MotoGP 2012
Moderators: ddt500, nylontacsko, viking
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Benny pedig Valenciában rohangál körbe-körbe.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
A Norton V4-es 1000-e már majdnem készen van!
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Nézd meg a két képet.ddt500 wrote:Nem csak meg van dőlve a moci? Esetleg a blokk hátrébb van billentve. Azért a kihajtó tengely áthelyezése nem egy egyszerű tuning dolog. Gondolom az egész teknőt át kell tervezni, a váltót meg mindent.viking wrote:A blokkon már variáltak a WSBK-géphez képest.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
Ha az öntvényhez viszonyítod, akkor is egyértelműen lejjebb van.
Meg a feszszabályzó is kikerült oldalra, de ez mondjuk nem nagy dolog.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Nagyon ingoványos talaj ez.
Szerintem a GP az a motorozás F1-e.
Itt menjenek csak prototípusok, egy F1-ből sem található meg még egy csavar sem egy utcai autóban.
Viszont itt az elektronikát, a WSBK-ban pedig a lehetséges módosításokat fognám vissza, de drasztikusan.
Szerintem a GP az a motorozás F1-e.
Itt menjenek csak prototípusok, egy F1-ből sem található meg még egy csavar sem egy utcai autóban.
Viszont itt az elektronikát, a WSBK-ban pedig a lehetséges módosításokat fognám vissza, de drasztikusan.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39126
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
Nem csak meg van dőlve a moci? Esetleg a blokk hátrébb van billentve. Azért a kihajtó tengely áthelyezése nem egy egyszerű tuning dolog. Gondolom az egész teknőt át kell tervezni, a váltót meg mindent.viking wrote:A blokkon már variáltak a WSBK-géphez képest.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39126
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
Én amúgy támogatnám az egyen blokkos cumót még úgy is ha szériaalapú. A WSBK nincs veszélyben pont amiatt amit talán 3-4 éve mondtam már. Túl sok a jó versenyző. Amíg Melandri, Toseland, Biaggi szintű emberek mennek a WSBK-ban addig lesz nézettség. A Moto 2 ontja magából a tehetségeket ezért az 7-8 legjobb kivételével sokkal nagyobb fluktuációra számítok a Moto Gp-ben. Elias sem kap majd 3-ik esélyt ha most nem alkot nagyot.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
WSBK:
Suter-BMW:
Suter-BMW:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
A blokkon már variáltak a WSBK-géphez képest.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
A baloldali dekli középvonala alatt van a kihajtás (első lánckerék), a superbike-on felette.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- ddt500
- Site Admin
- Posts: 39126
- Joined: 2007.02.22. 10:39
- Motorom: ZX-10R 08'
- Itt motorozok: Hring, Pring
- Köridő(k): hring=1:59.086
- Location: Érd
Re: MotoGP 2012
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon"
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Abu Dhabi?
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: MotoGP 2012
Koszi!!!
Hova vannak ezek eldugva?
Hova vannak ezek eldugva?
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
almano wrote:Igaz nem 2011-es dolog, de nem lattam 2012-es topicot
Na hat akkor megiscsak bekovetkezett. En remeltem nem fog, de ugy latszik a 2-T gepeknek vegleg befellegzett...
Meg egy par ujdonsag a motoGP kategoriaban is mint 1000 ccm, stb...
MotoGP class for 2012 -
Technical Specifications (as already announced on 17/02/10)
Capacity: Up to 1000cc
Number of maximum cylinders: 4
Maximum bore: 81mm
Maximum weight: 150 kg (up to 800cc) and 153 kg (over 800cc)
Maximum number of engines available for use by each rider: 6
Fuel tank capacity: 21 litres
Exceptions for Claiming Rule Teams (CRT’s):
Maximum number of engines available for use by each rider: 12
Fuel tank capacity: 24 litres
The selecion of the Claiming Rule Teams (CRT’s) will be by unanimous decision of the Grand Prix Commission. Modification to this exception due to performance of the teams requires the simple majority of the Grand Prix Commission.
- Immediate application -
Official MotoGP post-race tests
For these tests of 1 day duration, each rider will be restricted in the quantity and specification of tyres that they may use at a single test event as follows:
For all practice sessions, a maximum of 8 slick tyres will be allocated, specifically:
Front slick tyres: 2 of Specification “A” + 2 of Specification “B” = 4 in total.
Rear slick tyres: 2 of Specification “A” + 2 of Specification “B” = 4 in total.
During all practice sessions, a maximum of 4 wet tyres, specifically:
Front wet tyres: 2 of the standard specification
Rear wet tyres: 2 of the standard specification
In addition each rider may use 1 set of tyres (1 front + 1 rear) retained from their allocation for the preceding event. These tyres may be new or used (NB. used tyres must still be mounted on wheels from the preceding event), and the team must inform the tyre supplier which set of tyres (1 front + 1 rear), if any, they wish to retain for the test within 2 hours of the preceding race finish.
Number of engines for MotoGP
For 2010 the manufacturer members of MSMA who did not win at least 2 dry races in 2008 + 2009 seasons can use 9 engines instead of 6.
Event schedule for the Gran Premio de Aragon
The schedule below prepared by Dorna has been agreed:
Friday, 17 September 2010
09:05-09:45 – 125cc Free Practice 1
10:05-10:50 – MotoGP Free Practice 1
11:10-11:50 - Moto2 Free Practice 1
13:05-13:45 - 125cc Free Practice 2
14:05-14:50 – MotoGP Free Practice 2
15:10-15:50 - Moto2 Free Practice 2
Saturday, 18 September 2010
09:05-09:45 - 125cc Free Practice 3
10:05-10:50 – MotoGP Free Practice 3
11:10-11:50 - Moto2 Free Practice 3
13:05-13:45 - 125cc Qualifying Practice
14:05-14:50 – MotoGP Qualifying Practice
15:10-15:55 - Moto2 Qualifying Practice
Sunday, 19 September 2010
08:40-09:00 - 125cc Warm Up
09:10-09:30 - Moto2 Warm Up
09:40-10:00 – MotoGP Warm Up
11:00 - 125cc Race (19 laps)
12:15 - Moto2 Race (21 laps)
14:00 – MotoGP Race (23 laps)
- Application 2012 -
Newcoming manufacturer in MotoGP
Any new manufacturer entering the MotoGP class and not being selected Claming Rule Team (CRT) will be allowed to use 9 engines instead of 6 for their first season.
Moto3 Class
The 125cc class will be replaced by the Moto3 class. The basic technical rules of this class are:
- Single cylinder 250cc 4-stroke engines with a maximum bore of 81 mm.
- Each engine should last for 3 races minimum and cost not more than 10,000 € (final cost will be announced)
- Each manufacturer if required should be ready to supply a minimum of 15 riders.
This proposal has been agreed by the majority of MSMA.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: MotoGP 2012
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
- viking
- Site Admin
- Posts: 42220
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
MotoGP 2012
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"