Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)
Posted: 2014.05.21. 12:06
Minden, ami egy GsxR-el és a pályamotorozással kapcsolatos...
https://www.gsxrfans.hu/forum/
A testsuly egy fontos tényezö a pályázásnál, egyharmad része annak a száguldó tömegnek amit el szeretnél forditani egy kanyarban, nem mindegy hogy magad ellen vagy inkább magad javára forditod:FélSvéd wrote:tanács: (pont jó embertől kapod aki szintén nem a kiüléseiről hires)apapali wrote:a leggyorsabb barátom filmez,én megyek elől,a vidi elején köztünk a főnököm.biztos jól feltartottam őket,de így legalább sikerült a vidiFélSvéd wrote:ki filmez kit?apapali wrote:a vidi http://sportmotor.hu/motoros_videok/spe ... alom-73294
Irtozatosan magad alá tolod a motort, ha még igy fogsz gyorsulni kicsit akkor valamilyen alkatrész is le fog érni nemcsak a térded.
hogy jobban megérts: ha megnézed a videodat, a vállad és a bukosisakod szine a kanyar ellen dolgozik, a segged ugyan helyesen kitolod, de ez a segg kirakás semmit nem ér ha deréktol felfelé ezt teljes visszahajlással tönkreteszed. A bukosisakod a motor függőleges tengelyétől a kanyar ellentétes oldalára nyomod.
Probálj a bukosisakkal ugy helyezkedni hogy a felső tested, és a fejed is ne messzebb kerüljön az aszfalttól hanem közelebb, tehát a fejeddel is a kanyar felé tedd a sulyt, azaz probálj a kanyar felöli oldalon a plexi mellett elnézni. Abban a pillanatban észre fogod venni hogy ezt csak akkor tudod megcsinálni, ha nem döntesz ekkorát a kanyarban. Pont ez a cél, mert ha nem kell akkorát döntened akkor ez azt jelenti hogy sokkal gyorsabban is beveheted a kanyart hiszen alig döntesz a motorodon. Persze ez nagyon fárasztó lesz főleg az Eringen. Sőt lehet hogy a térdkoptatód sem fog leérni, de meg kell értened hogy semmi értelme ennyire kitenni a segged ha utána a felső testedet teljesen vissza tolod a tank fölé sőt a bukódat még a tuloldalra át is tolod a kanyar közben
Ezt én is hallottam már. Meg azt is, hogy ha a jobb oldali kormánycsutkán nem a kart húzogatjuk, hanem inkább a markolatot tekergetjük, sokkal jobb köridő érhető el. Egyszer lehet, hogy ki is próbálom!VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....
Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????
Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép ....
ellenkormányzásnak hivják és a rallybol vettük átVIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....
Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????
Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép ....
LOL!!!!VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....
Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????
Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép ....
Próbálom felejteni.aquabase wrote:FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés
nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring...
a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton...
FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés