Gumik (pályára)

Beállítások, alkatrészek, tuning

Moderator: ddt500

User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by viking »

Veszem az adást.

Nekem augusztusban furcsa volt az eleje a MERSZ-en, pedig dögmeleg volt...lejöttem, megmértük, 1,85 volt melegen.
Összevissza mászkált az eleje, határozatlan volt a kanyarbejáratnál (nem akart, nem akart befordulni, aztán hirtelen beesett és "kúszott"), igaz ez Dragon Supercorsa.
Feltoltam 2,1-re melegen és csodálatos lett.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

ddt500 wrote:
Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
Hát előre biztos belenyomnék 2,2-t tőlem lehet X-tech is akár. :lol: Hátra meg ahogy esik.
Hátsóról beszélek. (írok) Az első nem N-tech, abba 2,0-2,1. Szerintem.
GSX-R Forever
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

viking wrote:
Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
Rendben Ricco, ezért mondtam, hogy nem értek hozzá.
Sosem mentem (még) Dunloppal.
A Pirelli tényleg olyan lenne, ahogy Tibi írta: 1,3-mal úgy szétlapulna, hogy alig lehetne tolni.
Hidegen 1,6-1,7 szerintem OK a D211-be utcára.
Ki nem sz...a le, ha az első 500 méteren még kicsit torzult a profil? Bemelegszik, feljebb megy a nyomás kb. 1,9-2,0-re és OK. Szerintem ez utcára, ahol nincs akkora terhelés mint pályán, ez jó.
De ha teszel bele hidegen 2,2-t ami még felmegy 2,5-re, akkor nem ülnék azon a motoron ha épp egy kanyargósabb útszakasz jön...
Nem okoskodni vagy vitatkozni akarok, de pályán melegen 1,75-es nyomással érezhetően bizonytalanabb már kanyarodni D211-el, mintha 1,6-ra állítanám be. Nem véletlen javasolták a melegen 1.6-ot ezek a fiatal szovjet fejlesztőmérnökök... :smt033
GSX-R Forever
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Minden a gumikról

Post by ddt500 »

Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
Hát előre biztos belenyomnék 2,2-t tőlem lehet X-tech is akár. :lol: Hátra meg ahogy esik.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by viking »

Ricco wrote:
ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
Rendben Ricco, ezért mondtam, hogy nem értek hozzá.
Sosem mentem (még) Dunloppal.
A Pirelli tényleg olyan lenne, ahogy Tibi írta: 1,3-mal úgy szétlapulna, hogy alig lehetne tolni.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

ddt500 wrote:Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
OK, akkor nyomj bele 2,2-2,4-et ami megterhelve még felmegy majd 2,5-2,7re... ez pont 1 barral nagyobb mint kellene.

És Viking, a Dunlop karkasz az nem Pirelli!!! Meg se látod a torzulást, mikor valaki hidegen belenyom 1,3-mat és gurul ki a pályára.
A gyári nyomás a gyári gumira vonatkozik, nem N-tech pályagumira.
GSX-R Forever
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Minden a gumikról

Post by ddt500 »

Én utcán biztos nem járnék 1,6-al. Nem gurul a motor. Biztos a 1,5X-es fogyasztás.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by viking »

UCCÁRA!

Ottan nem kap közel sem olyan terhelést mint pályán, vagy igen? :shock:
Ott a karkasznak kell tartania a terhelést ha nincsen benne megfelelő nyomás.
De Ti tudjátok, én amatőr vagyok.
De a gyári nyomás FELÉVEL járni... :smt017
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Re: Minden a gumikról

Post by Ricco »

Neee már Viking!!!
A D211 N-Tech gumi. Abba 2,2 - 2,4????

