Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Szabad topicnyitás!

Moderator: ddt500

Hová viszed a motorod felkészíteni?

Márkaszerviz
8
17%
Független motor-szerviz
11
23%
Speciális tuning-műhely (pl.Végh Jana, Ago, stb.)
5
10%
Otthon bütykölöm a motoromat a sufniban
24
50%
 
Total votes: 48

User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by almano »

zsir wrote:
almano wrote:
zsir wrote:
nem 1000, es suty k5 felfele, hacaz elol egy foggal kevesebb altalaban 14 es hatul detto.
14 az -2 elol legalabbis a K6-K9-en. Az szerintem egy kicsit sok.
srac akinek szerelek 600ban gixxer kupaban 3 dik lett ove all. de ugy volt 2 lesz csak az utolso ket versenyen egy hires futomu szerelo ugy megcsinalta futomuvet hogy nem tudott rajthoz allni, termeszetesen a srac tudtom nelkul vitte el a vilag bajnok szerelohoz, azota rajott es most hatso gatlo csere lesz mert nem tudjuk sehogy se bealitani annyira kemeny. vicces. a futomu szerelo gyereket nem erem el telefonon, jo ket hete, megjegyzem nevet a futomu szerelonek nem irom ide be...

es igy megy. ahogy irtam. de az elso helyezett is. de van olyan aki 13 al, brian aszem van ahol...
13-as elso-vel nem hiszem, hogy megy barki is. Azzal lecsokken a max sebesseg kb 210Km/h-ra. Nem hiszem azzal sokra lehet menni a Hring celegyeneseben.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
Koca
A lekvár mágus
Posts: 1312
Joined: 2007.08.27. 16:23
Motorom: GSX-R 750, SV 1000R
Köridő(k): javulóban...
Location: versenypálya, lekvárgyár
Contact:

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by Koca »

Aqua, Feri! Thx!
THE PIG
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by zsir »

almano wrote:
zsir wrote:
nem 1000, es suty k5 felfele, hacaz elol egy foggal kevesebb altalaban 14 es hatul detto.
14 az -2 elol legalabbis a K6-K9-en. Az szerintem egy kicsit sok.
srac akinek szerelek 600ban gixxer kupaban 3 dik lett ove all. de ugy volt 2 lesz csak az utolso ket versenyen egy hires futomu szerelo ugy megcsinalta futomuvet hogy nem tudott rajthoz allni, termeszetesen a srac tudtom nelkul vitte el a vilag bajnok szerelohoz, azota rajott es most hatso gatlo csere lesz mert nem tudjuk sehogy se bealitani annyira kemeny. vicces. a futomu szerelo gyereket nem erem el telefonon, jo ket hete, megjegyzem nevet a futomu szerelonek nem irom ide be...

es igy megy. ahogy irtam. de az elso helyezett is. de van olyan aki 13 al, brian aszem van ahol...
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by viking »

Vagy Balát.
Ő nyomta 600-zal is, most pedig 750-nel.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by almano »

zsir wrote:
nem 1000, es suty k5 felfele, hacaz elol egy foggal kevesebb altalaban 14 es hatul detto.
14 az -2 elol legalabbis a K6-K9-en. Az szerintem egy kicsit sok.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by aquabase »

zsir wrote:
almano wrote:
aquabase wrote:hááát ha nem mondja meg, akkor oda kell menni, oszt megszámolni a fogakat... :grin:
egyébként hring 15-44, pannonia 15-44 vagy 15-45, rijeka 15-45 merészebbek 15-46...
K7-K8 ezer...
De szerintem a K5-6-ra is jó lehet ez...
Es 600 on meg 750-en???
nem 1000, es suty k5 felfele, hacaz elol egy foggal kevesebb altalaban 14 es hatul detto.

600-750-hez fingom sincs ezért nem is írok hülyeséget!
Talán Ricco-t kéne megkérdezni!
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by aquabase »

zsir wrote:
aquabase wrote:
zsir wrote:az en tapasztalatom az hogy:

meg kell vizsgalni melyik az a hely vagy helyek ahol kanyarbol valo kigyorsitaskor ha visszavaltasz keves a tüz ha elvaltasz akkor keves, vagy illetve pl. egy kaynar elott mondjuk 50 meterrel elfogy a sebesseg mondjuk kettes de elvaltasz majd vissza a kaynar elott buksz egy kis idot. Szoval az ilyen helyeken kell kiprobalni az a hosszabb vagy eppen rovidebb attetelt ami javit a helyzeten de csak akkor ha ezt kitudod szamolni (tized masodpercekben).
Ilyen pl. a Hring -3 bol a -2 be hacazas eseten (lehet keves a fordulat). vagy -4 kigyorsitas bele a lejtobe (elvaltasz akkor keves a tuz)
Szoval rendkivul fontos a hoszu egyenesekbe valo megfelelo kigyorsitasi ero legyen. Ha nem tudod kiszamitani akkor kerdezmeg azon a palyan 4 komolyabb embert es atlagold a javaslatait. Igaz nagyjabol a 99% nem mondja meg a tutit. Kivetel egy ketto jo gyerek.
Tipikus beszolas, huzzad fiam.... es ne pofaz.

