megtanultad már a kanyarokat motoros nyelven? a pályázó nem tud elszámolni addig hogy kiszámolja melyik a tizenhármas kanyar
Hüppp...most olyan kicsinek érzem magam :( Gondoltam leírom az új GP-s szabályokat...na mindegy...hüppp
Amúgy igen sikerült megcsináltam a leckét...
célvége (valaki egyes)
kettes (valaki shell)
hármas
Mansell
uszoda
sikán
sikán utáni balos
sikán utáni jobbos
gyors balos
gyors jobbos
minusz három
minusz kettő
célra rá
Kockacukrot mikor kapok?
minusz 3 = lejto alja (Ha jo emlekszem hivatalosan az az ALESI kanyar...)
sikán utáni jobbos = "huplis" (bar lassan ez eleg sokra elmondhato....)
Termeszetesen a kockacukor jar!
megtanultad már a kanyarokat motoros nyelven? a pályázó nem tud elszámolni addig hogy kiszámolja melyik a tizenhármas kanyar
Hüppp...most olyan kicsinek érzem magam :( Gondoltam leírom az új GP-s szabályokat...na mindegy...hüppp
Amúgy igen sikerült megcsináltam a leckét...
célvége (valaki egyes)
kettes (valaki shell)
hármas
Mansell
uszoda
sikán
sikán utáni balos
sikán utáni jobbos
gyors balos
gyors jobbos
minusz három
minusz kettő
célra rá
Kockacukrot mikor kapok?
Az élet egy lengőajtó...Sosem tudod honnan nyílik de mindig pofán vág! :)
Most egy icike picikét belekötnék. Bár SB szemmel nézve kicsit öhm hogy is mondjam. Majdnem jó. Zöld zászló: sose leng...mindig állított zöld van. (Lengetett zöld autós eseményen van...motoron mindig álló) Fehér zászló: ha mentő lép a pályára, és látod, hogy leng a fehér, meg se próbáld megelőzni, mert az egy szép látogatás a RaceControlba... Dupla sárga:[/color] ha látsz dupla sárga zászlót, az azt jelenti, hogy "Vegyél vissza a gázból, készülj fel arra, hogy a pálya el van torlaszolva, készülj az esetleges megállásra"...a dupla sárga előtt általában van egy szimpla sárga előjelző. Egyik alatt sem lehet előzni. Fehér alaponvörös kereszt: Eső cseppek a szektorban. Mi csak szimplán "Tudjuk" zászlónak hívjuk. Ha látjátok ezt nem kell emelgetni a kezetek. Fogjátok a kormányt megnyugtatóbb mint, hogy emelgetitek...Hogyha ehhez már csíkos zászló is be van téve, akkor "Tudjuk, hogy esik az eső, és megváltoztak a tapadási viszonyok"
Bocsi hogy bele kotnyeleskedtem...
Az élet egy lengőajtó...Sosem tudod honnan nyílik de mindig pofán vág! :)
FélSvéd wrote:Külföldi szervezésü pályaedzés nem létezik a reggeli eligazitás nélkül. Némely szervezö egy 3 napos rendezvényen minden reggel összetoborozza a teljes mezönyt egy ujabb eligazitásra. Ennek az is oka hogy minden nap lehetnek ujabb érkezök, de gyakran a második illetve harmadik nap reggelén már részletesebben beszélnek a versenyrészvételröl, a verseny inditás esetleges változátáiról stb. Már régóta hiányolom hogy Magyarországon soha nincs eligazitás egy pályanap reggelén. Ezért fordulhat elö hogy találkozik az ember a pályán olyan résztvevökkel akiknek nyilvánvalóan foglamuk sincs az irt és iratlan szabályokról, akik a belsö sávból, jelzés nélkül veszik célba a boxkijáratot stb. Meg vagyok gyözödve róla hogy minden évben sok balesetet okoz ennek az eligazitásnak a hiánya.
Elég nehéz öszefoglalni azt a mennyiségü informáciot ami feltétlen szükséges egy ilyen pár perces reggeli eligazitásnál.
