Futómű

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
Massino
Posts: 418
Joined: 2007.02.22. 08:47

Post by Massino »

Mit szomorkodsz? Ha összevissza van beállítva a futóműved de jól mész vele akkor nincs baj.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

Massino wrote:
balagee wrote:de teny vannak emberek akik osszevissza futomuvel is picsajol mennek :)
Őket hívják faseggűnek. :)
:???:
Massino
Posts: 418
Joined: 2007.02.22. 08:47

Post by Massino »

balagee wrote:de teny vannak emberek akik osszevissza futomuvel is picsajol mennek :)
Őket hívják faseggűnek. :)
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Neked alapvetoen total el van allitva az egesz motor geometriaja, suly elosztasa. Igy hiaba allitod vissza gyarira.

Egyszeruen azt kellene csinalni hogy elmesz 1 emberhez aki alap szinten vagja hogy kell megmerni es beallitani a logasokat. O megmeri es ha kell allit a preloadon. Ha nagyon nem jo (tul puha vagy kemeny valamelyik rugo) akkor azt erdmes kicserelni.

Lenyeg az hogy a motor eleje es hatulj aegyensulyban legyen rugoilag amenyire lehet, es csillapitasilag is amennyire lehet.

De megegyszer mondom. hogy a megfelelo rugo erok egy alap kiindulasi beallitas, nem szentiras, csak egy ajanlas ami a legtobb embernel es motornal mukodik.

ISmerek par embert aki tok jol megy a kelletenel puhabb vagy sokkal kemenyebb rugoval. AZ mar egy ujabb erdekes kerdes hogy ez ugy mukodik e hogy a szar futomuvel o kivaloan megtanult menni, tehat alkalmazkodott hozza, vagy a vezetesi stilusa olyan hogy az adott kemenysegu rugot igenyli.... ez passz, de teny vannak emberek akik osszevissza futomuvel is picsajol mennek :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

balagee wrote:
viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az elofeszítés.
A preload-allitastol onmagaban nem lesz kemenyebb vagy puhabb a rugoero. A preloaddal a ride height-et (magassag) allitod.

Pelda: noveljuk a preloadot elol (tekered be): eredmeny egyre magasababan lesz az elje. MIntha alateteket raknal a rugo tetejere. Ezaltal tobb futomu ut lesz befele, es kevesebb kifele. A rugo csak akkor kezd el valoban osszenyomodni, ha mar addig tekered be a preloadot, hogy teljesen szetnyilik a villa (top-out). Mindaddig a preloaddal te csak csak emeled az elejet.

Idezet az ohlins egyik doksijabol:

"The spring pre-load affects the ride height, it does
not affect the spring stiffness.
Therefore, on models with a linkage to the
shock absorber, the suspension may actually
feel harder when you reduce the pre-load and
the shock absorber gets into the harder range
of the link system."

SZoval meg az is elofordulhat hogy erzetre a nagyon osszeult (puha) telo kemenyebbnek tunik. De ez csak azert vanmert a fotuomu nagyon nem a megfelelo poziciobn es tartomanyban dolgozik, esetleg felut stb..
akkor mi a teendő?álitsam vissza gyárira,és onnan próbáljam állitani?sajna itt nincs senki aki igazán értene hozzá,legalább is akit ismerek
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az elofeszítés.
A preload-allitastol onmagaban nem lesz kemenyebb vagy puhabb a rugoero. A preloaddal a ride height-et (magassag) allitod.

Pelda: noveljuk a preloadot elol (tekered be): eredmeny egyre magasababan lesz az elje. MIntha alateteket raknal a rugo tetejere. Ezaltal tobb futomu ut lesz befele, es kevesebb kifele. A rugo csak akkor kezd el valoban osszenyomodni, ha mar addig tekered be a preloadot, hogy teljesen szetnyilik a villa (top-out). Mindaddig a preloaddal te csak csak emeled az elejet.

Idezet az ohlins egyik doksijabol:

"The spring pre-load affects the ride height, it does
not affect the spring stiffness.
Therefore, on models with a linkage to the
shock absorber, the suspension may actually
feel harder when you reduce the pre-load and
the shock absorber gets into the harder range
of the link system."

