Elektronika
Moderator: ddt500
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Elektronika
A rövidebb áttétellel a motor sokkal gyorsabban leforog leszabályzásig.Szerintem azért szokták leáttételezni,hogy egy adott pályán a legtöbb azonos sebességű kanyarnál a megfelelő tartományban legyen a fordulatszám az optimális kigyorsításhoz.5-6-7 ezer környékén.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Elektronika
Kakucson nincs 800m-es egyenes. Már a nagyobb gumit is megérzem a célegyenesben (lustább a motor) gondolhatod, hogy egy rossz vagy széria áttétel is érezhető. Ahogy egyre hosszabb az áttétel úgy érzem egyre inkább azt, hogy túrázok a pályán. Ahogy most nézem a videóimat hallom hogy totál más a hangja a motoromnak mint a rendesen leáttételezett gépeké. Egyszerűen csak morog, lassan pörög fel és nem váltok sehol. Mint ha a MERSZ-es videóimat nézném.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Elektronika
Akkor a Kakucsra hogyan áttételeznél?
Ez marhaság.
Ha az elsődleges és a másodlagos áttételeket összeszorzod, ugyanazt kapod egy leáttételezett motornál mondjuk harmadikban, mint egy szériánál másodikban.
Az összáttétel ugyanaz, ugyanolyan lesz a dinamikája a motornak, csak neked más fokozatban lesz a váltód.
Ez marhaság.
Ha az elsődleges és a másodlagos áttételeket összeszorzod, ugyanazt kapod egy leáttételezett motornál mondjuk harmadikban, mint egy szériánál másodikban.
Az összáttétel ugyanaz, ugyanolyan lesz a dinamikája a motornak, csak neked más fokozatban lesz a váltód.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Elektronika
Mit nem értesz rajta? Úgy kell áttételezni a motort, hogy a leghosszabb egyenesben leszóljon a 6-ik -pár száz fordulat a hátszélhez, szélárnyékhoz. A Hungaroringen a 2-es kanyar előtt le kéne forognia a 4-nek, Mansell előtt bőven kéne az 5-ik, a lejtősben megint a 4-nek kéne szólnia. Nálam ez nem történik meg. Az egy dolog, hogy nem ezen múlik az 59 de azért van pályamotorom, hogy a pályához legyen állítva.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Elektronika
Nekem sem.ddt500 wrote:Nekem is az kéne. A -1,+2-vel 195/65-ös gumival nem kéri az 5-öt a Mansell fele és a lejtős egyenesbe a 4-est.
De minek is?
Te a célrarát is harmadikban veszed, de nem értem ezt a nagy leáttételezést...
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Elektronika
Arról nem is beszélve, hogy a high side-al mennyivel nagyobbat lehet esni mint ha csak lapon elmegy az eleje.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Elektronika
Én is -1 +2-vel megyek,de van otthon előre -2.De addig nem rakom fel,amíg a kanyarsebességem nem lesz nagyobb.A lassú kanyarodást erős kigyorsítással probálom kompenzálni,és ennek előbb utóbb esés lenne a vége.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Elektronika
Nekem is az kéne. A -1,+2-vel 195/65-ös gumival nem kéri az 5-öt a Mansell fele és a lejtős egyenesbe a 4-est.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
-
- Posts: 794
- Joined: 2014.04.09. 20:53
- Motorom: R6
- Itt motorozok: MátraTT
- Köridő(k): under 2"30 @ Hring
Re: Elektronika
-2 / +2 ???? nem sok az kiscsit?
- Blade_RRunner
- C3PO
- Posts: 442
- Joined: 2012.04.17. 20:48
- Motorom: BMW S1000R Sport / K8 GSX-R750
- Köridő(k): hring=2:07:0 | ering=1:24.1 | Pring=2:14.8
- Location: Medvefalva
Re: Elektronika
Pont erre a részre gondoltam én is. Ott szenvedek ezzel. Illetve magával a váltással már eleve, hogy csimpaszkodok jobbra, meg húzom a gépet, hogy szűk íven maradjon, közben meg a bal lábammal kéne felfelé pöckölni a váltókart. Pláne a -2/+2-es áttétellel a gixeren ott a 4-is kell.mexikói wrote:Szerintem a legnagyobb különbség az 1-es kanyar kigyorsításon lesz...
CSak amíg egy garnitúra új gumit nem láttam már nem tudom, hány éve, addig nekem ez álom marad.
