Euroring
Moderator: ddt500
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
Re: Euroring
elég érthető leirás volt az egyik ismerősöm aki 1.18-at megy aszonta,ha a célegyenesben a kanyar előtti repedésig húzom a gázt,+ 2 másodpercet jelent csak ott!egyébként ezen a pályán,sokkal kissebb lépésekben lehet előrrehaladni mint a h-ringen
- Kenyér
- Posts: 2848
- Joined: 2007.02.22. 20:16
- Motorom: eReSzVú Mille 03
- Itt motorozok: Mindehol
- Köridő(k): ering1:18,9
- Location: Albertirsa
- Contact:
Re: Euroring
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
- Kenyér
- Posts: 2848
- Joined: 2007.02.22. 20:16
- Motorom: eReSzVú Mille 03
- Itt motorozok: Mindehol
- Köridő(k): ering1:18,9
- Location: Albertirsa
- Contact:
Re: Euroring
akkó elmesélem hogyan élem meg az 1:25,80-at
Hátha érdekel valakit...
Ami legelőször feltűnik,az a futómű... 1:27-28 után minden másodperchez új beállítást kelett keresnem.
Kiderült hogy a pálya telistele van egyenetlenségekkel,amiről eddig nemtudtam. egszerűen elnyelte őket a setup. na most ezek előjöttek.
Nem zavaróka,mert nyélgázon átengedik a motort,de megjelentek.
Változott a váltások helye,és ideje. 15-42es átéttelel ha jól jövök ki a célrarából a "hid" után még beleváltok a 4.-be. Ez bőven 200felettti tempót enged sejtetni. Az órám már ugyebár semmit nem ér
Az utánna lévő törés 4 a sikánnal együtt ami valójában a 4 helyett igazából csak 3 kanyar. itt kiengedem a motort egészen a jobb széléig,majd a kis balos törést pont középen érintem a rázókőnél.(itt elég sok arcot meg lehet tréfálni mert sokan ezt is kanyarnak veszik pedig csak egy kis ív bátran teljes gázálláson fordulhatsz).
az erős balos előtt dugok egy kettest majd elfordulok,de úgy ,hogy hagyom kisodródni a jobb széléig. elég erőszakosan kell fordulni. Innen csak egy kis törés,hogy megérkezz a nagy jobbosba amit úgy szoktam elfordulni,hogy a közepére érkezzek ki ,hogy onnan tegyem be a következő balos előtt a jobb szélének a 3/4ére.(ez csodás megfogalmazás,de aki ismeri a vonalat tudja mit beszélek)
Innen megint érintő középen,és nyélgáz kifelé.. soxor a rázókövön érkezek meg a kijáratnál.
Innen jön sokak igazi félelme a gyors balos.
semmi extra. belül érinted nyélgáz 3ban. a félősebb fékez,a tökösebb stbaligáz,a vérprofi itt még húzza neki. Figyelem! Belül huplis! pattog rajta a motor!
Közeledsz megint egy erős jobbhoz. visszadob 2-be. eddigre ha rendesen toltad neki kint vagy a pálya bal szélén.
ezt a kanyart kicsit el kell rontani,hogy a következő 2 jól kijöjjön.
beesek jobbra, és én rögtön húzodok is tovább jobbra, majd a rázókő belső szélén borítok így kifelé kb középre érkezek meg ami segít bevenni a kis törés (ami egy fura jobbos) és húzódhatok erősen a pálya jobb szélére.
itt én már dugok neki egy 3.-at mert különben kigyorsítás közepén fogyok el a gangból.
Szal itt elég hamar ráborítom a motort a kanyarra nem engedem túlzottan ki, és akkor teligázon lehet elfordulni. Fura mert elvileg lehente késleltetni kicsit a kanyarodást,ahogy sokan csinálják is, de akkor nem leszel elég gyors a következő síkán előtt.
Viszont ha itt elég gyors voltál az egyenes kb 2/3-ára érkezel meg függőlegesbe.Persze végig nyélgázon. Így elég kevés időd lesz átsorolni a bal oldalra a sikán előtt, de én ezt egybe szoktam kötni az előtte lévő féktávval.
a sikán elég necces. valahogy nem jön ki rendesen csak 10ből kb. 5*. De ez még mindig jobb mint akik rendszeresen mennek sóderezni ott
Szal a sikánnál teljesen balszélről indítva berakom jobbra a dögöt, majd a kanyar közepén balra,de ezt úgy hogy az utánna lévő kis törés egyenesnek jöjjön ki. Így itt ha ügyes vagyok megint kell a 3. amit rögtön dobok is visza 2-be. Itt jön az eggyik legagresszívebb féktávom. rettenetesen bele lehet menni ebbe ahátsó jobbosba. Bár ez megint olyan mait kicsit el kell rontani,különben a kijáratnál kell visszavenend a tempóbol,és az nagyon lelassít a végén. Szóval egy kicsit hamrabb kell ledönteni a gépet, és a kanyart elég szűken venni,hamar érinteni és tűz kifelé. Így a túloldalt fogod érinteni a kis betonos felület végét.
