Gumik (pályára)

Beállítások, alkatrészek, tuning

Moderator: ddt500

User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Hungaroring

Post by balagee »

A racetech.com szerint 9,5. Bele kene probalni egy 10-est ha valoban csak 8.5.
Viszont szerintem nem rugo tepes ez. Annak lentrol kene indulnia es szepen csokken a gumi kozepe fele.
Szerintem... :)

Informacioum szerint szerint 1.5-1.55 korul kell lennie az ntecnek kozvetlenul akkor amikor lejottel a palyarol. Persze palya es homerseklet meg keverek fuggo hogy mi lesz a jo, de ez az alap. Ez elvileg hidegen ugy 1.1-1.15

1.1bol ha 1.2 lesz az nem jo. Valami ott nem stimmel.

"The rear should be 22-23 hot, immediately coming off the track. If it's 24-25, drop it down to 23........
............... . I found 16 cold works real well for the med compound. That got me 19-20 psi on warmers and 22 psi right off the track...."

Szoval kiindulas 1.1, gumimelegiton 1.35, palyarol lejove 1.5. Kozelitoleg a legtobbeknek ez jott be a WERA-n.

Meg 1 megjegyzes. Az Ntec hatso ha ilyen kenyes a guminyomasra, akkor venni KELL egy NAGYON pontos nyomasmerot. Siman 1-1,5 tizedet teved egy ilzen digitalis vacak, es akkor leves. En 1 evig teptem a pirelliket mert 2 tizeddel kevesebbet mert a nyomasmerom, es nem volt eleg meleg a hatsom....gumimelegitot meg nem hasznaltam... aztan lejjebb mentem 2 tizeddel es maris jo lett...
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
szaguldas
Posts: 1
Joined: 2009.03.30. 13:08

Re: Gumi

Post by szaguldas »

Sziasztok!
Eladó jó minőségű slick gumikra szeretném felhívni a figyelmeteket.Ha érdekel valakit valamelyik hívjatok bizalommal szívesen adok felvilágosítást.Megtekinthető személyesen,vagy hetente mikor pesten járok illetve pályanapok és postai utánvétel is megoldható.
Érdeklődni Tel:06703385469/www.kepesmotor.hu/slick_gumi/p180969
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by Rumi »

Ricco wrote: Ezt úgy találod meg, hogy a gyártási kód környékén valahol egy kb. 4cm x 2cm-es téglalap alakú benyomatot találsz a gumi oldalfalán és abban ákom-bákom számokkal (halál komolyan!!! egyik-másik kicsit el van csúszva, megdőlve :grin: ) megtalálod a keresett 4 jegyű számot.
vmi ilyesmi kodot kerestem en.. na majd ma megegyszer atvizsgalom.. csak mar rajta van a motoron :) nem kezben forgatom.

pu ment :smt023
SMR
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

Rumi wrote: ez hasonloan nem eleg formativ mint amit en talaltam http://www.dunlopracing.com/fitment.htm

egy dunlopos szakerto megtudja nekem mondani milyen gumim van :grin:

elol d209fgp
hatul meg siman d209GP UK made de a rengeteg info kozul ami a gumin van (tobbek kozott a hideg meleg guminyomas is ra van mintazva) nem tudtam kihalaszni melyik a keverek.
amit eddig utanaolvastam, hogy lenyeges kulonbseg van a UK meg a US made kozott. de a gumin nem talaltam meg a keverekre utalo 4 vagy 3 jegyu kodot... csak arra lennek kivancsi, hogy viselkedik esoben a gyar szerint mielott en nagyon betesztelnem, illetve, hogy mennyi ido mire bemelegszik vagyis soft medium milyen keverekem van. hol talalom a gumin az erre utalo szamokat
koszonom
Rumi,

Ez a táblázat ezer éves és az amerikai Dunlopokra vonatkozik.
A keverékre D209-nél egy 4 jegyű szám utal hátul és vagy 3 vagy 4 jegyű elöl (2007-ig 3 jegyű, 2008-tól 4)
Ezt úgy találod meg, hogy a gyártási kód környékén valahol egy kb. 4cm x 2cm-es téglalap alakú benyomatot találsz a gumi oldalfalán és abban ákom-bákom számokkal (halál komolyan!!! egyik-másik kicsit el van csúszva, megdőlve :grin: ) megtalálod a keresett 4 jegyű számot.
Briannel tavaly beszéltük is a Hungaroringen, hogy egy a Dunlop keverékjelölés mizéria komolyan kb. egy emberen múlik. Ül a gyártósor végén egy faszi, a hót' be van b***va és amit éppen illumináltságában sikerül belesütnie, az a keverékjelölés. :smt003

