Ezzel gondolom azt akarta mondani, hogy még nem is nagyon motorozol, de már azon aggódsz, hogy mi lesz az autópályán. Hidd el a Hring után az a legbiztonságosabb pont az országban. Már mint motoros szempontból.Szisz wrote:és még én okozok magamnak feszültséget? nem vagy semmi....
Vezetéstechnika
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
és még én okozok magamnak feszültséget? nem vagy semmi....
hát nagy idióták vannak a kocsikban. Mondjuk aki sokat vezet, már sejtheti ki fog kijönni hirtelen index nélkül...vannak bizonyos autó márkák akiknél gyakoribb, ill. azért, ha figyel az ember, akkor apró jelekből számíthat rá...tudja mit akar a másik
viszont arra nem számítok, hogy autópályán egy kamionsorból a középső kamion úgy dönt, hogy kijön váratlanul a gyors sávba..miközben száguldanak az autók ott...hmm...az megelepetésként ér
akkor milyen vezetétechnika érvényes? :)
mondjuk ilyenkor vissza is szoktam venni a gázból, mert a yaris 160-nal instabil, és amit elhagyom a kamionsort a szél egy kicsit oldalbalöki
de a kedvenceim a nagyik, meg papák, akik belebújnak a kormányba, feszesen tartják, csőlátással rendelkeznek, és még ha rájuk dudálnak, akkor sem esik le nekik, hogy mi a helyzet...
a párom sokszor jelez a nem indexelőnek, hogy elromlott neki....volt egy kínai, aki mellé gurult a motorral bekopogott piros lámpánál és mutogatta az indexet....a kínai csak nézet bambám..mivel az ablaka le volt húzva, Zsolt a hosszú karjával benyúlt a kocsiba, és elkezdte az indexét piszkálni....és még akkor is ugyanolyan bamba volt...nem értette, hogy a nagy motoros mit nyúlkál a kocsijába
hát nagy idióták vannak a kocsikban. Mondjuk aki sokat vezet, már sejtheti ki fog kijönni hirtelen index nélkül...vannak bizonyos autó márkák akiknél gyakoribb, ill. azért, ha figyel az ember, akkor apró jelekből számíthat rá...tudja mit akar a másik
viszont arra nem számítok, hogy autópályán egy kamionsorból a középső kamion úgy dönt, hogy kijön váratlanul a gyors sávba..miközben száguldanak az autók ott...hmm...az megelepetésként ér
akkor milyen vezetétechnika érvényes? :)
mondjuk ilyenkor vissza is szoktam venni a gázból, mert a yaris 160-nal instabil, és amit elhagyom a kamionsort a szél egy kicsit oldalbalöki
de a kedvenceim a nagyik, meg papák, akik belebújnak a kormányba, feszesen tartják, csőlátással rendelkeznek, és még ha rájuk dudálnak, akkor sem esik le nekik, hogy mi a helyzet...
a párom sokszor jelez a nem indexelőnek, hogy elromlott neki....volt egy kínai, aki mellé gurult a motorral bekopogott piros lámpánál és mutogatta az indexet....a kínai csak nézet bambám..mivel az ablaka le volt húzva, Zsolt a hosszú karjával benyúlt a kocsiba, és elkezdte az indexét piszkálni....és még akkor is ugyanolyan bamba volt...nem értette, hogy a nagy motoros mit nyúlkál a kocsijába
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39105
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Ebben a témában profi vagyok!(kivételesen)Szisz wrote:Én egy kicsit az autópálya miatt aggódom. Egy kis yarissal közlekedek, úgy 160-nal naponta 2x az autópályán, de mivel ezres, ezért ezt is alig bírja, padló gázzal megyek...és rendszeresen kijönnek elém kocsival, hogy csak gyors reagálás ment meg, padlófék , hogy ne tojam meg telibe...még dudára sincs időm ráfeküdni, de az úgysem segítene, ha már kijött...
eszméletlen hogy mernek kijönni egy kocsi elé, ha nem tudják felmérni a sebességét. Én 160, ő 80-90....csak mivan motor esetében? Ha mondjuk még gyorsabb vagyok? Motorral egyszer jött ki elénk egy busz, Zsoltnak iszonyatosat kellett fékezni..de sikerült...Zsoltnak ráadásul erős a motorja, húz egy kövéret és elmenekül..de a kis gixer?
ez a kérdés csak úgy átfutott ma reggel az agyamon, mikor egy kamion jött ki elém az M5-sön és padlóféket kellett nyomnom, jó hosszan...
