Benzin, Fogyasztás, Adalékok!

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Ja. 13-at eszik. Alapjáraton.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

zsir wrote:
Csoda wrote:
Anthony Soprano wrote:Prolong forever! :lol: :lol:
Ok a legjobbak, meg a Hammeres is azt hasznalja! :) :lol: :cool:

Hol van ehhez a feri a mondeojaval! :grin: :shock:
Mi egy Hammer a Turyhoz képest (szerény nevén CSODA) a BMW 540-el, 5 literes motorral és 480 lóerővel, neki mindegy mennyi a fogyasztas, mindegy milyen üzemanyaggal megy, ha egyszer igénybe veszed a tiptronik váltot akkor lehet beragad a váltókar és a kulcs benmarad mig istennek könyörögve másnap kinem jön, vagy viheted szervizbe, vagy az utcan hagyod kulcsal eggyüt. Jah es a vegen Én a köcsög nem tudok autot vezetni es tonkretettem a CSODA autojat (röhej)

A "Mondeom" ha mar belementunk, 7 éves, 500.000 kilometer van benne es 1 millo forint volt, szoval igen is csoro vagyok, elismerem, de az üzemanyagban igen is 1,5 literrel eszik kevesebbet az autom amiota OMW 95 carrerat tankoltam.
Igaz meg a sok reklamért lehet pizzt kéne kérni az OMW-tőőő és nem CSODA-t cikizni lehet idoben es pizzben jobban jarnek, HE HE

szeva
Az 540i nem 4.4-es és Vanos? (E 39) Egész jó a fogyasztásuk olyan 13 körül van...
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
User avatar
Teca
Posts: 158
Joined: 2007.04.06. 20:10
Location: Budapest

Post by Teca »

Az a helyzet hogy nem igazán az számít hogy milyen nevű kúthoz állsz be.
Sajnos gyakran ugyanaz a márkájú kutak üzemanyagai között is van különbség. Manipulálja a tulaj hogy jobban járjon.
Nem írom le a márkát, mert kicsi városunkban rögtön tudnák hogy kiről beszélek.... De rendszeresen tankoltunk ugyanazon kútnál, aztán előfordult hogy mégis begurultunk azonos fajta kútra de egy másikhoz. Na azzal a tankolással füstölt az autó és iszonyatosan romlott a fogyasztás! Legközelebb ismét a megszokott helyen töltöttük fel az autót és láss csodát, minden rendben volt.....És ezt több ismerősöm is megtapasztalta, tehát nem egyszeri, nem csak velünk előforduló dolog volt. Néhány éve tulajdonosváltás volt a kútnál és érdekes, hogy azóta nincs gond a náluk kapható üzemanyaggal sem....
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Post by zsir »

Csoda wrote:
Anthony Soprano wrote:Prolong forever! :lol: :lol:
Ok a legjobbak, meg a Hammeres is azt hasznalja! :) :lol: :cool:

Hol van ehhez a feri a mondeojaval! :grin: :shock:
Mi egy Hammer a Turyhoz képest (szerény nevén CSODA) a BMW 540-el, 5 literes motorral és 480 lóerővel, neki mindegy mennyi a fogyasztas, mindegy milyen üzemanyaggal megy, ha egyszer igénybe veszed a tiptronik váltot akkor lehet beragad a váltókar és a kulcs benmarad mig istennek könyörögve másnap kinem jön, vagy viheted szervizbe, vagy az utcan hagyod kulcsal eggyüt. Jah es a vegen Én a köcsög nem tudok autot vezetni es tonkretettem a CSODA autojat (röhej)

A "Mondeom" ha mar belementunk, 7 éves, 500.000 kilometer van benne es 1 millo forint volt, szoval igen is csoro vagyok, elismerem, de az üzemanyagban igen is 1,5 literrel eszik kevesebbet az autom amiota OMW 95 carrerat tankoltam.
Igaz meg a sok reklamért lehet pizzt kéne kérni az OMW-tőőő és nem CSODA-t cikizni lehet idoben es pizzben jobban jarnek, HE HE

szeva
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

nylontacsko wrote:Érdekes összehasonlítást olvastam a hiper-szuper üzemanyagokról.
Gyakorlatilag semmi eltérés nincsen a más-más fajta "fantázia nevet" kapott eseteknél.
Bár, ha jól emlékszem amikor jómagam is 99est tankoltam, mint ha jobban ment volna a motor :shock:
Placebó. :wink:
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

Érdekes összehasonlítást olvastam a hiper-szuper üzemanyagokról.
Gyakorlatilag semmi eltérés nincsen a más-más fajta "fantázia nevet" kapott eseteknél.
Bár, ha jól emlékszem amikor jómagam is 99est tankoltam, mint ha jobban ment volna a motor :shock:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
Csoda
Posts: 681
Joined: 2007.03.25. 00:10
Itt motorozok: BP

Post by Csoda »

Anthony Soprano wrote:Prolong forever! :lol: :lol:
Ok a legjobbak, meg a Hammeres is azt hasznalja! :) :lol: :cool:

Hol van ehhez a feri a mondeojaval! :grin: :shock:
----------
GSX-R 1000
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

Prolong forever! :lol: :lol:
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Post by Rumi »

zsir wrote:Emberek ne okoskodjatok csinald es utana varom jelentkezesed vagy penzert vagy pozitiv hatassal.
te mér akarsz mindig fizetni? :grin:

amugy szerintem is jobb, de ezermillió dolgotól függ, hogy kijön e a hatása, vagy hogy csak simán észreveszed-e
nagyban függ pl a vezetési stilustól is.
gondolj csak bele, ha nem autózol a határon, valszeg két gumi között sem fogod észre venni a különbséget, hiába mondod hogy az egyik mennyivel jobban tapad, ez csak a másik tapadóképességének elvesztése utáni tartományban lesz érzékelhető, de odaáig el kell jutni..
SMR
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Post by Rumi »

rayman wrote: Mi szállítjuk nekik a benzint. A magyar benya az egyik legjobb euróbában a német után
ezt beszéld meg a kocsijaimmal is :lol: :evil:
SMR
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Post by Ricco »

Csoda wrote:Mas oktanszamu benzinnel mas lesz a magasfordulaton a gyujtasi "szog".
Tehat nem mindegy mien benzinre van allitva. Amcsiba pl 91 esre allitjak.
Europara meg 95 -re, alapbol, viszont az injector elektronika tud korrigalni.


