Nem tudom.Ki tulajdonít neki és mekkora jelentőséget?bionic wrote: Csak azt nem értem, miért kell ennek (főleg a fenti 4 pont miatt) akkora jelentőséget tulajdonítani?
F1 2007
Moderators: ddt500, nylontacsko, viking
Pont fordítva írtam. A teszteken "szárnyal" a futamokon meg nem jött az eredmény (pl a Honda is ilyen volt ilyen pár éve).Proxymo wrote:Ha már felhozod a tesztek jelentőségét vagy jelentéktelenségét ismét. Egy picit zavarban vagyok az álláspontoddal. Úgy értem azzal, hogy egy tesztnek nem tulajdonítasz sok jelentőséget, sőt úgy tűnt szinte nem is számít (hiszen láttunk már olyat, hogy valaki a teszteken szürke és a VB megnyeri... mondjuk én nem sokra emlékszem), ugyan akkor azt mondod, hogy MS-nek minden áron meg kellett nyernie a tesztet mert különben ezen csámcsogtak volna az emberek. Akkor most van jelentősége vagy nincs? :)
Nem azt mondom hogy "minden áron meg kellett nyernie". Csak annyi, hogy van egy pilóta (M.S.), aki
1. a valaha volt egyik legjobb verseny és teszt (!) pilóta
2. az egyik legnagyobb verseny és teszt tapasztalattal rendelkezik
3. szinte az egyedüliként kipörgésgátó nélküli tapasztalata van
4 a világ egyik (ha nem a) legjobb kocsijában
egy hivatalos teszten hozzta a ( fentiek miatt) kötelező eredményt. Ehhez jön, hogy pontosan csak ő és néhány szerelő tudta (márcsak a teszt mivolta miatt is) hogy épp milyen konfugurációt alkalmazva érte el az eredményt.
Hakkinen ha jól emlékszem tavaly tesztelte a McLaren-t, kb 4-5 év kihagyás után. Nem ért el olyan jó eredményt (a gumi és a kocsi általános tesztje volt) mire páran jól le is húzták. Most akkor Hakkinen szar pilóta? Szerintem nem.Proxymo wrote: Mondjuk nem is igazán tudhatjuk, mert a gondolat kisérleted, már mint, hogy ezen csámcsogtak volna az újságok csak egy feltételezés a részedről. Vagy ezen ámuldoztak volna vagy nem. Az én feltételezésem szerint csak kis részben. Szóval van egy adag ellentmondás a gondolatmenetedben.
Vissza Schumacher-hez. Ha rosszul szerepel, akkor azzal lett volna tele a sajtó. Hogy hozta a (szerintem) kötelező eredményt, ezzel van tele.
Csak azt nem értem, miért kell ennek (főleg a fenti 4 pont miatt) akkora jelentőséget tulajdonítani?
.: bionic :.
Ha már felhozod a tesztek jelentőségét vagy jelentéktelenségét ismét. Egy picit zavarban vagyok az álláspontoddal. Úgy értem azzal, hogy egy tesztnek nem tulajdonítasz sok jelentőséget, sőt úgy tűnt szinte nem is számít (hiszen láttunk már olyat, hogy valaki a teszteken szürke és a VB megnyeri... mondjuk én nem sokra emlékszem), ugyan akkor azt mondod, hogy MS-nek minden áron meg kellett nyernie a tesztet mert különben ezen csámcsogtak volna az emberek. Akkor most van jelentősége vagy nincs? :)bionic wrote:Massa a barcelonai teszt legjobb (1:21.044) idejét érte el. Jobbat, mint Michael Schumacher szerdán (1:21.489).
Kovalainen meg 1:21.136-ot repesztett.
Még Vettel is három ezreddel ment jobbat mint MS.
Most akkor mindegyik srác jobb mint Schumacher? Nem hiszem! Ez csak azt bizonyítja hogy
1. MS még mindig gyors
2. a srácok kezdenek ráérezni a kipörgésgátló nélküli vezetésre
A teszt meg csak teszt. Schumacher eredményét is ennek fényében kell értékelni.
Mondjuk nem is igazán tudhatjuk, mert a gondolat kisérleted, már mint, hogy ezen csámcsogtak volna az újságok csak egy feltételezés a részedről. Vagy ezen ámuldoztak volna vagy nem. Az én feltételezésem szerint csak kis részben. Szóval van egy adag ellentmondás a gondolatmenetedben.
