Vezetéstechnika
Mindkettot.
Scott Russell
STEER WITH THE REAR
Once upon a time (1994), in a land far, far away (Malaysia), there was a press introduction for the then-new Kawasaki ZX-9R. It was hot—really hot—and the sketchy stock Bridge-stone tires gave me fits until I watched Scott Russell ride. Undaunted by the lack of traction (he’d experienced worse at the end of races), the reigning World Superbike champion set a blistering pace 4 seconds per lap quicker than the fastest journalist, and slewed sideways off the corners in complete control. How’d he do that? Simple: He weighted the inside footpeg to break the rear tire loose, then weighted the outside peg to get it to hook back up.
Scott Russell
STEER WITH THE REAR
Once upon a time (1994), in a land far, far away (Malaysia), there was a press introduction for the then-new Kawasaki ZX-9R. It was hot—really hot—and the sketchy stock Bridge-stone tires gave me fits until I watched Scott Russell ride. Undaunted by the lack of traction (he’d experienced worse at the end of races), the reigning World Superbike champion set a blistering pace 4 seconds per lap quicker than the fastest journalist, and slewed sideways off the corners in complete control. How’d he do that? Simple: He weighted the inside footpeg to break the rear tire loose, then weighted the outside peg to get it to hook back up.
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
Persze sok a köcsög aki városban/faluban nyomja netán még iskolák környékén is, de ez ugyanúgy igaz a fiatal gyökér béjemwésre is...rayman wrote:Sajnos a hondás kisköcsögök meg az iskolák mellett városban nyomják a gázt hisz autópályára kiérve a pótkocsis IFA is otthagyja őket....Szabi wrote:Mondjuk ki őszintén, a béjemvéeskkel van a gond...!Szisz wrote:és még én okozok magamnak feszültséget? nem vagy semmi....
hát nagy idióták vannak a kocsikban. Mondjuk aki sokat vezet, már sejtheti ki fog kijönni hirtelen index nélkül...vannak bizonyos autó márkák akiknél gyakoribb, ill. azért, ha figyel az ember, akkor apró jelekből számíthat rá...tudja mit akar a másik
viszont arra nem számítok, hogy autópályán egy kamionsorból a középső kamion úgy dönt, hogy kijön váratlanul a gyors sávba..miközben száguldanak az autók ott...hmm...az megelepetésként ér
akkor milyen vezetétechnika érvényes? :)
mondjuk ilyenkor vissza is szoktam venni a gázból, mert a yaris 160-nal instabil, és amit elhagyom a kamionsort a szél egy kicsit oldalbalöki
de a kedvenceim a nagyik, meg papák, akik belebújnak a kormányba, feszesen tartják, csőlátással rendelkeznek, és még ha rájuk dudálnak, akkor sem esik le nekik, hogy mi a helyzet...
a párom sokszor jelez a nem indexelőnek, hogy elromlott neki....volt egy kínai, aki mellé gurult a motorral bekopogott piros lámpánál és mutogatta az indexet....a kínai csak nézet bambám..mivel az ablaka le volt húzva, Zsolt a hosszú karjával benyúlt a kocsiba, és elkezdte az indexét piszkálni....és még akkor is ugyanolyan bamba volt...nem értette, hogy a nagy motoros mit nyúlkál a kocsijába
Az meg hogy egy ifa otthagyja, nem kicsit erős túlzás...!
Én tapasztalatból mondom, hogy ez nem igaz...mármint, hogy annyira szarul menne a Honda!
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...
Sv. 650 S
Sv. 650 S
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
ezzel egyet kell értenem. Már 200 feletti sebességnél, az autó nem számít rá, és NEM IS KELL számítania arra, hogy 200 feletti sebességnél ott terem egy motor...biztos autózik ddt is, és akkor ezt tudja..Anthony Soprano wrote:
ddt csodálkozik hogy 270-nél kijönnek elé? :mad: Át köllene ültetni pl. Szisz kocsijába hogy ő előzésbe kezdene e úgy, hogy a belső sávban nem is lát senkit, vagy csak nagyon messze!! Mivel kb. 280-nál 75-80m tesz meg a motor másodpercenként úgy gondolom Dicső Dósa Tibi barátunknak egy szösszenetnyi rossz megjegyzése se lehet az elé "kivágódó" autósokról!
