Vezetéstechnika

Típusok, jellemzők, alkatrészek, technika

Moderators: ddt500, viking

Post Reply
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

Szerintem ez az egész rutinpályázás egy baromság. Persze nyilván meg kell valahol tanulni vezetni a motort, de az egész nem életszerű. 8-ast közúton még sohasem csináltam, és ha szűk ívben kell fordulnom akkor ha nem is teszem le a lábam, de azért leveszem a lábtartóról a biztonság kevéért. Vagy inkább tolatok ha kell. Egyszerűen olyan ritka az amikor így kell megfordulnom, hogy nem éri meg fenntartani a gyakorlatot. Szerintem. Sokkal jobb lenne ha az ellenkormányzásos kanyarodást, és a vészfékezést 200-rólt oktatnák!!
:twisted:
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

balagee wrote:Rosszat tenne neki ha gyakorlona parkoloban? Nem hinnem :)
En sokat parkoloztam. A sluiban nem lehetett gyakorolni eleget, kijartam egyedul. Kurvara jot tett.

Mindegy hagyjuk. Sokmindenben nem ertunk egyet, de emiatt egalab tudunk min vitatkozni! Peace! :)
Hát mivel rólam van szó...azt gondolom rengeteg gyakorlás kell nekem, még akár parkolóban is, és minden létező oktatás hasznos, és fogok is menni. Szeretnék egyszer igazán jól vezetni, és uralni a motort.
Sajnos októberben mikor a kis gixert próbálgattam, nem érzékeltem, hogy ez ilyen nehéz számomra, bátrabb is voltam.. De holnap megnézek egy másik oktatót, ahol már más alacsony lánynak egy cb400-ra szereztek másik ülést, és kivettek belőle..így leért a lába. Szóval nem lehetetlen, csak az én oktatómnak számomra előnytelen motorjai vannak. A 250-es Hyoshung, még magasabb, min az 500-as, és annyira sem kezelhető. Azt mondta előbb tanulok meg menni a GS500-al, mint azzal a 250-sel.
Mindenesetre most érzem igazán, hogy nagyon hiányzik, hogy sosem bicikliztem, robogóztam, ezért minden egyes kétkerekűn töltött perc nekem hasznos. A párom nem enged a gixerrel gyakorolni a lassú kanyarokat, még úgy sem, ha leszedjük az idomokat...mert fél, hogy azt is eldobom, de talán igaza van.. de hát csakis a gyakorlás a megoldása a dolgoknak :cool:
User avatar
viking
Site Admin
Posts: 42212
Joined: 2007.02.21. 09:31
Motorom: K4 volt, most K2
Itt motorozok: Ahol lehetőségem van
Location: Többnyire Budapest
Contact:

Post by viking »

Mondtam.
Csak tudni kell motorozni.
De ehhez mi kevesek vagyunk.
Nagyon.
"Motivation is everything. Everyone can improve themselves..."
"You never know how far you might have gotten, unless you try!" Michael John Mentzer
"Pain is temporary...Glory is forever!"
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

Jézusom!!!!!!!!!!!!! Ezt így lehet??? :shock: :shock:
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

balagee wrote:Toni! Egy kis gyakorlassal rohogve megcsinalod. 1be be, gaz, hatsofekkel diktalod a tempot, es ledontve kanyarodsz, nem elforgatott kormannyal. Fele helyen meg lehet fordulni.
Az a baj, hogy az én oktatóm semmire sem tanít...én meg tényleg nem vezettem soha ilyen lassan...."olyan csináljad már" stílusa van...
odamentem, aztán látta, hogy tudok indulni, váltani, kanyarodni, megállni, rákergetett a rutin pályára, aztán csodálkozott, hogy a csöpp ívben eldobtam a motorját...tudom, hogy másnak pofon egyszerű...de én kicsit nehezebb eset vagyok, úgy tűnik... :???:
User avatar
Szisz
Posts: 303
Joined: 2007.02.21. 14:46
Motorom: GSX-R 250 még, lesz R6
Itt motorozok: főleg pálya
Location: Budapest

Post by Szisz »

viking wrote:Meg lehet csinálni, csak tudni kell hozzá motorozni.
Az elméletét tudom, de nem hiszem, hogy meg tudnám csinálni.
Kis sebességnél ellenkező oldalra kell kiülni, a motort nagyon ledönteni és lépésben, csúsztatott kupplunggal menni.
Nekem is ezt magyarázta az oktató a kuplung csúsztatást....nagyon szokatlan volt elsőre ez a szűk kanyarodás, egy csatorna fedél körül kellett karikáznom. Állandó fordulaton tartva, kuplung játszadozással....de engem komolyan felidegesített ez a lassú körözgetés, és be is szédültem. A fura, hogy még jobbra tökéletesen, gyönyörűen kanyarodok szűken is...balra valahogy darabos vagyok ilyen "sebessénél"...valami gond van a bal oldalammal :lol:
Szabi
A legjobban gyorsuló Sv-s
Posts: 620
Joined: 2007.02.21. 10:27
Location: Nyergesújfalu

Post by Szabi »

Én egy kis bandittal (250-es) vizsgáztam A korlátlanra és nem kötöttek bele, hogy miért ilyen kicsi a motor.
Igaz ez szentendrén volt :lol:
Érdekesség az volt, hogy aki saját motorral jött rutinvizsgára azt szinte mind meghúzták...
A városin egy Kawa GPZ 550-essel (jó régi modell, de zsír állapot) mentem de ott sem volt probléma, szinte 3. ban mindenhol elmentem, váltogatni alig kellett...
Mindez 2004 év végén volt.
A fájdalom barát! Jelzi, hogy még élsz...