Ha megdobsz egy e-mail címmel privátban, akkor átküldöm Neked a 2008 dec-ig frissített Dunlop versenygumi keveréktáblázatot és abból kihalászhatod hogy milyen keveréked van.
GSX-R Forever
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by Rumi »

repsol82 wrote:Sziasztok.
A Dunlop gumikról is találtam egy szerintem nagyon jó linket,amin a gyártó által ajánlott hideg gumin mért nyomások ,valamint a "HOT RUNNING" guminyomások is megtalálhatók:

http://www.driversknow.co.uk/tyres/rang ... otorcycle/
ez hasonloan nem eleg formativ mint amit en talaltam http://www.dunlopracing.com/fitment.htm

egy dunlopos szakerto megtudja nekem mondani milyen gumim van :grin:

elol d209fgp
hatul meg siman d209GP UK made de a rengeteg info kozul ami a gumin van (tobbek kozott a hideg meleg guminyomas is ra van mintazva) nem tudtam kihalaszni melyik a keverek.
amit eddig utanaolvastam, hogy lenyeges kulonbseg van a UK meg a US made kozott. de a gumin nem talaltam meg a keverekre utalo 4 vagy 3 jegyu kodot... csak arra lennek kivancsi, hogy viselkedik esoben a gyar szerint mielott en nagyon betesztelnem, illetve, hogy mennyi ido mire bemelegszik vagyis soft medium milyen keverekem van. hol talalom a gumin az erre utalo szamokat
koszonom
SMR
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

Ja bocs, elnéztem, az 80 C-ra melegítve mért érték.
GSX-R Forever
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

repsol82 wrote:Sziasztok.
A Dunlop gumikról is találtam egy szerintem nagyon jó linket,amin a gyártó által ajánlott hideg gumin mért nyomások ,valamint a "HOT RUNNING" guminyomások is megtalálhatók:

http://www.driversknow.co.uk/tyres/rang ... otorcycle/
Azt nem igazán vágom, hogy ha D211-es hátsóra hidegen 1.2 - 1.5-öt ajánl a táblázat, abból melegen hogy lesz 1.3??? Még lajhár tempóban is min. 0,2-0,25 bar-t emelkedik a nyomás. :smt017
GSX-R Forever
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by Rumi »

Ricco wrote: És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
tanusithatom. a teli allasban lement 0.6 barra hatul a d209gp. gond nelkul elmotoroztam vele a benzinkutig! igaz nem gurult tul jol.. de szimplan alacsony nyomas erzete volt nem teljesen lapos gumie
SMR
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by almano »

Egyebkent pont az elozo par hozzaszolas miatt is, szerintem a palyagumik NEM valok utcara! Akarmilyen fasza puhak es "elvileg" sokkal jobban tapadnak es majdnem annyit elmennek mint az utcai gumik.....
A palyagumik nyomasaval kapcsolatban meg annyit, hogy tulajdonkeppen akkor van benne megfelelo nyomas ha olyan 0.35-0.45 bar-al emelkedik a meleg gumi nyomasa a hideghez kepest. Legalabbis Pirelliken, de ez szerintem mukodik mindegyikre. :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by mexikói »

Sziasztok.
A Dunlop gumikról is találtam egy szerintem nagyon jó linket,amin a gyártó által ajánlott hideg gumin mért nyomások ,valamint a "HOT RUNNING" guminyomások is megtalálhatók:

http://www.driversknow.co.uk/tyres/rang ... otorcycle/
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
User avatar
snake
Posts: 441
Joined: 2008.02.19. 14:21
Location: Szt.Endre

Re: Minden a gumikról

Post by snake »

:wink:
Nem a motorozás a luxus, hanem a család!
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Minden a gumikról

Post by aquabase »

snake wrote:
....... de itt meg annyi a hozzáértő nagymester, hogy túl sok az infó. :smt017

:smt005 hun? itt? :smt003
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
snake
Posts: 441
Joined: 2008.02.19. 14:21
Location: Szt.Endre

Re: Minden a gumikról

Post by snake »

Jóvan, pihenhetsz, csak lusta voltam szmájlizni... :smt006

De tény, hogy a motorosok.hu már átment pletyka- és társasági fórumba, úgyhogy ott nemigen érdemes motorozáról értekezni, de itt meg annyi a hozzáértő nagymester, hogy túl sok az infó. :smt017

De csak azért szólok be, hogy szórakozhass! :smt033
Nem a motorozás a luxus, hanem a család!
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42220
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by viking »

snake wrote: Arról nem is beszélve, hogy a felére sem emlékszem már annak, amit összehordtatok arról, aminek a 10%-ra se voltam kiváncsi. Nincs nekem ennyi szabad bitem...
Ó, Te szegény!
Van egy rossz hírem: a fórum nem kizárólag a TE problémáid megoldásáért van. :wink:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
snake
Posts: 441
Joined: 2008.02.19. 14:21
Location: Szt.Endre

Re: Minden a gumikról

Post by snake »

balagee wrote:Brigibe amugy ugyancsak alasony nyomas kell. Hatul 1.6 elol 1.8-1.9 korul hidegen.
Basszátok meg, ennyire volt szükségem, most meg alig találtam meg a választ a kérdésemre. Arról nem is beszélve, hogy a felére sem emlékszem már annak, amit összehordtatok arról, aminek a 10%-ra se voltam kiváncsi. Nincs nekem ennyi szabad bitem...

Kösz, bala! :smt023
Nem a motorozás a luxus, hanem a család!
Post Reply

Return to “Technika”