Lezajlott Szep.24.-én a Phoenix Endurance és szerencsém volt részt venni rajta!
Na szóval...... Ezen a napon a kis csapatunk kettészakadt,Bátyám és Hajnus a Háringre mentek nyílt napra,én viszont szerettem volna edzeni a közelgő Gsx-r Klub Kupára,így hát Ildussal ketten a Panncsiring felé vettük az irányt.
Reggel 6kor startoltunk ,fél 9 körül meg is érkeztünk ,a 9órás menetet kihagytam de így is terveztem.Gondoltam mehetek majd még eleget egész nap.
Közben befutottak Tamásék is (Opium Racing),és nekiálltunk felállítani az Opium Team sátrát!
A szervező reggel még nem tudta pontosan,hogy meg lesz e tartva az Endurance,de még a délelőtt folyamán 45csapat regisztrált ,így hát egyértelművé vállt a dolog.
Mi is beregisztráltunk Opium Team néven,Nagy Győzővel(Győzi rr)
A 10.00-ás menetet már nem hagytuk ki.
az első menetet általában a bemelegítésnek ismerkedésnek szoktam szánni,ez most is így történt,lazán körözgettem.
Ahhoz képest meglepődtem mikor néztem a monitort,már itt volt 2:08-as időm.
A 11.00-ás menetben gondoltam kicsit jobban odateszem magam,mert nálam volt az endurancos transzponder így hát szerettem volna jobb időt menni a csapatért is.
Mikor kezdem kicsit komolyabbra fogni a kigyorsításokat,jelentkezett a hiba,elfogyott a hátsó gumi.
Ezzel a gumival mentem a múltkori O.B.-D.T. időmérőn +versenyen is tehát nem csodálkoztam hogy vége.
Ráadásul már használtan tettem fel,mint mindíg.
Azért egy 2:05.5-öt össze tudtam vele hozni.
Eljött a gumizás /agyalás ideje.
Mivel számomra 2 variáció volt:
A terv :Felrakok egy 195/65 ntec soft ot(ezzel tudnék gyorsan menni,de a 2X30 perces endurancon már az első 30 percben elfogyna)
B terv :Felrakok egy 195/70-es régi softot(ez bírja a kiképzést de kicsit ideges gumi,és nem tapad úgy)
Természetesen maradt a "B" terv ,hogy kibírjam gumival az Endurancot.
13:30 Kezdődik a Verseny
Győzi kezdi a versenyt,Le mans rajt!
Én fogom a mocit,Nemzeti zászló lengetés,futás aztán Go...
Első körben 6.ak vagyunk ,viszont egyből egy bukás és felmegy a Safety Car.
Persze mindenki megy mint a birka sárga zászlónál előzgetnek csutka gázon.....!
Aztán helyre állt a rend és ment tovább a verseny.Győzi még az élbollyal haladt addig tudott szép tiszta köröket menni,be is figyelt neki egy 2:03,1-es idő.
Ez fontos volt,mert az év végi összesítésbe bele fog ez a verseny is számítani,ezt viszont az egyéni legjobb köridő alapján fogják díjazni(ezért is kezdett Ő)
Győzi jelzett hogy kijön !
Le a gumimelegítőt ,motor indít,
Ildus átrakta a tranyót 6 másodperc alatt,(mértem a videó alapján)hátbavertés már téptem is a gázt ezerrel.
Az én menetemben sajnos már nem nagyon tudtam tiszta köröket menni,körönként 5-6 lekőrözés volt néha orbitális tempókülönbséggel!
Viszonylag eseménytelenül lenyomtam a fél órát és én is jeleztem a cserért.2:06-2:09-es köridőket produkáltam.
Aztán ismét Győzi rótta a köröket,mikor végzett a menttel és már a boxutcában gurult,megtörtént a baj.
Ismét esés,és felment a Safety Car, ez azért rossz nekünk mert bezár a boxkijárat és rádvernek egy kört(ahogy számoltam ránk kettőt vertek)
Tehát miután elhaladt a Safety Car felhajthattam a pályára,Balog Csabi is ugyan így járt .
Ezt az utolsó fél órát élveztem az egész nap alatt a legjobban ,Csabival folyamatosan előzgettük egymást,és közben a lekőrözötteket is így még izgalmasabbá vállt kettőnk csatája!
Volt egy két csúszásom ebben a menetben -A hátsó gumi 2004es gyártású volt gondolom ezért nem volt jó a tapadás mikor komolyabban tekertem rá a gázt!
Az elsőm az med/soft volt az is meg meg csusszant a nagy meleg és a hosszú terhelés miatt(szerintem meleg volt ennek a keveréknek)
Ja és sikerült megtaszítanom hátulról egy 1000rr-t,lendületből szerettem volna megelőzni egy másik riderrel együtt,ő viszont behúzott elém, hiába markoltam a féket és mutattam be olyan gyakorlatokat mint Csollány Szilveszter belepuffantam!
Szerencsére csak a bukógombám ért össze a kerekével,meg talán a kezem a farokidommal,így hát senkinek nem lett semmi baja és mindketten pályán is maradtunk! :)
Csabival egészen a kockás zászlóig versengtünk olyannyira ,hogy mindössze 3 századdal előztem őt meg!
A versenyen nem tudtam túl jó időt futni de a körülményekhez mérten a 2:04.5 annyira nem rossz eredmény!
Tehát 45 csapat közül az Opium Team a 8. helyen zárta az Endurancot,hajszállal maga mögé utasítva Tompi és Balog Csabcsi párosát!
Verseny után már nem motoroztunk,pakoltunk és irány haza!
Összegezve jó volt az egész nap élveztem a motorozást!
1 26 Zbinek Cech 01:58.257
2 43 Egedi Racing.hu 02:00.408
3 7 Suzuki RT 02:01.975
4 14 Puszta Boys 02:00.204
5 31 Mama Oco Team 02:02.776
6 45 Slovenia Racing-Team 02:03.611
7 6 Performance MS 02:01.328
8 9 Opium Team 02:03.108
9 11 Tompi Team 02:04.192
10 1 K2 Moto Racing 02:05.543
11 32 Trnava Team 02:06.910
12 21 Pancser Team 02:07.672
13 12 B.B.Cs. Team 02:07.334
14 10 Hajrá Kurvák Team 02:12.110
15 3 D-F Team 02:05.513
16 42 Fenegyerekek 02:03.234
17 22 Pancser Team 2 02:08.516
18 29 Zegbiker 02:14.560
19 25 Martin Kuzma 02:07.876
20 5 AR-GO Team 02:09.093
21 8 Németh Motorcenter 02:10.315
22 41 M.Sz. Racing Taem 02:12.436
23 4 Gyökerek Racing Team 02:15.724
24 15 Tarka Team 02:15.778
25 16 Rubin Team 02:11.677
26 38 Team EU 02:03.953
27 47 Freirad.Com 02:14.116
28 35 Pályakezdõk 02:12.147
29 34 Kimlei 02:13.955
30 37 Profik 02:22.486
31 13 Avia 02:11.077
32 28 Front Motor 02:21.939
33 33 R6 Klub Racing 02:14.420
34 18 Slovak Mix 02:10.594
35 46 Karci Raci Nc 02:33.261
36 23 Garo Team 02:11.539
37 102 Kétszeri Nándor 02:25.967
38 40 ACIS 02:09.252
39 17 SP Team 02:10.13
40 39 Speed 2009 02:06.249
41 27 Road Runders 02:12.132
42 24 Nesto Team 02:18.417
43 30 Puma Racing Team 02:14.617
44 169 Hollós Krisztián 02:26.317
45 145 Mario Silvka 02:40.852