Az utolsó két kanyart is ezer képpen veszik az emberek.
Én az utolsó előttibe elég sokáig beengedem a gépet, majd agresszívan behúzom belülre,hogy az utolsó kanyar ráfordítását a pálya bal szélétől kb kb 2 méterre kezdjem. Innen már teligázon lehet kifordulni a célegyenesre úgy hogy közben a gép nyugodtan sodródhat jobbra nem fog lemenni a pályáról.
Én kb így megyek. reméllem érthető volt és nem unalmas.
Nem mondom,hogy ez a leggyorsabb,vagy ezek az ideális ívek. Nekem ezen időeredmények ezzel a leosztással jönnek meg,egy lites v2-őn.
Köszönöm a hallgatóságnak
Hátha érdekel valakit...
Ami legelőször feltűnik,az a futómű... 1:27-28 után minden másodperchez új beállítást kelett keresnem.
Kiderült hogy a pálya telistele van egyenetlenségekkel,amiről eddig nemtudtam. egszerűen elnyelte őket a setup. na most ezek előjöttek.
Nem zavaróka,mert nyélgázon átengedik a motort,de megjelentek.
Változott a váltások helye,és ideje. 15-42es átéttelel ha jól jövök ki a célrarából a "hid" után még beleváltok a 4.-be. Ez bőven 200felettti tempót enged sejtetni. Az órám már ugyebár semmit nem ér
Az utánna lévő törés 4 a sikánnal együtt ami valójában a 4 helyett igazából csak 3 kanyar. itt kiengedem a motort egészen a jobb széléig,majd a kis balos törést pont középen érintem a rázókőnél.(itt elég sok arcot meg lehet tréfálni mert sokan ezt is kanyarnak veszik pedig csak egy kis ív bátran teljes gázálláson fordulhatsz).
az erős balos előtt dugok egy kettest majd elfordulok,de úgy ,hogy hagyom kisodródni a jobb széléig. elég erőszakosan kell fordulni. Innen csak egy kis törés,hogy megérkezz a nagy jobbosba amit úgy szoktam elfordulni,hogy a közepére érkezzek ki ,hogy onnan tegyem be a következő balos előtt a jobb szélének a 3/4ére.(ez csodás megfogalmazás,de aki ismeri a vonalat tudja mit beszélek)
Innen megint érintő középen,és nyélgáz kifelé.. soxor a rázókövön érkezek meg a kijáratnál.
Innen jön sokak igazi félelme a gyors balos.
semmi extra. belül érinted nyélgáz 3ban. a félősebb fékez,a tökösebb stbaligáz,a vérprofi itt még húzza neki. Figyelem! Belül huplis! pattog rajta a motor!
Közeledsz megint egy erős jobbhoz. visszadob 2-be. eddigre ha rendesen toltad neki kint vagy a pálya bal szélén.
ezt a kanyart kicsit el kell rontani,hogy a következő 2 jól kijöjjön.
beesek jobbra, és én rögtön húzodok is tovább jobbra, majd a rázókő belső szélén borítok így kifelé kb középre érkezek meg ami segít bevenni a kis törés (ami egy fura jobbos) és húzódhatok erősen a pálya jobb szélére.
itt én már dugok neki egy 3.-at mert különben kigyorsítás közepén fogyok el a gangból.
Szal itt elég hamar ráborítom a motort a kanyarra nem engedem túlzottan ki, és akkor teligázon lehet elfordulni. Fura mert elvileg lehente késleltetni kicsit a kanyarodást,ahogy sokan csinálják is, de akkor nem leszel elég gyors a következő síkán előtt.
Viszont ha itt elég gyors voltál az egyenes kb 2/3-ára érkezel meg függőlegesbe.Persze végig nyélgázon. Így elég kevés időd lesz átsorolni a bal oldalra a sikán előtt, de én ezt egybe szoktam kötni az előtte lévő féktávval.
a sikán elég necces. valahogy nem jön ki rendesen csak 10ből kb. 5*. De ez még mindig jobb mint akik rendszeresen mennek sóderezni ott
Szal a sikánnál teljesen balszélről indítva berakom jobbra a dögöt, majd a kanyar közepén balra,de ezt úgy hogy az utánna lévő kis törés egyenesnek jöjjön ki. Így itt ha ügyes vagyok megint kell a 3. amit rögtön dobok is visza 2-be. Itt jön az eggyik legagresszívebb féktávom. rettenetesen bele lehet menni ebbe ahátsó jobbosba. Bár ez megint olyan mait kicsit el kell rontani,különben a kijáratnál kell visszavenend a tempóbol,és az nagyon lelassít a végén. Szóval egy kicsit hamrabb kell ledönteni a gépet, és a kanyart elég szűken venni,hamar érinteni és tűz kifelé. Így a túloldalt fogod érinteni a kis betonos felület végét.
