Váltó, kuplung, erőátvitel

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

User avatar
hapcika
Posts: 1046
Joined: 2007.07.03. 18:53
Itt motorozok: Fejér
Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
Contact:

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by hapcika »

K7 Bandithoz tudok viszonyítani.
Valóban jóval könnyebb azon a kuplungkar rángatása,de viszont határozottabb a K4-5 GSXR működése.
Ha viszonyítani kellene egy 98 környéki motorhoz,én azt mondanám,a gsxr(K5) karját fele,a gsf(K7) karját harmad erővel kell húzni.
Szóval,ott biztosan van valami gond! :smt018
"'220 felett,átértékeled, magadban a világot!"
Ne csak nézz, lássál is!
Árnyékot gyorsan?!
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by viking »

Nem nehéz húzni.
Nekem is akkor kezdett "grízesebb" érzést adni, amikor már elege volt.
Valószínűleg hamarosan cserélned kell.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
tomtom
Posts: 7
Joined: 2012.05.22. 06:23

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by tomtom »

Köszönöm a választ, ezekre már én is gondoltam. Nem bántásból, so ne legyen félreértés, de jobban örültem volna vki olyannak akinek k4-e van, mert lehet, hogy ez megszokott dolog. Legalábbis ebben reménykedem. : pill : De tényleg ne haragudj meg érte. Pacsi :wink:
Bowdent sem cserélem ki, ha nem muszáj,de igazából kicsit megolajozni sem tudom. Maximum a kuplungkarnál tudnám olajozni.
Valakinek még ötlet,tapasztalat?!


Porsche wrote:
tomtom wrote: Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
A kormány nehéz mozgásának okai lehetnek például: szoruló kormánycsapágy, alacsony guminyomás.
User avatar
Porsche
aki a Miller
Posts: 128
Joined: 2012.04.20. 21:05

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Porsche »

tomtom wrote: Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
A kormány nehéz mozgásának okai lehetnek például: szoruló kormánycsapágy, alacsony guminyomás.
User avatar
Porsche
aki a Miller
Posts: 128
Joined: 2012.04.20. 21:05

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Porsche »

tomtom wrote:Sziasztok!
Vettem egy 2004-es gsxr 600-ast, 2 évet majdhogynem állt.
Vezettem már '98-as gsf 600-at, 2006-os gsxr 600-at, de ilyen kemény kuplungkarral még nem találkoztam egyik motoron sem. Kérdésem az lenne (elsősörban olyanhoz akinek van/volt k4-e), hogy nálatok is elég nehézkes (persze ez relativ :wink: ) behúzni a kuplungot (amugy működik rendesen, nem csúszik, kiemel)? A banditon és a k6-on sokkal könnyebb. Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
Szia!
Nem volt még GSX-R -em, de ismerek olyat aki hallott már olyanról, aki beszélt olyannal akinek az uncsitesójának a haverjának van egy. :grin:
Én első körben megnézném a bowdent. Megkockáztatom, még cserélném is azonnal.
A 04 es R1 esemben cseréltem már egyszer. Könnyebb lett.
tomtom
Posts: 7
Joined: 2012.05.22. 06:23

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by tomtom »

Sziasztok!
Vettem egy 2004-es gsxr 600-ast, 2 évet majdhogynem állt.
Vezettem már '98-as gsf 600-at, 2006-os gsxr 600-at, de ilyen kemény kuplungkarral még nem találkoztam egyik motoron sem. Kérdésem az lenne (elsősörban olyanhoz akinek van/volt k4-e), hogy nálatok is elég nehézkes (persze ez relativ :wink: ) behúzni a kuplungot (amugy működik rendesen, nem csúszik, kiemel)? A banditon és a k6-on sokkal könnyebb. Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Miller »

Free wrote:Sziasztok .Hogy mindig ide esz a fene : pill :
A lényeg , gyakorolgattam a startot , pár napja vagy 5-6 rajt s bevittem a mocit , másnap elmentünk barátommal az e-ringre , fasza minden rányulok a gázra s azon kivül , hogy a motor felpörög baszik gyorsulni , na mondom fasza szétkurtam tegnap a kuplongot, el is ment a kedvem az egésztől annyira kivolt szegény hogy 6000-ezertől már nem nagyon volt hajlandó gyorsulni inkább elkezdett csúszni még enyhe gázadásra is .
Na most ennek tudatába hamár ott voltam mondom csak motorozok , igy 3-4 fokozattal zakatoltam vagy 3 x 30 percet , mit ne mondjak borzalmas volt , de ezután érezhetően kezdett javulni a helyzet ,s egyre jobban kapaszkodott a kuplunk , annyira , hogy már az utolsó felmenésbe tudtam rendesen ütni a vasat , ahogy kezdett volna tetszeni a dolog , de a nap végére meg a gumik adták meg magukat , de ez nem lényeg.
Szóval ma kihoztam a vasat bemelegit ráül kövér gáz ágaskodás 1 be 2 be is(kuplung) csúszás nélkül.
A kérdésem az lenne , na akkor most mi van??? :???:
Menjek vele nyugodtan a következő pályanapra , vagy szerviz s kuplung csere mert szét fog menni valami??
A lényeg ha megjavítom a kuplungot akkor az idén nem valószinű . hogy motorozok már vele.
S inkább ha lehet akkor inkább motoroznék még , max a rajtot nem gyakorlom.
Én biztos hogy megnézetném a lamellékat.
User avatar
Free
Posts: 157
Joined: 2008.10.10. 20:44
Motorom: K5 1000
Itt motorozok: A fejemben
Köridő(k): E.ring=1,21.5/ P.ring=2.19/H.ring sacc 2.17
Location: Gyula

