Jé! Ilyen topikunk is van.
Szóval tegnap időben kiértünk és elfoglaltuk a boxot a 3 pacival. Vacsi, fürdés alvás. Az ébresztést beállítottam 7:15-re. 5:30-kor keltem és már vissza se tudtam aludni.
Mindegy legalább az elsők közt mentünk át a gépátvételen. Regisztráció, transzpander átvétel szokás szerint olajozottan ment.
Előre egy Brian féle felső polcos 302-es Dunlop került, hátra egy 180/60as Metzeler K2. Hátul nekem vagy 6 éve nem volt semmi Dunlopon kívül de gondoltam nem lesz gond. Azzal nem is volt.
9-kor jött az első menetem. Hát fél kör után éreztem, hogy gond van. 3-ból kigyorsítva furcsa rángatásokat produkált a motor 9-10 000-es fordulaton. És amúgy a váltó is elég furcsa volt. Nyelezve egyenesben nem volt gond de lapon meg kisebb gázálláson rendszeresen csinálta. Talán 3 kört mentem és le is jöttem. Rettentően lelombozódtam és konkrétan nekiálltam levetkőzni, hogy mára ennyi volt.
Ment vele a Horgász is ő is ugyan azt konstatálta. Akkor még nem voltunk biztosak a váltó hibában, gondoltuk talán megint a gyorsváltó buzerál vagy más gond van.
Végül is csak felmentem a második menetre, hogy legalább megfejtsem a hiba mibenlétét. Na itt már mentem 2:15-öt és miután kidobálta néha a 3-ast és jó nagyokat rúgott vissza a váltókar úgy döntöttem, hogy ez biza váltóhiba. Horgász megerősítette a dolgot. Neki már a Hungaroringen rakoncátlankodott de én akkor nem foglalkoztam vele. Azt hittem csak koszos a benzin vagy ilyesmi.
Bűnös hanyagság volt a részemről.
Mindenesetre konzultáltunk pár szakértővel és úgy döntöttünk megyünk amíg szét nem esik. Ahogy haladtunk előre egyébként úgy tudtuk egyre jobban kezelni a dolgot. Én állandóan a kettest erőltettem, Horgász meg...hát majd ő elmondja.
Amúgy nagyon nagy szél volt és a lehető legrosszabb irányból fújt. A célegyenesben 10-15km/h vesztettünk a végsebességből és elég gyakran le akart tolni a pályáról.
3-ik menet talán 3 kör volt, pont utol értem a Kovács Zolit amikor a kisházas balosban két motor a kavicsban. Egyik Horváh Tomi a másik a Perger Csaba. Na mondom ezek szépen kiütötték egymást. Piros zászló. Megkeresem a Tomit hát mondja, hogy egy harmadik fickó ütötte ki mind a kettőjüket. Szép. Annyira nem volt nagy a kár emberben és gépben de azért nem hiányzott nekik ez a találkozás.
4-ik menetben már egész jól evickéltem de úgy tűnik ez a K2-es Racetek nem bírta a hőséget és produkált néhány elég kemény megcsúszást. Az egyik a célrarában volt óra szerint 180-190 körül asszem videó is van róla. Aztán a hátsó dupla balban kimentem a kavicsba. Kicsit gyorsan is mentem bele, meg későn is fordultam el, meg a szél is fújt aztán csak néztem, hogy ebből baj lesz. De nem dőltem el, szépen kijöttem belőle.
Kajaszünetben kerékcsere. Szupertitkos Dunlop felkerült hátra. Kicsit nagy volt mert 195/65-ös, emiatt a cél végén már nem kérte a 6-at a moci. Legalább nem kellett annyit küzdeni az amúgy is makacskodó váltóval.
Induljak a versenyen? Ne induljak? Induljak a boxból? Nem tudtam dönteni. Aggódtam, hogy valamelyik kigyorsításon kidobja a hármast és fellöknek hátulról.
Mindegy Horgász elindult a tehetségkutatóba, én meg a 600-ba a 24-ik helyről.
Felvezető körben próbarajt. 1 kerék, utána három rúgás felfelé mire rájöttem, hogy taposni kéne a váltót. Rosszabbul csak akkor sikerült volna a próba ha elesek.
De ha a szar főpróba jó a premier nem?
Fogjuk rá. Az éles rajtomnál beragadtam, nem is indultam meg valami jól de aztán jól megtámadtam a falat és jóval tovább húztam mint a középmezőny. Érzésre vagy 10 embert levettem féktávon.
Még kettő előztem és vége is volt a futamnak. A motor csak néha rakoncátlankodott, az új gumi tökéletes volt és én is lelkes voltam. Kicsit elfáradtam a végére de akkor futottam a legjobb köreimet. Két db 2:10.7.
Sajnos úgy tűnik a kamera megszívatott minket de ez még nem biztos. A verseny rajtja megvan.
Amúgy a 17-ik lettem. Utána a Horgász még ment egy menetet, összepakoltunk és eljöttünk.
Eredetileg 2:07-et akartam menni ami talán összejött volna ha jó a moci de így....
Na mindegy azért jó volt.