Futómű
Amikor elofeszites allitassal a sulyhoz allitod a futomuvet akkor gyakorlatilag azt szabalyzod milyen pozicioban dolgozzon a futomu. ROviden ez ugy nez ki hogy megnezed hogy mennyit sullyed a futomu a motor es a motor+motoros sulyaval.
Ha nem megfelelo a pozicio (puha vagy kemeny a rugo a sulyodhoz) akkor megfelelo iranyba tekergeted az elofeszitest amig a kivant helyre nem kerul a pozicio ( az elofeszites gyakorlatilag annyi mintha alatetet raknal a rugo es a motor koze, vagy vennel el)
Ha nem tudod megfelelo pozicioba helyezni akkor rugot kell cserelni.
Van egy tablazat a racetech-nek ami alapjan meg lehet mondani hogy kb jo e neked a gyari rugo. Mondd meg milyen a motorod pontosan, es hany kg vagy. (remeljuk nem cserelt senki rugot eddig a motorodban)
Ha ez nagyon odebb van akkor rugo cserevel lesz csak jo.
MIndez egy tok alap beallitas ettol meg nincs tuning futomuved, csak ha ezt megcsinalta akkor fog igazanjol dolgozni. (azis lehet hogy teljesen jo ahogy van!)
A csillapitasok allitgatasa az mar teljesen mas dolog, az osszetett es bonyolult dolog azt jobb gyari beallitason hagyni egyelore, es az alapjan valtoztatni hogyan viselkedik a motor. Es cska akkor valtoztatni ha tenyleg kell (ahogy fejlodsz es no a tempo ugyis valtozik minden majd)
Annyit meg hozzatennek hogy ha oreg a motorod akor a futomu alkatreszek is lehet kicsit oregek mar. Lehet megerne szetszedni kitakaritani, ujra feltolteni olajjal. Ha rugo csere kell akkor ezeket meg lehet csinalni.
Egyebkent meg ha a motor jol viselkedik, nem hintazik, nem pattog, nem kell kuzdeni vele akkor ne csinalj vele semmit se. Ne javitsd meg azt ami jo :)
Ha nem megfelelo a pozicio (puha vagy kemeny a rugo a sulyodhoz) akkor megfelelo iranyba tekergeted az elofeszitest amig a kivant helyre nem kerul a pozicio ( az elofeszites gyakorlatilag annyi mintha alatetet raknal a rugo es a motor koze, vagy vennel el)
Ha nem tudod megfelelo pozicioba helyezni akkor rugot kell cserelni.
Van egy tablazat a racetech-nek ami alapjan meg lehet mondani hogy kb jo e neked a gyari rugo. Mondd meg milyen a motorod pontosan, es hany kg vagy. (remeljuk nem cserelt senki rugot eddig a motorodban)
Ha ez nagyon odebb van akkor rugo cserevel lesz csak jo.
MIndez egy tok alap beallitas ettol meg nincs tuning futomuved, csak ha ezt megcsinalta akkor fog igazanjol dolgozni. (azis lehet hogy teljesen jo ahogy van!)
A csillapitasok allitgatasa az mar teljesen mas dolog, az osszetett es bonyolult dolog azt jobb gyari beallitason hagyni egyelore, es az alapjan valtoztatni hogyan viselkedik a motor. Es cska akkor valtoztatni ha tenyleg kell (ahogy fejlodsz es no a tempo ugyis valtozik minden majd)
Annyit meg hozzatennek hogy ha oreg a motorod akor a futomu alkatreszek is lehet kicsit oregek mar. Lehet megerne szetszedni kitakaritani, ujra feltolteni olajjal. Ha rugo csere kell akkor ezeket meg lehet csinalni.
Egyebkent meg ha a motor jol viselkedik, nem hintazik, nem pattog, nem kell kuzdeni vele akkor ne csinalj vele semmit se. Ne javitsd meg azt ami jo :)
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39120
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
A Tacsié szerintem gyári.HU571ER wrote:Köszi!nylontacsko wrote:Mindenképpen rákérdezek.HU571ER wrote:Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha
Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.