Elvileg az kopogaserzekelo erre lett kitalalva.
Valami szaki biztos eltudja magyarazni hogyan muxik.
Erre lett kitalálva igen. De az injektor csak befecskendezési mennyiséggel és előgyújtással tud korrigálni. Ergo, ha 95-ös benzinre van állítva és belenyomják a 91-est, az injektor akár meg is pusztulhat semmit sem fog tudni korrigálni, hiába ad kisebb vagy nagyobb előgyújtást.
Részletesebben Máthé Isti, vagy Csunderlik Csabi tudná elmagyarázni.
GSX-R Forever
User avatar
Ricco
Posts: 214
Joined: 2007.03.04. 17:58
Motorom: GSX-R 1000 K6
Itt motorozok: pááálya
Location: versenypályák környéke

Post by Ricco »

Zsír Mester, szerintem ugyanazt mondjuk csak ezek szerint egyikünk sem elég érthetően. :grin:

Szóval akkor megpróbálok értelmesebben pofázni: ha adalékolt a benzin, akkor igen, nagyobb lehet a teljesítmény, mert javul az égés hatásfoka az adaléktól. Ebben egyetértünk és egyetértettünk 3 hozzászólással ezelőtt is. Ez viszont csak egy dolog.

A másik dolog a magasabb oktánszám.
Ha egy motort megterveznek úgy, hogy működik 95-ös benzinnel, akkor az éltben nem fog egy tizeddel több lóerőt leadni ha pusztán 98-99-100ast tankolnak bele.
A Te német bringádnak magas a kompressziója. A német autók is jobban szeretik a 98-as bengát, mint a 95-öst. (Sőt TFSI motorokhoz pl. nem is ajánlják a 95-öst már) Szóval persze, 98-assal simán megy, mert az tetszik neki és 95-tel csörög. De attól még nem lesz 110 helyett 112 lovas, hogy 98 helyett 100-ast tankolsz bele.

Így már tiszta hogy mit akartam? Vagy szaladjak ki újpestre és két bambi mellet megdumáljuk? :lol:
GSX-R Forever
User avatar
Csoda
Posts: 681
Joined: 2007.03.25. 00:10
Itt motorozok: BP

Post by Csoda »

Azonnal atjavitottam az bezint - uzemanyagra! :) Utolag is elnezest! :) hehehe
----------
GSX-R 1000
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Továbbra is nyomatékosan kérek mindenkit a KULTÚRÁLT eszmecserére.

Köszönöm.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
zsir
Posts: 911
Joined: 2007.03.31. 13:58

Post by zsir »

Ricco wrote:
Szabi wrote:
Egyszer az Sv.-be véletlenűl a shell-kúton sima 95-ös helyett 95 V-powert tettem és mélyebb lett a motor hangja...

Bár egyszer a superbike-ban volt egy teszt a különböző benzinekkel (mindenféle vigzsgálat, pados mérés, stb.) és ott a 99-es oktánszámú benzineknél sem volt változás, sőt a duki gyengébb volt 2-3 lóerővel.
Ha adalék van a bengában (és tényleg van is benne!), akkor lehet hogy jobb lesz a teljesítmény, kisebb a fogyasztás.
De amikor kint a pályán sírnak a májerek a csont széria R1-es mellett, hogy csak 95-ös benzinnel tud menni, mert elfelejtett V-Póvör Részing vagy OMW Super 100-at venni (hozzáteszem 320-330 Ft-ért) akkor nagyon arcon tudnám röhögni az embert.
Ha a motort megtervezik úgy, hogy 95-ös benzinnel menjen, a büdös életben nem lesz egyetlen lóerővel se erősebb a gép a 99-es vagy 100-as oktánszámú benzintől.
Ha lereszel vki a hengerfejből vagy módosítja az égésteret és ezáltal növeli a kompressziót, akkor igen, akkor kellhet 98-99-100 benzin. De amíg nem reszeli a blokkot valaki, addig pénzkidobás.
Ricco, Ricco, na ne, ha egy benzinben tobb az adalek, ergo tobb energia szabadulhat fel belole, ergo tobb a loero, szoval ne mondjad ma te.
Haverom nagyon komolyan ert komputerekhez epit dragstereket meg ilyen 700-800 loeros motorokat amibe csak a koputer 400e forint es o pontosan megmondja neked a lambda szondabol es az injektoron atment anyagbol hogy milyen benya jo es nem. Ha erdekel megadom a szamat es beszelj vele en tobbet nem ervelek, probald ki es utana pofaz.
En nekem bevalt, fokepp a BMWben aminek nagyon magas a kopresszioja es allandoan csorgot.
1-es 160, majd olaj vagy sóder tán "kijöttek eléd!!", jah és a végén a sóder + olaj a hibás ! TE NEM--AHHHH
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”