Futómű

Beállítások, alkatrészek, tuning

Moderator: ddt500

User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by ddt500 »

Ne nyalj! Nem húz be 2:00-ra! :lol:
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
motorosmanó
Posts: 1975
Joined: 2007.11.30. 15:53
Motorom: -
Itt motorozok: ahol csak tudok
Location: Pest megye-Göd

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by motorosmanó »

az igen. milyen sima. :smt023
User avatar
Dave
Posts: 522
Joined: 2008.01.14. 22:37
Location: Sárisáp

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by Dave »

Ez pedig az én Dunlop kr108 soft-om a Brnói mocizás utánImage
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by almano »

Nagyszeru! Ilyen valaszok kellenek ide!! Koszonom sracok! Nagyon zsir! :D
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by viking »

Oké, csak engem idéztél és nem értettem a dolgot. :cheers:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by almano »

viking wrote: Ne haragudj, de hol fikáztam? :shock:
Bocsi, nem konkretan neked cimeztem, akinek nem inge ne vegye magara... :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by aquabase »

Az aszfalt brnoban jól tapad, ez tuti! :)
Nekem rijaka után brno a második kedvencem...
Igaz sokat szoptam ott az első gumi miatt, és ez tudat alatt befolyásolta a köridőmet, meg a teljesítményem...
Igen Bájó szedte szét az első telómat, az öhlins catridge ami bele lett rakva, azzal a beállítással amit jónak hittünk sajnos az én vezetési stílusomhoz nagyon kemény agresszív volt...
Ki lett belőle szedve egy pár alátét, egy kicsit "hígabb" olaj lett bele töltve, és lágyabbra lett állítva, és teljesen jó lett...
Igaz ez már ősszel volt, uh sokat nem mentem, de egy elsővel utána elmentem egy klub kupát a pannonián, a jura racingos magyar versenyt, az októberi klub kupán, meg misanoban két és fél napot, mindenféle rossz kopás nélkül...
Ja és volt benne a pannonián 2,02, a hringen '59, misanoban '51...
Elismerem minden motor más, meg minden gumi más, de a fényképen lévő gumikép az pont olyan mint nekem volt brnoban, és az egyértelműen az agresszív rebound, és a rugóelőfeszítés miatt volt!
De mivel nem vagyok futóműszakértő és nem is értek hozzá így bocsánat ha tévedek...
Csak a saját tapasztalatom írtam le..
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by RB26DET »

zsir wrote:
viking wrote:Szerintem meg szar az aszfalt! :twisted:
zsir, gyere el majd Brno-ba probald ki csodalatos egy palya. kell hoza nayg cerka gyorsan menj rajta.
az aszfal zsir uj egy eves sem es meg nem tapad elege ezert tepi a gumit. (nincs felgumizva
Feri miket hordasz már össze!?Nem tapad az aszfalt?Milyen időt mentél Brnoba?
Image
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by RB26DET »

Amit beraktam képet az a Matt motorjáról,pontosabban gumijáról készült.
Mi dunlop-al mentünk,Bájó által belőtt futóművel és gyönyörűen kopott.
Aqua! Mesélj már légyszi egy kicsit,hogy ki oldotta meg a futómű problémádat,hagy lásson tisztán Zsír Feri.
Image
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by zsir »

viking wrote:Szerintem meg szar az aszfalt! :twisted:
zsir, gyere el majd Brno-ba probald ki csodalatos egy palya. kell hoza nayg cerka gyorsan menj rajta.
az aszfal zsir uj egy eves sem es meg nem tapad elege ezert tepi a gumit. (nincs felgumizva), inkabb smirglis.
A masi aqua minden motor mas beallitas lehet nalad mint lent irtam tulzot kemeny volt a futomu lehet a berczi testvereknel gumi nyomasa pirellinel.
nem ugyan az minden motor meg gumi. de jo hogy leirtad tapasztalatod. kiraly, olvastad a p.ü. met ? nekem kell a rapidbike fiam. kuld es fizetem.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by viking »

Szerintem meg szar az aszfalt! :twisted:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by aquabase »

Ez rebound probléma!
Nekem is pont ilyen lett mindkét dunlop elsőm brnoban, van róla képem, majd este beteszem...
Bármit csináltunk a guminyomással nem lett jobb, tehát futómű probléma volt.
A túl betekert rugóelőfeszítés, és a betekert rebound okozza ezt...
Ilyenkor eléggé tolja az elejét a kanyar külső ive felé...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by zsir »

viking wrote:Tehát szerinted is túlmelegedett. :cool:
Meg a Jani szerint is, mert ő is nyomásemelést javasolt.
nem mert akkor el lenne oldalra tolva a szepen szabalyos felgyurt gumi.
ez sima gumi tepes gumi nyomas maitt ,mert a gumi vitte el a futomu szerepet, mivel puhabb volt annal (futomu, rugo nyomas)
erre szolgal pl rugo elofeszites (ki lehet tekerni) de ha tul puha a gumi hiaba az egesz.
Itt a gumi nyomas volt keves. roviden.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by viking »

Tehát szerinted is túlmelegedett. :cool:
Meg a Jani szerint is, mert ő is nyomásemelést javasolt.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Pályára való beállítások (A futóműtekergetés rejtelmei)

Post by zsir »

a lenti gumis kepeken tapasztalatom a kovetkezoket mondja:

ez tipikus puha falu gumi kopas vagyis ilyet a gyenge "carcas" (gumi fal) okozz amikor a gumi nyomas nem eleg benne hogy eleg mereven tartja a gumit a felnin, es a kulombozo föl le csapkodasok a palya viszonyok folyaman megtepik a gumit. Lenyegeben a futomu helyet mivel a gumi puhabb mint a rugo elviszi a lenges csillapitas funkciott es ekkor megtepodik. Ezen altalaban gumi nyomas emelessel lehet javitani, 1-2 akar 5 tizeddel. vagy ha nem ez a gond akkor lagyitani kell a futomu csillapitasan (kinyitni).
De altalaban ezt mindig a gumi nyomas okozza (tul puha), ha tul sok a nyomas akkor nem iylen lesz a gumi kep hanem nagyon finom es szabalyos de nem lesz tapadas elol es bizonytalan lesz a moci eleje vagy hatulja.
Az is meg lehet gaz ha tul eros a rugo elol vagy hatul a futomuben es a rugo keptelen a kis rezgeseket elnyelni ilyenkor a gumi keptelen elvinni a balhet.

jah es a vegen iylet altalaban a dunlop nem szokot okozni ilyen kopast kivetel ha nagyon nagyon kemenyre van csillapitva a futomu es gumi tul puha a keverek az aszfal homerseklethez kepest, de akkor nem iylen a gumikep hanem ilyen szepen gombolyure oldalra kipreselt oldal falal lesz a guminak.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
Post Reply

Return to “Technika”