1,3-1,4-et teszek bele hidegen, aztán melegen beállítom 1,55-1,6-ra pályán. Közútra se tennék bele hidegen 1,6-1,7-nél többet. A 7503 meidum, a 7409 eggyel puhább, medium/soft keverék. Abba különösen nem tennék sokat.
Ezek a keverékek gyorsan be is melegszenek, nem kell félni.
GSX-R Forever
User avatar
RB26DET
Posts: 2965
Joined: 2007.02.21. 21:04
Motorom: K7 600
Itt motorozok: Pálya
Location: Tát-Sárisáp

Re: Minden a gumikról

Post by RB26DET »

viking wrote:Fújjad főfele! :grin:
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.
A D211 az N-Tech.Tehát hidegen 1,2.
Vagy rosszul tudom :roll:
Image
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by viking »

Fújjad főfele! :grin:
gyárilag 2,5-2,9.
Szerintem ez Ksok, 2,2-2,4 tökjó.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
feket663
Posts: 907
Joined: 2008.06.04. 17:31
Motorom: Hayabusa K4
Itt motorozok: Főleg Románia. :)

Re: Minden a gumikról

Post by feket663 »

Akkor mostmár nekem is lenne egy kérdésem: közútra d211-es 190/55 hátsóba milyen guminyomás kellene nagyjából (medium, és medium/soft 7503 és 7409-es keverék) ahhoz, hogy a nagy dagadt madár, a hasonló pilótájával úton maradjon. Kérlek segítsetek!
Image
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Minden a gumikról

Post by almano »

aquabase wrote: Az egy dolog, hogy mit ad meg a gyár, a lényeg a tapasztalaton van!
Régen én is hidegen mértem a pirellibe az 1,9-2,0, aztán szakértők megsúgták (akik vb-n mentek, és ott gyűjtöttek tapasztalatot), hogy annyi kell bele melegen...
És tényleg jó!

Mondjuk a dunlopnál a forgalmazó külön felhívta a figyelmemet, hogy melegen 1,6 1,7...
Igen, igazad van teljesen. En csak azt mondtam, hogya mit a gyari ajanlotakban lehet latni azt Pirelli hideg gumira adja meg. A tapasztalat a lenyeg! :smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Minden a gumikról

Post by aquabase »

balagee wrote:En rengeteget kutattam guminyomasok utan. Amcsi es angol forumokrol stabilan az az info jott at hogy a pirelli/metzeler 1.9-2.0 korul jo melegen. Azaz pl hatra 1.5-1.6 kell hidegen. Amikor ezt kiprobaltam, azonnal el is tuntek a hideg tepesek a gumirol. Mondtam masoknak is, reakcio: hulye vagyok. Aztan megkerdeztuk a viktorektat, ok is 2.0 korul mennek melegen. VB-n csak tudjak mar mi a jo hehe.

Pont erre utaltam a vb-s tapasztalattal... :grin:
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Minden a gumikról

Post by aquabase »

Bérczi Jani wrote:
aquabase wrote:
snake wrote:Ez mind derék. De erre is tudjátok a választ? És meg is osztjátok velem?

"A "recommended pressure" üzemmelegen értendő, avagy hidegen? "


Előrebocsájtom, ÉN NEM ÉRTEK SEMMIHEZ!
De!
Ha hallgatsz rám, akkor guminyomást melegen állítod!
Pl: Dunlop hátul melegen 1,6 - 1,7 A meleg az nem a gumimelegítő után, hanem 2-3 gyorsabb kör után értendő!!!
Gabi azzal még kiegíszíthetnéd hogy N-tech dunlop ról van szó.Mert a "régire"ez a nyomás nem igaz.Mondjuk N-tech re meg kicsit magas, mert az 1,6 nál már kezd szétmenni.
Ez igaz, N-tec-ről van szó!
Én nem használok használt gumit, és tavaly ugye már csak N tec-et gyártott a Dunlop, így nem gondoltam erre... :oops:
Egyébként nem biztos, hogy sok az 1,7, mert pl a ringen mentem 1,8-al is hidegben, és úgy jó volt, 1,6-nál meg tépte...
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
Post Reply

Return to “Technika”