A másik, mint már előttem is rámutattak, hogy a pálya a 3 nap alatt fokozatosan gyorsult, mint ahogy minden más alkalommal szokott lenni. (Sőt ha jól emlékszem Kovalainen 3 napot vezett) Talán még a cikkekben is megemlítik ezt a nem elhanyagolható tényt, kár hogy elkerülte a figyelmed. Így hogy ezt a 3. napi eredményt felhozod, picit koncepciózusnak tűnik, amivel nincs semmi baj, csak nem támaszt alá semmit. Talán inkább csak azt, hogy nem kedveled MS-t. Ami szintén nem baj! :)
Az általad feltett kérdést, amit mint láthatjuk nem is igazán lehetne feltenni mint összehasonlítás, nem is vállaltad aztán, hiszen feltetted és egyből el is vetetted. Szerintem sincs értelme a kérdésnek, én biztos nem hoztam volna fel, a koncepcióm /nekem is van :)/ bizonygatására.
Technikai sportban nincs "Ha..."ddt500 wrote: ...
3.A teszt előrehaladtával gyorsul a pálya (egyre több gumi van rajta).
4.Úgy általánosságban egyre gyorsabbak lesznek a pilóták meg az autók.Finomodnak a beállítások stb.
Ha Schumi maradt volna 1.20.9XX ment volna.
Technikai sportnál nincs értelme a feltételes módnak (mit lett volna... ment volna... stb.)
:)
.: bionic :.
Right!!!bionic wrote:Massa a barcelonai teszt legjobb (1:21.044) idejét érte el. Jobbat, mint Michael Schumacher szerdán (1:21.489).
Kovalainen meg 1:21.136-ot repesztett.
Még Vettel is három ezreddel ment jobbat mint MS.
Most akkor mindegyik srác jobb mint Schumacher? Nem hiszem! Ez csak azt bizonyítja hogy
1. MS még mindig gyors
2. a srácok kezdenek ráérezni a kipörgésgátló nélküli vezetésre
A teszt meg csak teszt. Schumacher eredményét is ennek fényében kell értékelni.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...
Sv. 650 S
Sv. 650 S
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39126
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
3.A teszt előrehaladtával gyorsul a pálya (egyre több gumi van rajta).bionic wrote:Massa a barcelonai teszt legjobb (1:21.044) idejét érte el. Jobbat, mint Michael Schumacher szerdán (1:21.489).
Kovalainen meg 1:21.136-ot repesztett.
Még Vettel is három ezreddel ment jobbat mint MS.
Most akkor mindegyik srác jobb mint Schumacher? Nem hiszem! Ez csak azt bizonyítja hogy
1. MS még mindig gyors
2. a srácok kezdenek ráérezni a kipörgésgátló nélküli vezetésre
A teszt meg csak teszt. Schumacher eredményét is ennek fényében kell értékelni.
4.Úgy általánosságban egyre gyorsabbak lesznek a pilóták meg az autók.Finomodnak a beállítások stb.
Ha Schumi maradt volna 1.20.9XX ment volna.
Massa a barcelonai teszt legjobb (1:21.044) idejét érte el. Jobbat, mint Michael Schumacher szerdán (1:21.489).
Kovalainen meg 1:21.136-ot repesztett.
Még Vettel is három ezreddel ment jobbat mint MS.
Most akkor mindegyik srác jobb mint Schumacher? Nem hiszem! Ez csak azt bizonyítja hogy
1. MS még mindig gyors
2. a srácok kezdenek ráérezni a kipörgésgátló nélküli vezetésre
A teszt meg csak teszt. Schumacher eredményét is ennek fényében kell értékelni.
Kovalainen meg 1:21.136-ot repesztett.
Még Vettel is három ezreddel ment jobbat mint MS.
Most akkor mindegyik srác jobb mint Schumacher? Nem hiszem! Ez csak azt bizonyítja hogy
1. MS még mindig gyors
2. a srácok kezdenek ráérezni a kipörgésgátló nélküli vezetésre
A teszt meg csak teszt. Schumacher eredményét is ennek fényében kell értékelni.
.: bionic :.
Lásd előző postom.Proxymo wrote: ...
Csak 3-4 tizeddel ment jobban, mint a többi. Ügyesek!
Csak jelzem Massa ment tegnap. ;)
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=19225
.: bionic :.
Ez elég összeesküvés elmélet szagú. Ha még is így lenne, akkor viszont nagyon profin csinálták! Csak 3-4 tizeddel ment jobban, mint a többi. Ügyesek!bionic wrote:Lehet hogy nem a marketink a jó szó rá.
De a teszt, az csak teszt. Láttunk már csapatokat, pilótákat szárnyalni a tesztelés során, a futamokon meg nem jött az eredmény. Ahogy te is írod, itt "bármi" megengedett, nem lehet tudni ki-mit alkalmazott.
Én arra gondoltam, hogy (elismerve MS eredményét) lehet hogy kicsit segítettek is a jó eredmény elérésében. Pl. kikapcsolt kipörgésgátló, de rugalmas padlólemez, akármi. Mondom, nem az érdemeit akarom kicsinyíteni!
De ha a mezőny közepén végez, az mennyivel másabb lenne? M.S.-t megverte Kubica, Sato akárki. A Ferrari csak a középmezőnyben. MS már nem a régi. A király elbukott. Biztos akkor ezzel lenne tele a sajtó.
Tehát kvázi "kellett" kötelező volt a jó eredmény.
Igazából MS eredményét akkor tudjuk korrektebben értékelni, ha már Massa és Kimi is ment 50-100 kört a kocsival.
És az egész F1 mezőny meg asszisztált neki! :) Különösen a nagy haver DC:
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=19215
Csak jelzem Massa ment tegnap. ;)
http://www.f1hirek.hu/?t=article&id=19225
Last edited by Proxymo on 2007.11.15. 20:30, edited 1 time in total.
Ezt nem mondtam.Andriska wrote: JA....és Stoner ducatijába meg beleraktak egy ezres blokkot nehogymá a nagy Schumi olyan szarul motorozzon mert az hogy néz ki..
De ha megnézed a tabellát, szerinted mennyi pilótának van kipörgésgátó nélküli Forma 1-es tapasztalata? Talán David Coulthard, meg esetleg Trulli. Vagy. Kinek is van a legtöbb tapasztalata? Amelyiknek van is, az milyen kocsiban ül? És kik a nagy "öregek"? Szintén MS, DC, JT neve merülhet fel.
Ami igazán mutatja MS teljesítményét, hogy Massa kapott 0,555 ezredet! Igaz ő "csak" 56 kört ment, de ez akkor is jelentős. Kiváncsi vagyok hogy Massa illetve Kimi tud-e, és ha igen mennyit hozni MS-en? Mert visszavonulás ide, visszavonulás oda, MS nagyon tud vezetni.
Szerintem MS teljesítményét majd Kimi, Massa, Hamilton, Alonso négyeshez kell majd viszonyítani. Szerintem továbbra is ez a négyes a VB esélyes (mind tehetség, mind kocsi/csapat alapján).
Last edited by bionic on 2007.11.15. 20:24, edited 2 times in total.
.: bionic :.
JA....és Stoner ducatijába meg beleraktak egy ezres blokkot nehogymá a nagy Schumi olyan szarul motorozzon mert az hogy néz ki..bionic wrote:Lehet hogy nem a marketink a jó szó rá.
De a teszt, az csak teszt. Láttunk már csapatokat, pilótákat szárnyalni a tesztelés során, a futamokon meg nem jött az eredmény. Ahogy te is írod, itt "bármi" megengedett, nem lehet tudni ki-mit alkalmazott.
Én arra gondoltam, hogy (elismerve MS eredményét) lehet hogy kicsit segítettek is a jó eredmény elérésében. Pl. kikapcsolt kipörgésgátló, de rugalmas padlólemez, akármi. Mondom, nem az érdemeit akarom kicsinyíteni!
De ha a mezőny közepén végez, az mennyivel másabb lenne? M.S.-t megverte Kubica, Sato akárki. A Ferrari csak a középmezőnyben. MS már nem a régi. A király elbukott. Biztos akkor ezzel lenne tele a sajtó.
Tehát kvázi "kellett" kötelező volt a jó eredmény.
Igazából MS eredményét akkor tudjuk korrektebben értékelni, ha már Massa és Kimi is ment 50-100 kört a kocsival.
Lehet hogy nem a marketink a jó szó rá.
De a teszt, az csak teszt. Láttunk már csapatokat, pilótákat szárnyalni a tesztelés során, a futamokon meg nem jött az eredmény. Ahogy te is írod, itt "bármi" megengedett, nem lehet tudni ki-mit alkalmazott.
Én arra gondoltam, hogy (elismerve MS eredményét) lehet hogy kicsit segítettek is a jó eredmény elérésében. Pl. kikapcsolt kipörgésgátló, de rugalmas padlólemez, akármi. Mondom, nem az érdemeit akarom kicsinyíteni!
