Vezetéstechnika

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Vezetéstechnika

Post by viking »

Na kérem, ide lehet, ne a gsx-r 600-ba.
Thx :wink:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

pezoo wrote:És használtad a háccsó féket Drága?
Nem, csak a lassítóba. :)
Azért kiabált velem, mert a kuplungot nem jól kezelem, nem fejlődtek még ki a motoros érzékeim :???:
Na jó az első féket egyszer használtam nyolcasba, mert túl gyorsan mentem bele....de korrigáltam..azt mondta az oktató kamikázé egy lány vagyok...érdekes mert a barátom autóvezetés közben ugyanezt mondta :lol:
Az oktató felkergetett egy dombra, félúton meg kellett állnom, egyenletes fordulatszámon tartani a motort, elengedni a féket, és a kuplunggal játszani, hogy picit ringatózzon a motor le, föl...de ne guruljon le, és ne is induljon el...1 mm-es kuplung mozgatások. És ez volt a kulcsa, mert utána már bármit megtudtam tenni, teljesen uraltam a motort végre, miközben a kuplungot húztam, bedönteni a motort kis szűk helyen, a két bólya között...ez eddig nem ment.
A barátom azt mondja nagyon jó oktató, mert egy magasabbb szintet oktat, mint azt rutinon szokásos. Ő még nem látott menni a rutinpályán ilyen szépen, magabiztosan emberket, mint akár én, vagy a másik srác már a GS-sel...A hátsó féket, a lassítóba kelett használnom. Ott is a kuplunggal kell játszanom, plusz, hogy a motor egyenesbe guruljon, a hátsó fékkel pumpálgatnom :)

de így most mégsem váltok oktatót, hátha megküzdök azzal a magas 500-sal :wink:
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

És használtad a háccsó féket Drága?
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

Ide írom, mert itt volt téma.
valaki írta, hogy rutinpályát 1200-es Bandittal nem nagyon lehetne végígcsinálni. Vasárnap rutinra elvitt a barátom, és az eljén kipróbálta, elsőre tökéletesen, hibátlanul végígment. :grin:

Amúgy nekem is nagy sikerélményem volt. Valahogy az oktató kiabálása ellenére elmúlt a feszültségem, és brillíroztam.Az oktató nem győzött csodálkozni a fejlődésemen, a végén már nevettek rajtam, mert már bohózkodtam is a kanyarok közben. Ráéreztem, hogyan kell végre gyökkettővel kanyarogni, még a 8as is elsőre tökéletesen men.t Azt mondta át is ülhetek köv. órán a GS500-ra. már nem is tartja lehetetlennek, hogy lábleérés nélkül menjek vele :grin:
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

pezoo wrote:Érdemes kimenni az oktatópályára mert az egyensúlyérzékét javítja az embernek a lassú csordogáláshoz ami a városi motorozásnál elengedhetetlen.
Nekem ez már egész jól megy. :lol: Ezért nem akarok oktatópályára menni. :wink: Az ezredessel még 1 tükörnek se mentem neki. :cool: :wink:
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
User avatar
pezoo
Posts: 734
Joined: 2007.02.21. 21:26
Location: Budapest K2 1000

Post by pezoo »

A srác megcsinálta a rutint végig a 8-assal egyetemben.Érdemes kimenni az oktatópályára mert az egyensúlyérzékét javítja az embernek a lassú csordogáláshoz ami a városi motorozásnál elengedhetetlen.Mert mikor száguldunk akkor magátol hasít a motor,a kocsik között araszolásnál meg rezeg a léc?Amúgy egy gurulás alkalmával majd kimegyünk a pályára,kint van az emberem is általában és majd megkérjük ,hogy mutassa be nekünk a gyakorlatokat az ezredessel.
Amúgy a hátsófék+gáz+kuplung ügyes használatával lehet nagyon szűken fordulni.
Massino
Posts: 418
Joined: 2007.02.22. 08:47

Post by Massino »

Mikor én rutinoztam még az A1-re, akkor odahozott egy srác utánfutón egy 929-es CBR-t, hogy ő majd azzal csinálja, nem kell neki az oktató motor. Hát első körben felborított pár bólyát, plusz el is dőlt, aztán letett róla h azzal csinálja. Vicces volt. :)
Lev001
Posts: 37
Joined: 2007.03.14. 08:00
Location: GSX-R 750 K6

Post by Lev001 »

ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
:twisted:
rutinpályán a motorkezelést tanulod meg, ezért kell a 8-as és a többi malac-ság

városban/közúton ezt senki sem kéri tőled :roll:
Proxymo
Posts: 258
Joined: 2007.03.05. 22:01

Post by Proxymo »

balagee wrote:Valoban csomo mindent kene oktatni, amirol szo nincs.
PL veszvekezest nagy temporol kikerulessel stb.
Én tavaly részt vettem a budatétényi motoros rendőr kiképző pályán szervezett oktatás első szintjén.... gixxerrel. Azt mondom, hogy nagyon jó volt. Városi közlekedésben nagy hasznát veszem... már ami megmaradt belőle, mert a nap végén minden olyan jól ment, de azóta sok elveszett belőle, nem gyakorlom és amúgy is öreg vagyok már.
Amúgy 1 gyakorlat kivételével mindet meg tudtam csinálni amit a többiek, endúró és nem sport motorokkal. Furcsa volt a motor kormányát koppanástól koppanásig forgatni az egyes részeken, de a végére természetes lett. Jó lenne megcsinálni a 2. szintet is. Itt van állítólag már vészkikerülés és fékezés. Szerintem érdemes elmenni, én hasznosnak ítéltem. Tudom, lehet egy üres parkolóban gyakorolni és érdemes is, de ez sokkal jobb :!:
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Anthony Soprano wrote:
ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
:twisted:
Ebben kivételesen egyetértünk. :wink:
ÉLJEN :!:
Fizetek egy sört mindkettőtöknek. :wink:
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
:twisted:
Ebben kivételesen egyetértünk. :wink:
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Choppert könnyebb felállítani, mint egy sportmotort.
Széles, alacsony a súlypontja és magas a kormánya, nagy az erőkar.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

ddt500 wrote:Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
:twisted:
Én azért igazából nem bánom, hogy most ezt kell tanulnom...mert átugrottam sok-sok alapot a gixerrel....és rájöttem, hogy ezek nehezek...könnyebbnek tűnt a motorozás gyorsabban :)
és ha már motorozok, mivel nem veszélytelen dolog, szeretném úgy, hogy tényleg előbb-utóbb minden helyzetet kezelni tudjak...ha már valamit csinálok, akkor azt szeretem jól csinálni :wink:

Az ellenkormányzásos megoldás és vészfékezést, az már nem hiszem hogy a jogsis rutinhoz tartozik, az már magasabb lépcsőfok, későbbi képzéseknél éremesebb tanulni

Tegnap nagyot néztem, mikor a Népstadion után egy kereszteződésben elesett egy srác egy chopperrel a síneken. De jó kondinban lehetett, mert felpattant, és felállította azt a nagy dög motort is :)
User avatar
Melasz
A túraszakosztályos
Posts: 1133
Joined: 2007.02.21. 13:03
Itt motorozok: közút
Location: Eger - BMW R1100S Boxer Cup

Post by Melasz »

Hát persze! ... és ha 2kilónál elzúgsz, akkor már nem is kell menni vizsgázni!
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Valoban csomo mindent kene oktatni, amirol szo nincs.
PL veszvekezest nagy temporol kikerulessel stb.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”