Azt tudom mondani, hogy Én mit csinálok. Az áltag utazó tempó 200-210, mert akkor még a szélvédő fölött is kényelmesen ellátok, nem szedi le a fejemet a szél. Na most a lényeges az, hogy ha már két autó közel van egymáshoz tehát kb.20-30m-en belül akkor már visszaveszem a gázt.Ha meg kocsisor jön akkor szintén.
Én az összes km-ből elég sokat tettem meg az autópályán és eddig 2X volt kőkemény vészhelyzetem ebből kifolyólag. Mind kettő 270 felett volt.
Az elsőnél az M7-es 3 sávos részén az egyik lejtőn repesztettem lefele amikor egy geci mercis taxis a legkülső sávból bevágódott a legbelsőbe. Na ott megijedni sem volt időm, csak elhúztam a motort a fehér vonalra és elzúgtam mellette.
A másik most januárban volt. Az M1-en jöttem Bp. felé. Na most ugye nem kell senkinek mondanom, hogy milyen bukkanós-emelkedős-süllyedős a Tatától erre felé eső rész. Na zúgtam felfele az emelkedőn 270-280 és annyira rázkódott a moci, hogy a fejem kopogott a tankon. Nem láttam rendesen mert hol a szélvédő alatt, hol felette volt a látómezőm Az autós meg kielőzte a buszt. Vészfék, majd az autós mögött 10m-el 120-ra lassítottam. Szépen 1 perc alatt megelőztük a buszt, autós barátom végig telefonált, majd rámnézett és mutatta, hogy bocs de telefonálok.
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
Nem én csinálom...a közlekedés többi résztvevője....nylontacsko wrote:Minek neked motor?
Okozol Te éppen elég feszültséget magadnak
Azt mondják, jól vezetem az autót..kicsit néha kamikázé stílusban, de jól :)
meg aztán én motorral sem megyek gyorsabban...de mondjuk más igen...az nem aggódik?
de ura vagyok a helyzetnek..már érzem, ha valaki ki akar vágni elém
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
Én egy kicsit az autópálya miatt aggódom. Egy kis yarissal közlekedek, úgy 160-nal naponta 2x az autópályán, de mivel ezres, ezért ezt is alig bírja, padló gázzal megyek...és rendszeresen kijönnek elém kocsival, hogy csak gyors reagálás ment meg, padlófék , hogy ne tojam meg telibe...még dudára sincs időm ráfeküdni, de az úgysem segítene, ha már kijött...
eszméletlen hogy mernek kijönni egy kocsi elé, ha nem tudják felmérni a sebességét. Én 160, ő 80-90....csak mivan motor esetében? Ha mondjuk még gyorsabb vagyok? Motorral egyszer jött ki elénk egy busz, Zsoltnak iszonyatosat kellett fékezni..de sikerült...Zsoltnak ráadásul erős a motorja, húz egy kövéret és elmenekül..de a kis gixer?
ez a kérdés csak úgy átfutott ma reggel az agyamon, mikor egy kamion jött ki elém az M5-sön és padlóféket kellett nyomnom, jó hosszan...
eszméletlen hogy mernek kijönni egy kocsi elé, ha nem tudják felmérni a sebességét. Én 160, ő 80-90....csak mivan motor esetében? Ha mondjuk még gyorsabb vagyok? Motorral egyszer jött ki elénk egy busz, Zsoltnak iszonyatosat kellett fékezni..de sikerült...Zsoltnak ráadásul erős a motorja, húz egy kövéret és elmenekül..de a kis gixer?
ez a kérdés csak úgy átfutott ma reggel az agyamon, mikor egy kamion jött ki elém az M5-sön és padlóféket kellett nyomnom, jó hosszan...
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
Ez így teljesen érthető...
De. A gyakorlat sajnos sok esetben azt bizonyítja, hogy a vészfékezésnek csatt a vége. A kikerülés, irányváltoztatás + vészfékezés meg már egy másik dimenzió. Ott szerintem rengeteg körülményen (aszfalt, gumi, stb.) múlik, hogy hová is fog érkezni az emberke.
