Futómű

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Amikor elofeszites allitassal a sulyhoz allitod a futomuvet akkor gyakorlatilag azt szabalyzod milyen pozicioban dolgozzon a futomu. ROviden ez ugy nez ki hogy megnezed hogy mennyit sullyed a futomu a motor es a motor+motoros sulyaval.

Ha nem megfelelo a pozicio (puha vagy kemeny a rugo a sulyodhoz) akkor megfelelo iranyba tekergeted az elofeszitest amig a kivant helyre nem kerul a pozicio ( az elofeszites gyakorlatilag annyi mintha alatetet raknal a rugo es a motor koze, vagy vennel el)

Ha nem tudod megfelelo pozicioba helyezni akkor rugot kell cserelni.

Van egy tablazat a racetech-nek ami alapjan meg lehet mondani hogy kb jo e neked a gyari rugo. Mondd meg milyen a motorod pontosan, es hany kg vagy. (remeljuk nem cserelt senki rugot eddig a motorodban)

Ha ez nagyon odebb van akkor rugo cserevel lesz csak jo.

MIndez egy tok alap beallitas ettol meg nincs tuning futomuved, csak ha ezt megcsinalta akkor fog igazanjol dolgozni. (azis lehet hogy teljesen jo ahogy van!)

A csillapitasok allitgatasa az mar teljesen mas dolog, az osszetett es bonyolult dolog azt jobb gyari beallitason hagyni egyelore, es az alapjan valtoztatni hogyan viselkedik a motor. Es cska akkor valtoztatni ha tenyleg kell (ahogy fejlodsz es no a tempo ugyis valtozik minden majd)

Annyit meg hozzatennek hogy ha oreg a motorod akor a futomu alkatreszek is lehet kicsit oregek mar. Lehet megerne szetszedni kitakaritani, ujra feltolteni olajjal. Ha rugo csere kell akkor ezeket meg lehet csinalni.

Egyebkent meg ha a motor jol viselkedik, nem hintazik, nem pattog, nem kell kuzdeni vele akkor ne csinalj vele semmit se. Ne javitsd meg azt ami jo :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
apapali
Posts: 1616
Joined: 2007.07.27. 21:28
Motorom: gsxr600 k1
Itt motorozok: H ring,Euróring,
Köridő(k): 2.14.2h.ring
Location: debrecen

Post by apapali »

tudja valaki,hogy a gyári beállitáshoz képest hová kell állitani a futómüvet,hogy a vezető sulyához passzoljon?vagy ez igy baromság?egyszer egy motoros müsorban láttam,hogy minden emberhez máshogy állititták
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Keith Öhlin vissza szerezte a Yamahától a nevét viselő cég részvényeinek 95%-át! :cool:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

ddt500 wrote:
HU571ER wrote:
ddt500 wrote:
A Tacsié szerintem gyári. :roll:
Lehet tényleg benéztem, mert az övé 1000, az enyém pedig 750, és gyárilag már más volt...
Bezony.
:smt045
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

HU571ER wrote:
ddt500 wrote:
A Tacsié szerintem gyári. :roll:
Lehet tényleg benéztem, mert az övé 1000, az enyém pedig 750, és gyárilag már más volt...
Bezony.
User avatar
HU571ER
Posts: 138
Joined: 2007.09.12. 12:33
Location: BP

Post by HU571ER »

ddt500 wrote:
A Tacsié szerintem gyári. :roll:
Lehet tényleg benéztem, mert az övé 1000, az enyém pedig 750, és gyárilag már más volt...
Sanya
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

HU571ER wrote:
nylontacsko wrote:
HU571ER wrote:Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha :lol:

Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.

Előre is köszönöm.
Mindenképpen rákérdezek.
Köszi!

