Suzuki FI Tuner

Moderators: ddt500, ago motors

ago motors
Posts: 76
Joined: 2009.12.29. 18:35

Re: Suzuki FI Tuner

Post by ago motors »

Pálesz wrote:Mit kell érteni azalatt h 3térképet kezel?
Úgy mint az A B C mód?
Tehát mondjuk map1-be be lehet állítani az Afr-t pl 13-ra, map 2-be 14,7-re a rero map meg a gyári mintha bent se lenne?
Hogy működik a kiválasztás?
Akkor az úgy működik, h van egy teljesítménytérkép amin megy mint az állat meg van egy ami mondjuk fogyasztástérkép amin tök keveset eszik? plusz a gyári?
Ha hülyeségeket irok bocs.
Megpróbálok mindenre válaszolni:

1. Xtre-vel együtt használható, sőt.. ajánlott is használni, mivel az Xtre a környezetvédelmi tiltást iktatja ki, az FI Tuner meg az injektor térképet "rakja" rendbe.. a kettőnek semmi köze sincs egymáshoz...

2. Térképek: három térképet tud "kezelni", amiből kettő szabadon programozható és a harmadik a gyári, azaz null térkép. Az A, B, C program nem az üzemanyaggal "játszik", hanem a gyújtással. Meglehet tenni, hogy egy "tökéletes"-t raksz a MAP1-re, a MAP2-re pedig valami "üzemanyag takarékost", bár ezzel azért kicsit óva intelek, mert ha tólzott méártékben takarékoskodsz, akkor az a motor rovására megy. Kiválasztani baromi egyszerű,

3. Térképválasztás: ha a gáz 0%-on van gyújtáskor, akkor MAP1, ha a gáz 0% és 100% között van gyújtáskor, akkor MAP2, ha a gáz 100%-on van gyújtáskor, akkor ZERO MAP.

Asszem nem volt több kérdés... :smt006
AGO Motors Kft.
Approved Dynojet Tuning Center
Approved Bazzaz Tuning Center

1097 Budapest, Illatos út 9.
(+36 20) 5-AGO-AGO
info@agomotors.hu
http://www.agomotors.hu
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: Suzuki FI Tuner

Post by Pálesz »

:smt023
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by viking »

viking wrote:Hát, ezt majd Agó elmondja.
Gyakorlatilag hasonló módon dolgozik mint a PC.
De beszerelték az X-TRE Powerbox-ot is, a kigyorsításoknál (kettesben-hármasban) szerintem az is sokat számít.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: Suzuki FI Tuner

Post by Pálesz »

X-tre vel együtt hasznalható?
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by almano »

Remek kerdes!!!
Jo lenne kicsit tobbet tudni errol a dologrol. :smt023
Johetne mar Tacsi grafikonja az AFR ertekekkel, hogy mennyire valtozott.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Re: Suzuki FI Tuner

Post by Pálesz »

Mit kell érteni azalatt h 3térképet kezel?
Úgy mint az A B C mód?
Tehát mondjuk map1-be be lehet állítani az Afr-t pl 13-ra, map 2-be 14,7-re a rero map meg a gyári mintha bent se lenne?
Hogy működik a kiválasztás?
Akkor az úgy működik, h van egy teljesítménytérkép amin megy mint az állat meg van egy ami mondjuk fogyasztástérkép amin tök keveset eszik? plusz a gyári?
Ha hülyeségeket irok bocs.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by almano »

Koszi az infókat!!!
:smt006 :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
ago motors
Posts: 76
Joined: 2009.12.29. 18:35

Re: Suzuki FI Tuner

Post by ago motors »

balagee wrote:Ja en azt hittem ohgy ez AFR-t merni is tud menet kozben :(

Kar mert az jo lett volna 60k-ert :D

Mondjuk ha mereses beallitas jar hozza 60ert az valoban nem rossz. Engem mondjuk leginkabb az erdekelne hogy ki lehet e simitani az on/off gazallas rantast egy ilyennel. Vagyis engem annyira mar nem erdekel mert az afr tuner nekem megcsinalja, de mas is szopik ezzel, es nekik lehetne ajanlani ezt a cuccot ha jo erre...
Gondoltam, hogy nincs az az ár, amiért jó lenne... :shock:

A rángatás két dolog miatt van:
1. lekapcsolja az injektort on/off gázállásnál
2. nem jól beállított motor
AGO Motors Kft.
Approved Dynojet Tuning Center
Approved Bazzaz Tuning Center

1097 Budapest, Illatos út 9.
(+36 20) 5-AGO-AGO
info@agomotors.hu
http://www.agomotors.hu
ago motors
Posts: 76
Joined: 2009.12.29. 18:35

Re: Suzuki FI Tuner

Post by ago motors »

almano wrote:Koszi szepen a bovebb infot! :smt023
Par kerdes:

1. Letoltheto e a software valahonnan, hogy lehessen latni mint PC illetve Bazzaz-nal, hogy milyen a kezelofelulete, mit, hogyan lehet csinalni vele?
2. A -10/+15 % modositas minden esetben eleg e? Mert ugye latni, ennel joval nagyobb mertekben modositott terkepeket is, komolyabb motor "tuningolas" utan. Vagy ez inkabb csak az olyanoknak valo, akik mondjuk a gyari mocijukat akarjak allitani, esetleg egy Slip-on-al vagy teljes rendszerrel felszerelve?
3. Gyari csatlakozokkal van e felszerelve vagy scotch-lock megoldassal van e a vezetekek csatlakoztatasa?
4. Gondolom csak az elsodleges befecskendezoket allitja ez is, vagy mind a 8-at esetleg?
5. Jovoben varhato e valamifele bovites, mint QS, vagy barmi mas?