Előre is köszönöm.
Illetve ahogyan elnézem a galériádat, neked sem eredeti az első villa meg a fékek, neked mi van rajta és mik a tapasztalatok?
Köszi!nylontacsko wrote:Mindenképpen rákérdezek.HU571ER wrote:Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha
Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.
Előre is köszönöm.
Illetve ahogyan elnézem a galériádat, neked sem eredeti az első villa meg a fékek, neked mi van rajta és mik a tapasztalatok?
Sanya
- nylontacsko
- Megélhetési síugró
- Posts: 19654
- Joined: 2007.02.20. 23:45
- Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
- Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
- Location: Győr
Mindenképpen rákérdezek.HU571ER wrote:Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha
Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.
Előre is köszönöm.
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
Köszönöm balagee a tanácsod, amúgy egy k2 1000-es gixxerröl lenne szó nagyon megköszönném ha tudnál (tudnátok) nekem ebben segíteni !!! Amúgy 3 éve megvan a vas nagyon megvagyok vele elégedve, még mindig csodálom mert olyan tökéletes Válaszotokat előre is köszönöm.
illaberek nádakerek a gxxeresek jóó emberek!
- Pálesz
- Posts: 1305
- Joined: 2007.02.21. 15:57
- Motorom: GSXR 1000k6
- Itt motorozok: Többnyire közút
- Location: Seregélyes
Annak úgytudom nem is kell. Nekem a csavarhúzóval állítható csavak nem kattog valamiért.karr wrote:Az előfesztés nálam sem kattog (teló teteje 22 csavar) csak a huzó és nyomó csillapítás, amit csavarhuzóval állitasz lent és fent . Remélem tudtam segiteni!!! De most akkor ha teljesen betekerem a huzó és nyomó csillapitast mennyit katanjon kifele hogy jó legyen a gyári beálitás??? 1000-es gixxere! Válaszotokat előre is köszönöm!!!
Nem minden 1000es gixxeren ugyanaz a gyari beallitas. Attol fugg melyik evjarat stb... A kattanas sem altanos, attol fugg melyik villa/rugostag.
Amugy meg az olaj es a csillapito szelepek elhasznalodasa miatt picit ugyis maszik el a beallitas ahogy oregszik a techinka :)
A gyari beallitasokat a kezikonyvben megtalalod. Ha nincs meg keress valakit akinek megvan.
Amugy meg az olaj es a csillapito szelepek elhasznalodasa miatt picit ugyis maszik el a beallitas ahogy oregszik a techinka :)
A gyari beallitasokat a kezikonyvben megtalalod. Ha nincs meg keress valakit akinek megvan.
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
Az előfesztés nálam sem kattog (teló teteje 22 csavar) csak a huzó és nyomó csillapítás, amit csavarhuzóval állitasz lent és fent . Remélem tudtam segiteni!!! De most akkor ha teljesen betekerem a huzó és nyomó csillapitast mennyit katanjon kifele hogy jó legyen a gyári beálitás??? 1000-es gixxere! Válaszotokat előre is köszönöm!!!
illaberek nádakerek a gxxeresek jóó emberek!
- Pálesz
- Posts: 1305
- Joined: 2007.02.21. 15:57
- Motorom: GSXR 1000k6
- Itt motorozok: Többnyire közút
- Location: Seregélyes
Hát nálam 1egész1/8klikket kel kicsavarni a legbelső állásból. Neked nem biztos meg kellene názni a te gyári beállítási értékeidet.karr wrote:Sziasztok nagyon jó hogy leírtátok a gyári futómű beállítast, mert valószinű az enyém se az !! De légyszives úgy irjátok le hogy hányat kell neki kattania!!! Válaszotokat előre is köszönöm!!! GIXXER-1000
Viszont ha már itt tarunk az mitől lehet h az egyén nem "klikkezik"? Nem kattog hanem tök folyamatos. Pedig a gyári szkönyv is azt írja h 1+1/8 KLIKK.