hááát ha nem mondja meg, akkor oda kell menni, oszt megszámolni a fogakat... :grin:
egyébként hring 15-44, pannonia 15-44 vagy 15-45, rijeka 15-45 merészebbek 15-46...
K7-K8 ezer...
De szerintem a K5-6-ra is jó lehet ez...
te es a 44 nel az 5 lerecseg a celvegen Hring ?
6 nem valtsz el ugye ?

illetve rijeka elforog a 6 is teljesen a hatso egyenesben nem ?
44-nel ?
44-el a hringen váltok 6.at, és az elmegy 12500 ig...
rijekában a 45 a hátsó egyenesben 6.ban 12800...
szóval szerintem jó...

és még mielőtt bárki megkérdőjelezi, ezek az adatok a telemetriából vannak, szóval nem kamu.... :grin:
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by zsir »

almano wrote:
aquabase wrote:hááát ha nem mondja meg, akkor oda kell menni, oszt megszámolni a fogakat... :grin:
egyébként hring 15-44, pannonia 15-44 vagy 15-45, rijeka 15-45 merészebbek 15-46...
K7-K8 ezer...
De szerintem a K5-6-ra is jó lehet ez...
Es 600 on meg 750-en???
nem 1000, es suty k5 felfele, hacaz elol egy foggal kevesebb altalaban 14 es hatul detto.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by almano »

aquabase wrote:hááát ha nem mondja meg, akkor oda kell menni, oszt megszámolni a fogakat... :grin:
egyébként hring 15-44, pannonia 15-44 vagy 15-45, rijeka 15-45 merészebbek 15-46...
K7-K8 ezer...
De szerintem a K5-6-ra is jó lehet ez...
Es 600 on meg 750-en???
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by zsir »

aquabase wrote:
zsir wrote:az en tapasztalatom az hogy:

meg kell vizsgalni melyik az a hely vagy helyek ahol kanyarbol valo kigyorsitaskor ha visszavaltasz keves a tüz ha elvaltasz akkor keves, vagy illetve pl. egy kaynar elott mondjuk 50 meterrel elfogy a sebesseg mondjuk kettes de elvaltasz majd vissza a kaynar elott buksz egy kis idot. Szoval az ilyen helyeken kell kiprobalni az a hosszabb vagy eppen rovidebb attetelt ami javit a helyzeten de csak akkor ha ezt kitudod szamolni (tized masodpercekben).
Ilyen pl. a Hring -3 bol a -2 be hacazas eseten (lehet keves a fordulat). vagy -4 kigyorsitas bele a lejtobe (elvaltasz akkor keves a tuz)
Szoval rendkivul fontos a hoszu egyenesekbe valo megfelelo kigyorsitasi ero legyen. Ha nem tudod kiszamitani akkor kerdezmeg azon a palyan 4 komolyabb embert es atlagold a javaslatait. Igaz nagyjabol a 99% nem mondja meg a tutit. Kivetel egy ketto jo gyerek.
Tipikus beszolas, huzzad fiam.... es ne pofaz.

hááát ha nem mondja meg, akkor oda kell menni, oszt megszámolni a fogakat... :grin:
egyébként hring 15-44, pannonia 15-44 vagy 15-45, rijeka 15-45 merészebbek 15-46...
K7-K8 ezer...
De szerintem a K5-6-ra is jó lehet ez...
te es a 44 nel az 5 lerecseg a celvegen Hring ?
6 nem valtsz el ugye ?

illetve rijeka elforog a 6 is teljesen a hatso egyenesben nem ?
44-nel ?
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by almano »