Esetleg egy kepet a termekrol lathatunk? Kerestem infot a weboldaladon, de nem sikerult talalni semmit. :smt017

Elore is koszi a valaszokat! :smt023
1. Pár napon belül letölthető lesz...

2. a -10% és a +15% nem elégséges. nylontacsko motorján se volt elég - főleg alsó közép tartományban, de mivel a gyári ECU csak ekkora módosítást tud végrehajtani, ezért ez van.

3. a Programozói csatihoz - 8 vezetékes (2*4) - csatlakozóval csatlakozik, mig a két vezetékre gyorscsatival köthető rá a készülék.

4. mind 8 injektort állítja

5. QS nem lesz hozzá, mivel az ECU nem támogatja és más fejlesztésről sem tudok a közeljövőben. Illetve fejlesztek hozzá egy progit, amivel a padon mért beállítás elötti adatokból automatikusan legenerálja a térképet.
AGO Motors Kft.
Approved Dynojet Tuning Center
Approved Bazzaz Tuning Center

1097 Budapest, Illatos út 9.
(+36 20) 5-AGO-AGO
info@agomotors.hu
http://www.agomotors.hu
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by balagee »

Ja en azt hittem ohgy ez AFR-t merni is tud menet kozben :(

Kar mert az jo lett volna 60k-ert :D

Mondjuk ha mereses beallitas jar hozza 60ert az valoban nem rossz. Engem mondjuk leginkabb az erdekelne hogy ki lehet e simitani az on/off gazallas rantast egy ilyennel. Vagyis engem annyira mar nem erdekel mert az afr tuner nekem megcsinalja, de mas is szopik ezzel, es nekik lehetne ajanlani ezt a cuccot ha jo erre...
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by almano »

nylontacsko wrote: Nekem van kérdésem :lol:
HÁNY LE lett a végső mérééééééés? :wink: : pill : : pill : : pill :
Igen, igen.
Ha lehet grafikonnal, AFR értékekkel...
:smt006 :smt023 :smt026
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Suzuki FI Tuner

Post by nylontacsko »

ago motors wrote:Mivel végre körvonalazódott a tesztek után a készülékkel kapcsolatos dolgok - és mivel almano is szépen kérte -, igy leirom, amit elsőre tudni kell róla.

A készülék egy Suzuki FI Tuner névre keresztelt injektor hangoló, ami az összes injektoros Suzuki-n működik.
A készülék - hasonlóan mint a Power Commander, Bazzaz vagy más "nem gagyi" injektor hangoló -, képes 12 gázálláson 500 fordulatonként optimalizálni megfelelő beállítás mellett a motor injektor működését, amennyiben a módosítandó értékek -10% és +15% közé esnek. Alapból 3 térképet tud kezelni (zero map, map1 és map2), ami a gázkarról indításkor választható ki.

A készülék kicsi és kompakt (mérete megegyezik a XTRE Power Box-szal vagy a SpeedoHealer-rel).
Beszerelése eléggé egyszerű: Csatlakoztatni kell az ECU programozói csatlakozójához, illetve rácsíptetni a fordulatszám és a gázállás jelekre. Kb egy rutinos szerelőnek 5 perc.
USB-n lehet programozni, a programja, ha van NET, akkor autómatikusan frissít is.

Az ára úgy néz ki, hogy 55.000 és 60.000 között lesz, ami tartalmazza a készüléket, USB kábelt, szereléshez csatlakozókat illetve egy INGYENES FÉKPADI BEÁLLTÁST is.

Tehát az jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a készüléknek nem lesz külön ára, csak ebben a formában lehet megvásárolni illevte ha valakinek csak a készülék kell, akkor is 55.000-60.000HUF közötti az ára.

Volt még egy kérdése almano-nak:
Melyik a jobb (FI Tuner, Power Commander, Bazzaz, stb..)
Ez a készülék valahol a beleirok az ECU-ba és egy jól beállíttott Power Commander közott van közelebb a power commanderhez. Mivel "szűk" keresztmetszete a -10% és a +15%, illetve csak kézzel lehet beállítani, azért nem lesz 100%-osan tökéletes. Viszont az ár/érték/eredmény szempontjából nagyon jó és ha valakimegelégszik esetlegesen egy 98%-os motorral, akkor annak a legjobb választás.
Valszeg az mebreke 95%-nak, ha kiveszek egy beállított FI Tuner-t és berakok egy beállított Power Commander-t, akkor nem érezné a különbséget.

