Elektronika

Beállítások, alkatrészek, tuning

Moderator: ddt500

User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Elektronika

Post by mexikói »

A rövidebb áttétellel a motor sokkal gyorsabban leforog leszabályzásig.Szerintem azért szokták leáttételezni,hogy egy adott pályán a legtöbb azonos sebességű kanyarnál a megfelelő tartományban legyen a fordulatszám az optimális kigyorsításhoz.5-6-7 ezer környékén.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Elektronika

Post by ddt500 »

Kakucson nincs 800m-es egyenes. :wink: Már a nagyobb gumit is megérzem a célegyenesben (lustább a motor) gondolhatod, hogy egy rossz vagy széria áttétel is érezhető. Ahogy egyre hosszabb az áttétel úgy érzem egyre inkább azt, hogy túrázok a pályán. Ahogy most nézem a videóimat hallom hogy totál más a hangja a motoromnak mint a rendesen leáttételezett gépeké. Egyszerűen csak morog, lassan pörög fel és nem váltok sehol. Mint ha a MERSZ-es videóimat nézném. :wink:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Elektronika

Post by viking »

Akkor a Kakucsra hogyan áttételeznél?
Ez marhaság.
Ha az elsődleges és a másodlagos áttételeket összeszorzod, ugyanazt kapod egy leáttételezett motornál mondjuk harmadikban, mint egy szériánál másodikban.
Az összáttétel ugyanaz, ugyanolyan lesz a dinamikája a motornak, csak neked más fokozatban lesz a váltód.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Elektronika

Post by ddt500 »

Mit nem értesz rajta? Úgy kell áttételezni a motort, hogy a leghosszabb egyenesben leszóljon a 6-ik -pár száz fordulat a hátszélhez, szélárnyékhoz. A Hungaroringen a 2-es kanyar előtt le kéne forognia a 4-nek, Mansell előtt bőven kéne az 5-ik, a lejtősben megint a 4-nek kéne szólnia. Nálam ez nem történik meg. Az egy dolog, hogy nem ezen múlik az 59 de azért van pályamotorom, hogy a pályához legyen állítva. :wink:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Elektronika

Post by viking »

ddt500 wrote:Nekem is az kéne. A -1,+2-vel 195/65-ös gumival nem kéri az 5-öt a Mansell fele és a lejtős egyenesbe a 4-est.
Nekem sem.
De minek is?
Te a célrarát is harmadikban veszed, de nem értem ezt a nagy leáttételezést...
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Elektronika

Post by ddt500 »

Arról nem is beszélve, hogy a high side-al mennyivel nagyobbat lehet esni mint ha csak lapon elmegy az eleje. :wink:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Elektronika

Post by mexikói »

Én is -1 +2-vel megyek,de van otthon előre -2.De addig nem rakom fel,amíg a kanyarsebességem nem lesz nagyobb.A lassú kanyarodást erős kigyorsítással probálom kompenzálni,és ennek előbb utóbb esés lenne a vége.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Elektronika

Post by ddt500 »

Nekem is az kéne. A -1,+2-vel 195/65-ös gumival nem kéri az 5-öt a Mansell fele és a lejtős egyenesbe a 4-est.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
VIK-001
Posts: 794
Joined: 2014.04.09. 20:53
Motorom: R6
Itt motorozok: MátraTT
Köridő(k): under 2"30 @ Hring

Re: Elektronika

Post by VIK-001 »

-2 / +2 ???? nem sok az kiscsit?
User avatar
Blade_RRunner
C3PO
Posts: 442
Joined: 2012.04.17. 20:48
Motorom: BMW S1000R Sport / K8 GSX-R750
Köridő(k): hring=2:07:0 | ering=1:24.1 | Pring=2:14.8
Location: Medvefalva

Re: Elektronika

Post by Blade_RRunner »

mexikói wrote:Szerintem a legnagyobb különbség az 1-es kanyar kigyorsításon lesz...
Pont erre a részre gondoltam én is. Ott szenvedek ezzel. Illetve magával a váltással már eleve, hogy csimpaszkodok jobbra, meg húzom a gépet, hogy szűk íven maradjon, közben meg a bal lábammal kéne felfelé pöckölni a váltókart. Pláne a -2/+2-es áttétellel a gixeren ott a 4-is kell.
CSak amíg egy garnitúra új gumit nem láttam már nem tudom, hány éve, addig nekem ez álom marad.
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Elektronika

