Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Szabad topicnyitás!

Moderator: ddt500

User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Fék

Post by aquabase »

Berczi Dave wrote:Hát akkor hozzászólok én is ,ha már én vagyok a téma! :)
Nagyjából a tesóm összefoglalta ,hogy miben látom azt a pár sec-et!
Annyival még kiegészítem hogy mindíg kopott gumikkal megyünk, amin kb 1,5-1,8mm van,és azzal nyomom az edzést az időmérőt,és a versenyt is álltalában!Namost egy ilyen gumival nagyon már nem kell keményen kigyorsítani !Erre jön még a pc hiány+a rugóim összekoppanása!Az áttételem sem az igazi,6.-at nem kell váltanom a cél végén,5. épp hogy leforogja magát!
15/45-ös az áttétel(k7-k8ra jó,mert ott más a kihajtás) a gyári lánccal!Így a kerék is sokkal előrébb van mint kellene!Ezt is orvosolnám még!
Csak egy bökkenő még mindíg van,ezekhez sok pénz kell,az pedig a mai világban egyre kevesebb van!
Néha felteszi magának az ember a kérdést,hogy muszály nekem erre költenem minden megkeresett forintomat?
Az is forog az ember fejében ,hogy ilyen tempónál elszállni akár komoly egészségkárosodással is járhat!

Tehát az idei szezon nagyon képlékeny,sokminden forog a fejemben!
Majd meglátjuk !

Ja Gabi !A Brnó-i köridők
Tiéd: 2:15.466
Enyém: 2:14.052
Muszály kicsit pengéznem,hamár a ringen nem tudlak utolérni! :lol:

Írhattad volna nagy betűvel is! :)
Megkövetem Janit, akkor másfél másodperc! :)
Természetesen összefügg minden mindennel, az új gumi, vagy használt, az áttétel, a futómű stb...
De a K5 alapban is egy jó motor, a dunlopnál meg nincs olyan nagy tapadáskülömbség mint más gumiknál a vége felé...
Szóval az én tapasztalataim,véleményem szerint nagyon nehezen kivitelezhető 2 perces köridő alatt 4 másodpercet, vagy amit Jani írt(55) 5 másodpercet gyorsulni egy szezon alatt...Még ha ezeket a gondokat kiküszöbölöd is!

De tényleg drukkolok, hogy meglegyen, csak tényleg vigyázz a testi épségedre!
Én biztosan nem fogom forszírozni a köridőt, amit lazán tudok menni annyit fogok...
Mint lentebb írtam is két nagy gyönyörű lányom vár itthon...
Nem tehetem meg velük hogy lezúzom magam...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
Dave
Posts: 522
Joined: 2008.01.14. 22:37
Location: Sárisáp

Re: Fék

Post by Dave »

Hát akkor hozzászólok én is ,ha már én vagyok a téma! :)
Nagyjából a tesóm összefoglalta ,hogy miben látom azt a pár sec-et!
Annyival még kiegészítem hogy mindíg kopott gumikkal megyünk, amin kb 1,5-1,8mm van,és azzal nyomom az edzést az időmérőt,és a versenyt is álltalában!Namost egy ilyen gumival nagyon már nem kell keményen kigyorsítani !Erre jön még a pc hiány+a rugóim összekoppanása!Az áttételem sem az igazi,6.-at nem kell váltanom a cél végén,5. épp hogy leforogja magát!
15/45-ös az áttétel(k7-k8ra jó,mert ott más a kihajtás) a gyári lánccal!Így a kerék is sokkal előrébb van mint kellene!Ezt is orvosolnám még!
Csak egy bökkenő még mindíg van,ezekhez sok pénz kell,az pedig a mai világban egyre kevesebb van!
Néha felteszi magának az ember a kérdést,hogy muszály nekem erre költenem minden megkeresett forintomat?
Az is forog az ember fejében ,hogy ilyen tempónál elszállni akár komoly egészségkárosodással is járhat!

Tehát az idei szezon nagyon képlékeny,sokminden forog a fejemben!
Majd meglátjuk !

Ja Gabi !A Brnó-i köridők
Tiéd: 2:15.466
Enyém: 2:14.052
Muszály kicsit pengéznem,hamár a ringen nem tudlak utolérni! :lol:
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Fék

Post by RB26DET »

aquabase wrote:Jani!