Az utolsó két kanyart is ezer képpen veszik az emberek.
Én az utolsó előttibe elég sokáig beengedem a gépet, majd agresszívan behúzom belülre,hogy az utolsó kanyar ráfordítását a pálya bal szélétől kb kb 2 méterre kezdjem. Innen már teligázon lehet kifordulni a célegyenesre úgy hogy közben a gép nyugodtan sodródhat jobbra nem fog lemenni a pályáról.
Én kb így megyek. reméllem érthető volt és nem unalmas.
Nem mondom,hogy ez a leggyorsabb,vagy ezek az ideális ívek. Nekem ezen időeredmények ezzel a leosztással jönnek meg,egy lites v2-őn.
Köszönöm a hallgatóságnak
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
- FélSvéd
- Posts: 4700
- Joined: 2007.02.23. 01:23
- Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
- Itt motorozok: főleg Európa pályáin
- Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
- Location: holittholott
- Contact:
Re: Euroring
persze hogy tedd be, ezért van a forum, ez a topik meg pláneKenyér wrote:Írtam kis szösszenetet eringről,mit hol hogyan veszek...apapali wrote:vagy a gumifal aláKenyér wrote:40k-ert barkit beviszek 2:20alá!!eringen
Kíváncsi volnál rá?
Nemtom betegyem-e ide,mert rajtunk kívül nemsokan járnak ki,és há nemakarom janizni sem
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
- Kenyér
- Posts: 2848
- Joined: 2007.02.22. 20:16
- Motorom: eReSzVú Mille 03
- Itt motorozok: Mindehol
- Köridő(k): ering1:18,9
- Location: Albertirsa
- Contact:
Re: Euroring
Írtam kis szösszenetet eringről,mit hol hogyan veszek...apapali wrote:vagy a gumifal aláKenyér wrote:40k-ert barkit beviszek 2:20alá!!eringen
Kíváncsi volnál rá?
Nemtom betegyem-e ide,mert rajtunk kívül nemsokan járnak ki,és há nemakarom janizni sem
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
Re: Euroring
vagy a gumifal aláKenyér wrote:40k-ert barkit beviszek 2:20alá!!eringen
- Kenyér
- Posts: 2848
- Joined: 2007.02.22. 20:16
- Motorom: eReSzVú Mille 03
- Itt motorozok: Mindehol
- Köridő(k): ering1:18,9
- Location: Albertirsa
- Contact:
Re: Euroring
40k-ert barkit beviszek 2:20alá!!eringen
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
Re: Euroring
szerintem kétes dolog valakinek azt igérni,hogy be viszi ijen meg ojan idő alá,ha az illető tanonc nem meri odáig húzni a gázt ameddig mondják,hiába az egész! bátorságot nem lehet pénzért venni,azt meg gondolom senki nem igéri meg,hogy eddig húzzad,itt fékezz,de ha nem jön össze,akkor vállalom a felelősséget!na én ijenért nem adnák egy petákot sem,40-ből kijön majdcsak 2 pályanap,aztán ha merem neki kenni fejlődök,ha nem nem,de enyém a döntés
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Euroring
Hát félni csak a rossz időtől félek,majd meglátjuk mi lesz.FélSvéd wrote:repsol82
félek a kérdés hozzám szól, meg is illetödtem
sajnos én csak 9 + 10 + 11 én leszek kint, 12.-én haza kell repülnöm, mert másnap indulok le egy busznyi szüretelni vágyó nyugdijassal
de a tanácsom az hogy ne félj odamenni bárkihez aki a környékeden pakol le. Szerintem bárki szivesen segit, föleg azért is mert még jól is esik ha valaki pont töle akar tanulni. Hidd el mindenki el fogja mondani önzetlenül azt amit tud
Habár van aki 40k -ér vinne be 2:10 alá, de oda elöbb utobb mindenki el tud jutni gyakorlással is
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
- FélSvéd
- Posts: 4700
- Joined: 2007.02.23. 01:23
- Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
- Itt motorozok: főleg Európa pályáin
- Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
- Location: holittholott
- Contact:
Re: Euroring
repsol82
félek a kérdés hozzám szól, meg is illetödtem
sajnos én csak 9 + 10 + 11 én leszek kint, 12.-én haza kell repülnöm, mert másnap indulok le egy busznyi szüretelni vágyó nyugdijassal