én pl. emlékszem, nagyon mérges voltam egy motorosra az M5-n....olyan erőszakos volt, hogy majdnem nekem lett bajom
Megyek a gyors sávban...hátam mögött semmi a messzeségben sem....egyszer csak ott terem pár mp perc múlva a motoros..nem tudom mennyivel jöhetett....teljesen a kocsim seggébe bújt..a max, gyorsasággal mentem amivel tudtam, viszont a mellettem levő sáv tele volt, 90-es átlagsebességgel mentek, tehát nem tudtam átsorolni sem, lassítanom kellett volna, csakhogy a motoros úgy a seggembe mászott, hogy azt sem mertem, mert felkenődik, ha befékezek...és csak tolt, tolt..próbáltam lehúzodni, de mivel jóval nagyobb volt a sebességem alig tudtam...marha rendes voltam a motorossal, pedig az ilyen ne csodálkozzon, ha baja esik....nem csak ő létezik a forgalomban
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
Tényleg általánosítani köll?Nekem még egyik márkával se volt konkrét gondom, igaz nem is megyek 300-at utazóba. Na jó...Tacsit kivéve aki közúton kamerázik az egy világi nagy majom! Felül übereltem az általánosítósdit!rayman wrote:Sajnos a hondás kisköcsögök meg az iskolák mellett városban nyomják a gázt hisz autópályára kiérve a pótkocsis IFA is otthagyja őket....Szabi wrote:Mondjuk ki őszintén, a béjemvéeskkel van a gond...!
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
- Anthony Soprano
- Posts: 973
- Joined: 2007.02.21. 10:17
- Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
- Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
- Location: tér-idő kontinuum
Melasz!Melasz wrote:Gyerekek van egy egyszerű lehetőség a legtöbb húzós szitu elkerülésére: BE KELL TARTANI a SEBESSÉGLIMITET ! ( ) Ezt a túratempót meghálálja a gép kisebb fogyasztással mind a benzin, mind a gumi terén. .... ja, hogy ez egy gixxeres fórum?
Ezzel a túratempó dumával(amiben csak is helyeselni tudok ) ki fognak vágni innen a "vérbeli" gixxeresek akik szeretnek 300-körül utazni. De ha ennyire nem is lesz durva a helyzet minimum egy kiközösítés a széllel szembeni pisálásodért!
Én max. 180-200 között megyek tartósan, de azt is néha visszaveszem ha elfáradok, 160 körüli tempóra.
Párhuzamos forgalomban ÖNGYILKOSSÁG 260 felett menni még ha sztráda akkor is....de ezt ddt-nek úgysem fogja tudni senki megmagyarázni.Az Ő élete.Az a gond a baj megtalál magától, de ha még keresik is...
ddt csodálkozik hogy 270-nél kijönnek elé? :mad: Át köllene ültetni pl. Szisz kocsijába hogy ő előzésbe kezdene e úgy, hogy a belső sávban nem is lát senkit, vagy csak nagyon messze!! Mivel kb. 280-nál 75-80m tesz meg a motor másodpercenként úgy gondolom Dicső Dósa Tibi barátunknak egy szösszenetnyi rossz megjegyzése se lehet az elé "kivágódó" autósokról!
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
Sajnos a hondás kisköcsögök meg az iskolák mellett városban nyomják a gázt hisz autópályára kiérve a pótkocsis IFA is otthagyja őket....Szabi wrote:Mondjuk ki őszintén, a béjemvéeskkel van a gond...!Szisz wrote:és még én okozok magamnak feszültséget? nem vagy semmi....
hát nagy idióták vannak a kocsikban. Mondjuk aki sokat vezet, már sejtheti ki fog kijönni hirtelen index nélkül...vannak bizonyos autó márkák akiknél gyakoribb, ill. azért, ha figyel az ember, akkor apró jelekből számíthat rá...tudja mit akar a másik
viszont arra nem számítok, hogy autópályán egy kamionsorból a középső kamion úgy dönt, hogy kijön váratlanul a gyors sávba..miközben száguldanak az autók ott...hmm...az megelepetésként ér
akkor milyen vezetétechnika érvényes? :)
mondjuk ilyenkor vissza is szoktam venni a gázból, mert a yaris 160-nal instabil, és amit elhagyom a kamionsort a szél egy kicsit oldalbalöki
de a kedvenceim a nagyik, meg papák, akik belebújnak a kormányba, feszesen tartják, csőlátással rendelkeznek, és még ha rájuk dudálnak, akkor sem esik le nekik, hogy mi a helyzet...
