Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Szabad topicnyitás!

Moderator: ddt500

Post Reply
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

De már megint Bayliss a legjobb.
Ő sehová sem terhel:

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Khmmm....valóban?

Image
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by FélSvéd »

FélSvéd wrote:
apapali wrote:
FélSvéd wrote:
ki filmez kit?
a leggyorsabb barátom filmez,én megyek elől,a vidi elején köztünk a főnököm.biztos jól feltartottam őket,de így legalább sikerült a vidi :D
tanács: (pont jó embertől kapod aki szintén nem a kiüléseiről hires)
Irtozatosan magad alá tolod a motort, ha még igy fogsz gyorsulni kicsit akkor valamilyen alkatrész is le fog érni nemcsak a térded.
hogy jobban megérts: ha megnézed a videodat, a vállad és a bukosisakod szine a kanyar ellen dolgozik, a segged ugyan helyesen kitolod, de ez a segg kirakás semmit nem ér ha deréktol felfelé ezt teljes visszahajlással tönkreteszed. A bukosisakod a motor függőleges tengelyétől a kanyar ellentétes oldalára nyomod.
Probálj a bukosisakkal ugy helyezkedni hogy a felső tested, és a fejed is ne messzebb kerüljön az aszfalttól hanem közelebb, tehát a fejeddel is a kanyar felé tedd a sulyt, azaz probálj a kanyar felöli oldalon a plexi mellett elnézni. Abban a pillanatban észre fogod venni hogy ezt csak akkor tudod megcsinálni, ha nem döntesz ekkorát a kanyarban. Pont ez a cél, mert ha nem kell akkorát döntened akkor ez azt jelenti hogy sokkal gyorsabban is beveheted a kanyart hiszen alig döntesz a motorodon. Persze ez nagyon fárasztó lesz főleg az Eringen. Sőt lehet hogy a térdkoptatód sem fog leérni, de meg kell értened hogy semmi értelme ennyire kitenni a segged ha utána a felső testedet teljesen vissza tolod a tank fölé sőt a bukódat még a tuloldalra át is tolod a kanyar közben
A testsuly egy fontos tényezö a pályázásnál, egyharmad része annak a száguldó tömegnek amit el szeretnél forditani egy kanyarban, nem mindegy hogy magad ellen vagy inkább magad javára forditod:

A= a pilota minden létezöt elkövet a kanyar ellen, ez a stilus lassabb és kevésbé biztonságos mert nagyobb dölésszöget igényel adott sebességnél, a pilota a motor "tetején" ülve azt hiszi jobban ura a helyzetnek, de a centrifugális erö a magasabb sulypont miatt öt sokkal jobban vinné kifelé a kanyarból mint befelé. Ha ezzel a stilussal gyorsulsz akkor hamar leér a lábtarto stb.

B=Ez a rider kihasználja a sulyát, kanyarbejáratnál terheli a belsö lábtartót, a térdével kapaszkodik a tankba, felsötestét elöre dönti, ez a stilus adott sebességgel sokkal kevesebb dölésszöget igényel, tehát sokkal biztonságossabb. Hogy ezt a testtartást minden kanyarnál ki tudd vitelezni szükséged van némi has- és hátizomra

C=Ez a stilus az utcai motoros kedvenc stilusa

Image
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
Koca
A lekvár mágus
Posts: 1312
Joined: 2007.08.27. 16:23
Motorom: GSX-R 750, SV 1000R
Köridő(k): javulóban...
Location: versenypálya, lekvárgyár
Contact:

Re: Futómű

Post by Koca »

VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....

Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????

Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép .... :oops:
Ezt én is hallottam már. Meg azt is, hogy ha a jobb oldali kormánycsutkán nem a kart húzogatjuk, hanem inkább a markolatot tekergetjük, sokkal jobb köridő érhető el. Egyszer lehet, hogy ki is próbálom! : pill :
THE PIG
User avatar
FélSvéd
Posts: 4700
Joined: 2007.02.23. 01:23
Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
Itt motorozok: főleg Európa pályáin
Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
Location: holittholott
Contact:

Re: Futómű

Post by FélSvéd »

VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....

Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????

Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép .... :oops:
ellenkormányzásnak hivják és a rallybol vettük át :lol:
ImageImagefekezzrovidebbet.blog.hu Image
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Futómű

Post by ddt500 »

VIK-001 wrote:ma hallottam egy érdekességet .....

Mégpedig hogy a kormányt egy kicsit a kanyar külső íve felé tartva jobban lehet dönteni ????

