Gumik (utcára)

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Minden rendben.
Az árak maradnak, lehet utalni.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

viking wrote:Ellenőrzés alatt a lista.
Lehet, hogy elb@szarintottam valamit.
Viking valami fejlemény?
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

viking wrote:Diablo írta:

Acélradiál gumik és más ritka méretek, pl. Metzelerben a széles chopper gumik (200-300 szélességig.) csak Németországban készülnek. Az extra széles gumik csak Metzelerben léteznek ezekről egyértelmű, hogy akármiből van, csak Metzeler lehet.

.
Avon is gyárt extra széles gumikat 330-as méretig asszem.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Ellenőrzés alatt a lista.
Lehet, hogy elb@szarintottam valamit.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

viking wrote:GUMIRENDELŐKNEK PÜ!!!
Tenkjúverimáccs
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

GUMIRENDELŐKNEK PÜ!!!
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Diablo írta:
Nagy részt azonos a véleményem a tiéddel, Metzeler és Pirelli ügyben. Le is írtam többször több helyen, de nem sok sikerrel. A probléma okát is kifejtettem, leírom ide ismét:

A hozzánk kerülő, olvasható motoros újságok 25 éve német újságok magyar kiadása. Ezekben 25 éve olvassa a magyar motoros, hogy a Metzeler gumi "überállesz". Magyarul nincsen annál jobb.

Ha az újságok Olaszországból érkeznének bizonyára a Pirelliről olvasnánk hasonlót.

Aztán: én is jártam a gyárban, többször. Van igazság abban amit írsz, hiszen aki ott dolgozik csak tudja mit csinál, DE. A Pirelli DiabloCorsa csak a MIRS robotokon készül, amihez ember nem nyúl. Azon a gépsoron Metzeler 2 éve ( még ) nem készült, de mondták, hogy fejlesztik a MIRS kapacitást, hiszen ott kizárt a hibás gumi és a gép nem kér fizetésemelést és napi 24 órát dolgozik, továbbá a gépeknek nincs szakszervezete.

Ami azokon a épeken készül, azt a melós csak a mintából, a késztermékből tudja.

Valahol a gépsortól távol "kikeverik" az alapanyagot, amit a robot tőle távol felvisz a gumi acél vázára. Itt még szín kódot sem lát a dolgozó, tehát fogalma sincs mi készül. Amíg a kész gumit a gépsor végén ki nem rakja a robot.

Kézzel készülő gumik. Két éve és gondolom még sokáig ez a választék lesz nagyobb. Acélradiál gumik és más ritka méretek, pl. Metzelerben a széles chopper gumik (200-300 szélességig.) csak Németországban készülnek. Az extra széles gumik csak Metzelerben léteznek ezekről egyértelmű, hogy akármiből van, csak Metzeler lehet.

A többi acélradiál gumi. Ezek esetén igen valószínű, hogy a melós látja, valóban semmi különbség pl. a DiabloStrada és Z6 között.
Csak a forma és felirat. Ha tovább nézzük a választékot, a K3 bizonyára a DiabloCorsával (korábbi, nem a CorsaIII) azonos, hiszen szintén néhány, vele azonos méretben gyártják. A további kategóriában igen eltérő ma már, a gumik ajánlott használati módja és a Metzeler választék folyamatosan csökken, a Pirelli növekszik. ( Csak acélradiál gumiknál. ) Konkrétan: volt Rennsport és annak utcai változata. Ma már ilyen kategória Metzelerben nincs. Tehát a SuperCorsa Pronak nincsen Metzeler megfelelője. A Sporttec M3 szélesebb használati módra ajánlott, talán, ha nagyon azonosítani akarjuk, a Diabloval lehet azonos gumi.

A CorsaIII-nak egyenlőre nincsen Metzeler megfelelője, de bizonyára rövidesen lesz. Ha a CorsaIII sikeres lesz. Egyenlőre drága.

A többi gumi, melyek nem Németországban készülnek. Ezekből a német melós semmit nem lát. Ettől természetesen még vannak teljesen azonos gumik a két márka között. Enduro gumik esetén még a minta is teljesen azonos, csak a név más a gumi oldalán. Konkrétan a Metzeler Sahara 3 teljesen azonos a Pirelli által gyártott Ceat Enduro gumival. Az MT18-as kezdők számára készülő cross gumi Metzelerben endoróra ajánlják, más néven, de teljesen azonos mintával.
Nagyon sok méreteben készül az ME880-as minta. Amelyek azonos méretben készülnek, chopperek számára a Pirellivel MT66 néven, ott nehéz lenne bebizonyítani, hogy különbség van a két gumi között.