De ha a mezőny közepén végez, az mennyivel másabb lenne? M.S.-t megverte Kubica, Sato akárki. A Ferrari csak a középmezőnyben. MS már nem a régi. A király elbukott. Biztos akkor ezzel lenne tele a sajtó.
Tehát kvázi "kellett" kötelező volt a jó eredmény.
Igazából MS eredményét akkor tudjuk korrektebben értékelni, ha már Massa és Kimi is ment 50-100 kört a kocsival.
De a teszt, az csak teszt. Láttunk már csapatokat, pilótákat szárnyalni a tesztelés során, a futamokon meg nem jött az eredmény. Ahogy te is írod, itt "bármi" megengedett, nem lehet tudni ki-mit alkalmazott.
Én arra gondoltam, hogy (elismerve MS eredményét) lehet hogy kicsit segítettek is a jó eredmény elérésében. Pl. kikapcsolt kipörgésgátló, de rugalmas padlólemez, akármi. Mondom, nem az érdemeit akarom kicsinyíteni!
De ha a mezőny közepén végez, az mennyivel másabb lenne? M.S.-t megverte Kubica, Sato akárki. A Ferrari csak a középmezőnyben. MS már nem a régi. A király elbukott. Biztos akkor ezzel lenne tele a sajtó.
Tehát kvázi "kellett" kötelező volt a jó eredmény.
Igazából MS eredményét akkor tudjuk korrektebben értékelni, ha már Massa és Kimi is ment 50-100 kört a kocsival.
.: bionic :.
Legutóbb általában említettem az időket... ha hinni lehet a cikknek többen is gyorsabbak voltak most mint áprilisban. Hiába nem volt ott a VB első három helyezettje. Gyorsak voltak na. Persze lehet, hogy az autók sem voltak szabály megfelelőek, mert ilyenkor nem kell, hogy azok legyenek... De akkor is érdekes.bionic wrote:Oké hogy tud vezetni, de szerintem ennek inkább marketing jelentősége van. Az idő amit megfutott az viszont szép!
De ez csak egy teszt. Soha nem tudhatod mit próbálnak, milyen beállításokkal, üzemanyagszinttel stb. mennek a többiek.
Ráadásul a mezőny fele, 2/3-a kezdő, másod- vagy tesztpilóta.
Mindezek ellenére respect!
Ha már MS-re terelődött a szó... szerintem egy teszt, főleg, hogy hivatalos volt, és több mint 20-an voltak és fejenként 90 kört mentek naponta, kipróbálva az új ECU-t, csak nagyon kis részben szólhat a marketingről. Bár nem tudom mire gondolsz itt. Milyen marketing célt szolgál az, hogy nyomják mint az állat, pályacsúcs alatt? :) Most komolyan... mire gondoltál? Az egész F1 szól a marketingről, ugyan is a hírdetésekből üzemel ez az egész szinte, és ez a futamokra, a tévéközvetítésekre igaz főleg. Egy teszt az semmi ehhez képest, főleg nem az egyes vezetők szemszögéből.
Az volt marketing, amikor pár hete ment 5 kört az autóval. Az igen! Bár azt sem közvetítte a tévé!
Oké hogy tud vezetni, de szerintem ennek inkább marketing jelentősége van. Az idő amit megfutott az viszont szép!
De ez csak egy teszt. Soha nem tudhatod mit próbálnak, milyen beállításokkal, üzemanyagszinttel stb. mennek a többiek.
Ráadásul a mezőny fele, 2/3-a kezdő, másod- vagy tesztpilóta.
Mindezek ellenére respect!
De ez csak egy teszt. Soha nem tudhatod mit próbálnak, milyen beállításokkal, üzemanyagszinttel stb. mennek a többiek.
Ráadásul a mezőny fele, 2/3-a kezdő, másod- vagy tesztpilóta.
Mindezek ellenére respect!
.: bionic :.
Nem tudjuk az időjárási viszonyokat pontosan, de gyorsabbak voltak TC nélkül most (nem is kevéssel), mint áprilisban TC-vel... Hm, érdekes.Tomika01 wrote:Érdekesség: Schumacher is részt vett a barcelonai teszten és meg is nyerte fél másodperc előnnyel Raikonnen idei autójával, de kipörgésgátló nélkül (jövőre nem lesz k.gátló az autókban)!!!
http://index.hu/sport/forma1/mgyors1114/