Valószinüleg szükséges lenne egy általános rész ami bárkinek hasznos lehet (pl az adott pálya sajátosságairól, melyik kanyarban szokott a legtöbb kicsuszás történni stb) és ezután az álltalános eligazitás után félre kellene hívni azt a néhány kezdöt aki pont aznap megy elöször fel egy versenypályára, velük kellene ujabb 5 perces eligazitást tartani. Ez összesen talán 10 perc lehetne de sokat javítana az egésznapi pályázás minöségén és ezt a kezdök élvezeti szintjére is értem.
Kiváncsian várom a véleményeteket hogy növelné-e egy pályanap biztonságát az alábbi tartalmú eligazitás. A pirossal jelzett részt talán csak a pályakezdöknek kellene részletezni
Boxutca és kihajtás: Mielött kigurulsz, nézd át sisak becsatolva, oldalsztender felhajtva, csizma becsatolva. Boxutcában csak 1 irányban mehetsz és maximum 60-al ! Amikor kigurulsz a pályára, nehogy rögtön az ideális ivre hajts. Nézz hátra inkább többször is, de senkit ne kényszerits fékezésre, csak akkor menj ideális ívre ha ott van számodra egy lyuk. Abban a pillanatban amikor besoroltál ne gurulj lassan, probáld felvenni a ritmust! Ha nincs gumimelegitőd akkor 2 kör gumimelegités! Ez nem azt jelenti hogy lassabban gurulsz! Gurulástól soha nem lesz meleg a gumid, csakis lendületes gyorsítástól (nem lapon!) és dinamikus fékezéstől melegszik fel a gumi!
Ideális iv: Nyilván nem szeretnél a gyorsabbaknak útban lenni. Ha hallod hogy utolért hátulról egy gyorsabb motoros,meg ne probáld őt lehuzódással elengedni. Gyakran egszerre többen is előznek, jobbról is és balról is, ezért ha te el akarnál engedni valakit akkor lehet hogy pont teleibevereted magad egy másik motorossal. Csakis magaddal foglalkozz és tartsd az ivet amit ideálisnak itélsz! A mögötted érkezők sokkal ügyesebbek nálad és csak akkor tudnak téged szépen kikerülni ha te nem akarsz lehuzodni, nem változtatsz ivet. Ne vedd el indokolatlanul a gázt azért mert hallod hogy megérkezett mögéd egy gyors rider! A kezdőknek meg kell szokniuk hogy jobbrol is és balról is állandoan fogják őket előzni, de te soha ne forgolodj hátra, ne akarj segiteni, csak igy leszel kiszámítható a mögötted gyorsabban érkezők számára. Ezért tilos tükröt használni a pályán. Vagy leszereled a tükröt vagy leragasztod!
Gyorsitás-fékezés: Az egyenesekben dinamikusan gyorsits, a felállitott motornál illik minden sebességfokozatot maximális gyorsulással kihasználni. Versenypályán egy hosszabb egyenesben senki nem számit arra hogy 200 helyett valaki csak 140-el megy, az ovatos - kényelmes motorozás nem való versenypályára.
Nagy sebességröl progressziven emeld a fékeröt= elöször lágyan rányulsz a fékre hogy az elsö gumid szétterüljön és az elsö villa ne koppanjon le és utána már sokkal erössebben markolhatod a féket, bekanyarodás elött pedig fokozatosn engedd fel a fékkart és ne hirtelen engedd el.
Önbizalom: Az utcán te vagy a király a pályán mégis mindenki elmegy? Ezzel mindenki igy van amikor elkezd pályázni! Maradj laza és lassan fejlődj, csak akkor fogsz tudni fejlődni ha apro léptekkel haladsz! Aki 1-2 honap alatt szeretne csucstempót menni, csak sok eséssel tudja ezt elérni! Ha laza tudsz maradni akkor jobban fogod élvezni és akkor könnyebben is fejlődsz!
Pálya-lejövetel: Kb párszáz méterrel a boxkijárat előtt feltartott balkézzel, pályaszélre húzódva jelzed hogy ki fogsz jönni. Ha kanyarban van a boxkijárat akkor a lábaddal is jelezheted. A pálya kijáratot már a külsö szélen is kell megközeliteni és nem a pálya közepéröl kell keresztbe menni a kijárat felé!