SZoval meg az is elofordulhat hogy erzetre a nagyon osszeult (puha) telo kemenyebbnek tunik. De ez csak azert vanmert a fotuomu nagyon nem a megfelelo poziciobn es tartomanyban dolgozik, esetleg felut stb..
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

balagee wrote:
apapali wrote:
viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az előfeszítés.
akkor valószinü jó igy mert bala is azt mondta,hogy a sulyomhoz képest a gyári beállitás eleje kicsit puha
En azt mondtam a gyari rugo milyen. Ehhez tudni kene hogy valoban gyari rugo van e bent. Ahhoz hogy tudd jo e a rugo meg kell merni mennyire ul ossze a futomun uresen es veled..
a rugó az valószinü gyári,mert a srác egy 750-es elejével használta,és a gyárit akkor tette vissza,mikor eladta nekem,ugyhogy ezt nem alakitotta át,de azért rákérdezek
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

apapali wrote:
viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az előfeszítés.
akkor valószinü jó igy mert bala is azt mondta,hogy a sulyomhoz képest a gyári beállitás eleje kicsit puha
En azt mondtam a gyari rugo milyen. Ehhez tudni kene hogy valoban gyari rugo van e bent. Ahhoz hogy tudd jo e a rugo meg kell merni mennyire ul ossze a futomun uresen es veled..
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az előfeszítés.
akkor valószinü jó igy mert bala is azt mondta,hogy a sulyomhoz képest a gyári beállitás eleje kicsit puha
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

nekem az a tippem,hogy keményebb,ugyanis azt már észrevettem,hogy sokszor ugy pattog,mint kecskeszar a deszkán.akitől vettem tavaly,az akkor cserélt benne olajat,és azt mondta mivel nem volt neki otthol,csak amit a versenygépébe használt,ezért ebbe is ezt töltötte,igy lehet hogy kicsit keményebb lessz,ezért azt gondoltam azért keményebb,de csak ma néztem,hogy az előfeszités is el van állitva a gyáriról
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az előfeszítés.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

ha az elején 4 csik hejet 2 látszik az előfeszitésnél,akkor keményebb vagy lágyab az eleje a gyárinál?
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

balagee wrote:Hatulja:

Rider Weight: 71 kg
Recommended Spring Rate for Racing: 7.30 kg/mm (use closest available)
Stock Shock Spring Rate (measured): 8.0 kg/mm (stock)


Eleje:

Rider Weight: 71 Kg.
Recommended Spring Rate: 0.888 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate (measured): .780 kg/mm (stock)


Hatulja tehat kicsi kemeny, eleje kicst puha. Talan ezt korrigalni lehet meg elofeszitessel. Mindenesetre el kell menni valakihez aki a sag-eket megmeri es beallitja az elofeszitest hogy jobb legyen mint alap esetben.

Tablazat: http://www.racetech.com/evalving/menu/searchstreet.asp

itt oda kell navigalni a motorodhoz es racingot beallitani.
köszönöm a segitséget,megint okosabb lettem egy picit
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Hatulja:

Rider Weight: 71 kg
Recommended Spring Rate for Racing: 7.30 kg/mm (use closest available)
Stock Shock Spring Rate (measured): 8.0 kg/mm (stock)


Eleje:

Rider Weight: 71 Kg.
Recommended Spring Rate: 0.888 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate (measured): .780 kg/mm (stock)


Hatulja tehat kicsi kemeny, eleje kicst puha. Talan ezt korrigalni lehet meg elofeszitessel. Mindenesetre el kell menni valakihez aki a sag-eket megmeri es beallitja az elofeszitest hogy jobb legyen mint alap esetben.

Tablazat: http://www.racetech.com/evalving/menu/searchstreet.asp

itt oda kell navigalni a motorodhoz es racingot beallitani.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

ez a racetech táblázat elérhető,vagy te meg tudod nézni?[gsxr600 k1-72kg]
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”