Verseny gumik: ezeknél több évig Pirelliben 4 féle, Metzelerben 3 féle vagy csak 2 féle keverék létezett. Rá lehet fogni, hogy azonosak, csak Pirelliből készült plusz változat az SC0-as gumi. Ebben nem lennék biztos.
Hiszen a Pirelli folyamatosan fejleszt a SBK beszállítójaként hiszen az egész világ szeme követi. Ha hibázik, mint más márkánál már előfordult, akkor hatalmas a veszteség, minden téren. Létezik biztos ebből is Metzeler termék a supermotokra ajánlott slick gumi. Bár, mióta a Supermoto VB-n a Dunlop a kötelező gumi, ez a fejlesztés bizonyára leállt vagy nem publikus.

Visszatérve az újságokra és a Metzeler márkára.

Bizonyára a Pirelli jól döntött, mikor a Metzeler gumi gyárat megvásárolta. Autó gumijuk hibás szériája miatt ment tönkre, de a motor gumival semmi baj nem volt. Hatalmas piacot uralt Európában, bizonyára a német újságok dicsérő cikkeinek volt némi alapja. Vásárlás után pár évvel az olaszországi motorgumi gyár bezárt és a gyártást áttették Brazíliába, a radiál gumik gyártása maradt Németországban, ahol a németek már régóta kísérleteztek az acélradiál gumival. Nem sok sikerrel, mert az acél háló mindig szétment a tesztek közben. Pirellinek volt hasonló konstrukciója, teherguminál, ott erősítésként már több éve készült 0 fokos acél váz, de csak erősítésként a hagyományos acélháló felett. Ezt tették a motorgumira, alsó háló nélkül és az acélradiál gumi azóta működik. Több gyár próbálta már lemásolni, eddig nem sok sikerrel. Bridegstonnak volt ilyen szériája, mely csak volt. Jelenleg épp a korábbi hozzászólásokban említett Continental készít ilyenek Koreában. Akinek van lehetősége fogjon a bal kezébe Pirelli jobb kezébe Continental acélradiál motorgumit. Nem kell hozzá mérleg.

Maradjunk a Pirelli - Metzeler problémánál. A márkanév presztise miatt sokáig Metzeler volt drágább, mindenhol. Ma már érdemes körül nézni, hogy hogyan alakul nyugat Europában a Pirelli ára a Metzelerhez és más gumikhoz képest. Ezt az árat mindig döntően befolyásolja az adott ország, az adott piac, Olaszországban nehéz lenne a Metzelert Pirelli árban eladni. Német országban talán fordított VOLT a helyzet. Ott a Continental adják drágábban, mint nálunk, hiszen német gumi.

Talán szabad a magyar motoros részére egy tanácsot adni: gondolja meg, amikor az esetleg azonos Metzeler gumiért több pénzt ad, mintha Pirellit venne.
Még egy infó és tipp, tájékozódás kép: ma már más cég is kínál, gyári beszerzésből Pirelli motorgumit nálunk. Úgy döntött a cég, keressek más "disztributort" is. Első körben a Metzeler importőr is vásárol és kínál Pirelli motorgumit. Árlistája letölthető innen: http://www.nivojff.hu/image/preislisten ... a_2007.xls

Érdemes összevetni az én, korábbi árlistámmal melyet javasoltam letölteti. Mely érvényes volt tavaly július elejéig, és érvényes ma a raktáron lévő készletre is. NAGYON sok guminál az lesz az ÁR 2007-ben továbbra is!

Mi lesz az első üzleti érezhető hatása?

Ahol az eddig Metzelerre esküdött gumikereskedő és semmikép nem ajánlotta a Pirellit , rövidesen a Pirelli gumit is dicsérni fogja!!

Mit tegyünk egy termékkel, hogy növeljük az eladást?

Adjuk oda az árusítást a legfőbb konkurensünknek!!
Mely szintén a saját termék.

Ebben az évben (végre) a Pirelli beszáll a magyarországi hirdetésbe. Ezt fogjátok látni rövidesen pl. a motorevü című újságban.

Ezért írtam korábban: igen egyszerű és érthető oka van a Pirelli és Metzeler gumik áremelkedésnek. A gyár részéről.

Mint írtam, már publikus a többi árlista. Az enyémet meg remélem sokan letöltötték.
Talán Fekti Tibor is.

Majd írok itt, ha változik az a lista. Talán már jövő héten tudom, mennyi lesz az akciós Diablo és CorsaIII ára.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Gumiban érdekelteknek pü ment.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

viking wrote:Gumisoknak megy ma éjjel mél a forintosított árral és a számlaszámmal.
Rendben,köszi szépen.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Gumisoknak megy ma éjjel mél a forintosított árral és a számlaszámmal.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Kösz, láttam.
Holnapra megtudom a mikéntjét és szólok Neked is.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
trans
Posts: 249
Joined: 2007.02.22. 16:14

Post by trans »

Viking, PÜ ment :!:
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Válasz is.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

Viking:Mail ment
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

viking wrote:Kösz, hogy megvártál N-Tóni! :lol:
Ne nekem köszönd, hanem a piros-feketének. :lol: :lol:
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”