Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Szabad topicnyitás!

Moderator: ddt500

User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by ddt500 »

Hát de nézd meg. 0 fokos döntésnél veszi a kanyart. :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by almano »

Azert ez ennyire lelogni kicsit tulzas azthiszem. :smt017
Image
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Felsőtesttel sokkal jobban visszahajol a tank/műszerfal fölé.

Image

De ez a kedvencem a segglógatósok közül: Mick Doohan

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by almano »

Szerintem Bayliss szinte ugyanazt csinalja mint Edwards, csak Bayliss egy csoppet jobban ki van tekeredve.
Image
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

De ők mindketten a motor mellett vannak párhuzamosan, csak Edwards kiemeli a fejét.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by almano »

Szerintem mindket esetben a segget logatni-tologatni kell...
Image
Image
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by ddt500 »

Legalább is a balban lejjebb engedem a fejem. Jobb kanyarban meg szinte ki sem ülök. :oops:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by ddt500 »

Én meg másként ülök ki a jobb és a balkanyarban. :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Nem tologatós, hanem lógatós! :wink:
Sőt a lógatósnál még jobban kell tologatni, mivel a felsőtest súlypontját sokkal kevésbé változtatod.
Éppen azt mondom, hogy szerintem ez a természetesebb, nem pedig a Te általad favorizált lebújós.
De ettől szép az élet.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by almano »

viking wrote:Nekem a segglógatós a természetesebb.
Szerintem a megcsúszások jobban érezhetőek így és a nyakat sem kell úgy hátrafeszíteni.
Éljen az ausztrál iskola! :wink:
Most itt pontosan akkor melyikre is gondoltal? Mert mindkettonel kell a segget tologatni.
En szerintem az idom melle bujos jobban kontrollalhato es kenyelmesebb is. Nem kell kitekerned a felso tested.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Nekem a segglógatós a természetesebb.
Szerintem a megcsúszások jobban érezhetőek így és a nyakat sem kell úgy hátrafeszíteni.
Éljen az ausztrál iskola! :wink:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by FélSvéd »

viking wrote:Az elejével egyetértek, a második felével már nem annyira.
Mármint, hogy gyorsak hány százaléka hajol be, vagy sem.
Ez egyedi dolog, testfelépítéstől is függ, lazaságtól is, meg szerintem szokástól is.
Már ne haragudjatok de nem az volt a kérdés amiröl beszéltek. Inkább az hogy a különbség szerintetek mi, persze hogy egyetértek avval hogy mindkettöt használják.
Inkább arra gondoltam hogy:
melyik stilusnál könnyebb a fejet függöleges tartani, az alkart a tankon tartani, a kezet lazán tartani a gázkezeléshez, rálátás a kanyarkijáratra, kigyorsitásnál melyik poziciobol kontrálhato jobban egy kis slide stb
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Az elejével egyetértek, a második felével már nem annyira.
Mármint, hogy gyorsak hány százaléka hajol be, vagy sem.
Ez egyedi dolog, testfelépítéstől is függ, lazaságtól is, meg szerintem szokástól is.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by almano »

Szerintem ez inkabb csak stilus kerdese. Nem hiszem, hogy tul nagy jelentossege van olyan szempontbol, hogy melyiket kellene ajanlani. Az en velemenyem szerint az idom melle hajolos az igazi es sokkal jobban nez ki a kepeken :)
Egyebkent kb a 90%-a az igazan gyors versenyzoknek mind a behajlos verziot valasztja. Inkabb az oreg rokak(Bayliss, Edwards, Schwantz) mennek meg mindig "felegyenesedve". Itt a palyazos sulikban is azt oktatjak, hogy tedd a fejed korulbelul oda ahol a visszapillanto tukrod lenne, ha lenne. :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by FélSvéd »

Pályaguruk, pályaelméleti doktorok!!! Hanging off technikáról beszéljünk!
Mi szol amellett hogy a fejed (felsötested) letegyed a plexi mellé? Ben Spies és még sokan mások (HJC-s Domi, Bala, M@tt) igy mennek a kanyarban:

Image

Viszont sokan csak a segükkel mennek le a nyereg mellé, de a felsötestet visszahajlitják és a fejük totál a plexi mögött van a legnagyobb dölésszögnél is:

Image

mindkét technikának kell hogy elönye legyen
Az én véleményem hogy a plexi mellett logo fejjel nehezebb korrekciot véghezvinni ha valami galiba lenne, de a visszahajlitott felsötesteddel a fejed a plexi mögött van, sokkal jobban áttekinted az elötted állo utat-szituáciot, könnyebb megitélned a kanyarkijáratot és könnyebb korrekciot végrehajtani mint a motor mellöl.
Vélemények?
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Post Reply

Return to “Egyebek”