Ize, igen azt elfelejtettem mondani, hogy a finomhangolast a valtoattetelekkel kell megoldani :) Vagy motortuninggal, hogy ne legyen tul keves az ero ha esetleg felrevaltasz :smt006 :D :smt023 :smt026
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by aquabase »

zsir wrote:az en tapasztalatom az hogy:

meg kell vizsgalni melyik az a hely vagy helyek ahol kanyarbol valo kigyorsitaskor ha visszavaltasz keves a tüz ha elvaltasz akkor keves, vagy illetve pl. egy kaynar elott mondjuk 50 meterrel elfogy a sebesseg mondjuk kettes de elvaltasz majd vissza a kaynar elott buksz egy kis idot. Szoval az ilyen helyeken kell kiprobalni az a hosszabb vagy eppen rovidebb attetelt ami javit a helyzeten de csak akkor ha ezt kitudod szamolni (tized masodpercekben).
Ilyen pl. a Hring -3 bol a -2 be hacazas eseten (lehet keves a fordulat). vagy -4 kigyorsitas bele a lejtobe (elvaltasz akkor keves a tuz)
Szoval rendkivul fontos a hoszu egyenesekbe valo megfelelo kigyorsitasi ero legyen. Ha nem tudod kiszamitani akkor kerdezmeg azon a palyan 4 komolyabb embert es atlagold a javaslatait. Igaz nagyjabol a 99% nem mondja meg a tutit. Kivetel egy ketto jo gyerek.
Tipikus beszolas, huzzad fiam.... es ne pofaz.

hááát ha nem mondja meg, akkor oda kell menni, oszt megszámolni a fogakat... :grin:
egyébként hring 15-44, pannonia 15-44 vagy 15-45, rijeka 15-45 merészebbek 15-46...
K7-K8 ezer...
De szerintem a K5-6-ra is jó lehet ez...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by zsir »

az en tapasztalatom az hogy:

meg kell vizsgalni melyik az a hely vagy helyek ahol kanyarbol valo kigyorsitaskor ha visszavaltasz keves a tüz ha elvaltasz akkor keves, vagy illetve pl. egy kaynar elott mondjuk 50 meterrel elfogy a sebesseg mondjuk kettes de elvaltasz majd vissza a kaynar elott buksz egy kis idot. Szoval az ilyen helyeken kell kiprobalni az a hosszabb vagy eppen rovidebb attetelt ami javit a helyzeten de csak akkor ha ezt kitudod szamolni (tized masodpercekben).
Ilyen pl. a Hring -3 bol a -2 be hacazas eseten (lehet keves a fordulat). vagy -4 kigyorsitas bele a lejtobe (elvaltasz akkor keves a tuz)
Szoval rendkivul fontos a hoszu egyenesekbe valo megfelelo kigyorsitasi ero legyen. Ha nem tudod kiszamitani akkor kerdezmeg azon a palyan 4 komolyabb embert es atlagold a javaslatait. Igaz nagyjabol a 99% nem mondja meg a tutit. Kivetel egy ketto jo gyerek.
Tipikus beszolas, huzzad fiam.... es ne pofaz.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by aquabase »

almano wrote:
Koca wrote:Aqua, írd már be légy szíves, milyen láncot és lánckereket használsz? Tudom, hogy már írtad valahol, de sajnos nem találom.
En AFAM illetve Renthal lanckerekeket hasznalok es D.I.D. ERV vagy RK GXW lancot hasznalok, nekem ezek valtak be a legjobban tartossag es minoseg teren. :smt023

Renthal lánckereket, és 520-as D.I.D ERV 3 GOLD láncot használok már 4. éve...
Egy szezont nekem kibír.. :) :smt023
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályamotor felkészítés - almano a Topic-gazda.

Post by aquabase »

almano wrote:En -1/+2-t hasznalok, ez eddig szinte minden palyan bejott. Persze itt nincsenek olyan nagy palyak mint otthon, ugyhogy nem tudom.
Itt azt mondjak, hogy ugy valaszd meg az attetelt, hogy a leghosszab/leggyorsabb szakaszon az adott palyan 6-ikban majdnem ki tudd porgetni szabalyzasig mielott fekezel.

Szerintem ez így hülyeség...
Nem csak a célegyenes hossza befolyásolja az megfelelő áttételt!
Miért?
Mert ha csak azt nézzük, hogy a 6.ik leforogjon a célegyenes végén, akkor nem biztos, hogy a kanyarkombinációkban és a rövidebb egyenesekben jól fog kijönni a váltás...
Ergo, ha egy két helyen nem jól jön ki a váltás, akkor azzal többet veszítesz mint amit a célegyenesben nyersz...
Mit értek az alatt, h nem jól jön ki a váltás?
Például féktáv előtt 40-50 méterrel még rá kell váltanod, mert leforog, vagy mert a kanyarban a 2. túl sok, a harmadik kevés stb stb...
Tehát szerintem nincs is tökéletes áttétel, csak akkor ha a váltóáttételt, és a lánckerekek fogszámát is változtatod...
Az meg ugyebár már SBK MotoGp szint... :)
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
Post Reply

Return to “Egyebek”