Page 1 of 11

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2014.05.21. 12:06
by viking

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.08.24. 16:26
by viking
De már megint Bayliss a legjobb.
Ő sehová sem terhel:

Image

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.08.24. 16:22
by viking
Khmmm....valóban?

Image

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.08.24. 16:16
by FélSvéd
FélSvéd wrote:
apapali wrote:
FélSvéd wrote:
ki filmez kit?
a leggyorsabb barátom filmez,én megyek elől,a vidi elején köztünk a főnököm.biztos jól feltartottam őket,de így legalább sikerült a vidi :D
tanács: (pont jó embertől kapod aki szintén nem a kiüléseiről hires)
Irtozatosan magad alá tolod a motort, ha még igy fogsz gyorsulni kicsit akkor valamilyen alkatrész is le fog érni nemcsak a térded.
hogy jobban megérts: ha megnézed a videodat, a vállad és a bukosisakod szine a kanyar ellen dolgozik, a segged ugyan helyesen kitolod, de ez a segg kirakás semmit nem ér ha deréktol felfelé ezt teljes visszahajlással tönkreteszed. A bukosisakod a motor függőleges tengelyétől a kanyar ellentétes oldalára nyomod.
Probálj a bukosisakkal ugy helyezkedni hogy a felső tested, és a fejed is ne messzebb kerüljön az aszfalttól hanem közelebb, tehát a fejeddel is a kanyar felé tedd a sulyt, azaz probálj a kanyar felöli oldalon a plexi mellett elnézni. Abban a pillanatban észre fogod venni hogy ezt csak akkor tudod megcsinálni, ha nem döntesz ekkorát a kanyarban. Pont ez a cél, mert ha nem kell akkorát döntened akkor ez azt jelenti hogy sokkal gyorsabban is beveheted a kanyart hiszen alig döntesz a motorodon. Persze ez nagyon fárasztó lesz főleg az Eringen. Sőt lehet hogy a térdkoptatód sem fog leérni, de meg kell értened hogy semmi értelme ennyire kitenni a segged ha utána a felső testedet teljesen vissza tolod a tank fölé sőt a bukódat még a tuloldalra át is tolod a kanyar közben
A testsuly egy fontos tényezö a pályázásnál, egyharmad része annak a száguldó tömegnek amit el szeretnél forditani egy kanyarban, nem mindegy hogy magad ellen vagy inkább magad javára forditod:

A= a pilota minden létezöt elkövet a kanyar ellen, ez a stilus lassabb és kevésbé biztonságos mert nagyobb dölésszöget igényel adott sebességnél, a pilota a motor "tetején" ülve azt hiszi jobban ura a helyzetnek, de a centrifugális erö a magasabb sulypont miatt öt sokkal jobban vinné kifelé a kanyarból mint befelé. Ha ezzel a stilussal gyorsulsz akkor hamar leér a lábtarto stb.

B=Ez a rider kihasználja a sulyát, kanyarbejáratnál terheli a belsö lábtartót, a térdével kapaszkodik a tankba, felsötestét elöre dönti, ez a stilus adott sebességgel sokkal kevesebb dölésszöget igényel, tehát sokkal biztonságossabb. Hogy ezt a testtartást minden kanyarnál ki tudd vitelezni szükséged van némi has- és hátizomra

C=Ez a stilus az utcai motoros kedvenc stilusa

Image

Re: Futómű

Posted: 2010.08.23. 19:04
by Koca
VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....

Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????

Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép .... :oops:
Ezt én is hallottam már. Meg azt is, hogy ha a jobb oldali kormánycsutkán nem a kart húzogatjuk, hanem inkább a markolatot tekergetjük, sokkal jobb köridő érhető el. Egyszer lehet, hogy ki is próbálom! : pill :

Re: Futómű

Posted: 2010.08.23. 18:35
by FélSvéd
VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....

Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????

Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép .... :oops:
ellenkormányzásnak hivják és a rallybol vettük át :lol:

Re: Futómű

Posted: 2010.08.23. 18:09
by ddt500
VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....

Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????

Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép .... :oops:
LOL!!!! :shock: :shock: :shock: :smt038 :smt011

Esetleg próbáld meg, hogy egyenes haladás közben megtolod kicsit az egyik kormánycsutkát. Aztán ámuldozhatsz. :smt036

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.07.31. 18:18
by viking

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.06.25. 14:26
by Elnok ur
Tudom nem versenypalya, de nekem volt olyan amikor megfogtam az elsokerek csuszasat. Utassal, oldaltaskakkal, dobozzal fullra felpakolva. Gorogorszagban a tengerparton. Homokon jottunk ki a kempingbol, majd betonut. kb 50-el mentem az elso kanyarig. Ott aztan elsokerek kiment a legkisebb fekezesre.

Megprobaltam leirni mit csinaltam. de en sem ertem. Csuszott az elsokerek jobbra, majd valahogy csusztunk teljesen oldalt majdnem a taskakon, majd visszaloktem labbal magunkat egyenesbe,...

Ez az egesz ment kb 10-20 metert, majd valahogy fekezgetve kigurultam az ut tuloldalan a fure. Halisten fu volt es nem szalagkorlat, vagy szakadek.

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.06.24. 21:27
by nylontacsko
aquabase wrote:
FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés

nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring... :???:

a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton... :smt011
Próbálom felejteni.
Igen szarul nézett ki még fentről is :shock:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.06.24. 21:20
by aquabase
FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés

nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring... :???:

a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton... :smt011

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.06.24. 10:07
by viking
Szerintem is a lassúban lehet inkább megfogni, nekem egyszer sikerült a -2ben.
Lüthi azért tudta megfogni, mert teljesen jól volt kiegyensúlyozva a motor, egyszerre csúszott meg mindkettő.
Ha nagy tempónál elmegy az eleje, nincs mit tenni.

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.06.24. 10:03
by tom war
Nekem a gyors jobbosban ment el, hasonloan, mint Balanak, bar lehet, hogy en csak a gazt vettem el egy kicsit... :roll: Eselyem se volt semmifele mentesre.

Amugy van igaz abban amit irsz Sved, mert anno amikor meg csak kicsit mentel jobban nalam, es megeloztel (Klub kupak alt.) a rajt utani korokben, a gyorsakban mindig masztam vissza rad a H.ringen. Pancsin ilyen nem volt, ott ha elmentel, egyenletesen tavolodtal...egy alkalmat kiveve.
Termeszetesen azota sokat gyorsultal, de lehet, hogy abban a ket kanyarban nem elegge...GPS mit mutat?

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Posted: 2010.06.24. 09:17
by ddt500
Checa meg Edwards is elég lassú kanyarban fogta meg az elmenő elejét, Lüthi viszont nagyon gyorsban. Szerintem csak úgy tűnik, hogy a lassút nem lehet megfogni mert a tv-ben túl gyorsan csuklik be az motor eleje. Vagy is szerintem egyforma a 2.
De inkább a -2-ben menjen el az eleje mint a mansellbe. :wink: