Slovakia Ring

Versenypályák, információk, szervezések

Moderator: ddt500

Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Slovakia Ring

Post by Miller »

Úgy emlékszem hogy 11:00-11:30 körül érhettünk oda. (nagyon beszoptuk a várost)
Az első menetet lekéstük.
A második menetig 10 perc lett volna (motorok még futón voltak) tehát ez is bukó.
Mentünk egy menetet 2 kor, meg 3 körül, és az utolsót elmosta az eső...
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39098
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Slovakia Ring

Post by ddt500 »

Most, hogy volt ez, hogy csak 14:00-kor kerültetek sorra? Ennyire elkéstetek? Hány menetet mentetek?
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Slovakia Ring

Post by Miller »

Nos akkor én is írok néhány szót.

Amikor megérkeztünk és informálódtunk, akkor egy picit megnyugtatott, hogy van még két óránk az első menetünkig.
Szépen beállítottuk a guminyomást, és feltettük a gumimelegítőket (Zolinak van, én pedig kértem kölcsön). Ez utóbbi azért kíváncsisággal töltöttel, ugyanis életeben nem használtam még.

Aztán kezdett bennem szépen lassan gyűlni a feszültség. Volt több oka is.
Az egyik, hogy ugye 3 éve nem voltam pályán.
A másik, hogy ez egy teljesen ismeretlen pálya volt számomra, tehát várhatóan nem csak béna/lassú leszek elsőre (ami a Hringen mondjuk kisebb gond lett volna), hanem a pálya ismeretének hiányában jó esélyem volt arra, hogy összevissza fogok kolbászolni. Ez utóbbi azért is volt nyugtalanító számomra, mert az infók szerint ez egy "kurv@gyors" pálya ahol több 180+ os kanyar is van. Ez nekem nem is lett volna gond, de ha valaki tényleg úgy érkezik, és útban vagyok neki, az nem biztos hogy jó. Emiatt is kértük át magunkat a kezdő csoportba. (ez utólag kiváló ötletnek bizonyult)
A harmadik az volt, hogy felhúztam a bőrruhámat, és hát hogy is mondjam... : pill : Éreztem már komfortosabban is magam.
Volt még egy negyedik nyugtalanító körülmény is, de erről most még nem írok bővebben.

Aztán lassan eljött a 14:00, zöldre váltott a boxutca kijárat, és kigurultunk Zolival.
Ezen a pályán ellentétes oldalon van a boxutca a célegyeneshez képest mint a Hringen, tehát balról kell bemerészkedni a cél végi féktávra. Viszont a cél végi kanyar ugyanúgy jobbos :cool: . Ezt annyira nem éreztem szerencsésnek, tekintve hogy a boxutcából nézve elég gyorsnak tűnt.
Kiértem a boxutcából, és a jobb vállam fölött hátranézve láttam, hogy "érkezik" egy GSXR. Elzúgott mellettünk, megfékezte és elfordult a jobbosba.
Nekiindultunk a pályának. Rettenet óvatosan.
A pályát pontról pontra leírni nem tudom, mert teljesen megjegyezni nem tudtam, de néhány érdekes rész azért megmaradt bennem.
Amit legelőször kiemelnék, azok az úgynevezett emelkedők/bukkanók (ki milyen tempóban érkezik ugye :grin: ).
Na azok számomra nagyon durvák. Az első még hagyján.
A másodikat úgy képzeljétek el, hogy egy tempós jobbosból kell rágyorsítani a domb előtti egyenesre, majd magára a dombra (én olyan 160-170 körül jöttem ki a kanyarból, de szerintem 200 fölött jönnek akik tudják, hogy mi az ábra). Ha a dombig húzom akkor simán 220-230, majd a domb tetején szinte eltűnik az ember alól az út (motor teljesen elkönnyül mintha repülne, zsigerek úgy érzésre 10 cm-re felugranak), és a kép ami fogad, hogy nagyjából 50m-múlva el kell fordulni, egy nagyon durca jobbost :shock: :smt017 . Nomost ezzel a dologgal az volt a gondom azon kívül hogy ugye "BAAZZZMEEEG", hogy azért az első pár körben nem tudtam, hogy melyik oldalán is menjek fel a dombra, ami ugye baromira nem mindegy, tekintve hogy ha itt jobb oldalon megyek fel, akkor biztosúristen, hogy ott be nem fordulok jobbra.
Ez a probléma ("hegymenetkor" jobbra vagy balra tartás helyes megválasztása) egyébként négyszer!! jelentkezett, tekintve hogy ilyen dombból annyi van. Más kérdés hogy az említetten kívül még egy volt ami hasonlóan agresszív kanyart előz meg (az persze egy balost, hogy ne legyen egyszerű az élet :lol: ), a másik kettőről simán le lehet egykerekezni 3. ban de akár 4. ben is :smt104 , mert van egyenes még utána.
Szóval ha netán sikerül elfordulni az általam említett domb után (ami sorrendben a pályán a 2.), akkor még nincs vége a korai megpróbáltatásoknak, mert ez a jobb kanyar a végén beszűkül, szerintem elég "alattomos" módon. Ezt a részt egy tempósabb "csiki-csuki" követte, több viszonylag tempós kanyarral, majd az említett "másik" dombos-kanyaros szekcióval.
A pálya utolsó harmadát nagyon lehet élvezni, ugyanis egy balos visszafordító után egyből következik egy sikán szerű jobb bal kombináció, amiből kiérve jön a fentiekben már érintőleg említett dombra felvezető egyenes, majd maga a domb, ahol ugye lehet full gázon menni, és egykerekezni barom módjára lefele jövet, merthogy megy a pálya tovább egyenesen. Aztán egy vadállat féktáv, és jön a célra rá, ami egy Hringhez hasonló jobbossal kezdődik (talán szűkebb picit), aztán egy nagyon enyhe balosban végződik, ahol már teligázzal lehet menni bele a célegyenesbe, ami vicces módon biztosan rövidebb mint a Hring célegyenese, de még az én szánalmas tempómban is láttam féktáv kezdete lőtt fél mp vel 265-öt az órán :shock:.

