Futómű
Neked alapvetoen total el van allitva az egesz motor geometriaja, suly elosztasa. Igy hiaba allitod vissza gyarira.
Egyszeruen azt kellene csinalni hogy elmesz 1 emberhez aki alap szinten vagja hogy kell megmerni es beallitani a logasokat. O megmeri es ha kell allit a preloadon. Ha nagyon nem jo (tul puha vagy kemeny valamelyik rugo) akkor azt erdmes kicserelni.
Lenyeg az hogy a motor eleje es hatulj aegyensulyban legyen rugoilag amenyire lehet, es csillapitasilag is amennyire lehet.
De megegyszer mondom. hogy a megfelelo rugo erok egy alap kiindulasi beallitas, nem szentiras, csak egy ajanlas ami a legtobb embernel es motornal mukodik.
ISmerek par embert aki tok jol megy a kelletenel puhabb vagy sokkal kemenyebb rugoval. AZ mar egy ujabb erdekes kerdes hogy ez ugy mukodik e hogy a szar futomuvel o kivaloan megtanult menni, tehat alkalmazkodott hozza, vagy a vezetesi stilusa olyan hogy az adott kemenysegu rugot igenyli.... ez passz, de teny vannak emberek akik osszevissza futomuvel is picsajol mennek :)
Egyszeruen azt kellene csinalni hogy elmesz 1 emberhez aki alap szinten vagja hogy kell megmerni es beallitani a logasokat. O megmeri es ha kell allit a preloadon. Ha nagyon nem jo (tul puha vagy kemeny valamelyik rugo) akkor azt erdmes kicserelni.
Lenyeg az hogy a motor eleje es hatulj aegyensulyban legyen rugoilag amenyire lehet, es csillapitasilag is amennyire lehet.
De megegyszer mondom. hogy a megfelelo rugo erok egy alap kiindulasi beallitas, nem szentiras, csak egy ajanlas ami a legtobb embernel es motornal mukodik.
ISmerek par embert aki tok jol megy a kelletenel puhabb vagy sokkal kemenyebb rugoval. AZ mar egy ujabb erdekes kerdes hogy ez ugy mukodik e hogy a szar futomuvel o kivaloan megtanult menni, tehat alkalmazkodott hozza, vagy a vezetesi stilusa olyan hogy az adott kemenysegu rugot igenyli.... ez passz, de teny vannak emberek akik osszevissza futomuvel is picsajol mennek :)
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
akkor mi a teendő?álitsam vissza gyárira,és onnan próbáljam állitani?sajna itt nincs senki aki igazán értene hozzá,legalább is akit ismerekbalagee wrote:A preload-allitastol onmagaban nem lesz kemenyebb vagy puhabb a rugoero. A preloaddal a ride height-et (magassag) allitod.viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az elofeszítés.
Pelda: noveljuk a preloadot elol (tekered be): eredmeny egyre magasababan lesz az elje. MIntha alateteket raknal a rugo tetejere. Ezaltal tobb futomu ut lesz befele, es kevesebb kifele. A rugo csak akkor kezd el valoban osszenyomodni, ha mar addig tekered be a preloadot, hogy teljesen szetnyilik a villa (top-out). Mindaddig a preloaddal te csak csak emeled az elejet.
Idezet az ohlins egyik doksijabol:
"The spring pre-load affects the ride height, it does
not affect the spring stiffness.
Therefore, on models with a linkage to the
shock absorber, the suspension may actually
feel harder when you reduce the pre-load and
the shock absorber gets into the harder range
of the link system."
SZoval meg az is elofordulhat hogy erzetre a nagyon osszeult (puha) telo kemenyebbnek tunik. De ez csak azert vanmert a fotuomu nagyon nem a megfelelo poziciobn es tartomanyban dolgozik, esetleg felut stb..
A preload-allitastol onmagaban nem lesz kemenyebb vagy puhabb a rugoero. A preloaddal a ride height-et (magassag) allitod.viking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az elofeszítés.
Pelda: noveljuk a preloadot elol (tekered be): eredmeny egyre magasababan lesz az elje. MIntha alateteket raknal a rugo tetejere. Ezaltal tobb futomu ut lesz befele, es kevesebb kifele. A rugo csak akkor kezd el valoban osszenyomodni, ha mar addig tekered be a preloadot, hogy teljesen szetnyilik a villa (top-out). Mindaddig a preloaddal te csak csak emeled az elejet.
Idezet az ohlins egyik doksijabol:
"The spring pre-load affects the ride height, it does
not affect the spring stiffness.
Therefore, on models with a linkage to the
shock absorber, the suspension may actually
feel harder when you reduce the pre-load and
the shock absorber gets into the harder range
of the link system."