a párom sokszor jelez a nem indexelőnek, hogy elromlott neki....volt egy kínai, aki mellé gurult a motorral bekopogott piros lámpánál és mutogatta az indexet....a kínai csak nézet bambám..mivel az ablaka le volt húzva, Zsolt a hosszú karjával benyúlt a kocsiba, és elkezdte az indexét piszkálni....és még akkor is ugyanolyan bamba volt...nem értette, hogy a nagy motoros mit nyúlkál a kocsijába
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Ébreggyéé' főő!Melasz wrote:Gyerekek van egy egyszerű lehetőség a legtöbb húzós szitu elkerülésére: BE KELL TARTANI a SEBESSÉGLIMITET ! ( ) Ezt a túratempót meghálálja a gép kisebb fogyasztással mind a benzin, mind a gumi terén. .... ja, hogy ez egy gixxeres fórum?
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Mondjuk ki őszintén, a béjemvéeskkel van a gond...!Szisz wrote:és még én okozok magamnak feszültséget? nem vagy semmi....
hát nagy idióták vannak a kocsikban. Mondjuk aki sokat vezet, már sejtheti ki fog kijönni hirtelen index nélkül...vannak bizonyos autó márkák akiknél gyakoribb, ill. azért, ha figyel az ember, akkor apró jelekből számíthat rá...tudja mit akar a másik
viszont arra nem számítok, hogy autópályán egy kamionsorból a középső kamion úgy dönt, hogy kijön váratlanul a gyors sávba..miközben száguldanak az autók ott...hmm...az megelepetésként ér
akkor milyen vezetétechnika érvényes? :)
mondjuk ilyenkor vissza is szoktam venni a gázból, mert a yaris 160-nal instabil, és amit elhagyom a kamionsort a szél egy kicsit oldalbalöki
de a kedvenceim a nagyik, meg papák, akik belebújnak a kormányba, feszesen tartják, csőlátással rendelkeznek, és még ha rájuk dudálnak, akkor sem esik le nekik, hogy mi a helyzet...
a párom sokszor jelez a nem indexelőnek, hogy elromlott neki....volt egy kínai, aki mellé gurult a motorral bekopogott piros lámpánál és mutogatta az indexet....a kínai csak nézet bambám..mivel az ablaka le volt húzva, Zsolt a hosszú karjával benyúlt a kocsiba, és elkezdte az indexét piszkálni....és még akkor is ugyanolyan bamba volt...nem értette, hogy a nagy motoros mit nyúlkál a kocsijába
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...
Sv. 650 S
Sv. 650 S
- Szisz
- Posts: 303
- Joined: 2007.02.21. 14:46
- Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
- Itt motorozok: főleg pálya
- Location: Budapest
ezzel csak azt akartam mondani, hogy a Tacsi, előbb az írta okozom magamnak a feszültségetddt500 wrote:Ezzel gondolom azt akarta mondani, hogy még nem is nagyon motorozol, de már azon aggódsz, hogy mi lesz az autópályán. Hidd el a Hring után az a legbiztonságosabb pont az országban. Már mint motoros szempontból.Szisz wrote:és még én okozok magamnak feszültséget? nem vagy semmi....
Annyira azért nem aggódok, csak átfutott az agyamon a dolog...bár a balesetek többsége nem autópályán történik..bár tény hogy nincs gyakorlatom autópályán motorozásból, ill. csak az üres M0-n mentem ,de jó ideje "csomagként" azért tapasztalom a dolgokat, és ha más is, mert nem én irányítom a motort, a közlekedést, azért figyelem, csak Zsolt rutinjára és ügyességére bízhatom, hogy elkerüljük a "necces" helyzeteket csak elgondolkodtatott, hogy autóval ilyen sokszor van hülye helyzet, milyen motorral...