Page 32 of 36

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:22
by viking
Veszem az adást.

Nekem augusztusban furcsa volt az eleje a MERSZ-en, pedig dögmeleg volt...lejöttem, megmértük, 1,85 volt melegen.
Összevissza mászkált az eleje, határozatlan volt a kanyarbejáratnál (nem akart, nem akart befordulni, aztán hirtelen beesett és "kúszott"), igaz ez Dragon Supercorsa.
Feltoltam 2,1-re melegen és csodálatos lett.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:19
by Ricco
ddt500 wrote:
Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
Hát előre biztos belenyomnék 2,2-t tőlem lehet X-tech is akár. :lol: Hátra meg ahogy esik.
Hátsóról beszélek. (írok) Az első nem N-tech, abba 2,0-2,1. Szerintem.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:17
by Ricco
viking wrote:
Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
Rendben Ricco, ezért mondtam, hogy nem értek hozzá.
Sosem mentem (még) Dunloppal.
A Pirelli tényleg olyan lenne, ahogy Tibi írta: 1,3-mal úgy szétlapulna, hogy alig lehetne tolni.
Hidegen 1,6-1,7 szerintem OK a D211-be utcára.
Ki nem sz...a le, ha az első 500 méteren még kicsit torzult a profil? Bemelegszik, feljebb megy a nyomás kb. 1,9-2,0-re és OK. Szerintem ez utcára, ahol nincs akkora terhelés mint pályán, ez jó.
De ha teszel bele hidegen 2,2-t ami még felmegy 2,5-re, akkor nem ülnék azon a motoron ha épp egy kanyargósabb útszakasz jön...
Nem okoskodni vagy vitatkozni akarok, de pályán melegen 1,75-es nyomással érezhetően bizonytalanabb már kanyarodni D211-el, mintha 1,6-ra állítanám be. Nem véletlen javasolták a melegen 1.6-ot ezek a fiatal szovjet fejlesztőmérnökök... :smt033

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:11
by ddt500
Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
Hát előre biztos belenyomnék 2,2-t tőlem lehet X-tech is akár. :lol: Hátra meg ahogy esik.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:08
by viking
Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
Rendben Ricco, ezért mondtam, hogy nem értek hozzá.
Sosem mentem (még) Dunloppal.
A Pirelli tényleg olyan lenne, ahogy Tibi írta: 1,3-mal úgy szétlapulna, hogy alig lehetne tolni.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:06
by Ricco
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 17:01
by ddt500
Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 16:58
by viking
UCCÁRA!

Ottan nem kap közel sem olyan terhelést mint pályán, vagy igen? :shock:
Ott a karkasznak kell tartania a terhelést ha nincsen benne megfelelő nyomás.
De Ti tudjátok, én amatőr vagyok.
De a gyári nyomás FELÉVEL járni... :smt017

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 16:52
by Ricco
Neee már Viking!!!
A D211 N-Tech gumi. Abba 2,2 - 2,4????

1,3-1,4-et teszek bele hidegen, aztán melegen beállítom 1,55-1,6-ra pályán. Közútra se tennék bele hidegen 1,6-1,7-nél többet. A 7503 meidum, a 7409 eggyel puhább, medium/soft keverék. Abba különösen nem tennék sokat.
Ezek a keverékek gyorsan be is melegszenek, nem kell félni.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 16:50
by RB26DET
viking wrote:Fújjad főfele! :grin:
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.
A D211 az N-Tech.Tehát hidegen 1,2.
Vagy rosszul tudom :roll:

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 16:37
by viking
Fújjad főfele! :grin:
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 16:24
by feket663
Akkor mostmár nekem is lenne egy kérdésem: közútra d211-es 190/55 hátsóba milyen guminyomás kellene nagyjából (medium, és medium/soft 7503 és 7409-es keverék) ahhoz, hogy a nagy dagadt madár, a hasonló pilótájával úton maradjon. Kérlek segítsetek!

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 16:10
by almano
aquabase wrote: Az egy dolog, hogy mit ad meg a gyár, a lényeg a tapasztalaton van!
Régen én is hidegen mértem a pirellibe az 1,9-2,0, aztán szakértők megsúgták (akik vb-n mentek, és ott gyűjtöttek tapasztalatot), hogy annyi kell bele melegen...
És tényleg jó!

Mondjuk a dunlopnál a forgalmazó külön felhívta a figyelmemet, hogy melegen 1,6 1,7...
Igen, igazad van teljesen. En csak azt mondtam, hogya mit a gyari ajanlotakban lehet latni azt Pirelli hideg gumira adja meg. A tapasztalat a lenyeg! :smt023

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 15:08
by aquabase
balagee wrote:En rengeteget kutattam guminyomasok utan. Amcsi es angol forumokrol stabilan az az info jott at hogy a pirelli/metzeler 1.9-2.0 korul jo melegen. Azaz pl hatra 1.5-1.6 kell hidegen. Amikor ezt kiprobaltam, azonnal el is tuntek a hideg tepesek a gumirol. Mondtam masoknak is, reakcio: hulye vagyok. Aztan megkerdeztuk a viktorektat, ok is 2.0 korul mennek melegen. VB-n csak tudjak mar mi a jo hehe.

Pont erre utaltam a vb-s tapasztalattal... :grin:

Re: Minden a gumikról

Posted: 2009.03.09. 15:06
by aquabase
Bérczi Jani wrote:
aquabase wrote:
snake wrote:Ez mind derék. De erre is tudjátok a választ? És meg is osztjátok velem?

"A "recommended pressure" üzemmelegen értendő, avagy hidegen? "


Előrebocsájtom, ÉN NEM ÉRTEK SEMMIHEZ!
De!
Ha hallgatsz rám, akkor guminyomást melegen állítod!
Pl: Dunlop hátul melegen 1,6 - 1,7 A meleg az nem a gumimelegítő után, hanem 2-3 gyorsabb kör után értendő!!!
Gabi azzal még kiegíszíthetnéd hogy N-tech dunlop ról van szó.Mert a "régire"ez a nyomás nem igaz.Mondjuk N-tech re meg kicsit magas, mert az 1,6 nál már kezd szétmenni.
Ez igaz, N-tec-ről van szó!
Én nem használok használt gumit, és tavaly ugye már csak N tec-et gyártott a Dunlop, így nem gondoltam erre... :oops:
Egyébként nem biztos, hogy sok az 1,7, mert pl a ringen mentem 1,8-al is hidegben, és úgy jó volt, 1,6-nál meg tépte...