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Free »

Sziasztok .Hogy mindig ide esz a fene : pill :
A lényeg , gyakorolgattam a startot , pár napja vagy 5-6 rajt s bevittem a mocit , másnap elmentünk barátommal az e-ringre , fasza minden rányulok a gázra s azon kivül , hogy a motor felpörög baszik gyorsulni , na mondom fasza szétkurtam tegnap a kuplongot, el is ment a kedvem az egésztől annyira kivolt szegény hogy 6000-ezertől már nem nagyon volt hajlandó gyorsulni inkább elkezdett csúszni még enyhe gázadásra is .
Na most ennek tudatába hamár ott voltam mondom csak motorozok , igy 3-4 fokozattal zakatoltam vagy 3 x 30 percet , mit ne mondjak borzalmas volt , de ezután érezhetően kezdett javulni a helyzet ,s egyre jobban kapaszkodott a kuplunk , annyira , hogy már az utolsó felmenésbe tudtam rendesen ütni a vasat , ahogy kezdett volna tetszeni a dolog , de a nap végére meg a gumik adták meg magukat , de ez nem lényeg.
Szóval ma kihoztam a vasat bemelegit ráül kövér gáz ágaskodás 1 be 2 be is(kuplung) csúszás nélkül.
A kérdésem az lenne , na akkor most mi van??? :???:
Menjek vele nyugodtan a következő pályanapra , vagy szerviz s kuplung csere mert szét fog menni valami??
A lényeg ha megjavítom a kuplungot akkor az idén nem valószinű . hogy motorozok már vele.
S inkább ha lehet akkor inkább motoroznék még , max a rajtot nem gyakorlom.
Majd 1x felnövök :)
Moszkvics
Posts: 2
Joined: 2011.05.08. 21:55

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Moszkvics »

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni azoktól, akiknek már volt hasonló jellegű kuplung problémája és sikerült megoldani.
A motor egy k4es 1000-es. Eleinte csak erős rajtolásoknál csinálta, most már szinte állandóan minden indulásnál. A tünet a következő. Csúsztatom a kuplungot induláskor és egyszercsak teljesen magától full-ra összezár, elég nagy fémes nyikkanó hang és a motor megugrik mint a vadbarom. Gyakorlatilag esélytelen csúsztatni, szinte 1ből összezár szörnyű hangok közepette. Másoktól is hallottam már ilyet, van egy barátom aki zsír újonnan vett egy k5öt és azt mondja mikor 10ezer km votl benne már csinált neki is ugyanilyet. Mitől lehet ez?
Előre is köszi!
Tommyww
Posts: 2
Joined: 2011.05.07. 14:05

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Tommyww »

köszi az infót!
Tommyww
Posts: 2
Joined: 2011.05.07. 14:05

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Tommyww »

Sziasztok!
Valaki tudna segíteni kuplungproblémával kapcsolatban?
Nemrég vettem egy GSXR 600 K6 ot. Februárban hoztam el, azóta nem mentem vele, be sem volt indítva. Ma be akartam indítani, de nem működött a kuplung.Nem emel ki, olyan mintha egyáltalán nem működne, holott a bovdennek semmi baja, szemre minden működik, hibajelentés sincs a konzolon.( szét nem szettem)
Ha valaki tudna tanácsot adni, nagyon megköszönném.
User avatar
hapcika
Posts: 1046
Joined: 2007.07.03. 18:53
Itt motorozok: Fejér
Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
Contact:

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by hapcika »

Tervben van mindenképpen.Csak a piszkos anyagiak! :sad:
"'220 felett,átértékeled, magadban a világot!"
Ne csak nézz, lássál is!
Árnyékot gyorsan?!
Miller
Traktorszelidítő tangóharmonikás
Posts: 4026
Joined: 2007.03.29. 09:24
Motorom: Suzuki AN 400 K1

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by Miller »

hapcika wrote:Ma nekiálltam befejezni az idényre való felkészítést.
A lánc feszességén ismételten kellet állítani,volt kb 8 cm játéka.Mivel már a sokadik állítás,és már 25-30e km van a gyári láncban(a limitált kék lánca van átrakva rá),igencsak érik a csere.Kíváncsiság képen rámértem,mekkora a nyúlása.
A szervizkönyv szerint, 336,5 mm 10 szem maximális hossza.Én 321-et mértem.Ekkora nyúlást elbírna?Netán elírás?Vagy ekkora különbség lenne a "sima" gyári és a limitált gyárija között?
Majdnem mindegy.
Ennyi km után cseréld le!
User avatar
hapcika
Posts: 1046
Joined: 2007.07.03. 18:53
Itt motorozok: Fejér
Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
Contact:

Re: Váltó, kuplung, erőátvitel

Post by hapcika »

Ma nekiálltam befejezni az idényre való felkészítést.
A lánc feszességén ismételten kellet állítani,volt kb 8 cm játéka.Mivel már a sokadik állítás,és már 25-30e km van a gyári láncban(a limitált kék lánca van átrakva rá),igencsak érik a csere.Kíváncsiság képen rámértem,mekkora a nyúlása.
A szervizkönyv szerint, 336,5 mm 10 szem maximális hossza.Én 321-et mértem.Ekkora nyúlást elbírna?Netán elírás?Vagy ekkora különbség lenne a "sima" gyári és a limitált gyárija között?
"'220 felett,átértékeled, magadban a világot!"
Ne csak nézz, lássál is!
Árnyékot gyorsan?!
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”