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Elektronika
Szerintem a legnagyobb különbség az 1-es kanyar kigyorsításon lesz,ott ha ráváltom a 3-at,és a motor még döntve van nekem néha elkezd bepumpálni ahogy ráteszem a gázt váltás után.Illetve a sikán uán csak rálépek,és 3-ban van.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39116
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Elektronika
Még a 2004-es ZX-10R-el mentem 2:00.9-et 2010 év végén és abban semmi nem volt. (2:01.8-ról van papírom is.)
Viszont mikor ebbe az újba bekerült a gyorsváltó egy új világ nyílt meg. Ha jó a futóműved ez az első amit meg kell venned! Olyan kényelmet ad, hogy az hihetetlen. Nem kell rángatni a gázt, nem bokrosodik meg a motor szóval kurva fasza. Persze az a legjobb ha meg is fordítod a váltásirányt.
Egyébként szerintem jó esetben fél-1mp-et is jelenthet pályától függően. A race chronon marginális különbség van a sima ill. a gyorsváltó között. Látszik, hogy sima váltással jobban visszaesik a sebesség. Mondjuk nekem hosszú az áttételem, ezért keveset váltok, így ez engem pont nem érint.
Viszont mikor ebbe az újba bekerült a gyorsváltó egy új világ nyílt meg. Ha jó a futóműved ez az első amit meg kell venned! Olyan kényelmet ad, hogy az hihetetlen. Nem kell rángatni a gázt, nem bokrosodik meg a motor szóval kurva fasza. Persze az a legjobb ha meg is fordítod a váltásirányt.
Egyébként szerintem jó esetben fél-1mp-et is jelenthet pályától függően. A race chronon marginális különbség van a sima ill. a gyorsváltó között. Látszik, hogy sima váltással jobban visszaesik a sebesség. Mondjuk nekem hosszú az áttételem, ezért keveset váltok, így ez engem pont nem érint.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Elektronika
Blade_RRunner wrote:Kb. a két kérdés metszetében van a lényeg. :)mexikói wrote:Azt szeretnéd tudni,hogy mennyiért vettem?Vagy hogy miért?Blade_RRunner wrote:Vajon mennyit áldoz egy lelkes amatőr (esetleges) néhány tized mp javulásra ezzel a lassú és gyors hobby csoport határán?mexikói wrote:Ma végre megérkezett az Annitori QS Pro gyorsváltóm.Holnap ha lesz idő be is dobom gyorsan
Meg hogy milyen vele menni? (ha már sikerült kipróbálni)
Ez egy új termék,volt egy bevezető ára a megjelenés előtt,ami kb 80 ezer forint.Előrendelést kellet rá leadni ezért volt olcsóbb.
Még nem sikerült kipróbálni,mert felmértem,hogy kb mit kellene leszedni a motorról a beépítéshez,és sok időbe tartott volna,ezért csak télen rakom be a power commanderrel együtt.
Hogy miért vettem?
Mert nekem ez a hobbim,és áldozok rá,ha megengedhetem magamnak,akkor miért ne?Ha horgásznék,vagy autóbuzi lennék,akkor arra költenék.
Rosszul gondolod,ha azt hiszed,hogy én ettől x másodperc javulást várok.
2:0x idő eléréséhez nem kell semmi extra,csak bátorság.Szerintem.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
- Blade_RRunner
- C3PO
- Posts: 442
- Joined: 2012.04.17. 20:48
- Motorom: BMW S1000R Sport / K8 GSX-R750
- Köridő(k): hring=2:07:0 | ering=1:24.1 | Pring=2:14.8
- Location: Medvefalva
Re: Elektronika
Kb. a két kérdés metszetében van a lényeg. :)mexikói wrote:Azt szeretnéd tudni,hogy mennyiért vettem?Vagy hogy miért?Blade_RRunner wrote:Vajon mennyit áldoz egy lelkes amatőr (esetleges) néhány tized mp javulásra ezzel a lassú és gyors hobby csoport határán?mexikói wrote:Ma végre megérkezett az Annitori QS Pro gyorsváltóm.Holnap ha lesz idő be is dobom gyorsan
Meg hogy milyen vele menni? (ha már sikerült kipróbálni)
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Elektronika
Azt szeretnéd tudni,hogy mennyiért vettem?Vagy hogy miért?Blade_RRunner wrote:Vajon mennyit áldoz egy lelkes amatőr (esetleges) néhány tized mp javulásra ezzel a lassú és gyors hobby csoport határán?mexikói wrote:Ma végre megérkezett az Annitori QS Pro gyorsváltóm.Holnap ha lesz idő be is dobom gyorsan
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.