Fék

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

Szisz wrote:Végre én is találok a szakmai topicba olyat, ami nekem is aktuális, és tanulhatok belőle :wink:
A pályán való buktám egyik oka a szar fékem volt, és azonkívül, hogy amúgyis túl bent fog a fékem, és két újjas fékezésnél ez nem jó, állítólag az egyik hibás a 800 éves fékolajom volt...szóval most csere :cool:
Szerintem meg az egyik oka lehetett csak a féked.
De a fő problémát nem az okozta (szvsz.).
Ugye.
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

Végre én is találok a szakmai topicba olyat, ami nekem is aktuális, és tanulhatok belőle :wink:
A pályán való buktám egyik oka (a sok közül :cool: ) a szar fékem volt, és azonkívül, hogy amúgyis túl bent fog a fékem, és két ujjas fékezésnél ez nem jó, állítólag az egyik hibás a 800 éves fékolajom volt...szóval most csere :cool:
meg öö..fém fékcső..bár én nem értek hozzá, remélem sokkal jobb lesz, mint volt :)
Last edited by Szisz on 2007.04.21. 08:44, edited 1 time in total.
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Post by Ricco »

viking wrote:Ez így is van Ricco, szívesen veszem/vesszük a hozzászólásaidat, sőt kérlek, hogy a továbbiakban is tedd meg őket.
De ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem szállhatunk vitába veled.
A vitatkozás, a nézőpontok ütköztetése szül új gondolatokat és viszi előre az emberiséget.
Vik, egy szóval se mondtam és nem is várom el, hogy ne szálljatok vitába velem. Én is tévedhetek (azért ruhakeféről még nem szálltam le, mint a süni) és én se tudok mindent.
Többféleképp lehet csinálni ezt a légtelenítést és mindegyik módszer működik ha jól csinálod. Én csak azért szálltam némi vitába, mert nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy ez a tuti és kész. Van aki így csinálja, van aki úgy.

Kenyér, utcai használat esetén 2 évente ajánlott a csere. Ha pályára is felmész néha, akkor min. évente, de inkább félévente.
Extrém vagy kizárólag pályahasználat esetén pedig olyan 150-200 körönként. (Ha érdekel én 3 versenyenként/pályanaponként cserélem.) Azt hogy mikor célszerű cserélni onnan tudod, hogy hamarabb kezd el felpuhulni a fék és jönni beljebb a fékkar. De ekkor azt is meg kell nézni, hogy nem csak arról van-e szó, hogy a betéted már túl vékony és könnyebben adja át a hőt a fékfolyadéknak. Mert akkor betétcsere is kell.
GSX-R Forever
User avatar
Kenyér
Posts: 2848
Joined: 2007.02.22. 20:16
Motorom: eReSzVú Mille 03
Itt motorozok: Mindehol
Köridő(k): ering1:18,9
Location: Albertirsa
Contact:

Post by Kenyér »

viking wrote: A vitatkozás, a nézőpontok ütköztetése szül új gondolatokat és viszi előre az emberiséget.
Ez csodaszép mondat :lol:
Viccet félretéve, milyen időközönként kell a fékolajat lecserélni?
Honnan tudom,hogy csereérett?
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Ez így is van Ricco, szívesen veszem/vesszük a hozzászólásaidat, sőt kérlek, hogy a továbbiakban is tedd meg őket.
De ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem szállhatunk vitába veled.
A vitatkozás, a nézőpontok ütköztetése szül új gondolatokat és viszi előre az emberiséget.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Sved motorjat megneztem tegnap a feke tenyleg nagyon takony.
Nekem 2 legtelenitessel 5x jobb lett, pedig az enyem messze nincs olyan jo mint pl a tomiboynak, es mar vagy 1 eves benne ay olaj.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Post by Ricco »