Illetve ahogyan elnézem a galériádat, neked sem eredeti az első villa meg a fékek, neked mi van rajta és mik a tapasztalatok?
A Tacsié szerintem gyári. :roll:
User avatar
HU571ER
Posts: 138
Joined: 2007.09.12. 12:33
Location: BP

Post by HU571ER »

nylontacsko wrote:
HU571ER wrote:Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha :lol:

Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.

Előre is köszönöm.
Mindenképpen rákérdezek.
Köszi!

Illetve ahogyan elnézem a galériádat, neked sem eredeti az első villa meg a fékek, neked mi van rajta és mik a tapasztalatok?
Sanya
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

HU571ER wrote:Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha :lol:

Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.

Előre is köszönöm.
Mindenképpen rákérdezek.
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
HU571ER
Posts: 138
Joined: 2007.09.12. 12:33
Location: BP

Post by HU571ER »

Sziasztok, mint látod Tacsi, megtartom ígéretem, és írok is néha :lol:

Amikor a Dangerben találkoztunk, a barátoddal beszélgettem K5 első futóműről és fékpofákról tárcsával. Esetleg ha beszélsz vele, még mindig érdekelne, hogy mennyibe fájna.

Előre is köszönöm.
Sanya
karr
Posts: 9
Joined: 2007.05.17. 09:07

Post by karr »

Köszönöm balagee a tanácsod, amúgy egy k2 1000-es gixxerröl lenne szó nagyon megköszönném ha tudnál (tudnátok) nekem ebben segíteni !!! Amúgy 3 éve megvan a vas nagyon megvagyok vele elégedve, még mindig csodálom mert olyan tökéletes :lol: Válaszotokat előre is köszönöm.
illaberek nádakerek a gxxeresek jóó emberek!
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

karr wrote:Az előfesztés nálam sem kattog (teló teteje 22 csavar) csak a huzó és nyomó csillapítás, amit csavarhuzóval állitasz lent és fent . Remélem tudtam segiteni!!! De most akkor ha teljesen betekerem a huzó és nyomó csillapitast mennyit katanjon kifele hogy jó legyen a gyári beálitás??? :?: 1000-es gixxere! Válaszotokat előre is köszönöm!!!
Annak úgytudom nem is kell. Nekem a csavarhúzóval állítható csavak nem kattog valamiért.
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Nem minden 1000es gixxeren ugyanaz a gyari beallitas. Attol fugg melyik evjarat stb... A kattanas sem altanos, attol fugg melyik villa/rugostag.

Amugy meg az olaj es a csillapito szelepek elhasznalodasa miatt picit ugyis maszik el a beallitas ahogy oregszik a techinka :)

A gyari beallitasokat a kezikonyvben megtalalod. Ha nincs meg keress valakit akinek megvan.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
karr
Posts: 9
Joined: 2007.05.17. 09:07

Post by karr »

Az előfesztés nálam sem kattog (teló teteje 22 csavar) csak a huzó és nyomó csillapítás, amit csavarhuzóval állitasz lent és fent . Remélem tudtam segiteni!!! De most akkor ha teljesen betekerem a huzó és nyomó csillapitast mennyit katanjon kifele hogy jó legyen a gyári beálitás??? :?: 1000-es gixxere! Válaszotokat előre is köszönöm!!!
illaberek nádakerek a gxxeresek jóó emberek!
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

karr wrote:Sziasztok nagyon jó hogy leírtátok a gyári futómű beállítast, mert valószinű az enyém se az !! De légyszives úgy irjátok le hogy hányat kell neki kattania!!! Válaszotokat előre is köszönöm!!! :oops: GIXXER-1000
Hát nálam 1egész1/8klikket kel kicsavarni a legbelső állásból. Neked nem biztos meg kellene názni a te gyári beállítási értékeidet.
Viszont ha már itt tarunk az mitől lehet h az egyén nem "klikkezik"? Nem kattog hanem tök folyamatos. Pedig a gyári szkönyv is azt írja h 1+1/8 KLIKK.
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”