Post by mexikói »

Szerintem a legnagyobb különbség az 1-es kanyar kigyorsításon lesz,ott ha ráváltom a 3-at,és a motor még döntve van nekem néha elkezd bepumpálni ahogy ráteszem a gázt váltás után.Illetve a sikán uán csak rálépek,és 3-ban van.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39116
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Elektronika

Post by ddt500 »

Még a 2004-es ZX-10R-el mentem 2:00.9-et 2010 év végén és abban semmi nem volt. (2:01.8-ról van papírom is.)
Viszont mikor ebbe az újba bekerült a gyorsváltó egy új világ nyílt meg. Ha jó a futóműved ez az első amit meg kell venned! Olyan kényelmet ad, hogy az hihetetlen. Nem kell rángatni a gázt, nem bokrosodik meg a motor szóval kurva fasza. Persze az a legjobb ha meg is fordítod a váltásirányt.
Egyébként szerintem jó esetben fél-1mp-et is jelenthet pályától függően. A race chronon marginális különbség van a sima ill. a gyorsváltó között. Látszik, hogy sima váltással jobban visszaesik a sebesség. Mondjuk nekem hosszú az áttételem, ezért keveset váltok, így ez engem pont nem érint. :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Elektronika

Post by mexikói »

Blade_RRunner wrote:
mexikói wrote:
Blade_RRunner wrote:
mexikói wrote:Ma végre megérkezett az Annitori QS Pro gyorsváltóm.Holnap ha lesz idő be is dobom gyorsan :smt026
Vajon mennyit áldoz egy lelkes amatőr (esetleges) néhány tized mp javulásra ezzel a lassú és gyors hobby csoport határán? :smt017
Azt szeretnéd tudni,hogy mennyiért vettem?Vagy hogy miért?
Kb. a két kérdés metszetében van a lényeg. :)
Meg hogy milyen vele menni? (ha már sikerült kipróbálni)

Ez egy új termék,volt egy bevezető ára a megjelenés előtt,ami kb 80 ezer forint.Előrendelést kellet rá leadni ezért volt olcsóbb.
Még nem sikerült kipróbálni,mert felmértem,hogy kb mit kellene leszedni a motorról a beépítéshez,és sok időbe tartott volna,ezért csak télen rakom be a power commanderrel együtt.
Hogy miért vettem?
Mert nekem ez a hobbim,és áldozok rá,ha megengedhetem magamnak,akkor miért ne?Ha horgásznék,vagy autóbuzi lennék,akkor arra költenék.
Rosszul gondolod,ha azt hiszed,hogy én ettől x másodperc javulást várok.
2:0x idő eléréséhez nem kell semmi extra,csak bátorság.Szerintem.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
User avatar
Blade_RRunner
C3PO
Posts: 442
Joined: 2012.04.17. 20:48
Motorom: BMW S1000R Sport / K8 GSX-R750
Köridő(k): hring=2:07:0 | ering=1:24.1 | Pring=2:14.8
Location: Medvefalva

Re: Elektronika

Post by Blade_RRunner »

mexikói wrote:
Blade_RRunner wrote:
mexikói wrote:Ma végre megérkezett az Annitori QS Pro gyorsváltóm.Holnap ha lesz idő be is dobom gyorsan :smt026
Vajon mennyit áldoz egy lelkes amatőr (esetleges) néhány tized mp javulásra ezzel a lassú és gyors hobby csoport határán? :smt017
Azt szeretnéd tudni,hogy mennyiért vettem?Vagy hogy miért?
Kb. a két kérdés metszetében van a lényeg. :)
Meg hogy milyen vele menni? (ha már sikerült kipróbálni)
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Elektronika

Post by mexikói »

Blade_RRunner wrote:
mexikói wrote:Ma végre megérkezett az Annitori QS Pro gyorsváltóm.Holnap ha lesz idő be is dobom gyorsan :smt026
Vajon mennyit áldoz egy lelkes amatőr (esetleges) néhány tized mp javulásra ezzel a lassú és gyors hobby csoport határán? :smt017
Azt szeretnéd tudni,hogy mennyiért vettem?Vagy hogy miért?
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
Post Reply

Return to “Technika”