Tényleg nagyon hosszú a pálya. Kell hozzá kondi, de szívesen visszamennék máskor is.
Egyedüli veszélyének ezeket a dombok utáni hamar szembejövő kanyarokat tartom. Aki nem tudja hogy a domb után milyen kanyar jön, és az milyen messze van, azt nagyon megszo... ööö tréfálhatja.
Ráadásul, ha a domb tetején ijedtségből erős féket húz az ember, akkor még baj is lehet belőle, hiszen a motor egyfelől teljesen elkönnyül, másrészt még az ember feneke is elmozdulhat felfelé az ülésből.


Elnézést ha hosszúra sikerült.

u.i.: Frecsaka Jani (Lecso) egy Pannoniával az első felmenetelem 4.-5. körében kívülről körbemotorozott egy jobb kanyarban... :smt005
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by almano »

badzoli wrote: Azt meg te tudod a legjobban, hogy hozzád hasonlóan nem különösebben érdekel. Így nem is mértük. Még telefonnal se...
:smt023
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by badzoli »

almano wrote:
badzoli wrote:
viking wrote:Ti milyen eredményeket mentetek?
Hol, miben? A versenyen mi nem indultunk... :smt005
Gondolom a köridőre gondolt ;)
Azt meg te tudod a legjobban, hogy hozzád hasonlóan nem különösebben érdekel. Így nem is mértük. Még telefonnal se...
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by almano »

badzoli wrote:
viking wrote:Ti milyen eredményeket mentetek?
Hol, miben? A versenyen mi nem indultunk... :smt005
Gondolom a köridőre gondolt ;)
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by badzoli »

viking wrote:Ti milyen eredményeket mentetek?
Hol, miben? A versenyen mi nem indultunk... :smt005
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by viking »

Ti milyen eredményeket mentetek?
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
badzoli
Posts: 1952
Joined: 2009.04.06. 14:35
Motorom: Honda CBR600RR '07
Itt motorozok: Hring és mindefelé
Location: RoseHill
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by badzoli »

Klímás autóval nem volt gond a 35 fok. :lol:
Úgy terveztük, hogy reggel 7kor indulás a Miller Haciendától. Aztán az M0 miatt a város felé kellett kerülni, ami szopatás a Lurdy-nál, majd belecsúsztunk az M1-M7 reggeli balesetbe. Eredetileg a "Tapasztalt2" csoportba jelentkeztünk, de közben a 2 csoportot összevonták, a kis létszám miatt. Így másfél órás késéssel megérkezve regisztráltunk, majd kb 10 perces tanakodás után átkértük magunkat a kezdő csoportba, lévén, hogy én nem vagyok gyors, Geri meg 3 éve pályát is csak TVben látott, ráadásul ez szűz pálya mind2őnknek. Így lett bőven időnk elkészülődni, mert a kezdők első menetére még futón voltak a motorok.

