Futómű

Beállítások, alkatrészek, tuning

Moderator: ddt500

User avatar
Lovasi
Donor
Posts: 968
Joined: 2009.10.28. 15:24
Motorom: gsxr 600 k6 , honda hornet 600
Itt motorozok: meg ott...
Köridő(k): SKRing (2011) 2:41

Re: Futómű

Post by Lovasi »

jut eszemben futómű, Álmos mikor tudnád beállítani az enyém?nagyon nem ok az eleje és még"ferde " is mármint az egyik oldal jobban be vagy ki van tekerve...
Arra gondoltam vissza kellene tekerni eredeti állapotába és onna újra kezdeni az egészet.
csak nem tudom ,hogy nekem mi lenne a megfelelő...
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Futómű

Post by almano »

viking wrote:Mennyiben más a TPX gátló, mint a TTX?
TPX az csak Rally autokhoz van Twin Piston .
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Futómű

Post by viking »

Mennyiben más a TPX gátló, mint a TTX?
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Futómű

Post by viking »

"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Re: Futómű

Post by apapali »

elvileg délelőtt,és délután is,de ha csak délelőtt megyek,akkor is ott vagyunk tovább :smt023
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

En megnezem szivesen, kerdes mikor motorozol, en sztem ugy 11-re erek csak ki.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Re: Futómű

Post by apapali »

5.-én délelőtt lesz kint olyan ember,aki rá tudna pillantani a futómű beállításomra,vagy esetleg egy pár jó tanácsot tudna adni,mikor mit kell állítani
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Futómű

Post by almano »

balagee wrote:En nem mondtam hogy azzal kompenzalja. Hanem hogy az olaj suruseggel ne :)
Tudom, inkabb Norbinak szolt. :smt006
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

Tegnapi reggel full almosan (5kor keltem) kint a palyan fogtam es betekertem alul felul 2 klikket, merthogy utcara ki szoktam tekerni mindig 2-t. Csak eppen elfelejtettem hogy a keddi palyanap utan ugy hagytam a beallitast, amit kikiserleteztem korabban. Rebound 11-12, compression 9-10 kb itt a legjobb. Azaz kedden 11/9-el mentem es ugy hagytam. A tegnap reggeli menetben tehat felmentem 9/7-el. Mentem 7 kort, a motor seggen azt ereztem ogy a huplikon kihagy aztan pumpal. Ez pl a 2es kanyarban es az uszodaban eleg jol erezheto. Nem is tudtam 02-nel jobbat menni. Lejottem megneztem, be van tekerve mint allat, es pumpal. Mondom mi a picsa, nem pumplhat annyira nem volt meleg reggel hogy tulmelegedjen a rugostag... Az idomerore visszaraktam a keddi beallitast es zonnal kisimult a palya, 2 secet gyorsultam egybol.

A gumi kepen szepen latszik ahogy ismetlodoen belemar az aszfalt a gumiba a minta mogott. A lenti kepen latni hogy a minta vezeto ele felkunkorodik, ezt altalaban akkor csinalja ha tul sok a rebound. Es mogotte ott a belemaras, ilyet meg sose csinaltam egyik gumin se, valszeg ehhez az is kellett hogy a compression es a robund egyutt is sok legyen.

Na szoval a lenyeg ha ilyet lattok akkor nem szabad annyiban hagyni, mert ez generalis elbaszast jelent, es a gumi 1/2 ido alatt kopik el :D (a gumit megforditva hasznaltam, azaz a kepen a gumi jobb oldalat latni)
Attachments
IMGP0628.jpg
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

En nem mondtam hogy azzal kompenzalja. Hanem hogy az olaj suruseggel ne :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Futómű

Post by almano »

En nem kompenzalnam a sulyomhoz a rugoerot olajszinttel. Persze ha par Kg-rol van szo, de Norbi eseteben elvileg a gyari rugo 0.88-as es 1.0-as feletti kellene neki, ennyit ha olajszinttel akarsz kompenzalni, olyan lesz a telod mint az a bizonyos seprunyel.
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Futómű

Post by mexikói »

balagee wrote:Ja masik hogy a rugo csere helyett nem surubb olajat kell bele tenni, hanem tobbet. A surubb olaj csak a csillapitast valtoztatja.
A magasabb olajszint viszont csokkenti a legrest a villaban. A legres egy masodlagos rugokent mukodik a rendszerben. A levego ugye osszenyomhato, ezert ahogy megy ossze a villa egyre kemenyedik a legrugo. MInel kisebb a legres annal joban bekemenyedik mielott osszeulne teljesen a villa.
Én is erre gondoltam,.A service manualban az van ,hogy 466 cm3 +- 2,5 cm3
Akkor beleöntöm még azt a 2,5cm3-t.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

Ja masik hogy a rugo csere helyett nem surubb olajat kell bele tenni, hanem tobbet. A surubb olaj csak a csillapitast valtoztatja.
A magasabb olajszint viszont csokkenti a legrest a villaban. A legres egy masodlagos rugokent mukodik a rendszerben. A levego ugye osszenyomhato, ezert ahogy megy ossze a villa egyre kemenyedik a legrugo. MInel kisebb a legres annal joban bekemenyedik mielott osszeulne teljesen a villa.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

rendszeres palyazas eseten ajanlott minimum:

Villaban evente 2x olajcsere, rugostagban evente 1x

Villaban kurvagyorsan elhasznalodik az olaj. Persze lehet vele menni. Aki jol motorozik az 1 seprunyelen is jol fog mennni :)

Mentem en olyan villa olajjal gixxer kupan amibe 20ezer km volt. De pl a hideg es az uzemmeleg allapot kozott fel kilometer beallitas differencia volt. Azaz felmentem a jol csillapito futomuvel es 3-4 kor uten lengett az eleje mint a picsa, folyamatosan allitani kellett utana a nap soran....

SZimmering suzukiba csak GYARIT!!!!! mennyit szoptam en az utangyartott szarokkal mar ........ :D
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
mexikói
Posts: 377
Joined: 2009.02.01. 02:45
Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
Itt motorozok: pálya
Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
Location: Komárom-Esztergom megye Császár
Contact:

Re: Futómű

Post by mexikói »

FélSvéd wrote:
repsol82 wrote: Köszönöm a segítséget.
Egyenlőre csak az olajat cserélem ki,mert az egyik teleszkópból szivárog.
Jövőre szeretném majd a súlyomhoz beállítatni az elsőt,és a hátsót is,de addig még próbálok faragni a súlyomból egy kicsit,ezért nem szeretnék rugót cserélni.
ez azért elég fura döntés....
mit old meg egy szivárgáson egy olajcsere? a simering csere nem egy hatalmas befektetetés. viszont ha már kézben van a telo akkor a rugo ára sem horribilis.
de mégjobb ha van haverod aki pályázik és már cserélt rugot, neki lehet esetleg néhány rugo már a polcon, hátha van köztük a sulyodra valo

Természetesen a szimeringet is cserélem,csak nem tudtam,hogy milyen olajat tegyek bele,de már azt is találtam hozzá.Rugót azt nem cserélek,mert ahogy írtam szeretnék egy kicsit faragni a súlyomból télen ,és majd jövőre beállíttatom mindkettő teleszkópot.Lehet nem is kellcserélni,akkor pedig feleslegesen dobok ki pénzt.Az hogy mennyire horribilis az ára egy rugónak,az relatív,most vettem ruhát gerincvédőt és sisakot,és a rugó (rugók)
árát inkább elmotorozom majd.
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
Post Reply

Return to “Technika”