de a tanácsom az hogy ne félj odamenni bárkihez aki a környékeden pakol le. Szerintem bárki szivesen segit, föleg azért is mert még jól is esik ha valaki pont töle akar tanulni. Hidd el mindenki el fogja mondani önzetlenül azt amit tud
Habár van aki 40k -ér vinne be 2:10 alá, de oda elöbb utobb mindenki el tud jutni gyakorlással is
félek a kérdés hozzám szól, meg is illetödtem
sajnos én csak 9 + 10 + 11 én leszek kint, 12.-én haza kell repülnöm, mert másnap indulok le egy busznyi szüretelni vágyó nyugdijassal
de a tanácsom az hogy ne félj odamenni bárkihez aki a környékeden pakol le. Szerintem bárki szivesen segit, föleg azért is mert még jól is esik ha valaki pont töle akar tanulni. Hidd el mindenki el fogja mondani önzetlenül azt amit tud
Habár van aki 40k -ér vinne be 2:10 alá, de oda elöbb utobb mindenki el tud jutni gyakorlással is
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
- mexikói
- Posts: 377
- Joined: 2009.02.01. 02:45
- Motorom: 05' cbr 1000 RR,CR 250
- Itt motorozok: pálya
- Köridő(k): Kakucs 47,88 Slovakiaring 2:38.8 Hring 2:13,3
- Location: Komárom-Esztergom megye Császár
- Contact:
Re: Euroring
Van másik gumim,tegnap előtt jött meg.Te mész majd 12-én a szabad motorozáson?FélSvéd wrote:nem szédültél el?repsol82 wrote:3*20 percetaquabase wrote:repsol82 wrote:Bár nem euroring ,de a témához kapcsolódik.Én ezért csináltam ezt a videót,mert kiváncsi voltam,hogy hogyan ülök a motoron.Mi a véleményetek?
Hány kört mentél?
Kb 15-20-at aztán jöttem haza
a körforgalom azért jo mert a Hringen ugyis jobb oldala kopik a guminak, igy legalább nem kell megforditanod a gumit
Jól jönne pár jótanács
Amikor ráülünk a motorra,akkor magunkra maradunk,és a PR már nem segít.
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Euroring
Az is lehet!!!!Kenyér wrote:rövidebb lesz a féktávalmano wrote:Visszafele fog forogni a kerekKenyér wrote:ering is nagyon jobbos. ha megforditom a slicket lehet bajom belőle?
Nem kell Brembo, csak forditott gumi!!
- Kenyér
- Posts: 2848
- Joined: 2007.02.22. 20:16
- Motorom: eReSzVú Mille 03
- Itt motorozok: Mindehol
- Köridő(k): ering1:18,9
- Location: Albertirsa
- Contact:
Re: Euroring
rövidebb lesz a féktávalmano wrote:Visszafele fog forogni a kerekKenyér wrote:ering is nagyon jobbos. ha megforditom a slicket lehet bajom belőle?
http://www.rsvforum.com
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
"az hogy hülye vagy,és nem értenek meg,nem jelenti azt,hogy művész vagy!"
- FélSvéd
- Posts: 4700
- Joined: 2007.02.23. 01:23
- Motorom: GSXR1000K5,ZX10r &DucST4s
- Itt motorozok: főleg Európa pályáin
- Köridő(k): Hring2:00 Pring2:05 Misan1:48Mug2:08,Alm1:51
- Location: holittholott
- Contact:
Re: Euroring
nagyon sokan forgatjuk a gumitKenyér wrote:ering is nagyon jobbos. ha megforditom a slicket lehet bajom belőle?
csak jol kell időziteni, tehát nem akkor kell forditani amikor az egyik oldalnak majdnem vége van, hanem amikor 30-40% os még a gumi de már látszik hogy a jobb oldal mondjuk már lent van 50% on. Igy kb egyszerre kopik el a végén
Ha megvárod hogy a jobb oldala 70% elkopott akkor már késő a forditás mert benne marad a fejedben és a másik oldalra nem mersz majd kigyorsitani
fekezzrovidebbet.blog.hu
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
Racer=Csak annyira menj lassan, hogy te légy a leggyorsabb!
- almano
- alias Szundi
- Posts: 4334
- Joined: 2008.12.29. 00:11
- Motorom: 2008 GSX-R 750, Aprilia RS250
- Itt motorozok: Pálya
- Köridő(k): hring=2.26|pring 5.0|mugello 5.7|brno 357
- Location: Bácsalmás, lennt délen...
- Contact:
Re: Euroring
Visszafele fog forogni a kerekKenyér wrote:ering is nagyon jobbos. ha megforditom a slicket lehet bajom belőle?