De. A gyakorlat sajnos sok esetben azt bizonyítja, hogy a vészfékezésnek csatt a vége. A kikerülés, irányváltoztatás + vészfékezés meg már egy másik dimenzió. Ott szerintem rengeteg körülményen (aszfalt, gumi, stb.) múlik, hogy hová is fog érkezni az emberke.
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39105
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Az igaz. De ha vészfékezek, mint pl. egy pár napja az Erzsébet hídon, akkor úgy sem tudom magam rávenni az irányváltoztatásra. Nagyba feltekertem a hídra (pesti oldalról) elkezdem tépni neki amikor is megállt előttem a sor. Laza kis utólérés kerekedett az ügyből. Végül is kb.100-ról 3-4 m-re álltam meg az autó mögött. Ami annyit jelent, hogy ha egy 2-3 tizeddel később kezdek el fékezni akkor csatt.nylontacsko wrote:A blokkolásból már nem egyszer volt bajom. Szerintem irányíthatatlanná válik a motor
Egyébként azt vettem észre magamon, hogy vészhelyzetben ha van idő akkor rögtön eldöntöm, hogy kikerülök vagy fékezek, de a kettőt együtt nem csinálom. Sajnos.
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39105
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Vészfékezéskor általában blokkolóra fékezem a hátsót. Valahogy jobban érzem úgy a mocit.Szisz wrote:Én mindkettőt tanulom használni. Az első eldőlésem akkor volt, mikor az első féket hírtelen berántottam, a gixxer kormány kicsavarodott a kezemből, és mivel nem értem le rendesen, nem bírtam a lendületből eldőlő motort megtartani. Aztán elkezdtem lassítónak használni a hátsó féket, és utána az első féket...de ez még októberben volt. A mostani oktatóm csak első fékkel tanít fékezni, hátsóval csak a lassítóba segítségnek, viszont egy másik oktató mindkét fékkel egyszerre tanítja megállni a tanulókat.
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
Én mindkettőt tanulom használni. Az első eldőlésem akkor volt, mikor az első féket hírtelen berántottam, a gixxer kormány kicsavarodott a kezemből, és mivel nem értem le rendesen, nem bírtam a lendületből eldőlő motort megtartani. Aztán elkezdtem lassítónak használni a hátsó féket, és utána az első féket...de ez még októberben volt. A mostani oktatóm csak első fékkel tanít fékezni, hátsóval csak a lassítóba segítségnek, viszont egy másik oktató mindkét fékkel egyszerre tanítja megállni a tanulókat.
Én néha használom, de mint írtam nem eröltetem...
Ha olyan helyen megyek, pl. egy utca ahol sok apró kő van ott szoktam csak hátsóval fékezni...
Vagy a legutóbbi Mátrás guruláskor, Egerben a főutcán, mikor lámpától lámpáig gyorsultunk, kellett fékeznem a hátsóval is hogy megtudjak állni...
Amúgy én is azt hallottam hogy kanyarba bemenetkor szokták használni, gondolom a profik.
Ha olyan helyen megyek, pl. egy utca ahol sok apró kő van ott szoktam csak hátsóval fékezni...
Vagy a legutóbbi Mátrás guruláskor, Egerben a főutcán, mikor lámpától lámpáig gyorsultunk, kellett fékeznem a hátsóval is hogy megtudjak állni...
Amúgy én is azt hallottam hogy kanyarba bemenetkor szokták használni, gondolom a profik.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...
Sv. 650 S
Sv. 650 S
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
En utcan sokat hasznalom. Neha ramjon es ha mar joo kopott agumim, nagyokat farolgatok. Egyszeruen csak hogy bennem legyen hogy ott a hatso fek, ha egyszer tenyleg kell.
Csuszos uton, meredek lejton mindig hacsofek.....
Lassu kis ivu kanyarok ahol donteni kell a motort (ami itt ciki tema hehe) megintcsak jol jon visszafogni a motort.
Palyan soha.. az mar a vegso tudasfazis kozeleben kell majd :) (azaz nekunk soha :) )
De pl Jana se hasznal hacsofeket, es 53-at megy hringen :)
Csuszos uton, meredek lejton mindig hacsofek.....
Lassu kis ivu kanyarok ahol donteni kell a motort (ami itt ciki tema hehe) megintcsak jol jon visszafogni a motort.
Palyan soha.. az mar a vegso tudasfazis kozeleben kell majd :) (azaz nekunk soha :) )
De pl Jana se hasznal hacsofeket, es 53-at megy hringen :)
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.