Motorolaj,Kenőanyagok

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

csülök wrote:A 10w-60-ból nyilván kevesebbet eszik minden kajálásra hajlamos motor, mert jóval vastagabb pl. a 10w-40-nél. De hidegben a hidegindítás esetleg nehézkesebb.
Ezt én nem egészen így tudom. :roll:
W=winter azaz tél.Tehát az első szám adja meg az olaj sűrűségét nem a második.A második szám a felső hőtartományt szabja meg elenyésző módon.10W-40-50-60....tök mindegy, max. a 60-as jobban bírja a gyűrődést.Egyébként szemre is látni lehet 10W és 15W olaj közötti sűrűséget.Tehát a vastagabb mindenképp a 15W-s olaj amit előszeretettel tesznek nyáron sportmotorokba mert szélsőséges használatnál magas hőmérsékleten jobb alternatíva lehet a 10W-s társainál.Mivel a 15W sűrűbb, ezért a hidegindításnál télen és tavasszal a hígabb 10W-s olajat ajánlják, mivel a 15W az üzemi hőfokot is nehezebben éri el.Nyáron csak is 15W raktam idáig minden motoromba, talán jobban kíméli a blokkot. :wink:
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

csülök wrote:A 10w-60-ból nyilván kevesebbet eszik minden kajálásra hajlamos motor, mert jóval vastagabb pl. a 10w-40-nél. De hidegben a hidegindítás esetleg nehézkesebb.
A lyukváltáshoz az olajnak nem tudom mennyi köze lehet - szerintem pont semmi. A vajpuha kuplung alatt mit értettél? Könnyű behúzni? Mert az olajhoz ennek se sok köze van. A finom csendes járáshoz igen, de ha valami új spéci motorod van, akkor ez az olaj akkor jó hozzá, ha a Szaharában használod pályakörülmények közt.
Én még soha nem töltöttem utána nem eszik semmit. És hidegben is tök jól indol. Szovas az RS nálam OK
User avatar
csülök
Posts: 84
Joined: 2007.02.24. 17:09

Post by csülök »

A 10w-60-ból nyilván kevesebbet eszik minden kajálásra hajlamos motor, mert jóval vastagabb pl. a 10w-40-nél. De hidegben a hidegindítás esetleg nehézkesebb.
A lyukváltáshoz az olajnak nem tudom mennyi köze lehet - szerintem pont semmi. A vajpuha kuplung alatt mit értettél? Könnyű behúzni? Mert az olajhoz ennek se sok köze van. A finom csendes járáshoz igen, de ha valami új spéci motorod van, akkor ez az olaj akkor jó hozzá, ha a Szaharában használod pályakörülmények közt.
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

Pálesz wrote:
pezoo wrote:Én még mindíg RS 4T-t rakatom bele.Van még itthon jó pár lityi.10-60-as sosem fog megégni,nem csúszik a kuplung,nem zajos a motor,6000-es szervíz óta nem tudtam még lyukat váltani sem,és vaj puha már indulásnál a váltókarom.És így nem is akarok kísérletezgetni más olajakkal.Nekem ez vált be,bár mást nem is próbáltam,de mikor megvettem a motort(5400km-rel) nem tudom milyen olaj volt benne,de azzal rendre találtam ürest a 3-4-es között.
Én is ezt használom szerintem is OK. Bár volt aki szerint nem negy szám de nekem bevált. És csak 9e a 4liter. Amúgy ez az r4 elődje nem?
Azt nem tudom, ennek más a viszkozitása(10-60 ugye),és ebből egy cseppet sem kajál a motorom,míg a többiektől mindíg hallok csipegetéseket az R4-ből.Pedíg nekem is volt most benne pályanap,meg nagytempós autópálya is.Ami jól bevált azt nem szabad lecserélni. :cool:
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

pezoo wrote:Én még mindíg RS 4T-t rakatom bele.Van még itthon jó pár lityi.10-60-as sosem fog megégni,nem csúszik a kuplung,nem zajos a motor,6000-es szervíz óta nem tudtam még lyukat váltani sem,és vaj puha már indulásnál a váltókarom.És így nem is akarok kísérletezgetni más olajakkal.Nekem ez vált be,bár mást nem is próbáltam,de mikor megvettem a motort(5400km-rel) nem tudom milyen olaj volt benne,de azzal rendre találtam ürest a 3-4-es között.
Én is ezt használom szerintem is OK. Bár volt aki szerint nem negy szám de nekem bevált. És csak 9e a 4liter. Amúgy ez az r4 elődje nem?
User avatar
Tomika01
Posts: 33
Joined: 2007.03.29. 19:14
Location: Salgótarján

Post by Tomika01 »

Nem gyarmati vok, csak ott van a legközelebbi szerviz.
Egyébként Starján mellett egy faluban.

