Kiraly!! Egyebkent levegoaramlas szempontjabol termeszetesen jobb ha polirozva van az tuti. SA-ban senki sem poliroz mar szivotorkot, csak egy finomabb 300-as koruli papirt megjaratnak benne, hogy a gyari ontesi rendellenessegek eltunjenek, es ne legyen zavaró áramlás. De ez mindenutt egy elegge vitatott tema. En a nem tukor polirozas mellet vagyok. Ami lehet jo lehet nem jo.feket663 wrote:Még nem volt, azért a régi adatokat tudom csak megadni, amit már láttál. Dalmi Jánosnak hívják egyébként, valamelyik motorszerelő képző iskolában is tanítja a tuning alapjait. Most beszéltem vele, elmondtam az aggályaidat, erre csak annyit mondott, hogy áramlásmérő padon is be van mérve, és így jó.almano wrote:feket663 wrote:
Biztos igazad van, de ettől függetlenül a motorom kb. ugyanazon a teljesítményszinten volt, mint egy USA beli, hasonló konfiggal (hengerfej, PC3usb, Akra evo kipuff) felszerelt. nekem ez elég.
Mit tud most a gép? Volt Dyno-n? Ki csinálta egyébként ha nem titok?
Erőforrással kapcsolatos tuning
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
- predatork2
- Posts: 932
- Joined: 2008.08.23. 19:11
- Location: itthon
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
a gyárinál mindenképp jobb.de almanonak részben igaza van a polirozást illetően.nem jo a tükör felület,érdesített felületen simább az áramlás,mert a levegő vékony rétegben "letapad"a szívonyílás felületén,éas így már levegő a levegőn simán "gördül".az enyémnél kérdezték akarom e a visszaérdesítést.csak innen tudom.olyan mint a delfin bőre,az is érdes,így kissebb az ellenállása mert egy vékony vízréteg veszi körül,víz a vízen meg kcsuszik ugye ezért gyors.
de a gyárinál így is sokkal jobb lesz az biztos.szelep hajtokar csere?vezérműtengely?
de a gyárinál így is sokkal jobb lesz az biztos.szelep hajtokar csere?vezérműtengely?
az utolsó meccs nem kellett volna!:)
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Még nem volt, azért a régi adatokat tudom csak megadni, amit már láttál. Dalmi Jánosnak hívják egyébként, valamelyik motorszerelő képző iskolában is tanítja a tuning alapjait. Most beszéltem vele, elmondtam az aggályaidat, erre csak annyit mondott, hogy áramlásmérő padon is be van mérve, és így jó.almano wrote:feket663 wrote:
Biztos igazad van, de ettől függetlenül a motorom kb. ugyanazon a teljesítményszinten volt, mint egy USA beli, hasonló konfiggal (hengerfej, PC3usb, Akra evo kipuff) felszerelt. nekem ez elég.
Mit tud most a gép? Volt Dyno-n? Ki csinálta egyébként ha nem titok?
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
feket663 wrote:
Biztos igazad van, de ettől függetlenül a motorom kb. ugyanazon a teljesítményszinten volt, mint egy USA beli, hasonló konfiggal (hengerfej, PC3usb, Akra evo kipuff) felszerelt. nekem ez elég.
Mit tud most a gép? Volt Dyno-n? Ki csinálta egyébként ha nem titok?
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Biztos igazad van, de ettől függetlenül a motorom kb. ugyanazon a teljesítményszinten volt, mint egy USA beli, hasonló konfiggal (hengerfej, PC3usb, Akra evo kipuff) felszerelt. nekem ez elég.almano wrote:Szep a polirmunka, de a szivotorkokat nem kellet volna felpolirozni. A kipufogo OK, de a szivot teljesen felesleges, es ujab tesztek bizonyitjak, hogy ha kisse erdesebb a felulet jobb teljesitmenyt ernek el mint tukorre polirozott szivotoroknal. ez azert van mert a tukor feluleten megyulik az uzemanyagcsepp mint amikor egy uvegfeluletre cseppentesz es sokkal jobban kapaszkodik a feluletbe mint egy durvabba. Jobb a levego/uzemanyag keverekkepzes ha nem tukor a felulet.feket663 wrote:A motorom tuningmestere felrakott néhány képet az aktuális munkájáról:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=26402
Lehet gyönyörködni...