Remélem minden leirtam, de ha valakinek kérdése van, akkor szívesen megpróbálok válaszolni...
Nekem van kérdésem :lol:
HÁNY LE lett a végső mérééééééés? :wink: : pill : : pill : : pill :
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by almano »

Koszi szepen a bovebb infot! :smt023
Par kerdes:

1. Letoltheto e a software valahonnan, hogy lehessen latni mint PC illetve Bazzaz-nal, hogy milyen a kezelofelulete, mit, hogyan lehet csinalni vele?
2. A -10/+15 % modositas minden esetben eleg e? Mert ugye latni, ennel joval nagyobb mertekben modositott terkepeket is, komolyabb motor "tuningolas" utan. Vagy ez inkabb csak az olyanoknak valo, akik mondjuk a gyari mocijukat akarjak allitani, esetleg egy Slip-on-al vagy teljes rendszerrel felszerelve?
3. Gyari csatlakozokkal van e felszerelve vagy scotch-lock megoldassal van e a vezetekek csatlakoztatasa?
4. Gondolom csak az elsodleges befecskendezoket allitja ez is, vagy mind a 8-at esetleg?
5. Jovoben varhato e valamifele bovites, mint QS, vagy barmi mas?

Esetleg egy kepet a termekrol lathatunk? Kerestem infot a weboldaladon, de nem sikerult talalni semmit. :smt017

Elore is koszi a valaszokat! :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
ago motors
Posts: 76
Joined: 2009.12.29. 18:35

Re: Suzuki FI Tuner

Post by ago motors »

Mivel végre körvonalazódott a tesztek után a készülékkel kapcsolatos dolgok - és mivel almano is szépen kérte -, igy leirom, amit elsőre tudni kell róla.

A készülék egy Suzuki FI Tuner névre keresztelt injektor hangoló, ami az összes injektoros Suzuki-n működik.
A készülék - hasonlóan mint a Power Commander, Bazzaz vagy más "nem gagyi" injektor hangoló -, képes 12 gázálláson 500 fordulatonként optimalizálni megfelelő beállítás mellett a motor injektor működését, amennyiben a módosítandó értékek -10% és +15% közé esnek. Alapból 3 térképet tud kezelni (zero map, map1 és map2), ami a gázkarról indításkor választható ki.

A készülék kicsi és kompakt (mérete megegyezik a XTRE Power Box-szal vagy a SpeedoHealer-rel).
Beszerelése eléggé egyszerű: Csatlakoztatni kell az ECU programozói csatlakozójához, illetve rácsíptetni a fordulatszám és a gázállás jelekre. Kb egy rutinos szerelőnek 5 perc.
USB-n lehet programozni, a programja, ha van NET, akkor autómatikusan frissít is.

Az ára úgy néz ki, hogy 55.000 és 60.000 között lesz, ami tartalmazza a készüléket, USB kábelt, szereléshez csatlakozókat illetve egy INGYENES FÉKPADI BEÁLLTÁST is.

Tehát az jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a készüléknek nem lesz külön ára, csak ebben a formában lehet megvásárolni illevte ha valakinek csak a készülék kell, akkor is 55.000-60.000HUF közötti az ára.

Volt még egy kérdése almano-nak:
Melyik a jobb (FI Tuner, Power Commander, Bazzaz, stb..)
Ez a készülék valahol a beleirok az ECU-ba és egy jól beállíttott Power Commander közott van közelebb a power commanderhez. Mivel "szűk" keresztmetszete a -10% és a +15%, illetve csak kézzel lehet beállítani, azért nem lesz 100%-osan tökéletes. Viszont az ár/érték/eredmény szempontjából nagyon jó és ha valakimegelégszik esetlegesen egy 98%-os motorral, akkor annak a legjobb választás.
Valszeg az mebreke 95%-nak, ha kiveszek egy beállított FI Tuner-t és berakok egy beállított Power Commander-t, akkor nem érezné a különbséget.

Remélem minden leirtam, de ha valakinek kérdése van, akkor szívesen megpróbálok válaszolni...
AGO Motors Kft.
Approved Dynojet Tuning Center
Approved Bazzaz Tuning Center

1097 Budapest, Illatos út 9.
(+36 20) 5-AGO-AGO
info@agomotors.hu
http://www.agomotors.hu
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Suzuki FI Tuner

Post by almano »

viking wrote:Norbi azt mondta, hogy az FI Tuner (mint a neve is mutatja) a befecskendezést teszi rendbe, az X-TRE pedig a gyújtást.
Ok, akkor nem ECU Flash, mert azzal meg lehet csinálni azt amit a TRE-k csinálnak meg barmilyen fuel vagy ignition map-et egyszerre.
Cool.
Most mar csak egy részletes leírás lenne jó erről a kütyüről, hogy lássuk miről is van szó, miben jobb mint egy PC vagy Bazzaz cucc. Pontosan mit csinál, es hogyan.
Ago bácsi, legyszi irj!!! :smt006
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
Post Reply

Return to “Power Commander és egyéb tuning - Ago Motors”