Gumik (pályára)
Moderator: ddt500
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Minden a gumikról
Veszem az adást.
Nekem augusztusban furcsa volt az eleje a MERSZ-en, pedig dögmeleg volt...lejöttem, megmértük, 1,85 volt melegen.
Összevissza mászkált az eleje, határozatlan volt a kanyarbejáratnál (nem akart, nem akart befordulni, aztán hirtelen beesett és "kúszott"), igaz ez Dragon Supercorsa.
Feltoltam 2,1-re melegen és csodálatos lett.
Nekem augusztusban furcsa volt az eleje a MERSZ-en, pedig dögmeleg volt...lejöttem, megmértük, 1,85 volt melegen.
Összevissza mászkált az eleje, határozatlan volt a kanyarbejáratnál (nem akart, nem akart befordulni, aztán hirtelen beesett és "kúszott"), igaz ez Dragon Supercorsa.
Feltoltam 2,1-re melegen és csodálatos lett.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Re: Minden a gumikról
Hátsóról beszélek. (írok) Az első nem N-tech, abba 2,0-2,1. Szerintem.ddt500 wrote:Hát előre biztos belenyomnék 2,2-t tőlem lehet X-tech is akár. Hátra meg ahogy esik.Ricco wrote:OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
GSX-R Forever
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Re: Minden a gumikról
Hidegen 1,6-1,7 szerintem OK a D211-be utcára.viking wrote:Rendben Ricco, ezért mondtam, hogy nem értek hozzá.Ricco wrote:OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
Sosem mentem (még) Dunloppal.
A Pirelli tényleg olyan lenne, ahogy Tibi írta: 1,3-mal úgy szétlapulna, hogy alig lehetne tolni.
Ki nem sz...a le, ha az első 500 méteren még kicsit torzult a profil? Bemelegszik, feljebb megy a nyomás kb. 1,9-2,0-re és OK. Szerintem ez utcára, ahol nincs akkora terhelés mint pályán, ez jó.
De ha teszel bele hidegen 2,2-t ami még felmegy 2,5-re, akkor nem ülnék azon a motoron ha épp egy kanyargósabb útszakasz jön...
Nem okoskodni vagy vitatkozni akarok, de pályán melegen 1,75-es nyomással érezhetően bizonytalanabb már kanyarodni D211-el, mintha 1,6-ra állítanám be. Nem véletlen javasolták a melegen 1.6-ot ezek a fiatal szovjet fejlesztőmérnökök...
GSX-R Forever
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39121
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Minden a gumikról
Hát előre biztos belenyomnék 2,2-t tőlem lehet X-tech is akár. Hátra meg ahogy esik.Ricco wrote:OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Minden a gumikról
Rendben Ricco, ezért mondtam, hogy nem értek hozzá.Ricco wrote:OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
Sosem mentem (még) Dunloppal.
A Pirelli tényleg olyan lenne, ahogy Tibi írta: 1,3-mal úgy szétlapulna, hogy alig lehetne tolni.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Re: Minden a gumikról
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
GSX-R Forever
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39121
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: Minden a gumikról
Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Minden a gumikról
UCCÁRA!
Ottan nem kap közel sem olyan terhelést mint pályán, vagy igen?
Ott a karkasznak kell tartania a terhelést ha nincsen benne megfelelő nyomás.
De Ti tudjátok, én amatőr vagyok.
De a gyári nyomás FELÉVEL járni...
Ottan nem kap közel sem olyan terhelést mint pályán, vagy igen?
Ott a karkasznak kell tartania a terhelést ha nincsen benne megfelelő nyomás.
De Ti tudjátok, én amatőr vagyok.
De a gyári nyomás FELÉVEL járni...
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- Ricco
- Posts: 214
- Joined: 2007.03.04. 17:58
- Motorom: GSX-R 1000 K6
- Itt motorozok: pááálya
- Location: versenypályák környéke
Re: Minden a gumikról
Neee már Viking!!!
A D211 N-Tech gumi. Abba 2,2 - 2,4????