SZoval meg az is elofordulhat hogy erzetre a nagyon osszeult (puha) telo kemenyebbnek tunik. De ez csak azert vanmert a fotuomu nagyon nem a megfelelo poziciobn es tartomanyban dolgozik, esetleg felut stb..
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
a rugó az valószinü gyári,mert a srác egy 750-es elejével használta,és a gyárit akkor tette vissza,mikor eladta nekem,ugyhogy ezt nem alakitotta át,de azért rákérdezekbalagee wrote:En azt mondtam a gyari rugo milyen. Ehhez tudni kene hogy valoban gyari rugo van e bent. Ahhoz hogy tudd jo e a rugo meg kell merni mennyire ul ossze a futomun uresen es veled..apapali wrote:akkor valószinü jó igy mert bala is azt mondta,hogy a sulyomhoz képest a gyári beállitás eleje kicsit puhaviking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az előfeszítés.
En azt mondtam a gyari rugo milyen. Ehhez tudni kene hogy valoban gyari rugo van e bent. Ahhoz hogy tudd jo e a rugo meg kell merni mennyire ul ossze a futomun uresen es veled..apapali wrote:akkor valószinü jó igy mert bala is azt mondta,hogy a sulyomhoz képest a gyári beállitás eleje kicsit puhaviking wrote:Keményebb.
Jobban össze van nyomva a rugó, nagyobb az előfeszítés.
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
nekem az a tippem,hogy keményebb,ugyanis azt már észrevettem,hogy sokszor ugy pattog,mint kecskeszar a deszkán.akitől vettem tavaly,az akkor cserélt benne olajat,és azt mondta mivel nem volt neki otthol,csak amit a versenygépébe használt,ezért ebbe is ezt töltötte,igy lehet hogy kicsit keményebb lessz,ezért azt gondoltam azért keményebb,de csak ma néztem,hogy az előfeszités is el van állitva a gyáriról
- apapali
- Posts: 1616
- Joined: 2007.07.27. 21:28
- Motorom: gsxr600 k1
- Itt motorozok: H ring,Euróring,
- Köridő(k): 2.14.2h.ring
- Location: debrecen
köszönöm a segitséget,megint okosabb lettem egy picitbalagee wrote:Hatulja:
Rider Weight: 71 kg
Recommended Spring Rate for Racing: 7.30 kg/mm (use closest available)
Stock Shock Spring Rate (measured): 8.0 kg/mm (stock)
Eleje:
Rider Weight: 71 Kg.
Recommended Spring Rate: 0.888 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate (measured): .780 kg/mm (stock)
Hatulja tehat kicsi kemeny, eleje kicst puha. Talan ezt korrigalni lehet meg elofeszitessel. Mindenesetre el kell menni valakihez aki a sag-eket megmeri es beallitja az elofeszitest hogy jobb legyen mint alap esetben.
Tablazat: http://www.racetech.com/evalving/menu/searchstreet.asp
itt oda kell navigalni a motorodhoz es racingot beallitani.
Hatulja:
Rider Weight: 71 kg
Recommended Spring Rate for Racing: 7.30 kg/mm (use closest available)
Stock Shock Spring Rate (measured): 8.0 kg/mm (stock)
Eleje:
Rider Weight: 71 Kg.
Recommended Spring Rate: 0.888 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate (measured): .780 kg/mm (stock)
Hatulja tehat kicsi kemeny, eleje kicst puha. Talan ezt korrigalni lehet meg elofeszitessel. Mindenesetre el kell menni valakihez aki a sag-eket megmeri es beallitja az elofeszitest hogy jobb legyen mint alap esetben.
Tablazat: http://www.racetech.com/evalving/menu/searchstreet.asp
itt oda kell navigalni a motorodhoz es racingot beallitani.
Rider Weight: 71 kg
Recommended Spring Rate for Racing: 7.30 kg/mm (use closest available)
Stock Shock Spring Rate (measured): 8.0 kg/mm (stock)
Eleje:
Rider Weight: 71 Kg.
Recommended Spring Rate: 0.888 kg/mm (use closest available)
Stock Fork Spring Rate (measured): .780 kg/mm (stock)
Hatulja tehat kicsi kemeny, eleje kicst puha. Talan ezt korrigalni lehet meg elofeszitessel. Mindenesetre el kell menni valakihez aki a sag-eket megmeri es beallitja az elofeszitest hogy jobb legyen mint alap esetben.
Tablazat: http://www.racetech.com/evalving/menu/searchstreet.asp
itt oda kell navigalni a motorodhoz es racingot beallitani.
Babetta forever!
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.