Váltó, kuplung, erőátvitel
- hapcika
- Posts: 1046
- Joined: 2007.07.03. 18:53
- Itt motorozok: Fejér
- Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
- Contact:
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
K7 Bandithoz tudok viszonyítani.
Valóban jóval könnyebb azon a kuplungkar rángatása,de viszont határozottabb a K4-5 GSXR működése.
Ha viszonyítani kellene egy 98 környéki motorhoz,én azt mondanám,a gsxr(K5) karját fele,a gsf(K7) karját harmad erővel kell húzni.
Szóval,ott biztosan van valami gond!
Valóban jóval könnyebb azon a kuplungkar rángatása,de viszont határozottabb a K4-5 GSXR működése.
Ha viszonyítani kellene egy 98 környéki motorhoz,én azt mondanám,a gsxr(K5) karját fele,a gsf(K7) karját harmad erővel kell húzni.
Szóval,ott biztosan van valami gond!
- viking
- Site Admin
- Posts: 42219
- Joined: 2007.02.21. 09:31
- Motorom: K4 volt, most K2
- Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
- Location: Többnyire Budapest
- Contact:
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Nem nehéz húzni.
Nekem is akkor kezdett "grízesebb" érzést adni, amikor már elege volt.
Valószínűleg hamarosan cserélned kell.
Nekem is akkor kezdett "grízesebb" érzést adni, amikor már elege volt.
Valószínűleg hamarosan cserélned kell.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Köszönöm a választ, ezekre már én is gondoltam. Nem bántásból, so ne legyen félreértés, de jobban örültem volna vki olyannak akinek k4-e van, mert lehet, hogy ez megszokott dolog. Legalábbis ebben reménykedem. De tényleg ne haragudj meg érte. Pacsi
Bowdent sem cserélem ki, ha nem muszáj,de igazából kicsit megolajozni sem tudom. Maximum a kuplungkarnál tudnám olajozni.
Valakinek még ötlet,tapasztalat?!
Bowdent sem cserélem ki, ha nem muszáj,de igazából kicsit megolajozni sem tudom. Maximum a kuplungkarnál tudnám olajozni.
Valakinek még ötlet,tapasztalat?!
Porsche wrote:A kormány nehéz mozgásának okai lehetnek például: szoruló kormánycsapágy, alacsony guminyomás.tomtom wrote: Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
A kormány nehéz mozgásának okai lehetnek például: szoruló kormánycsapágy, alacsony guminyomás.tomtom wrote: Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Szia!tomtom wrote:Sziasztok!
Vettem egy 2004-es gsxr 600-ast, 2 évet majdhogynem állt.
Vezettem már '98-as gsf 600-at, 2006-os gsxr 600-at, de ilyen kemény kuplungkarral még nem találkoztam egyik motoron sem. Kérdésem az lenne (elsősörban olyanhoz akinek van/volt k4-e), hogy nálatok is elég nehézkes (persze ez relativ ) behúzni a kuplungot (amugy működik rendesen, nem csúszik, kiemel)? A banditon és a k6-on sokkal könnyebb. Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
Nem volt még GSX-R -em, de ismerek olyat aki hallott már olyanról, aki beszélt olyannal akinek az uncsitesójának a haverjának van egy.
Én első körben megnézném a bowdent. Megkockáztatom, még cserélném is azonnal.
A 04 es R1 esemben cseréltem már egyszer. Könnyebb lett.
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Sziasztok!
Vettem egy 2004-es gsxr 600-ast, 2 évet majdhogynem állt.
Vezettem már '98-as gsf 600-at, 2006-os gsxr 600-at, de ilyen kemény kuplungkarral még nem találkoztam egyik motoron sem. Kérdésem az lenne (elsősörban olyanhoz akinek van/volt k4-e), hogy nálatok is elég nehézkes (persze ez relativ ) behúzni a kuplungot (amugy működik rendesen, nem csúszik, kiemel)? A banditon és a k6-on sokkal könnyebb. Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
Vettem egy 2004-es gsxr 600-ast, 2 évet majdhogynem állt.
Vezettem már '98-as gsf 600-at, 2006-os gsxr 600-at, de ilyen kemény kuplungkarral még nem találkoztam egyik motoron sem. Kérdésem az lenne (elsősörban olyanhoz akinek van/volt k4-e), hogy nálatok is elég nehézkes (persze ez relativ ) behúzni a kuplungot (amugy működik rendesen, nem csúszik, kiemel)? A banditon és a k6-on sokkal könnyebb. Illetve a kormányt is nehezebb elforgatni, mint az előbb felsorolt motortípusokon, de lehet csak azt is szoknom kell még.