viking wrote:
Ricco wrote:
viking wrote:Így igaz, Csülök mondja a tutit szerintem is.
Legalábbis a fizika ezt sugallja. :oops:
OK, akkor Csülök - Ricco 1:0.
Menj ki a ringre és kérdezz meg versenyszerelőket. Fele ezt fogja mondani, fele azt. Mindkét módszer működik, ha jól csinálja valaki és alapos. A lényeg hogy a fék jó legyen és légmentes.
Ez nem verseny, bammeg! :???:
De a fizika szerint a folyadékokban a légbuborékok a felszín felé vándorolnak, azaz felfelé.
Ergó: ott a legegyszerűbb összegyűjteni és kiengedni őket.
De ez csak az én véleményem. :wink:
Nem versenyzek bammeg. Anno írtad, hogy szívesen vennéd a hozzáugatásaimat, ill azt a kevés pályatapasztalatomat. Csak megírtam ahogy én szoktam csinálni.
A hozzászólásomban írtam azt is, hogy én többször átmegyek a rendszer légtelenítési pontjain. Kellmetlen tud lenni, amikor a 8. körben a kis genya buborék miatt felpuhul a féked. Szóval lehet így is és úgy is, alényeg, hogy légtelen legyen. Én így csinálom és működik. Lekopogom, idén még nem is volt fékproblémám.

Amúgy bármilyen módon is légtelenítesz, először mindig a fékmunkahengert kell, mert amíg az levegős, addig pumpálod a levegőt is a rendszerbe. A főfékhenger márpedig fent van. De ez már csak szőrszálhasogatás :razz:
GSX-R Forever
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Ricco wrote:
viking wrote:Így igaz, Csülök mondja a tutit szerintem is.
Legalábbis a fizika ezt sugallja. :oops:
OK, akkor Csülök - Ricco 1:0.
Menj ki a ringre és kérdezz meg versenyszerelőket. Fele ezt fogja mondani, fele azt. Mindkét módszer működik, ha jól csinálja valaki és alapos. A lényeg hogy a fék jó legyen és légmentes.
Ez nem verseny, bammeg! :???:
De a fizika szerint a folyadékokban a légbuborékok a felszín felé vándorolnak, azaz felfelé.
Ergó: ott a legegyszerűbb összegyűjteni és kiengedni őket.
De ez csak az én véleményem. :wink:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Post by Ricco »

viking wrote:Így igaz, Csülök mondja a tutit szerintem is.
Legalábbis a fizika ezt sugallja. :oops:
OK, akkor Csülök - Ricco 1:0.
Menj ki a ringre és kérdezz meg versenyszerelőket. Fele ezt fogja mondani, fele azt. Mindkét módszer működik, ha jól csinálja valaki és alapos. A lényeg hogy a fék jó legyen és légmentes.
GSX-R Forever
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

Igen ezt mondtad,hogy nem az igazi verseny körülményekre,de nekem ez nagyon olcsón jött ,ennyiért elhasználom utcára.Sajna rögtön két pályanappal indított a betét és most elég komolyat kapott(célegyenes végi féktáv az ad neki :cool: )szerdán.Mondjuk mire hazaértem már nem volt olyan vészes mint mikor elindultam a ringről + a hang amit mondasz nekem mikor már megáll majdnem akkor adja csak és nem is mindíg.

A féknyerget mikor visszarakod a csavart azt az újra rögzítésnél mivel húzod meg?Csavarrögzítőt,nyomatákkulcsot használsz?
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Nekem ugyanezt csinalja az EBC szinter
(aszem mondtam is itt korabban hogy ilyen fos nem?)

Nekem is az volt hogy palya utan total fos lett (mondjuk nekem mar a palyan is egyre szarabb volt ahogy egyre tobb kor ment bele). Smirgli utan jo lett, fekezgetes nem segit rajta.

Az erdekessege hogy eszmeletlen hangja van amikor fekezel ugy 40-50 alatt. MInt valami rozzant elkopott dobfek :)

Most fogom megint visszarakni de csak utcai hasznalatra. Palyara van valami karbon csillivilli szuper ize verseny betetem a Riccotol :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

balagee wrote:EBC szinter? :cool:

Smigrli! :)
Az!Akkor ha kikapom és lecsiszolok egy keveset akkor megszűnik a problémám?Ha csak fékezgetek nem oldódik meg a kérdés?
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

EBC szinter? :cool:

Smigrli! :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

Na most nem vagyok annyira kibékülve a fékbetétemmel.Hazafelé nagyon kellett használnom a fékkart hogy megálljak.Ha húztam nem is volt gond,de hangot ad mikor már majdnem megálltam. :sad: Úgy tűnik mintha felkeményedett volna a felülete.
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Post by RB26DET »

Elméletben nagyon egyszerünek tünik,de hihetetlen mennyit lehet szopni vele :mad:
Image
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”