Sv. 650 S
rayman
Posts: 77
Joined: 2007.02.26. 08:34

Post by rayman »

Én egy 600as K2gixxerrel vizsgáztam tavaly nyáron. Egy ipartelepen gyakoroltam addig ásványvizes palackok közt....

Amugy DDT az a 30km/h most már 50 :grin:

Egyébként meg én a rutinpályát sokkal jobban megnehezíteném ugyanis bárki megcsinálja ezt ami most van. Igaza van balage-nak, hogy gyakorolni kell ezeket a feladatokat amiket a videón is láthattunk. Szerintem egyáltalán nem különlegesség az amit a videón láthatunk ugyanis a magyar motorosrendőrök megcsinálják ugyanezt csak nem a egy japán tanpályán hanem a bp-i utakon a sok faszkalap hondaszivikes meg egyép városi suttyó közt....

Szóval szisz biztos, hogy nem ártez a fajta gyakorlás
User avatar
Bécus
Posts: 235
Joined: 2007.02.21. 14:03
Location: Budapest - Kaposvár, 750 K6
Contact:

Post by Bécus »

A csajom tavaly novemberben vizsgázott, előtte életében semmilyen mocit nem vezetett.. :) Gondolhatjátok mennyire ment a 8-as a cb-1-el.. Semennyire, legalábbis az elején.. 55kg vs 180, és nöi "izmok".. :) bocs Szisz :D Sokat gyakoroltunk vele a 250es ETZvel, és csakis így sikerült a vizsgája, persze azóta már bizonyította nekem, hogy megérdemelte!
Az a baj a szöszi vezetõkkel, hogy ha jobbra indexelnek, akkor sem lehet
biztosra venni, hogy balra kanyarodnak!
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Gixxerrel tenylseg SOKKAL nehezebb ezt csinalni. De pont a gixxernek hasznnos, mivel kurva nagy korben tud csak fordulni. Alap szinten mindeninek kell ezt tudnia alkalmazni szerintem.

Enis motoros suliban ultem motoron eloszor. Valami 125 hondan. CSumpi gazra lefulladt :)
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
ddt500
Site Admin
Posts: 39070
Joined: 2007.02.22. 10:39
Motorom: ZX-10R 08'
Itt motorozok: Hring, Pring
Köridő(k): hring=1:59.086
Location: Érd

Post by ddt500 »

Rumi wrote: a rutinpályán elsőre egy ETZ250est adtak alám, hogy azzal gyakorolgassak kicsit :) . hát én gyakoroltam is..- a kerekezést. minek következtében az ETZ megadta magát. miután nem tudtam berugni, az oktató idegesen szintén megprobálta, de letörött a berugó kar. ezután kaptam egy 450es Suzuki vmi chopper félét (állat hangja volt, meg nyomatéka), azzal már nem lehetett örültködni ;)
Életemben legelősször a rutinpályán ültem motoron! :lol: A 125 ETZ-vel azzal kezdtem, hogy bevágtáztam az ott gyakoroló autók közé. Másnap 250-es ETZ, harmadnap GPZ 400. Azzal kétszer elborultam. :lol:
Nem volt könnyű vele a 8-as. A végén azért rántott meg az a geci mert a 3-as feladat végén nem értem el a 30km/ó a vészfékezés előtt. Ezt persze a radarszemével állapította meg. :???:
User avatar
balagee
A Mentor
Posts: 3359
Joined: 2007.02.21. 11:05
Köridő(k): hring: 1:59:36
Contact:

Post by balagee »

Rosszat tenne neki ha gyakorlona parkoloban? Nem hinnem :)
En sokat parkoloztam. A sluiban nem lehetett gyakorolni eleget, kijartam egyedul. Kurvara jot tett.

Mindegy hagyjuk. Sokmindenben nem ertunk egyet, de emiatt egalab tudunk min vitatkozni! Peace! :)
Last edited by balagee on 2007.03.14. 00:32, edited 2 times in total.
Babetta forever!

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero.
User avatar
Anthony Soprano
Posts: 973
Joined: 2007.02.21. 10:17
Motorom: 2008 Yamaha Majesty YP400
Itt motorozok: 4. és 5. dimenzió
Location: tér-idő kontinuum

Post by Anthony Soprano »

balagee wrote:Pedig jot tenne neki.
Ebben nem értünk egyet. :wink: Én másképp látom.
Ha vége a válságnak visszahuppanok egy Hayabusára... Addig a marad a válságkezelés egy Yamaha YP400 Majesty nyergében. :)
User avatar
Rumi
Posts: 978
Joined: 2007.02.22. 22:34
Motorom: Husqvarna 510 SMR
Location: Dublin
Contact:

Post by Rumi »

Pálesz wrote:
Hú bazz. Még jó h nálunk nem ilyen a rutin most nem lenne jogsim :oops: :razz:
a rutinpályán elsőre egy ETZ250est adtak alám, hogy azzal gyakorolgassak kicsit :) . hát én gyakoroltam is..- a kerekezést. minek következtében az ETZ megadta magát. miután nem tudtam berugni, az oktató idegesen szintén megprobálta, de letörött a berugó kar. ezután kaptam egy 450es Suzuki vmi chopper félét (állat hangja volt, meg nyomatéka), azzal már nem lehetett örültködni ;)
SMR
User avatar
Pálesz
Posts: 1305
Joined: 2007.02.21. 15:57
Motorom: GSXR 1000k6
Itt motorozok: Többnyire közút
Location: Seregélyes

Post by Pálesz »

Hú bazz. Még jó h nálunk nem ilyen a rutin most nem lenne jogsim :oops: :razz:
Post Reply

Return to “Minden ami egy GsxR-el kapcsolatos lehet”