Na erről valaki valami vélemény tapasztalat mert kipróbáltam és valahogy kicsit tényleg könnyebben fordult a gép .... :oops:
LOL!!!! :shock: :shock: :shock: :smt038 :smt011

Esetleg próbáld meg, hogy egyenes haladás közben megtolod kicsit az egyik kormánycsutkát. Aztán ámuldozhatsz. :smt036
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Elnok ur
A láthatatlan horgász
Posts: 1297
Joined: 2007.02.21. 13:15
Motorom: Yamaha Fazer 1000
Itt motorozok: Országszerte
Köridő(k): Az meg mi?
Location: Békásmegyer

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by Elnok ur »

Tudom nem versenypalya, de nekem volt olyan amikor megfogtam az elsokerek csuszasat. Utassal, oldaltaskakkal, dobozzal fullra felpakolva. Gorogorszagban a tengerparton. Homokon jottunk ki a kempingbol, majd betonut. kb 50-el mentem az elso kanyarig. Ott aztan elsokerek kiment a legkisebb fekezesre.

Megprobaltam leirni mit csinaltam. de en sem ertem. Csuszott az elsokerek jobbra, majd valahogy csusztunk teljesen oldalt majdnem a taskakon, majd visszaloktem labbal magunkat egyenesbe,...

Ez az egesz ment kb 10-20 metert, majd valahogy fekezgetve kigurultam az ut tuloldalan a fure. Halisten fu volt es nem szalagkorlat, vagy szakadek.
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by nylontacsko »

aquabase wrote:
FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés

nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring... :???:

a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton... :smt011
Próbálom felejteni.
Igen szarul nézett ki még fentről is :shock:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by aquabase »

FélSvéd wrote:igaz e az hogy a nagytempoju kanyaroknál menthetö a helyzet ha elenged az elsö kerék tapadás. Mert a lassu kanyaroknál lehetetlen menteni az elsö kerék tapadás elvesztését. Nincs rá idö.
De mi van a gyors kanyaroknál? Van itt valaki aki nagy temponál megmentett egy elsö kerék csuszást? mintha Balagee emlitett volna egyszer ilyesmit, érdekelne a dolog.
Ha ugy van ahogy sejtem akkor nagyon örülök hogy ez a technikám alakult ki amit használok, ugyanis a lassu kanyarokat soha nem forszirozom, viszont a gyors kanyarokban sokkal bevállalosabb vagyok
Ez igaz szinte minden pályára kivétel a Hungaroring gyors balos és gyors jobbosa, nem is értem hogy miért. Talán tényleg a szemét rossz beidegzödés

nagy tempónál elmegy az eleje?
tavaly július 17 pannónia ring... :???:

a következményeket mindenki látta.
esélyed sincs megfogni.
mire észre vettem, h csúszik, már én csúsztam az aszfalton... :smt011
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by viking »

Szerintem is a lassúban lehet inkább megfogni, nekem egyszer sikerült a -2ben.
Lüthi azért tudta megfogni, mert teljesen jól volt kiegyensúlyozva a motor, egyszerre csúszott meg mindkettő.
Ha nagy tempónál elmegy az eleje, nincs mit tenni.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
tom war
Posts: 1969
Joined: 2007.03.06. 08:33
Location: Bp.

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by tom war »

Nekem a gyors jobbosban ment el, hasonloan, mint Balanak, bar lehet, hogy en csak a gazt vettem el egy kicsit... :roll: Eselyem se volt semmifele mentesre.

Amugy van igaz abban amit irsz Sved, mert anno amikor meg csak kicsit mentel jobban nalam, es megeloztel (Klub kupak alt.) a rajt utani korokben, a gyorsakban mindig masztam vissza rad a H.ringen. Pancsin ilyen nem volt, ott ha elmentel, egyenletesen tavolodtal...egy alkalmat kiveve.
Termeszetesen azota sokat gyorsultal, de lehet, hogy abban a ket kanyarban nem elegge...GPS mit mutat?
Kill faster and be alive.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Vezetéstechnika (mire figyelj, hogy gyorsabb lehess)

Post by ddt500 »

Checa meg Edwards is elég lassú kanyarban fogta meg az elmenő elejét, Lüthi viszont nagyon gyorsban. Szerintem csak úgy tűnik, hogy a lassút nem lehet megfogni mert a tv-ben túl gyorsan csuklik be az motor eleje. Vagy is szerintem egyforma a 2.
De inkább a -2-ben menjen el az eleje mint a mansellbe. :wink:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Post Reply

Return to “Egyebek”