Közben Lecsó segített kiszedni egy begyógyult csavart a kipufogómból, hogy ki tudjam venni a hétvégi zakopane túrára berakott szűkítőmet és újra ordíthasson a 2tesó.
Aztán mentünk 1-et, próbáltuk megtanulni a pályát, ami nem egyszerű, inkább szopatós. De élvezhető, csak nagyon más, mint a Hring, de nagyon-nagyon-nagyon más. És hosszú! A dombokat nagyon kell tudni fejben tartani, mert nagyon nem mindegy, hogy melyik oldalon mész fel rá, hogy a másik oldalon a lejtős féktáv végén el tudj fordulni. Aztán nagyon gyors egyenesek és iszonyú szűk visszafordítók.
A 2dik menésünk már lendületesebb volt sokkal, pálya fejben, bátrabban húztuk mind2en.
Aztán sajnos az utolsó menetünket egy hírtelen jött zápor elmosta, de így is megérte, mert nagyon jóléreztük magunkat. A mellettünk lévő boxban voltak Talmáék, széria CBR600RR-ekkel, meg egy kváziMOTO2 géppel.

Volt egy 7körös verseny is a nap folyamán, az eredményeket ontosan nem tudom, de Talma és Brian jót csatázott kb a feléig, utána nem tudom, hogy Briannel mi történt. **** meg kb 5-6mp-et vert Talma Gergőre, aki a fent említett MOTO2-esre hajazó géppel ment, Talma a széria 600RR-el.

Ami még nagyon furcsa volt, hogy folyamatosan látod a pálya más szakaszain haladó motorosokat, mivel az egész alapterülete nem túl nagy, ráadásul teljesen nyilt terület.
Amúgy a beton elég széles, még a szűk visszafordítókban is biztonságosan lehet kikerülni a másikat.

Az egész komplexum viszont nagyon európai. A boxokban bőséges konnektor, kézmosó, tiszta (ugyan konténerben kialakított) WC-k, büfé (bár erről sokan panaszkodtak, hogy a személyzet nem jól adott vissza, stb.), kívül szálloda, külön vezetéstechnikai pálya, stb...

Amikor zárták a boxokat, jött egy nénike és egy gépesített söprűvel azonnal körbetakarította a boxokat, úgy zárták le őket.
"Kit ölt meg? Senkit, még csak reggel van!" dr.House

Minden jó valamire. Ha más nem, elrettentésre.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39098
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Re: Slovakia Ring

Post by ddt500 »

Mentek a Superbike-os pályanapra? Én is szerettem volna de későn kapcsoltam. :lol: Bár ebben a 35 fokban lehet nem is baj.
A WSBK Ducatiról:
"Nem baj! Még pár győzelem, azt annyit sem foroghat majd az a szar, hogy egyáltalán beinduljon" :smt005 :smt005 :smt005
User avatar
almano
alias Szundi
Posts: 4334
Joined: 2008.12.29. 00:11
Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
Itt motorozok: Pálya
Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
Location: Bácsalmás, lennt délen...
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by almano »

aquabase wrote:Talmácsi nyert a slovakiaringen.
Ez a címe a cikknek a tatalbike-on.

Nyert, Pelyhe Gyuri előtt, best time 2,15

Hááááát..... : pill :
Ott voltam. Lattam en is :)
Total gyari CBR 600-al.
Csak mezei mintas 211 GP NTEC volt rajta semmi mas specko cucc.
Gumi fekcsovek, rendszamtablatarto, indexek minden :)
Image
Profi motorkerékpár szerviz és alkatrészek a legolcsóbban
Pályamotor felkészites, tuningolás, futóműbeállitás
User avatar
aquabase
Posts: 1264
Joined: 2008.01.24. 19:50
Location: Kiskőrös GSX-R 1000

Re: Slovakia Ring

Post by aquabase »

Talmácsi nyert a slovakiaringen.
Ez a címe a cikknek a tatalbike-on.

Nyert, Pelyhe Gyuri előtt, best time 2,15

Hááááát..... : pill :
Azon a napon válik az ember igazán felnőtté, amelyiken először nevet magán tiszta szívből.
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42219
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Slovakia Ring

Post by viking »

: offtop2 :
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Post Reply

Return to “Pályanapok”