-
- Traktorszelidítő tangóharmonikás
- Posts: 4026
- Joined: 2007.03.29. 09:24
- Motorom: Suzuki AN 400 K1
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Én biztos hogy megnézetném a lamellékat.Free wrote:Sziasztok .Hogy mindig ide esz a fene
A lényeg , gyakorolgattam a startot , pár napja vagy 5-6 rajt s bevittem a mocit , másnap elmentünk barátommal az e-ringre , fasza minden rányulok a gázra s azon kivül , hogy a motor felpörög baszik gyorsulni , na mondom fasza szétkurtam tegnap a kuplongot, el is ment a kedvem az egésztől annyira kivolt szegény hogy 6000-ezertől már nem nagyon volt hajlandó gyorsulni inkább elkezdett csúszni még enyhe gázadásra is .
Na most ennek tudatába hamár ott voltam mondom csak motorozok , igy 3-4 fokozattal zakatoltam vagy 3 x 30 percet , mit ne mondjak borzalmas volt , de ezután érezhetően kezdett javulni a helyzet ,s egyre jobban kapaszkodott a kuplunk , annyira , hogy már az utolsó felmenésbe tudtam rendesen ütni a vasat , ahogy kezdett volna tetszeni a dolog , de a nap végére meg a gumik adták meg magukat , de ez nem lényeg.
Szóval ma kihoztam a vasat bemelegit ráül kövér gáz ágaskodás 1 be 2 be is(kuplung) csúszás nélkül.
A kérdésem az lenne , na akkor most mi van???
Menjek vele nyugodtan a következő pályanapra , vagy szerviz s kuplung csere mert szét fog menni valami??
A lényeg ha megjavítom a kuplungot akkor az idén nem valószinű . hogy motorozok már vele.
S inkább ha lehet akkor inkább motoroznék még , max a rajtot nem gyakorlom.
- Free
- Posts: 157
- Joined: 2008.10.10. 20:44
- Motorom: K5 1000
- Itt motorozok: A fejemben
- Köridő(k): E.ring=1,21.5/ P.ring=2.19/H.ring sacc 2.17
- Location: Gyula
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Sziasztok .Hogy mindig ide esz a fene
A lényeg , gyakorolgattam a startot , pár napja vagy 5-6 rajt s bevittem a mocit , másnap elmentünk barátommal az e-ringre , fasza minden rányulok a gázra s azon kivül , hogy a motor felpörög baszik gyorsulni , na mondom fasza szétkurtam tegnap a kuplongot, el is ment a kedvem az egésztől annyira kivolt szegény hogy 6000-ezertől már nem nagyon volt hajlandó gyorsulni inkább elkezdett csúszni még enyhe gázadásra is .
Na most ennek tudatába hamár ott voltam mondom csak motorozok , igy 3-4 fokozattal zakatoltam vagy 3 x 30 percet , mit ne mondjak borzalmas volt , de ezután érezhetően kezdett javulni a helyzet ,s egyre jobban kapaszkodott a kuplunk , annyira , hogy már az utolsó felmenésbe tudtam rendesen ütni a vasat , ahogy kezdett volna tetszeni a dolog , de a nap végére meg a gumik adták meg magukat , de ez nem lényeg.
Szóval ma kihoztam a vasat bemelegit ráül kövér gáz ágaskodás 1 be 2 be is(kuplung) csúszás nélkül.
A kérdésem az lenne , na akkor most mi van???
Menjek vele nyugodtan a következő pályanapra , vagy szerviz s kuplung csere mert szét fog menni valami??
A lényeg ha megjavítom a kuplungot akkor az idén nem valószinű . hogy motorozok már vele.
S inkább ha lehet akkor inkább motoroznék még , max a rajtot nem gyakorlom.
A lényeg , gyakorolgattam a startot , pár napja vagy 5-6 rajt s bevittem a mocit , másnap elmentünk barátommal az e-ringre , fasza minden rányulok a gázra s azon kivül , hogy a motor felpörög baszik gyorsulni , na mondom fasza szétkurtam tegnap a kuplongot, el is ment a kedvem az egésztől annyira kivolt szegény hogy 6000-ezertől már nem nagyon volt hajlandó gyorsulni inkább elkezdett csúszni még enyhe gázadásra is .
Na most ennek tudatába hamár ott voltam mondom csak motorozok , igy 3-4 fokozattal zakatoltam vagy 3 x 30 percet , mit ne mondjak borzalmas volt , de ezután érezhetően kezdett javulni a helyzet ,s egyre jobban kapaszkodott a kuplunk , annyira , hogy már az utolsó felmenésbe tudtam rendesen ütni a vasat , ahogy kezdett volna tetszeni a dolog , de a nap végére meg a gumik adták meg magukat , de ez nem lényeg.
Szóval ma kihoztam a vasat bemelegit ráül kövér gáz ágaskodás 1 be 2 be is(kuplung) csúszás nélkül.
A kérdésem az lenne , na akkor most mi van???
Menjek vele nyugodtan a következő pályanapra , vagy szerviz s kuplung csere mert szét fog menni valami??
A lényeg ha megjavítom a kuplungot akkor az idén nem valószinű . hogy motorozok már vele.
S inkább ha lehet akkor inkább motoroznék még , max a rajtot nem gyakorlom.