Müszaki probléma: Ha gondod van akkor szintén kézfeltartással jelzed és lehuzodsz, ha fű vagy aszfalt van a pálya mellett akkor probálj azon átgurulni mielőtt teljesen megállnál. A pályán semmiképpen nem szabad maradnod mert az egyrészt életveszélyes másrészt azonnali piros zászlót okozol, tehát miattad le kell fujni a menetet, de ha elgurultál pl a gumifalig akkor nem fujják le a menetet. Indokolatlanul ne lassits soha a pályán, ne probáld megvárni a barátodat. Soha ne tégy semmi váratlan, kiszámithatatlan dolgot egy versenypályán.
Sárga zászló: Vigyázat, veszély! Vedd vissza a gázt, elözni tilos addig amaddig nem látsz zöld zászlót
Zöld zászlo: Elmúlt a veszély, ujra lehet elözni. Verseny induláskor is ezt lengetik.
Kék zászlo: Béna vagy! Félre a tréfával, egy gyorsabb motoros meg fog elözni, álltalában verseny közben lengetik ha le leszel körözve .
Pirossárga csikos zászló: Figyelem csúszós! Olaj vagy más folyadék került a pályára. Csökkent sebességgel közelitsd meg a helyet.
Kockás zászló: Verseny vagy edzés vége, menj ki a boxba!
Fehér zászló: Lassu jármü van a pályán! Pl mentö.
Piros zászlo: A verseny vagy edzés vége, esetleg biztonsági okokból! Ha egy motor vagy motoros vagy alkatrészek veszélyes helyeken maradtak!
Fekete zászló: Ha fekete zászlot a startszámoddal mutatják akkor téged diszkvalifikáltak és ki kell jönnöd a boxutcába.
Külföldi szervezésü pályaedzés nem létezik a reggeli eligazitás nélkül. Némely szervezö egy 3 napos rendezvényen minden reggel összetoborozza a teljes mezönyt egy ujabb eligazitásra. Ennek az is oka hogy minden nap lehetnek ujabb érkezök, de gyakran a második illetve harmadik nap reggelén már részletesebben beszélnek a versenyrészvételröl, a verseny inditás esetleges változátáiról stb. Már régóta hiányolom hogy Magyarországon soha nincs eligazitás egy pályanap reggelén. Ezért fordulhat elö hogy találkozik az ember a pályán olyan résztvevökkel akiknek nyilvánvalóan foglamuk sincs az irt és iratlan szabályokról, akik a belsö sávból, jelzés nélkül veszik célba a boxkijáratot stb. Meg vagyok gyözödve róla hogy minden évben sok balesetet okoz ennek az eligazitásnak a hiánya.
Elég nehéz öszefoglalni azt a mennyiségü informáciot ami feltétlen szükséges egy ilyen pár perces reggeli eligazitásnál.
Valószinüleg szükséges lenne egy általános rész ami bárkinek hasznos lehet (pl az adott pálya sajátosságairól, melyik kanyarban szokott a legtöbb kicsuszás történni stb) és ezután az álltalános eligazitás után félre kellene hívni azt a néhány kezdöt aki pont aznap megy elöször fel egy versenypályára, velük kellene ujabb 5 perces eligazitást tartani. Ez összesen talán 10 perc lehetne de sokat javítana az egésznapi pályázás minöségén és ezt a kezdök élvezeti szintjére is értem.
Kiváncsian várom a véleményeteket hogy növelné-e egy pályanap biztonságát az alábbi tartalmú eligazitás. A pirossal jelzett részt talán csak a pályakezdöknek kellene részletezni
Boxutca és kihajtás: Mielött kigurulsz, nézd át sisak becsatolva, oldalsztender felhajtva, csizma becsatolva. Boxutcában csak 1 irányban mehetsz és maximum 60-al ! Amikor kigurulsz a pályára, nehogy rögtön az ideális ivre hajts. Nézz hátra inkább többször is, de senkit ne kényszerits fékezésre, csak akkor menj ideális ívre ha ott van számodra egy lyuk. Abban a pillanatban amikor besoroltál ne gurulj lassan, probáld felvenni a ritmust! Ha nincs gumimelegitőd akkor 2 kör gumimelegités! Ez nem azt jelenti hogy lassabban gurulsz! Gurulástól soha nem lesz meleg a gumid, csakis lendületes gyorsítástól (nem lapon!) és dinamikus fékezéstől melegszik fel a gumi!