Hogy ne legyen minden off:
Neked milyen olaj van a Gixerben? :grin:
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

off.
Tomika01 wrote: (A szerviz Balassagyarmaton volt egy Suzuki kereskedésben)
Csak nem bgyarmati vagy? (en igen :) )
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

Én még mindíg RS 4T-t rakatom bele.Van még itthon jó pár lityi.10-60-as sosem fog megégni,nem csúszik a kuplung,nem zajos a motor,6000-es szervíz óta nem tudtam még lyukat váltani sem,és vaj puha már indulásnál a váltókarom.És így nem is akarok kísérletezgetni más olajakkal.Nekem ez vált be,bár mást nem is próbáltam,de mikor megvettem a motort(5400km-rel) nem tudom milyen olaj volt benne,de azzal rendre találtam ürest a 3-4-es között.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

nylontacsko wrote:A motornak Te magad ártasz Tibor... nem az olaj :smt036 :smt043
De Én nem szándékosan ártok a motornak! :oops: Ja és Én nem is az olajat vádoltam. :???:
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

A motornak Te magad ártasz Tibor... nem az olaj :smt036 :smt043
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

Tomika01 wrote:ddt500:
Az R4-et nem én vittem hanem ők adták. Egy polcról vette le a srác és előttem bontotta fel. Nem hinném, hogy átvertek.
A kuplung megcsúszás meg kb 3 vagy 4 alkalommal jött elő az egykerék próbálgatásakor. Az Actevóval nem volt ilyen probléma.
(R4-et a 6000-res szervizen tették bele az Actevót pedig a 12000-sen)
Most erre mit mondjak? Nem mondok semmit. :lol: Na jó az nem Én volnék! Nekem nem csúszik. Ja és ne egykerekez mert árt a motornak. szado
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

Tomika01 wrote:ddt500:

nylontacsko: Nem zártak be mert kb 2 hete voltam ott.
Menj el holnap arra :wink:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
Tomika01
Posts: 33
Joined: 2007.03.29. 19:14
Location: Salgótarján

Post by Tomika01 »

ddt500:
Az R4-et nem én vittem hanem ők adták. Egy polcról vette le a srác és előttem bontotta fel. Nem hinném, hogy átvertek.
A kuplung megcsúszás meg kb 3 vagy 4 alkalommal jött elő az egykerék próbálgatásakor. Az Actevóval nem volt ilyen probléma.
(R4-et a 6000-res szervizen tették bele az Actevót pedig a 12000-sen)

nylontacsko: Nem zártak be mert kb 2 hete voltam ott.
User avatar
nylontacsko
Megélhetési síugró
Posts: 19654
Joined: 2007.02.20. 23:45
Motorom: Nincs. Nem is igen lesz többé.
Köridő(k): hring:2:09 | pring:2:16 l rijeka:1:49
Location: Győr

Post by nylontacsko »

Sosem hallotam még olyat, hogy R! miatt csúszna egy kuplung :shock:
poɹoʇıuoɯ ɐ bǝɯ psʇıpɹoɟ
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

Tomika01 wrote:Hali
Esküszöm, hogy volt rá példa mikor megcsúszott az R4-től!
Pl: Az Actevót tettünk bele próbaként és feljött kerékre a motor. Az R4-el meg se mozdította.
Szóval nekem volt ilyen és más is panaszkodott erre, azt mondta a srác.
(A szerviz Balassagyarmaton volt egy Suzuki kereskedésben)
Te vitted az R4-et? Mert ha nem és nem a polcról vették le az orig flakont akkor ki tudja milyen mocskot raktak a motorodba. Mi az, hogy volt rá példa? Egy kuplung vagy csúszik vagy nem. :roll:
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”