Legyen úgy, azt kívánom! :)
Csak vigyázzon magára!
Nyáron meg majd kiderül, hogy úgy van e ahogy érzi!
Sok sikert, de tényleg!
Meglátjuk!
Köszi! :wink:
Image
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Fék

Post by aquabase »

Jani!

Legyen úgy, azt kívánom! :)
Csak vigyázzon magára!
Nyáron meg majd kiderül, hogy úgy van e ahogy érzi!
Sok sikert, de tényleg!
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Fék

Post by RB26DET »

aquabase wrote:
Bérczi Jani wrote:
aquabase wrote:
Jani!
Egy kérdés?
Olvastam visszafelé, és valami olyat olvastam, hogyha Öcsédnek összeáll a mocija, akkor biztos a 3-4 sec gyorsulás.
2,00- 3-4 másodperc...

Ezt mire alapozzátok?
Matematika :grin:
Neki nincs pc a motorba,és mikor lapon rakná rá a gázt baszott nagyot durran és ránt a motor,de annyira hogy kívülről látszik.Ez miatt nem tud rendesen kigyorsítani.Az egyik DT-n a Greksával meccseltek én kintről néztem ahogy kanyarba szinte rá esik Dávid és ahogy rárakja a gázt akkorát hintázik a moci a rántástól hogy csak na.
Van videó is ahol a Henzsi megy előtte (1:56) és a kanyarba befelé Dávid rajta.....
Ha összeadod a kanyarok számát és belekalkulálod azt....
Te pontosan tudod mit művelt Dávid Brnoba :) ,van benne még tartalék.
Kívánom, hogy így legyen! :)
De!
Én mindig óvatos szoktam lenni az efféle kijelentésekkel, mert ha bejön, akkor fasza csávó vagy, de ha nem az finoman szólva kellemetlen...
Ha pusztán matematika lenne, akkor sokan mennének 56-ot...
Én lehúztam már négy versenyszezont...
Nem tarom magam tehetségnek, sőt szerintem teljesen átlagos vagyok.
Viszonylag könnyen le lehet menni a 00-ás szintre.
De azzal tisztában kell lenni, hogy 2 perc alatt azért már nem ugy jönnek le a másodpercek mint két percig!
Persze vannak csodák, mint pl a Hirczi, de nem ez a jellemző...
Henzsi sem megy mindig 56-ot, sőt az utolsó klub kupán talán 6-7 tizeddel volt jobb köre mint nekem..
Persze a dunlopon nem tudom mennyit ment azon a hétvégén..
Ezt csak azért írom mert nem biztos, hogy pont az 56-os körében esett rá Dávid féktávokon!
Brnoban láttam, ott voltam, fejből nem emlékszem, mennyivel kvalifikált jobban nálam, talán szintén 6-7-8 tizeddel, de láttad az első gumim, nem mertem úgy menni, ahogy tudtam volna.
Mentem is utána, de én semmit nem vettem észre a Te általad leírt "bedurranásból".
De végülis mindegy.
Szóval most ezzel nem vitatkozni akarok, vagy az Öcséd teljesítményét lebecsülni, tényleg jól megy elismerem, csak én nem mernék pusztán külső szemmel történt megfigyelésekből ilyen pontos 3-4 sec javulást feltételelzni!
Egy 56-os körhöz már nagyon össze kell jönni mindennek, nem csak a motornak kell jónak lenni, hanem fejben is nagyon ott kell lenni, és pontosan tudni kell azt, hogy mit hogyan csinálsz!
Brnoban a "durranással"nem volt gond mert ott gyors kanyarok vannak.
Ezeket a dolgokat nem csak én látom kívülről,hanem a Dávid mondja észleli,ez fejben is gátolja mert tudja hogy elmehet a segge.
Amúgy Dávid 1:55 szeretne menni,de ha megy is akkor mi lesz?Mi változik?Semmi.Jó érzés lesz és annyi.
Dávid ha felül a mocira,kikapcsol és csak arra figyel amit csinál.
Image
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Fék

Post by aquabase »

Bérczi Jani wrote:
aquabase wrote:
Jani!
Egy kérdés?
Olvastam visszafelé, és valami olyat olvastam, hogyha Öcsédnek összeáll a mocija, akkor biztos a 3-4 sec gyorsulás.
2,00- 3-4 másodperc...