1,3-1,4-et teszek bele hidegen, aztán melegen beállítom 1,55-1,6-ra pályán. Közútra se tennék bele hidegen 1,6-1,7-nél többet. A 7503 meidum, a 7409 eggyel puhább, medium/soft keverék. Abba különösen nem tennék sokat.
Ezek a keverékek gyorsan be is melegszenek, nem kell félni.
A D211 N-Tech gumi. Abba 2,2 - 2,4????
1,3-1,4-et teszek bele hidegen, aztán melegen beállítom 1,55-1,6-ra pályán. Közútra se tennék bele hidegen 1,6-1,7-nél többet. A 7503 meidum, a 7409 eggyel puhább, medium/soft keverék. Abba különösen nem tennék sokat.
Ezek a keverékek gyorsan be is melegszenek, nem kell félni.
GSX-R Forever
- RB26DET
- Posts: 2965
- Joined: 2007.02.21. 21:04
- Motorom: K7 600
- Itt motorozok: Pálya
- Location: Tát-Sárisáp
Re: Minden a gumikról
A D211 az N-Tech.Tehát hidegen 1,2.viking wrote:Fújjad főfele!
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.
Vagy rosszul tudom
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Minden a gumikról
Fújjad főfele!
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Minden a gumikról
Akkor mostmár nekem is lenne egy kérdésem: közútra d211-es 190/55 hátsóba milyen guminyomás kellene nagyjából (medium, és medium/soft 7503 és 7409-es keverék) ahhoz, hogy a nagy dagadt madár, a hasonló pilótájával úton maradjon. Kérlek segítsetek!
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Minden a gumikról
Igen, igazad van teljesen. En csak azt mondtam, hogya mit a gyari ajanlotakban lehet latni azt Pirelli hideg gumira adja meg. A tapasztalat a lenyeg!aquabase wrote: Az egy dolog, hogy mit ad meg a gyár, a lényeg a tapasztalaton van!
Régen én is hidegen mértem a pirellibe az 1,9-2,0, aztán szakértők megsúgták (akik vb-n mentek, és ott gyűjtöttek tapasztalatot), hogy annyi kell bele melegen...
És tényleg jó!
Mondjuk a dunlopnál a forgalmazó külön felhívta a figyelmemet, hogy melegen 1,6 1,7...
Re: Minden a gumikról
balagee wrote:En rengeteget kutattam guminyomasok utan. Amcsi es angol forumokrol stabilan az az info jott at hogy a pirelli/metzeler 1.9-2.0 korul jo melegen. Azaz pl hatra 1.5-1.6 kell hidegen. Amikor ezt kiprobaltam, azonnal el is tuntek a hideg tepesek a gumirol. Mondtam masoknak is, reakcio: hulye vagyok. Aztan megkerdeztuk a viktorektat, ok is 2.0 korul mennek melegen. VB-n csak tudjak mar mi a jo hehe.
Pont erre utaltam a vb-s tapasztalattal...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
Re: Minden a gumikról
Ez igaz, N-tec-ről van szó!Bérczi Jani wrote:Gabi azzal még kiegíszíthetnéd hogy N-tech dunlop ról van szó.Mert a "régire"ez a nyomás nem igaz.Mondjuk N-tech re meg kicsit magas, mert az 1,6 nál már kezd szétmenni.aquabase wrote:snake wrote:Ez mind derék. De erre is tudjátok a választ? És meg is osztjátok velem?
"A "recommended pressure" üzemmelegen értendő, avagy hidegen? "
Előrebocsájtom, ÉN NEM ÉRTEK SEMMIHEZ!
De!
Ha hallgatsz rám, akkor guminyomást melegen állítod!
Pl: Dunlop hátul melegen 1,6 - 1,7 A meleg az nem a gumimelegítő után, hanem 2-3 gyorsabb kör után értendő!!!
Én nem használok használt gumit, és tavaly ugye már csak N tec-et gyártott a Dunlop, így nem gondoltam erre...
Egyébként nem biztos, hogy sok az 1,7, mert pl a ringen mentem 1,8-al is hidegben, és úgy jó volt, 1,6-nál meg tépte...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.