Ideális iv: Nyilván nem szeretnél a gyorsabbaknak útban lenni. Ha hallod hogy utolért hátulról egy gyorsabb motoros,meg ne probáld őt lehuzódással elengedni. Gyakran egszerre többen is előznek, jobbról is és balról is, ezért ha te el akarnál engedni valakit akkor lehet hogy pont teleibevereted magad egy másik motorossal. Csakis magaddal foglalkozz és tartsd az ivet amit ideálisnak itélsz! A mögötted érkezők sokkal ügyesebbek nálad és csak akkor tudnak téged szépen kikerülni ha te nem akarsz lehuzodni, nem változtatsz ivet. Ne vedd el indokolatlanul a gázt azért mert hallod hogy megérkezett mögéd egy gyors rider! A kezdőknek meg kell szokniuk hogy jobbrol is és balról is állandoan fogják őket előzni, de te soha ne forgolodj hátra, ne akarj segiteni, csak igy leszel kiszámítható a mögötted gyorsabban érkezők számára. Ezért tilos tükröt használni a pályán. Vagy leszereled a tükröt vagy leragasztod!
Gyorsitás-fékezés: Az egyenesekben dinamikusan gyorsits, a felállitott motornál illik minden sebességfokozatot maximális gyorsulással kihasználni. Versenypályán egy hosszabb egyenesben senki nem számit arra hogy 200 helyett valaki csak 140-el megy, az ovatos - kényelmes motorozás nem való versenypályára.
Nagy sebességröl progressziven emeld a fékeröt= elöször lágyan rányulsz a fékre hogy az elsö gumid szétterüljön és az elsö villa ne koppanjon le és utána már sokkal erössebben markolhatod a féket, bekanyarodás elött pedig fokozatosn engedd fel a fékkart és ne hirtelen engedd el.
Önbizalom: Az utcán te vagy a király a pályán mégis mindenki elmegy? Ezzel mindenki igy van amikor elkezd pályázni! Maradj laza és lassan fejlődj, csak akkor fogsz tudni fejlődni ha apro léptekkel haladsz! Aki 1-2 honap alatt szeretne csucstempót menni, csak sok eséssel tudja ezt elérni! Ha laza tudsz maradni akkor jobban fogod élvezni és akkor könnyebben is fejlődsz!
Pálya-lejövetel: Kb párszáz méterrel a boxkijárat előtt feltartott balkézzel, pályaszélre húzódva jelzed hogy ki fogsz jönni. Ha kanyarban van a boxkijárat akkor a lábaddal is jelezheted. A pálya kijáratot már a külsö szélen is kell megközeliteni és nem a pálya közepéröl kell keresztbe menni a kijárat felé!
Müszaki probléma: Ha gondod van akkor szintén kézfeltartással jelzed és lehuzodsz, ha fű vagy aszfalt van a pálya mellett akkor probálj azon átgurulni mielőtt teljesen megállnál. A pályán semmiképpen nem szabad maradnod mert az egyrészt életveszélyes másrészt azonnali piros zászlót okozol, tehát miattad le kell fujni a menetet, de ha elgurultál pl a gumifalig akkor nem fujják le a menetet. Indokolatlanul ne lassits soha a pályán, ne probáld megvárni a barátodat. Soha ne tégy semmi váratlan, kiszámithatatlan dolgot egy versenypályán.
Sárga zászló: Vigyázat, veszély! Vedd vissza a gázt, elözni tilos addig amaddig nem látsz zöld zászlót
Zöld zászlo: Elmúlt a veszély, ujra lehet elözni. Verseny induláskor is ezt lengetik.
Kék zászlo: Béna vagy! Félre a tréfával, egy gyorsabb motoros meg fog elözni, álltalában verseny közben lengetik ha le leszel körözve .
Pirossárga csikos zászló: Figyelem csúszós! Olaj vagy más folyadék került a pályára. Csökkent sebességgel közelitsd meg a helyet.
Kockás zászló: Verseny vagy edzés vége, menj ki a boxba!
Fehér zászló: Lassu jármü van a pályán! Pl mentö.
Piros zászlo: A verseny vagy edzés vége, esetleg biztonsági okokból! Ha egy motor vagy motoros vagy alkatrészek veszélyes helyeken maradtak!
Fekete zászló: Ha fekete zászlot a startszámoddal mutatják akkor téged diszkvalifikáltak és ki kell jönnöd a boxutcába.
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!