Ezt mire alapozzátok?
Matematika :grin:
Neki nincs pc a motorba,és mikor lapon rakná rá a gázt baszott nagyot durran és ránt a motor,de annyira hogy kívülről látszik.Ez miatt nem tud rendesen kigyorsítani.Az egyik DT-n a Greksával meccseltek én kintről néztem ahogy kanyarba szinte rá esik Dávid és ahogy rárakja a gázt akkorát hintázik a moci a rántástól hogy csak na.
Van videó is ahol a Henzsi megy előtte (1:56) és a kanyarba befelé Dávid rajta.....
Ha összeadod a kanyarok számát és belekalkulálod azt....
Te pontosan tudod mit művelt Dávid Brnoba :) ,van benne még tartalék.
Kívánom, hogy így legyen! :)
De!
Én mindig óvatos szoktam lenni az efféle kijelentésekkel, mert ha bejön, akkor fasza csávó vagy, de ha nem az finoman szólva kellemetlen...
Ha pusztán matematika lenne, akkor sokan mennének 56-ot...
Én lehúztam már négy versenyszezont...
Nem tarom magam tehetségnek, sőt szerintem teljesen átlagos vagyok.
Viszonylag könnyen le lehet menni a 00-ás szintre.
De azzal tisztában kell lenni, hogy 2 perc alatt azért már nem ugy jönnek le a másodpercek mint két percig!
Persze vannak csodák, mint pl a Hirczi, de nem ez a jellemző...
Henzsi sem megy mindig 56-ot, sőt az utolsó klub kupán talán 6-7 tizeddel volt jobb köre mint nekem..
Persze a dunlopon nem tudom mennyit ment azon a hétvégén..
Ezt csak azért írom mert nem biztos, hogy pont az 56-os körében esett rá Dávid féktávokon!
Brnoban láttam, ott voltam, fejből nem emlékszem, mennyivel kvalifikált jobban nálam, talán szintén 6-7-8 tizeddel, de láttad az első gumim, nem mertem úgy menni, ahogy tudtam volna.
Mentem is utána, de én semmit nem vettem észre a Te általad leírt "bedurranásból".
De végülis mindegy.
Szóval most ezzel nem vitatkozni akarok, vagy az Öcséd teljesítményét lebecsülni, tényleg jól megy elismerem, csak én nem mernék pusztán külső szemmel történt megfigyelésekből ilyen pontos 3-4 sec javulást feltételelzni!
Egy 56-os körhöz már nagyon össze kell jönni mindennek, nem csak a motornak kell jónak lenni, hanem fejben is nagyon ott kell lenni, és pontosan tudni kell azt, hogy mit hogyan csinálsz!
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Fék

Post by feket663 »

Rejtés:
aquabase wrote:
Bérczi Jani wrote:
viking wrote:
Bérczi Jani wrote: Ezt mire alapozod Zsolti?
Csak gondoltam.
Gabi ugyebár Kupagyőztes és bőven 2 percen belül ér körbe.
Igaz nem sokkal,de moshe jobb 1:57.
Gabi 1:58. :wink:
:grin:
Most ha nagyképű akarok lenni akkor "2x kupagyőztes"... :grin:
De félre a viccet..
Moshe tényleg gyorsabb nálam a hungaroringen...
Én viszonylag keveset motorozom a munkám miatt, sajnos a klub kupán kivül, meg **** egy két szervezésén kívül nem tudok motorra ülni...
Se nyíltnap se dunlop semmi...
Moshe nem tudom hányszor ül motoron egy évben, megy e valahol még a hringen kívül?
Én sajnos kevésszer, és azt nem csak a hungaroringen, így szerintem nem is összehasonlíthaó...

Jani!
Egy kérdés?
Olvastam visszafelé, és valami olyat olvastam, hogyha Öcsédnek összeáll a mocija, akkor biztos a 3-4 sec gyorsulás.
2,00- 3-4 másodperc...

Ezt mire alapozzátok?
Akárhogy is, über respect mindkettőtöknek az 1.58 körüli időkért.
Image
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by FélSvéd »

Bérczi Jani wrote:"Mi lesz ez evben veled ? mi a terv idoben Hringen ? ocskos ? remenykedunk megmenni a 1.56 jo lenne. szurkolok neki es neked is csak tudjam mi a terved fiam.... na csöcsácsumicsö...."
Feri!