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Szep a polirmunka, de a szivotorkokat nem kellet volna felpolirozni. A kipufogo OK, de a szivot teljesen felesleges, es ujab tesztek bizonyitjak, hogy ha kisse erdesebb a felulet jobb teljesitmenyt ernek el mint tukorre polirozott szivotoroknal. ez azert van mert a tukor feluleten megyulik az uzemanyagcsepp mint amikor egy uvegfeluletre cseppentesz es sokkal jobban kapaszkodik a feluletbe mint egy durvabba. Jobb a levego/uzemanyag keverekkepzes ha nem tukor a felulet.feket663 wrote:A motorom tuningmestere felrakott néhány képet az aktuális munkájáról:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=26402
Lehet gyönyörködni...
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Nem ronda...mennyi egy ilyen "rendbe tétel"?
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
A motorom tuningmestere felrakott néhány képet az aktuális munkájáról:
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=26402
Lehet gyönyörködni...
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=26402
Lehet gyönyörködni...
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Stock RSV4 a K9 ellen (a kék a GSX-R):
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Felfúrt K9 (1043ccm), vezérműtengelyekkel, hengerfejmunkával, PC-vel, Leo kipuffal :
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
K6 stock a K9 stock ellen:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Nem vagyok ideges.almano wrote:viking wrote:almano wrote:Mondjuk én azt szeretnem ha ezt alátámasztaná egy hiteles összehasonlító meréssel egy grafikonon egy időben ugyanolyan környezeti viszonyok mellet tesztelve.viking wrote:Hogy ne adna plussz teljesítményt???
Mivel kiszedi a körny. véd. tiltást, 1-2-3-ban sokkal erősebb lesz tőle a motor.
Beszéltem Agóval, azt mondja, hogy 12-18 lóerő különbséget mért kettesben!
Ezek úgy történnek, hogy felteszi a padra (az ország egyetlen minősített Dynojet padja) a gépet, megméri, aztán bele a Healtech és újra mér.
Mondjuk 10 perc van a két mérés között ugyanazon a padon.
Vedd fel Vele a kapcsolatot.
Kmetty Ágoston: 06/20-524-62-46
Nyugi Fonok!
En tudom, hogyan megy egy teljesítménymerés, ne feledd én versenymotorokat építettem 6 évig kint az újvilágban...
Es éppen ezert megkérdőjelezem a 12-18 LE-t, hacsak nem az EU-s motorok sokkal jobban le vannak fojtva abban a tartományban mint az USA verziók.
Csak ismerem a tagot, tudom, hogy korrekt.
Ráadásul láttam már én ott nagy arcokat összefonnyadni, akik elhozták a kistrillió lóerős gépüket megmérni, oszt csodálkoztak erősen...
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
Elnezest kerunk, kerem az illetekes elvtarsat tegye at a megfelelo topiikba a vaztores csevegest.nylontacsko wrote:... és ez mind-mind "Erőforrással kapcsolatos tuning"
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Erőforrással kapcsolatos tuning
viking wrote:almano wrote:Mondjuk én azt szeretnem ha ezt alátámasztaná egy hiteles összehasonlító meréssel egy grafikonon egy időben ugyanolyan környezeti viszonyok mellet tesztelve.viking wrote:Hogy ne adna plussz teljesítményt???
Mivel kiszedi a körny. véd. tiltást, 1-2-3-ban sokkal erősebb lesz tőle a motor.
Beszéltem Agóval, azt mondja, hogy 12-18 lóerő különbséget mért kettesben!
Ezek úgy történnek, hogy felteszi a padra (az ország egyetlen minősített Dynojet padja) a gépet, megméri, aztán bele a Healtech és újra mér.
Mondjuk 10 perc van a két mérés között ugyanazon a padon.
Vedd fel Vele a kapcsolatot.
Kmetty Ágoston: 06/20-524-62-46
Nyugi Fonok!
En tudom, hogyan megy egy teljesítménymerés, ne feledd én versenymotorokat építettem 6 évig kint az újvilágban...
Es éppen ezert megkérdőjelezem a 12-18 LE-t, hacsak nem az EU-s motorok sokkal jobban le vannak fojtva abban a tartományban mint az USA verziók.