Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Moderator: ddt500
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
De már megint Bayliss a legjobb.
Ő sehová sem terhel:
Ő sehová sem terhel:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Khmmm....valóban?
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- FélSvéd
- Posts: 4700
- Joined: 2007.02.23. 01:23
- Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
- Itt motorozok: főleg Európa pályáin
- Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
- Location: holittholott
- Contact:
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
A testsuly egy fontos tényezö a pályázásnál, egyharmad része annak a száguldó tömegnek amit el szeretnél forditani egy kanyarban, nem mindegy hogy magad ellen vagy inkább magad javára forditod:FélSvéd wrote:tanács: (pont jó embertől kapod aki szintén nem a kiüléseiről hires)apapali wrote:a leggyorsabb barátom filmez,én megyek elől,a vidi elején köztünk a főnököm.biztos jól feltartottam őket,de így legalább sikerült a vidiFélSvéd wrote:ki filmez kit?apapali wrote:a vidi http://sportmotor.hu/motoros_videok/spe ... alom-73294
Irtozatosan magad alá tolod a motort, ha még igy fogsz gyorsulni kicsit akkor valamilyen alkatrész is le fog érni nemcsak a térded.
hogy jobban megérts: ha megnézed a videodat, a vállad és a bukosisakod szine a kanyar ellen dolgozik, a segged ugyan helyesen kitolod, de ez a segg kirakás semmit nem ér ha deréktol felfelé ezt teljes visszahajlással tönkreteszed. A bukosisakod a motor függőleges tengelyétől a kanyar ellentétes oldalára nyomod.
Probálj a bukosisakkal ugy helyezkedni hogy a felső tested, és a fejed is ne messzebb kerüljön az aszfalttól hanem közelebb, tehát a fejeddel is a kanyar felé tedd a sulyt, azaz probálj a kanyar felöli oldalon a plexi mellett elnézni. Abban a pillanatban észre fogod venni hogy ezt csak akkor tudod megcsinálni, ha nem döntesz ekkorát a kanyarban. Pont ez a cél, mert ha nem kell akkorát döntened akkor ez azt jelenti hogy sokkal gyorsabban is beveheted a kanyart hiszen alig döntesz a motorodon. Persze ez nagyon fárasztó lesz főleg az Eringen. Sőt lehet hogy a térdkoptatód sem fog leérni, de meg kell értened hogy semmi értelme ennyire kitenni a segged ha utána a felső testedet teljesen vissza tolod a tank fölé sőt a bukódat még a tuloldalra át is tolod a kanyar közben
A= a pilota minden létezöt elkövet a kanyar ellen, ez a stilus lassabb és kevésbé biztonságos mert nagyobb dölésszöget igényel adott sebességnél, a pilota a motor "tetején" ülve azt hiszi jobban ura a helyzetnek, de a centrifugális erö a magasabb sulypont miatt öt sokkal jobban vinné kifelé a kanyarból mint befelé. Ha ezzel a stilussal gyorsulsz akkor hamar leér a lábtarto stb.
B=Ez a rider kihasználja a sulyát, kanyarbejáratnál terheli a belsö lábtartót, a térdével kapaszkodik a tankba, felsötestét elöre dönti, ez a stilus adott sebességgel sokkal kevesebb dölésszöget igényel, tehát sokkal biztonságossabb. Hogy ezt a testtartást minden kanyarnál ki tudd vitelezni szükséged van némi has- és hátizomra
C=Ez a stilus az utcai motoros kedvenc stilusa
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
- Koca
- A lekvár mágus
- Posts: 1312
- Joined: 2007.08.27. 16:23
- Motorom: GSX-R 750, SV 1000R
- Köridő(k): javulóban...
- Location: versenypálya, lekvárgyár
- Contact:
Re: Futómű
Ezt én is hallottam már. Meg azt is, hogy ha a jobb oldali kormánycsutkán nem a kart húzogatjuk, hanem inkább a markolatot tekergetjük, sokkal jobb köridő érhető el. Egyszer lehet, hogy ki is próbálom!VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....
Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????
Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép ....
THE PIG
- FélSvéd
- Posts: 4700
- Joined: 2007.02.23. 01:23
- Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
- Itt motorozok: főleg Európa pályáin
- Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
- Location: holittholott
- Contact:
Re: Futómű
ellenkormányzásnak hivják és a rallybol vettük átVIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....
Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????
Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép ....
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39126
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Futómű
LOL!!!!VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....
Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????
Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép ....
Esetleg próbáld meg, hogy egyenes haladás közben megtolod kicsit az egyik kormánycsutkát. Aztán ámuldozhatsz.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
-
- A láthatatlan horgász
- Posts: 1297
- Joined: 2007.02.21. 13:15
- Motorom: Yamaha Fazer 1000
- Itt motorozok: Országszerte
- Köridő(k): Az meg mi?
- Location: Békásmegyer
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Tudom nem versenypalya, de nekem volt olyan amikor megfogtam az elsokerek csuszasat. Utassal, oldaltaskakkal, dobozzal fullra felpakolva. Gorogorszagban a tengerparton. Homokon jottunk ki a kempingbol, majd betonut. kb 50-el mentem az elso kanyarig. Ott aztan elsokerek kiment a legkisebb fekezesre.
Megprobaltam leirni mit csinaltam. de en sem ertem. Csuszott az elsokerek jobbra, majd valahogy csusztunk teljesen oldalt majdnem a taskakon, majd visszaloktem labbal magunkat egyenesbe,...
Ez az egesz ment kb 10-20 metert, majd valahogy fekezgetve kigurultam az ut tuloldalan a fure. Halisten fu volt es nem szalagkorlat, vagy szakadek.
Megprobaltam leirni mit csinaltam. de en sem ertem. Csuszott az elsokerek jobbra, majd valahogy csusztunk teljesen oldalt majdnem a taskakon, majd visszaloktem labbal magunkat egyenesbe,...
Ez az egesz ment kb 10-20 metert, majd valahogy fekezgetve kigurultam az ut tuloldalan a fure. Halisten fu volt es nem szalagkorlat, vagy szakadek.
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Próbálom felejteni.aquabase wrote:FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés
nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring...
a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton...
Igen szarul nézett ki még fentről is
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés
nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring...
a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Szerintem is a lassúban lehet inkább megfogni, nekem egyszer sikerült a -2ben.
Lüthi azért tudta megfogni, mert teljesen jól volt kiegyensúlyozva a motor, egyszerre csúszott meg mindkettő.
Ha nagy tempónál elmegy az eleje, nincs mit tenni.
Lüthi azért tudta megfogni, mert teljesen jól volt kiegyensúlyozva a motor, egyszerre csúszott meg mindkettő.
Ha nagy tempónál elmegy az eleje, nincs mit tenni.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Nekem a gyors jobbosban ment el, hasonloan, mint Balanak, bar lehet, hogy en csak a gazt vettem el egy kicsit... Eselyem se volt semmifele mentesre.
Amugy van igaz abban amit irsz Sved, mert anno amikor meg csak kicsit mentel jobban nalam, es megeloztel (Klub kupak alt.) a rajt utani korokben, a gyorsakban mindig masztam vissza rad a H.ringen. Pancsin ilyen nem volt, ott ha elmentel, egyenletesen tavolodtal...egy alkalmat kiveve.
Termeszetesen azota sokat gyorsultal, de lehet, hogy abban a ket kanyarban nem elegge...GPS mit mutat?
Amugy van igaz abban amit irsz Sved, mert anno amikor meg csak kicsit mentel jobban nalam, es megeloztel (Klub kupak alt.) a rajt utani korokben, a gyorsakban mindig masztam vissza rad a H.ringen. Pancsin ilyen nem volt, ott ha elmentel, egyenletesen tavolodtal...egy alkalmat kiveve.
Termeszetesen azota sokat gyorsultal, de lehet, hogy abban a ket kanyarban nem elegge...GPS mit mutat?
Kill faster and be alive.
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39126
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Checa meg Edwards is elég lassú kanyarban fogta meg az elmenő elejét, Lüthi viszont nagyon gyorsban. Szerintem csak úgy tűnik, hogy a lassút nem lehet megfogni mert a tv-ben túl gyorsan csuklik be az motor eleje. Vagy is szerintem egyforma a 2.
De inkább a -2-ben menjen el az eleje mint a mansellbe.
De inkább a -2-ben menjen el az eleje mint a mansellbe.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"