Nekem fejben megy a 2:00,de ahoz hogy ezt gyakorlatban átvigyem az aszfaltra "mernem"kell!
Nem tűztem ki célokat mert minek,nincs értelme ha lesz elég pénz akkor sokat motorozok és valószínű fejlődni is fogok.
Amiben biztos vagyok,hogy a **** és a Tibi(ddt500) nem fog lelépni tőlem.Ha Ők fejlődnek akkor én is.
Ha reálisan nézzük a dolgok menetét akkor a következő a szitu.2007-ben 2:13 volt rám a jellemző,néha összejött jobb idő is,de a 13 stabil volt.2008 szezon vége felé már a 07-08 stabilizálódott.Ha ugyan ezt a fejlődést produkálom idén azzal elégedett leszek

Öcskösnek ha összeáll a moci akkor biztos a 3-4 sec fejlődés. :smt023
énis ennyit fejödtem tavaly, de mégis kizártnak tartom hogy mégegy ilyen évem lesz, még a k9-el sem fogok tudni 6 másodpercet javitani 2009 ben
egyébként biztos tudnék fejlödni ekkorát ha HJC-s Doma tipusu lennék, de én ragaszkodom a bukta nélüli fejlödéshez és ez bizony sokkal lassabb ut
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by RB26DET »

"Mi lesz ez evben veled ? mi a terv idoben Hringen ? ocskos ? remenykedunk megmenni a 1.56 jo lenne. szurkolok neki es neked is csak tudjam mi a terved fiam.... na csöcsácsumicsö...."
Feri!

Nekem fejben megy a 2:00,de ahoz hogy ezt gyakorlatban átvigyem az aszfaltra "mernem"kell!
Nem tűztem ki célokat mert minek,nincs értelme ha lesz elég pénz akkor sokat motorozok és valószínű fejlődni is fogok.
Amiben biztos vagyok,hogy a **** és a Tibi(ddt500) nem fog lelépni tőlem.Ha Ők fejlődnek akkor én is.
Ha reálisan nézzük a dolgok menetét akkor a következő a szitu.2007-ben 2:13 volt rám a jellemző,néha összejött jobb idő is,de a 13 stabil volt.2008 szezon vége felé már a 07-08 stabilizálódott.Ha ugyan ezt a fejlődést produkálom idén azzal elégedett leszek

Öcskösnek ha összeáll a moci akkor biztos a 3-4 sec fejlődés. :smt023
Image
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by Rumi »

viking wrote:Spiesnél nekem az a furcsa, hogy nagyon kiemeli az ívkülső könyökét.
Egyébként Elias és Hopper is így kanyarodik, mindegyikük tudja húzni a könyökét a betonon.
errol jut eszembe, nektek az ivkulso konyokotok nem er ossze a terdetekkel? en gyak pihentetni tudom rajta a konyokom
SMR
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by balagee »

Masik negativ pelda: Meklau. Alig ul ki, azt is keresztbe. Viszont nem lassu :)

Image
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Spiesnél nekem az a furcsa, hogy nagyon kiemeli az ívkülső könyökét.
Egyébként Elias és Hopper is így kanyarodik, mindegyikük tudja húzni a könyökét a betonon.

Image

Image

Image

Image

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by balagee »

Szerintem a tokeletes az amit a Ben Spies csinal. Rossi is parhuzamosan ul a motorral, nem keresztbe. Bayliss atom keresztbe ul az elvileg nagyon rossz, de lathato hogy faszan mukodik neki. Szoval ezen nagyon izgulni nem kell :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by Rumi »

nekem az furcsa, hogy a fej a torzs sikjaban marad mindenkinel. nekem vizszintes marad :) vagyis a fejemmel nem "dolok"
SMR
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by almano »

Visszaterve az eredeti kerdeshez. Szerintem mivel a tomegkozeppont minnel lejjebb helyezese a lenyeg a kanyarban ezert minnel jobban lelogsz az egesz testeddel a motorrol annal kevesbe kell a motort donteni, tehat ugyanahoz a kanyarsebesseghez kevesbe kell a motort bedonteni. Kontrollalni szerintem lehet igy is ugy is.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
Post Reply

Return to “Egyebek”