Futómű

Beállítások, alkatrészek, tuning

Moderator: ddt500

Post Reply
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: Futómű

Post by badzoli »

balagee wrote:Javaslom hogy rendszeresen szervizeltesd a futomuvet. Evente, de legalabb 2 evente olajcsere, gaz feltoltes stb...
Jah, mert úgy jársz, mint én, hogy a tavaly nyári baleset miatti kihagyás, meg a téli pihi alatt az első telóm a jobb szárból ereszti az olajat. :smt022 :smt022 :smt022 :smt022 :smt022
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

Hajrá :)

Nagyon lengett a motorod egyebkent. Amit beallitottam az is nagyon laza, de nem akartam túlzottan elzarni a csillapitast. Ha elkezdesz begyorsulni utana kell allitani majd meg sokat.

Javaslom hogy rendszeresen szervizeltesd a futomuvet. Evente, de legalabb 2 evente olajcsere, gaz feltoltes stb...
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
Koca
A lekvár mágus
Posts: 1312
Joined: 2007.08.27. 16:23
Motorom: GSX-R 750, SV 1000R
Köridő(k): javulóban...
Location: versenypálya, lekvárgyár
Contact:

Re: Futómű

Post by Koca »

Na akkor ide is, mert látom, a téma szimultán fut mindkét futúműves topic-ban...
A probléma ismerős, a szezon eddigi része nekem is erről a kínlódásról szólt. Az én 83-84 kg súlyomhoz az egész gyári futómű egy híg fos volt: az eleje féktávon összeesett, a háta pedig ugyanazt produkálta mint nálad. A 750 hátsó rugója max. 75 kilós riderig elég. Megoldás: elől 100-as rugókat kapott (a gyári erősségét nem ismerem), hátul 105-öst (a gyári 96-os volt). Bregyó és Viktor állítgatott még rajta egy kicsit és lehajítottam a Pirelli Superbike Slick-et, Supercorsa került rá. A motor teljesen megváltozott, sokkal jobban érezhető, a segge már nem akar minden kigyorsításon elém tolakodni és a gumikép is simulni kezdett. A Pannónián az első három felmenetel hozott 1-1 sec-et a PB-n. Most már csak finomhangolni kell majd és szerintem erre a szezonra OK lesz.
És ahogy Bala írta: GUMINYOMÁS!
THE PIG
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

A gumi tepes lehet rossz guminyomastol es nem megfelelo rugotol is. De a nem megfelelo keverek is okozhatja.
Keress meg egy szakembert aki kint ringen atnezi a motort, gumit stb es beallitja a futomuvet. Nem draga sztem max 10k-ert megoldhato. Pl a Bajo mar nem egy motort jol beallitott (arata.hu)

Persze ha rugokat kell cserelni, akkor nem lesz meg 10k-bol.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Futómű

Post by almano »

ficak wrote:Sziasztok!
Tud nekem valaki tanácsot adni gsx-r 750 k8 futóművéhez?
A gyári beállítás elég puha elöl hátul egyaránt. A ringen kigyorsításnál hintázik a hátulja, a gumi rojtosodikk hamar kopik. Be szeretném állítani.Gondolom hátul nyomó (gyors-lassú) és húzó fokozaton is keményíteni kell. Elöl ugyan ez+ az elöfeszétésre is rá kell tekerni. Nagyjából képben vagyok a futómű témával, de ha valakinek ugyan ilyen gépe van és már sikerült a rigre beállítania, annak szivesen fogadnám a tanácsát hogy menyire érdemes ezeket az értékeket beállítani. Nagy segítség lenne ebben az útvesztőben. Várom a válaszokat. Előre is köszönöm.
Eloszor is mi a sulyod, mert a 750 gyari rugoi egy 85-95Kg-os embernek jo kb alaphelyzetben. Mindenkeppen minden futomubeallitast egy Sag meressel kell kezdeni. E nelkul teljesen felesleges barmit is csavargatni. Ha ez megvan es meg lett allapitva, hogy jok a rugok, akkor lehet elkezdeni csavargatni a rebound/compression allitasokat...
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
ficak
Posts: 4
Joined: 2009.10.30. 16:31
Motorom: GSX-R750
Itt motorozok: Pálya

Re: Futómű

Post by ficak »

Sziasztok!
Tud nekem valaki tanácsot adni gsx-r 750 k8 futóművéhez?
A gyári beállítás elég puha elöl hátul egyaránt. A ringen kigyorsításnál hintázik a hátulja, a gumi rojtosodikk hamar kopik. Be szeretném állítani.Gondolom hátul nyomó (gyors-lassú) és húzó fokozaton is keményíteni kell. Elöl ugyan ez+ az elöfeszétésre is rá kell tekerni. Nagyjából képben vagyok a futómű témával, de ha valakinek ugyan ilyen gépe van és már sikerült a rigre beállítania, annak szivesen fogadnám a tanácsát hogy menyire érdemes ezeket az értékeket beállítani. Nagy segítség lenne ebben az útvesztőben. Várom a válaszokat. Előre is köszönöm.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Futómű

Post by almano »

apapali wrote:
almano wrote:
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
TElom kell? Mert ha igen akkor holnap csomagolom es adom fel ;)
köszönöm,de megoldódott a probléma
OK :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Re: Futómű

Post by apapali »

almano wrote:
apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
TElom kell? Mert ha igen akkor holnap csomagolom es adom fel ;)
köszönöm,de megoldódott a probléma
User avatar
Lovasi
Donor
Posts: 968
Joined: 2009.10.28. 15:24
Motorom: gsxr 600 k6 , honda hornet 600
Itt motorozok: meg ott...
Köridő(k): SKRing (2011) 2:41

Re: Futómű

Post by Lovasi »

szaszy wrote:Almano
Irtam privi uzit neked ,ha nemm kaptad meg ???
Almano !

Szaszy-t szeresd ő írta ma a betétlapom... :roll: :cry:
User avatar
szaszy
Posts: 70
Joined: 2009.11.25. 20:22

Re: Futómű

Post by szaszy »

Almano
Irtam privi uzit neked ,ha nemm kaptad meg ???
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Futómű

Post by almano »

apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
TElom kell? Mert ha igen akkor holnap csomagolom es adom fel ;)
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Re: Futómű

Post by balagee »

apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
Hatso sag-et nem a gatlonal szokas merni hanem a lengovilla vege (kb a hatso tengely) es a farokidom kozott fuggolegesen.

Pelda: http://www.youtube.com/watch?v=mK3flKxf41U
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Re: Futómű

Post by zsir »

apapali wrote:szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
tekerj ki hatul es elol a rugo elofeszitesbol. kb 2 cm kell hogy legyen a manet ami szabad es amin az anyak rajta vannak.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Re: Futómű

Post by apapali »

szóval zaklatnám még a hozzáértőket egy-két aprósággal :grin: megnéztem ma amotoron elől,hátul a sag ot a hátsó gátlónál mérve 3mm a különbség,lógatva,és terhelten,ami szerintem nagyon kevés mi a tennivaló?
Post Reply

Return to “Technika”