Majd 1x felnövök :)
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni azoktól, akiknek már volt hasonló jellegű kuplung problémája és sikerült megoldani.
A motor egy k4es 1000-es. Eleinte csak erős rajtolásoknál csinálta, most már szinte állandóan minden indulásnál. A tünet a következő. Csúsztatom a kuplungot induláskor és egyszercsak teljesen magától full-ra összezár, elég nagy fémes nyikkanó hang és a motor megugrik mint a vadbarom. Gyakorlatilag esélytelen csúsztatni, szinte 1ből összezár szörnyű hangok közepette. Másoktól is hallottam már ilyet, van egy barátom aki zsír újonnan vett egy k5öt és azt mondja mikor 10ezer km votl benne már csinált neki is ugyanilyet. Mitől lehet ez?
Előre is köszi!
Egy kis segítséget szeretnék kérni azoktól, akiknek már volt hasonló jellegű kuplung problémája és sikerült megoldani.
A motor egy k4es 1000-es. Eleinte csak erős rajtolásoknál csinálta, most már szinte állandóan minden indulásnál. A tünet a következő. Csúsztatom a kuplungot induláskor és egyszercsak teljesen magától full-ra összezár, elég nagy fémes nyikkanó hang és a motor megugrik mint a vadbarom. Gyakorlatilag esélytelen csúsztatni, szinte 1ből összezár szörnyű hangok közepette. Másoktól is hallottam már ilyet, van egy barátom aki zsír újonnan vett egy k5öt és azt mondja mikor 10ezer km votl benne már csinált neki is ugyanilyet. Mitől lehet ez?
Előre is köszi!
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni kuplungproblémával kapcsolatban?
Nemrég vettem egy GSXR 600 K6 ot. Februárban hoztam el, azóta nem mentem vele, be sem volt indítva. Ma be akartam indítani, de nem működött a kuplung.Nem emel ki, olyan mintha egyáltalán nem működne, holott a bovdennek semmi baja, szemre minden működik, hibajelentés sincs a konzolon.( szét nem szettem)
Ha valaki tudna tanácsot adni, nagyon megköszönném.
Valaki tudna segíteni kuplungproblémával kapcsolatban?
Nemrég vettem egy GSXR 600 K6 ot. Februárban hoztam el, azóta nem mentem vele, be sem volt indítva. Ma be akartam indítani, de nem működött a kuplung.Nem emel ki, olyan mintha egyáltalán nem működne, holott a bovdennek semmi baja, szemre minden működik, hibajelentés sincs a konzolon.( szét nem szettem)
Ha valaki tudna tanácsot adni, nagyon megköszönném.
- hapcika
- Posts: 1046
- Joined: 2007.07.03. 18:53
- Itt motorozok: Fejér
- Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
- Contact:
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Tervben van mindenképpen.Csak a piszkos anyagiak!
-
- Traktorszelidítő tangóharmonikás
- Posts: 4026
- Joined: 2007.03.29. 09:24
- Motorom: Suzuki AN 400 K1
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Majdnem mindegy.hapcika wrote:Ma nekiálltam befejezni az idényre való felkészítést.
A lánc feszességén ismételten kellet állítani,volt kb 8 cm játéka.Mivel már a sokadik állítás,és már 25-30e km van a gyári láncban(a limitált kék lánca van átrakva rá),igencsak érik a csere.Kíváncsiság képen rámértem,mekkora a nyúlása.
A szervizkönyv szerint, 336,5 mm 10 szem maximális hossza.Én 321-et mértem.Ekkora nyúlást elbírna?Netán elírás?Vagy ekkora különbség lenne a "sima" gyári és a limitált gyárija között?
Ennyi km után cseréld le!
- hapcika
- Posts: 1046
- Joined: 2007.07.03. 18:53
- Itt motorozok: Fejér
- Location: Tolna megye, Dunaföldvárvár
- Contact:
Re: Váltó, kuplung, erőátvitel
Ma nekiálltam befejezni az idényre való felkészítést.
A lánc feszességén ismételten kellet állítani,volt kb 8 cm játéka.Mivel már a sokadik állítás,és már 25-30e km van a gyári láncban(a limitált kék lánca van átrakva rá),igencsak érik a csere.Kíváncsiság képen rámértem,mekkora a nyúlása.
A szervizkönyv szerint, 336,5 mm 10 szem maximális hossza.Én 321-et mértem.Ekkora nyúlást elbírna?Netán elírás?Vagy ekkora különbség lenne a "sima" gyári és a limitált gyárija között?
A lánc feszességén ismételten kellet állítani,volt kb 8 cm játéka.Mivel már a sokadik állítás,és már 25-30e km van a gyári láncban(a limitált kék lánca van átrakva rá),igencsak érik a csere.Kíváncsiság képen rámértem,mekkora a nyúlása.
A szervizkönyv szerint, 336,5 mm 10 szem maximális hossza.Én 321-et mértem.Ekkora nyúlást elbírna?Netán elírás?Vagy ekkora különbség lenne a "sima" gyári és a limitált gyárija között?