Page 5 of 20

Re: Futómű

Posted: 2010.05.29. 19:22
by badzoli
balagee wrote:Javaslom hogy rendszeresen szervizeltesd a futomuvet. Evente, de legalabb 2 evente olajcsere, gaz feltoltes stb...
Jah, mert úgy jársz, mint én, hogy a tavaly nyári baleset miatti kihagyás, meg a téli pihi alatt az első telóm a jobb szárból ereszti az olajat. :smt022 :smt022 :smt022 :smt022 :smt022

Re: Futómű

Posted: 2010.05.29. 12:26
by balagee
Hajrá :)

Nagyon lengett a motorod egyebkent. Amit beallitottam az is nagyon laza, de nem akartam túlzottan elzarni a csillapitast. Ha elkezdesz begyorsulni utana kell allitani majd meg sokat.

Javaslom hogy rendszeresen szervizeltesd a futomuvet. Evente, de legalabb 2 evente olajcsere, gaz feltoltes stb...

Re: Futómű

Posted: 2010.05.29. 08:58
by Koca
Na akkor ide is, mert látom, a téma szimultán fut mindkét futúműves topic-ban...
A probléma ismerős, a szezon eddigi része nekem is erről a kínlódásról szólt. Az én 83-84 kg súlyomhoz az egész gyári futómű egy híg fos volt: az eleje féktávon összeesett, a háta pedig ugyanazt produkálta mint nálad. A 750 hátsó rugója max. 75 kilós riderig elég. Megoldás: elől 100-as rugókat kapott (a gyári erősségét nem ismerem), hátul 105-öst (a gyári 96-os volt). Bregyó és Viktor állítgatott még rajta egy kicsit és lehajítottam a Pirelli Superbike Slick-et, Supercorsa került rá. A motor teljesen megváltozott, sokkal jobban érezhető, a segge már nem akar minden kigyorsításon elém tolakodni és a gumikép is simulni kezdett. A Pannónián az első három felmenetel hozott 1-1 sec-et a PB-n. Most már csak finomhangolni kell majd és szerintem erre a szezonra OK lesz.
És ahogy Bala írta: GUMINYOMÁS!

Re: Futómű

Posted: 2010.05.29. 08:55
by balagee
A gumi tepes lehet rossz guminyomastol es nem megfelelo rugotol is. De a nem megfelelo keverek is okozhatja.
Keress meg egy szakembert aki kint ringen atnezi a motort, gumit stb es beallitja a futomuvet. Nem draga sztem max 10k-ert megoldhato. Pl a Bajo mar nem egy motort jol beallitott (arata.hu)

Persze ha rugokat kell cserelni, akkor nem lesz meg 10k-bol.

Re: Futómű

Posted: 2010.05.29. 08:11
by almano
ficak wrote:Sziasztok!
Tud nekem valaki tanácsot adni gsx-r 750 k8 futóművéhez?
A gyári beállítás elég puha elöl hátul egyaránt. A ringen kigyorsításnál hintázik a hátulja, a gumi rojtosodikk hamar kopik. Be szeretném állítani.Gondolom hátul nyomó (gyors-lassú) és húzó fokozaton is keményíteni kell. Elöl ugyan ez+ az elöfeszétésre is rá kell tekerni. Nagyjából képben vagyok a futómű témával, de ha valakinek ugyan ilyen gépe van és már sikerült a rigre beállítania, annak szivesen fogadnám a tanácsát hogy menyire érdemes ezeket az értékeket beállítani. Nagy segítség lenne ebben az útvesztőben. Várom a válaszokat. Előre is köszönöm.
Eloszor is mi a sulyod, mert a 750 gyari rugoi egy 85-95Kg-os embernek jo kb alaphelyzetben. Mindenkeppen minden futomubeallitast egy Sag meressel kell kezdeni. E nelkul teljesen felesleges barmit is csavargatni. Ha ez megvan es meg lett allapitva, hogy jok a rugok, akkor lehet elkezdeni csavargatni a rebound/compression allitasokat...

Re: Futómű

Posted: 2010.05.29. 07:27
by ficak
Sziasztok!
Tud nekem valaki tanácsot adni gsx-r 750 k8 futóművéhez?
A gyári beállítás elég puha elöl hátul egyaránt. A ringen kigyorsításnál hintázik a hátulja, a gumi rojtosodikk hamar kopik. Be szeretném állítani.Gondolom hátul nyomó (gyors-lassú) és húzó fokozaton is keményíteni kell. Elöl ugyan ez+ az elöfeszétésre is rá kell tekerni. Nagyjából képben vagyok a futómű témával, de ha valakinek ugyan ilyen gépe van és már sikerült a rigre beállítania, annak szivesen fogadnám a tanácsát hogy menyire érdemes ezeket az értékeket beállítani. Nagy segítség lenne ebben az útvesztőben. Várom a válaszokat. Előre is köszönöm.

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 21:05
by almano
apapali wrote:
almano wrote:
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
TElom kell? Mert ha igen akkor holnap csomagolom es adom fel ;)
köszönöm,de megoldódott a probléma
OK :smt023

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 21:02
by apapali
almano wrote:
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
TElom kell? Mert ha igen akkor holnap csomagolom es adom fel ;)
köszönöm,de megoldódott a probléma

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 20:48
by Lovasi
szaszy wrote:Almano
Irtam privi uzit neked ,ha nemm kaptad meg ???
Almano !

Szaszy-t szeresd ő írta ma a betétlapom... :roll: :cry:

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 20:07
by szaszy
Almano
Irtam privi uzit neked ,ha nemm kaptad meg ???

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 19:14
by almano
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
TElom kell? Mert ha igen akkor holnap csomagolom es adom fel ;)

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 18:33
by balagee
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
Hatso sag-et nem a gatlonal szokas merni hanem a lengovilla vege (kb a hatso tengely) es a farokidom kozott fuggolegesen.

Pelda: http://www.youtube.com/watch?v=mK3flKxf41U

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 15:00
by zsir
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
tekerj ki hatul es elol a rugo elofeszitesbol. kb 2 cm kell hogy legyen a manet ami szabad es amin az anyak rajta vannak.

Re: Futómű

Posted: 2010.05.02. 14:45
by apapali
szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?