kevésbé feszegetem a tapadás határát, mint az említett fordulaton. Lehetséges hogy nem a kuplungolás, hanem a kisebb haladási sebesség miatt, de a végeredmény talán pozitívabb.
lehet, de akkor sosem elozom meg kulso iven a belson halado autot :D
predatork2 wrote: hm....egy egész 3/4kör!?az meg milyen?egész vagy inkább 3/4?
egy egesz haromnegyed kor, tehat nem fel haromnegyed, hanem teljes 270 fok :) egeszen nagyon annyi :D
predatork2 wrote: nálunk vidéken ezt csak vizenfutásnak hívják!mert ebben az országban még mindig többen beszélnek magyarul mint angolul!bár ahogy haladunk ugy lassan azt fogják oktatni h a magyar nyelvet szégyen használni!
eztet en meg csak imigyen hallottam, bar a vizenfutas is tetszetos kifejezes, csak meg sosem lattam leirva :)
SMR
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by viking »

De minek? :smt003
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Vezetéstechnika

Post by Miller »

Viszont beindul... :smt006
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika

Post by viking »

Jó, de Neked egy bazi nyomatékos jamakkád van. :twisted:
(3000-nél simán lefullad... :lol: )
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Vezetéstechnika

Post by Miller »

Rumi wrote:kis keresgeles utan meg is talaltam hol nem leszek off topik :)

nem tudom volt e mar olyanban reszetek amit ugy neveznek aqua planing, vagy vmi hasonlo. nos negykerekkel is feletteb erdekes elsore megtapasztalni.
de ma akkora esoben volt szerencsem motorozni, hogy mar teljesen fel voltam keszulve a kovetkezo masodpercben a bukom is atazik

megerkezven a korforgalomhoz, melyben egy egesz 3/4 kort kellett megtennem.
jeghideg gumival stabil 3000rpm mellett testem kb 85 fokot bezarva az aszfalttal vizisieltem meghozza egybol keresztbe ket kerekkel erintoiranyban a korbol kifele :)
gazt nem mertem huzni mert a dunlop hidegen nedves uton mar 4000 fordulat felett is eltolta a segget a heten nem egyszer nyil egyenes uton is. gazt elcsukni megkevesbe mertem (autos megszokas)

koszonhetoen elsopro tempomnak :D meg a padka elott megtapadtam annyira hogy finom gazzal kimanoverezzek a korforgalombol. gondoltam megosztom veletek. mindenesetre erdekes elmeny :)
ennel csak akor fostam ossze jobban a bokamat mint mikor egyenes uton elozes kozben 90 kmhval ment ki a hatulja a minap
A stabil 3 ezres fordulat hányadik fokozatban értendő? (gondolom elsőben, de már nem lepődnék meg semmin)
Nem tudom hogy szakadó esőben, vezetéstechnikailag mennyire taktikus stabil gázon (3000 fordulaton) menni egy körforgalomban. Én mondjuk biztosan kuplungolva közelítenék, sőt a körforgalomban is úgy közlekednék, pláne az említett időjárásban. Talán ezzel a technikával kevésbé feszegetem a tapadás határát, mint az említett fordulaton. Lehetséges hogy nem a kuplungolás, hanem a kisebb haladási sebesség miatt, de a végeredmény talán pozitívabb.
User avatar
predatork2
Posts: 932
Joined: 2008.08.23. 19:11
Location: itthon

Re: Vezetéstechnika

Post by predatork2 »

viking wrote:Yeah, You're right!
But -as You probably know- the guy resides in Ireland and his hungarian is not so well as it should be. :lol:
uhhhh....te ilyen jol beszélsz(irsz)németül!? :shock:
-beszélsz németül?
-yes!
-de ez angol volt!
-akkor ugy is!
az utolsó meccs nem kellett volna!:)
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”